Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:43

Als men geen negatieve commentaar mag herhalen, mag men ook geen positieve commentaar herhalen, jammer genoeg gebeurd dit toch ondanks moderatoropmerking ;)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:10

Tja het gaat ook meer over dat sommige mensen 10x hun mening moeten geven en blijven door drammen terwel het na 1x ook duidelijk is hoor ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:17

Maar jullie (door te blijven door drammen dat er sommige doordrammen) drammen toch ook door? (niet dat ik doordram ;) :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:22

Tja zo kun je het zien maar dat eindeloze commentaar wat steeds door de zelfde herhaald werd/word daar gaat het door drammen overdat grote hoofdstuk is volgens mij al door vele (gelukkig) gewoon afgesloten.
Iedereen mag zijn mening uiten maar sommige vergaten het respect voor andermans mening, goed of slecht.
Na de quote van de mod valt het allemaal reuze mee.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:27

Mijn laatste reactie was eigenlijk meer om te lachen hoor, ik weet dat jij weet wat ik bedoel en andersom ;) :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 19:33

Oh oke sorry haha :+ draaf uhm dram ok wat door...

Ooriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 12:28

Ik vind het super knap van de eigenaar die Pacha weer hebben opgelapt! En de eigenaar is de enige die weet hoe Pacha is en gedraagt en er plezier in het leven heeft.

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:01

Idd. Dit paard heeft juist een mooie kans gekregen van mensen. En ze gaan vast niet op een paard zitte dat pijn heeft.

Ik vind het juist super

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:04

Wat een akelig verhaal met een prachtig einde.
Wat goed dat jullie in hem zijn blijven geloven! Toppie!

ChicaxIlke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 14:19

Ik heb de topics van Pacha niet gevolgt, maar heb ze nu wel even helemaal gelezen. Wat een schokkend verhaal. Super dat de eigenaars zoveel moeite, tijd en geld willen investeren in dit prachtige paard. Uiteraard zal Pacha veel pijn hebben gehad, maar dankzij de technologie van tegenwoordig is dit zelfs draagelijk te maken bij paarden. Van achter een pc kan je moeilijk beoordelen over hoe een paard zich gedraagd, maar als jij zegt dat Pacha altijd de wilskracht heeft gehad om door tegaan, dan vind ik het super dat de eigenaars hierin willen investeren (op alle vlakken). Uiteindelijk maak je een mens toch ook niet af wnr hij/zij derdegraads brandwonden heeft..

Dat er nu mee gereden wordt, lijkt misschien vreemd maar je kan goed zien dat de wondes goed genezen zijn. Als je zelf een brandwond hebt gehad, dan blijf je dit ook eeuwig zien, maar zéker niet eeuwig voelen. Dus TOP dat dit zo is kunnen lopen!

even ter zijde: jammer dat ik hem niet heb zien lopen op Jumping bonheiden, ik was daar namelijk ook :)

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:30

Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar wel een hoop.
Ik wil graag mijn bewondering uitspreken voor alle betrokkenen. Ik denk dat zij dit paard ook het beste kennen en van dichtbij alle emoties en reacties van het paard hebben meegekregen.

Ik kan je wel vertellen, dat als ik zo'n situatie zou meemaken met mijn eigen paard, ik ook niet zo makkelijk zou zeggen "slaap maar in". Zeker niet als ik zou zien dat mijn paard wil vechten en nog zeker niet op geeft. Daarbij zijn alle mensen uberhaupt altijd (voor een gedeelte) egoistisch in hun handelen betreft dit soort situaties en gelukkig maar, anders zouden er een hoop paarden met peesblessures, botbreuken, koliekaanvallen enz. gelijk ingeslapen zijn, terwijl zij door het egoisme van hun eigenaar nu nog jaren genieten van hun leven. Wij kiezen pas voor inslapen als het paard te veel lijdt in onze ogen, proberen eerst het uiterste om zijn/haar leven te redden en dat doen we, jawel, voornamelijk voor onszelf.

De gene die dit verhaal als pure dierenmishandeling zien, zouden eigenlijk eens bij dit paard moeten gaan kijken. Al is het maar op een concours of wedstrijd (kan me voorstellen dat de eigenaren niet steeds op pottekijkers zitten te wachten). Ik denk dat er een aantal mensen terug komen op hun mening, ik geloof niet, afgeleid van het filmpje welliswaar, dat dit paard met tegenzin springt. Wellicht heeft het soms pijn, maar als ik als mens, een soortgelijk ongeluk zou krijgen, zou ik liever een uur per dag pijn hebben, maar vreselijke lol. Dan 24 uur per dag in huis te worden gezet omdat andere bang zijn dat ik wel eens pijn kan hebben.... wat een leven heb je dan?

En vraag je eerst af of jij wel altijd voor 100% aan je paard denkt en niet aan jezelf? Ik durf te zeggen dat dit niet 100% van de gevallen zo is, soms en soms zelfs vaker dan soms, beslis is ik ook vanuit mijn eigen gevoel en niet alleen dat van het paard. Want als dat het geval was geweest hadden we geen zadels en bitten, toch? De beslissing hebben we ook niet voor het paard maar voor onszelf gemaakt toch?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:37

Ik vraag me af waarom mensen de beginpost van TS waarin ze aangeeft dat het niet de bedeoling is dat dit topic uit de hand loopt, gewoon bewust negeren en tóch negatief gaan reageren. Dat had in die twee andere topics gekund, nu dat het paard geen pijn meer heeft is het een beetje mosterd na de maaltijd...

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:39

Ik vind het prachtig om te zien hoe het paard is opgeknapt en ben dus ook niet van mening dat jij voor jezelf hebt gekozen, wat een onzin.
Jij weet zelf wel of het paard plezier in het springen/werken heeft.
Alleen denkt heel bokt het weer beter te weten, niet op letten!
Heel veel respect voor jullie!

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:42

Morfeo schreef:
Ik vind het prachtig om te zien hoe het paard is opgeknapt en ben dus ook niet van mening dat jij voor jezelf hebt gekozen, wat een onzin.

Als je hiermee op mijn post doelt, heb je de post heel erg verkeerd begrepen...

irisvtzant91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:45

Hallo,

Ik lees al tijden met je mee en ik heb er echt bewondering voor. Erg jammer hoe sommige dan op je kunnen reageren, Maar jij kent je eigen paard beter dan iedere ander en weet wanneer je door kunt gaan en wanneer je moet stoppen. Ik heb in t begin wel even getwijfeld. Het zag er dan ook erg slecht uit, maar daarnaast, Het waren nooit droevige fotos. Ik weet zeker dat het paard pijn had en misschien nog zal hebben maar jullie zorgden-zorgen zo goed voor hem dat op elke foto verbeteringen te zien waren en dat het paard niet - dodelijk - er bij stond maar nog vrolijk in t leven stond.

Niet dat je dit van een foto af kan zien maar heb mindere fotos gezien. Waarop je duidelijk ziet dat het paard niet meer wilt.. Hoofd naar beneden,, levenloze blik..

Ik vind dat je een goed keus heb gemaakt en ben nog altijd benieuwd naar nieuwe fotos en hoe het nu met jullie gaat !

Groetjes Iris

+:)+

Morfeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:46

ownwise schreef:
Morfeo schreef:

Als je hiermee op mijn post doelt, heb je de post heel erg verkeerd begrepen...

Nee ik doelde niet op jou post ;).
Maar als je de 1e 10 pagina's doorleest zie je wel wat ik bedoel. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:54

Sommige paarden, niet allemaal, maar toch sommigen, voelen zich verschrikkelijk slecht als ze zomaar aan de kant worden geschoven (of op rust worden gezet), vanwege te oud, artrose of een ongeluk.

Ze missen de aandacht, het prinsenleventje, de wedstrijden, de liefde die ze kregen toen ze nog dagelijks getraind werden.

Er bestaan volgens mij paarden die wel degelijk graag bereden worden, vooral als het om springpaarden gaat. Een gepassioneerd springpaard zal zelfs op zijn oude dag nog alles doen om een goede sprong te maken.

Daarom ben ik blij dat de eigenaars hebben doorgezet met dit paard! Ook het feit dat hij dit allemaal overleefd heeft, zegt al genoeg. Hij heeft een ijzersterke wil om door te gaan. Als je hem als grasmaaier ergens op een weitje zou parkeren, wie weet hoe slecht hij zich dàn zou voelen..

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 16:55

Morfeo schreef:
Nee ik doelde niet op jou post ;).
Maar als je de 1e 10 pagina's doorleest zie je wel wat ik bedoel. :Y)

Ohh gelukkig, dan snap ik wat je bedoeld :)

shyla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:06

Ik vind het jammer dat mensen negatief oordelen hier over. het paard ziet er niet ongelukkig uit. Een mens wat verbrand is gaat ook met brandwonden weer verder met zijn leven. Die worden ook niet dood gespoten of aan de kant gezet.

Ik vind het super goed van de eigenaren. Het is vast een zware tijd voor paard en eigenaar geweest. En vooral ook een hele dure tijd voor de eigenaren, gezien de speciale zorg wat het paard nodig heeft.. Maar hij ziet er niet ongelukkig uit! Hij is mooi opgeknapt! Blijkbaar voelt hij zich ook zo goed dat hij weer wil springen. Ik kan me niet voorstellen dat een paard dat zich niet prettig voelt en pijn heeft een springwedstrijd doet. Als hij echt vreselijk veel last had gehad, had hij het echt niet gedaan. Wat een bijzonder verhaal! Deze mensen kozen niet voor de 'makkelijke' weg om het paard in te laten slapen. Maar vonden hun paardenvriend, de moeite-tijd en het geld waard :) Bijzonder vind ik dat.