Instructiekamp Emmeloord

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Roosmarijn_

Re: Instructiekamp Emmeloord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 17:27

Nou ik ben woensdag jarig en mijn ouders willen langs komen met taart! :D Maar ik ga maandag gewoon aan Sandra vragen wat het handigst is.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:18

Oeeh taart lekker :D :D

Nou ik heb op buienradar gekeken en echt elke dag regen.... Hopelijk zit er wel een mooie dag bij zodat we nog kunnen springe..

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 21:55

Als het regent springen we in de binnenbak. ;) maar de springtuin is wel het gaafst! Maar drafbaan en buiten rijden wordt dan niks..

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 22:01

Ja en die piano ziet er ook heel erg leuk uit..

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 06:32

Wij hebben gewoon in de regen buiten gereden. Zitles en voltige hebben we binnen gehad maar toen regende het helemaal niet volgens mij.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:25

Jamaar regende het toen ook echt hard?

Zo week is wel weer echt snel gegaaan. Die andere zijn ook alweer bijna klaar..

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:44

Voltige!?
Oh no... :')

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:54

Ja, ik begreep dat we dat dit jaar echt doen. :') vorig jaar stond het ook op het programma maar toen deden we het niet gelukkig!

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 09:08

Hopelijk kunnen we het omwisselen voor iets leerzamers als er veel mensen van onze leeftijd in de groep zitten. Sorry, maar voltige vind ik echt iets voor ponykamp...
Ach, we zien het wel! Heb echt zin in de springlessen, wil echt graag een paard/pony die dat leuk kan! :D

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:32

d0nnaa_dan schreef:
Hopelijk kunnen we het omwisselen voor iets leerzamers als er veel mensen van onze leeftijd in de groep zitten. Sorry, maar voltige vind ik echt iets voor ponykamp...
Ach, we zien het wel! Heb echt zin in de springlessen, wil echt graag een paard/pony die dat leuk kan! :D

heeft alles te maken met je zit en balans......

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:56

Ja, maar daar zijn zat andere mogelijkheden voor om dat te oefenen. ;)

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:05

d0nnaa_dan schreef:

Het is jammer dat Goldy van de Balansruiters al vakantie heeft en niet gebruikt mag worden want die vind springen echt super leuk en is dan ook heel erg enthousiast.
Misschien dat je met Oakley mag springen, die vind springen ook heel erg leuk. Soms vind hij een hekje in het begin een beetje spannend, maar als hij de smaak te pakken heeft is het een heel fijn springpaard.

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:09

Oakley kan / wil niet hoger dan 60 cm, ik spreek uit ervaring.. := en vond hem nogal stijf.

jenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 13:25

_Roosmarijn_ schreef:
Oakley kan / wil niet hoger dan 60 cm, ik spreek uit ervaring.. := en vond hem nogal stijf.

Hij wordt nu regelmatig gereden door een jongen uit onze les en die springt ook regelmatig met hem.
En dan doet hij het heel erg leuk. Niet stijf ofzo.

Maar goed dat kan ook heel persoonlijk zijn, zo hoef ik niet zo nodig op Treasure ;)

Edit: Wel leuk dat je naar Emmeloord komt voor het instructiekamp, helaas ben ik er alleen op zaterdag, maar ik zie je wel weer bij de HPE :)

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 14:30

d0nnaa_dan schreef:

Dat was het echt niet! Je krijgt er een goede zit van en het is goed voor je balans! Ik dacht eerst dat ik er gelijk af zou vallen maar het is me 100% meegevallen! Het is echt leuk om te doen! Wij kregen trouwens voltige van Larissa op het paard van Sandra, Merci.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:15

Nou ik spreek uit ervaring ik kan totaal geen voltige. En ik ga ook echt geen spectaculaire dingen doen meer. Ik vind het dus echt drie keer niks. Heel leuk allemaal maar in galop staan dat doe ik nog maar daarna houdt het echt op bij mij _O-

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 19:54

Ik ben net weer thuis!! was super leuk!!! woehoe volgend jaar gewoon weer :D
Ik heb de eerste 2 dagen Ridana gereden... en daarna treasure want daar zat wat meer uitdaging in voor mij! Echt een super fijn leerpaardje als je hem aan het lopen hebt! Alleen was de piano niet echt voor ons als combi weg gelegt.... haha viel er bijna vanaf. Maar verder een super leuke week gehad en vooral heel gezellig!! en natuurlijk weer veel geleerd! Alleen vond ik de dressuurlessen van Anne nou niet echt fijn.....

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:26

Jennefer, oke. :) Maar Oakley heeft mij keihard voor de sprong naar voren gegooid zo de hindernis in, die vervolgens in elkaar stortte en op mij terecht kwam. := Toen zei Sandra dat hij zo weigerde omdat hij niet zo hoog wil / kan springen. Vandaar. ;)
En voor Tresure heb ik echt een zwak gekregen, is ook een heerlijk paard wat fijn springt en lekker soepel is met dressuur. Is inderdaad persoonlijke voorkeur. :j
Ik zie je idd wel weer een keer op de HPE! :)

M_erell, haha, op Merci. Ik hoop dat je niet hoeft te springen om erop te komen? :') Merci is best groot, daar kom ik nooit op. :+

liedjuh2, wilde Tres de piano niet op dan? Bij mij deed hij hem echt mega braaf, en ik ben helemaal niet zo'n goede springer wat dat betreft. Ridana, dat is toch die merrie die met haar tong naar buiten loopt? :P

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:42

haha het lukte mij niet zo goed.... maar der lag een super groot blubberbad voor dus je kon ook niet echt fijn aan rijden op de piano. Mijn pacour heb ik wel heel fijn gesprongen met hem..... gelijk de 1e keer dat ik ging springen moest ik op hem...... Ja Ridana is die merrie die met haar tong naar buiten loopt.

peerdekoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:16

De voltige is niet ECHTE voltige, gewoon je zit oefenen en je spieren loswerken. Je hoeft maar 1 trucje te doen en dat is totaal niet moeilijk. Ze doen dat allemaar om in te komen voor je zitles. En die is pas echt zwaar! ;)

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:24

Zo, alles uitgepakt en de was in! Ik heb ook weer een súper week gehad :) Ik reed op Zalsa / Zalza. Heel lief paard, maar wel met karakter en een soort van gebruiksaanwijzing. Was wel jammer dat ik m eigenlijk gister pas echt lekker kon rijden.
Maar vandaag wel heel lekker gesprongen met m.

Les van Anne was ik ook niet echt over te spreken, eerste keer wel daarna totaal niet meer. Maargoed, anderen weer wel.. Meningen verschillen. :)

Slaapzaal is erg klam en toch ook wel koud. Ik zou gewoon een extra dekentje meenemen voor de zekerheid, hem m nodig gehad hahaha.

Verder zijn Sandra en Maarten nog steeds heeeeel gezellig hahahhahahahahahaha

M_erell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:41

Ik vond de lessen van Anne juist heel fijn, heb er heel veel aan gehad en ik was juist weer wat minder enthousiast over Maarten maar dat komt ook omdat hij mijn pony heel erg heeft aangepakt. Ik was er namelijk afgevallen en toen is hij erop gegaan en hij was heel streng in zijn hand, ze had helemaal wondjes ervan echt zielig!

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:59

Anne was bij ons heel erg selectief als ik dat zo goed zeg. Ze hielp bij bijvoorbeeld groep 4 echt alleen twee meisjes de anderen totaal niet.

Bij mijzelf in de les pakte ze continu 1 meisje. En de rest helemaal niet. 1e Les van haar vond ik zeker goed, merkte toen goed verschil bij mn paard zegmaar. Maar daarna gewoon helemaal niks meer. Vond ik erg jammer.

Maarten vind ik juist heel fijn, had graag dressuur les van hem gehad. Hij is heel duidelijk in wat hij wilt en wat hij van je verlangt. Ook geeft hij vind ik erg goede uitleg waarom je nou wat doet en waarom hij je dat laat doen.

Maar zo heeft iedereen natuurlijk zijn of haar voorkeur. :P

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:01

Wat vonden jullie niet fijn aan Anne dan? :) Ben ik benieuwd naar.

Ik ben juist wel de spreken over Maarten, die heeft mijn paard vorig jaar ook flink doorgepakt.

Oh, en Oakley, daar ga ik dus mooi niet op springen. Ik heb Roos vorig jaar zo'n smakkerd zien maken dat ik mijn hart vasthield.. en ik ben al een angstige ruiter met springen, dus dan wil ik dit soort voorvallen in ieder geval niet weten zeg maar :+

Pauline, ik neem mijn fleece-dekentje ook mee! Niet meer in 't scoutinghuis dus? Jammer, dat was wel supercomfi vorig jaar. Hoe zijn de douches/wc's? Wel een aardig aantal of maar 1tje?

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:01

Sorry Pauline, je was me net voor!