Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:03

Heb een aantal fjordenveulens zien staan, voornamelijk hengstveulens.
En ook die twee hele dikke fjorden zien staan.. oeps..

Er stond ook een grijze fjordenmerrie, lange manen, isabelkleurig hengstveulen aan de voet. Stond in het hoekje aan de zijde van de kermis. Iemand die gekocht of gezien dat die verkocht werd??

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:03

Er waren inderdaad vrij veel fjordenveulens. :j

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:04

Maydine schreef:
IloveNikitaa schreef:
@ maydine, weet je nog waar icarus ongeveer stond ? & bij welke paarden etc?

Op het particulieren veld, dus de niet vergunning/standhouders veld, op de hoek aan de hand van een van die mannen.. Niet bij andere paarden vastgeknoopt dus.. Later zag ik hem nog in een straatje tussen beide velden in met dezelfde mannen.. Daarna niet meer gezien..
Kun je niet aan de vorige eigenaar vragen waar hij hem heen verkocht heeft? :)

Ja al gemailt, weet niet of ze het wel gaan zeggen, hoop het wel. Voel me zwaar poedersuiker.
Heel erg bedankt iniedergeval !

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:12

KirstenChes schreef:
ja klopt stavros inderdaad ;) die was van mensen waar ik heb gereden, heb hem ook keertje gereden was ook maar 1x echt een leuk dier ben wel benieuwd waar die terrect is gekomen.

volgens mij is hij niet verkocht, want ik zag die man die ermee stond ermee naar de trailer lopen

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:16

Redneck1 schreef:
KirstenChes schreef:
ja klopt stavros inderdaad ;) die was van mensen waar ik heb gereden, heb hem ook keertje gereden was ook maar 1x echt een leuk dier ben wel benieuwd waar die terrect is gekomen.

volgens mij is hij niet verkocht, want ik zag die man die ermee stond ermee naar de trailer lopen

nee is niet verkocht heb ik al in dit topic vermeld :+

@_AB_ dat filmpje is wel grappig zeg op het eind, toen er met de man met de paraplu werd gepraat liep ik er achterlangs :D maar valt niet veel van mij te zien ;(

LadyMadonna

Re: Wie gaan er dit jaar allemaal naar de Zuidlaardermarkt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:19

Dus omdat iemand iets niet verstandig vind en zijn mening daar over geeft is het gelijk een potentieel reltopic ±=

linda4you

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:19

ymkje_carla; Het ezelhengstje heet Eppo

ymkje_carla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:22

Linda4you: oke ik had namelijk een ezelhengstje gekocht ook een jaar alleen die had als naam nol :') maar heb ik dus door verkocht en was een benieuwd als die kennis van je die had gekocht;)

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:22

Op het particuliere veldje stond in de middelste rij een heeeeeeeeeeel klein voskkleurig shetje met witte manen, ben er later weer langs gelopen, maar toen was ie weg, weet iemand waar hij/zij heen is?

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:28

Even wat anders dan paardjes, weet iemand welke ruitersportzaak er stond uit zwolle? Stond aan de rechterkant als je kijkt vanuit de vrije balies naar gereserveerde gedeelte. Was niet zo heel groot maar hadden geblokte outdoordekens te koop.

Stond iets van ruiterhuis zwolle in hele sierlijke letters. Heb al gezocht op google maar kom er dan niet uit.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:29

Vind het in de auto vervoeren van een veulen ook zeer onverstandig. Van wat ik eens hoorde is de boete 1000+ en ben je je paardje kwijt...

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:30

@Ladypaard : Woldhuis geloof ik!

Redneck1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:31

KirstenChes schreef:
barrelover schreef:
ze vroegen niet eens zo heel veel voot stavros toch?of ik heb het verkeerd gehoord.

geen idee als ik het weet zal ik het hier melden

ik hoorde een vraagprijs van 550

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:33

Valt mij mee. Kon er nog op gereden worden? Als hij nl Z geklasseerd is dan is het misschien ook wel een goed leerpaard.

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:34

Citaat:
ik hoorde een vraagprijs van 550

Nee dat zou zeker weten niet kloppen. Ik vraag het morgen wel even na

KirstenChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:36

annastasia schreef:
Valt mij mee. Kon er nog op gereden worden? Als hij nl Z geklasseerd is dan is het misschien ook wel een goed leerpaard.

Ja hoor hij kan gewoon bereden worden maar zo'n lage prijs is er niet voor gevraagd dat weet ik zeker ;) ik vraag het morgen na. Hij is goedgekeurd en ik weet dat die mensen er meer voor zouden vragen maar exacte prijs weet ik niet

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:38

Voor 500 was die vast wel verkocht geweest.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:39

leonieswenny schreef:
@Ladypaard : Woldhuis geloof ik!

hm jammer genoeg niks op internet te vinden van hun (site). Anders moet ik maar even langsrijden. Of de moed verzamelen om te bellen :+ Dus als iemand kan bevestigen dan graag

Maar dank je leonieswenny

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:41

Ik ga zelf nooit naar de zuidlaardermarkt (wel ooit eens geweest) maar weet gewoon dat ik dan geheid met een zielig kneusje thuiskom ;)
Vind het wel altijd leuk om hier te lezen wat anderen hebben gezien of gekocht :D
Het vervoeren van kleine paardjes in een auto keur ik niet goed(en is inderdaad ook strafbaar)......maar moet eerlijk bekennen dat ik mijn miniveulen heb opgehaald in een flink formaat busje ;)
In een normale auto had ik het absoluut niet gedaan of durven doen....maar in een busje wel :+

xMalouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:42

Mensen van stal zijn naar de markt geweest,
en hebben een hengst veulen meegenomen, hij had alleen wat langer bij z'n moeder mogen staan want hij is nog maar 5 maanden... Het is een Kwpn tuiger, met best goede papieren! :$
Ik wil volgend jaar er naar toe, om het een keer mee te maken. Waarschijnlijk wil ik dan ook alles meenemen. Maar hoorde dat al die beesten werden geprikt (met paraplu's), geslagen en geschopt. Dat vinden ze daar 'grappig' 8)7 . Ik vind ook dat de dierenbescherming daar wat aan mag gaan doen.

Voor het vervoeren... Je kan daar ook trailers huren. Die mensen brengen je dan naar huis met je paard.

Nog meer mensen met een nieuwe aanwinst?

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:45

Tjah, nogmaals, was niet de bedoeling om er 1 bij te nemen.
Gezien mijn andere 2 net 2 weken bij huis staan, en ik geen 3de stal had/heb.
Dus die heb ik vanmiddag even gemaakt (wordt nog veel beter afgewerkt).

Over het vervoeren in de auto:
Nee het was niet slim..
maar ik wist dat dit beestje te moe was om iets te kunnen uithalen (ik zat er zelf de hele tijd naast, en we hebben rustig gereden, langs weggetjes waar niets langs rijdt). Dus waren langer onderweg dan normaliter.
Daarbij reed ikzelf niet. Dit was mijn vader (was met mijn ouders mee, mijn man was aan het werk, en de kids waren bij de oppas).
Daarbij was er niemand die richting mijn woonplaats reed, dus dan houdt het al op.
En het was voor het hengstje te ver om te lopen, gezien hij helemaal uitgeput was..
Wie weet hoelang hij daar al stond..

Kan een lang verhaal of een discussie worden.

Feit: we zijn niet gepakt.
Met het diertje is alles goed (is lekker op kunnen warmen, en heeft lekker gegeten).
En er zijn veel meer geweest die zo een pony hebben vervoerd (meesten waren net als mij niet voorbereidt).

Belang gaat naar het hengstje..

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:47

janflicka schreef:
Ik ga zelf nooit naar de zuidlaardermarkt (wel ooit eens geweest) maar weet gewoon dat ik dan geheid met een zielig kneusje thuiskom ;)
Vind het wel altijd leuk om hier te lezen wat anderen hebben gezien of gekocht :D
Het vervoeren van kleine paardjes in een auto keur ik niet goed(en is inderdaad ook strafbaar)......maar moet eerlijk bekennen dat ik mijn miniveulen heb opgehaald in een flink formaat busje ;)
In een normale auto had ik het absoluut niet gedaan of durven doen....maar in een busje wel :+

Sorry, maar in mijn ogen is een busje ook een auto..
Dus dan zou je in ene busje het ook niet durven..
Snap nl. niet wat daar het verschil in is..

Maar goed, genoeg over het vervoeren in de auto.
Nog meer aanwinsten?

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:48

Zag trouwens ook een prachtige haflingerhengst! :j

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:53

Michellette schreef:
Leuke jaarling KWPN-merrie, vraagprijs €700,-, aanbieder kreeg bod van €400,- dus bleef staan. De grote schimmel met zadel is inderdaad een shire, stond de laatste maanden aan de N360 bij Ten Post bij Kazemier. Stond er nog om 14.45 uur.
Een dwergfries met waterhoofd zien staan en een fries waarbij het erg moeilijk gaat worden een zadel voor te vinden tenzij er een kamelenzadel op komt te liggen.

Jezus ja die fries. had kuilen in haar rug zo vet was die. Ongelooflijk.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 22:56

Loran schreef:
janflicka schreef:

Sorry, maar in mijn ogen is een busje ook een auto..
Dus dan zou je in ene busje het ook niet durven..
Snap nl. niet wat daar het verschil in is..

Maar goed, genoeg over het vervoeren in de auto.
Nog meer aanwinsten?

Het is ook niet aanvallend bedoeld hoor ;)
Ik zou het in een auto gewoon niet aandurven(hoewel ik in een noodgeval het mischien ook wel zou doen :D ).
In een busje durfde ik het wel aan,omdat het passagiersgedeelte afschermd was....en er achterin geen ramen zaten,waardoor het de aandacht trekt dat je een veulen vervoerd ;)
Uiteraard had ik net zo goed strafbaar geweest als we aangehouden waren!
Maar weer ontopic....ik wil nog wel meer foto`s zien van wat er allemaal te koop is geweest :D