_Nelleke_ schreef:Ok, ik heb me nog nooit in een discussie gemengd over Gert v/h Hof en ik snap niet dat deze man bij zoveel mensen als een soort van held wordt gezien.
Ik heb meerdere filmpjes gezien van deze man en ik blijf er misselijk van worden. Oké, hij kan goed zitten. Maar daarmee is voor mij dan ook echt alles gezegd.
Wat ik me afvraag, zijn ALLE paarden die bij Gert komen fysiek 100% in orde? Hoe wordt dit gecheckt?
In hoeverre heeft hij verstand van de biomechanica van het paard? Want aan zijn werkwijze te zien weet ie niet heel veel van het paardenlijf en waar het wel en niet kan/mag buigen.
Ik heb er nog nooit een passend zadel op zien liggen bij Gert. Alle signalen van het paard worden totaal genegeerd. Paard wordt gewoon gebroken en de mond wordt gesnoerd om nog maar 'iets te zeggen'.
Wat ik me nog meer afvraag, de mensen die hun paard naar Gert brengen, waarom in vredesnaam? Naar mijn idee is Gert v/h Hof je aller aller allerlaatste uitweg met een zeer dominant uit de kluiten gewassen 100% fysiek en mentaal gezond paard, waarbij alles op alle fronten al in orde is (voeding, huisvesting, sociaal contact, 100% fysiek gezond, zadel, wederzijds respect en vertrouwen op de grond) maar waarbij het rijden echt niet lukt.
En waarom heb ik nou bij AL die paarden die bij Gert lopen het idee dat bovenstaande (dikgedrukte) gewoon niet het geval is.
Mooi samengevat
Ik begrijp het ook niet.