Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 14:48

Er waren mensen die vroegen of de paardenhuid vergelijkbaar was.
In zin 1 al het antwoord :)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:47

Dat was ik indd...
Maar naast het antwoord dat het indd anders is, kan ik niet ontcijferen wat er dan precies anders is ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:52

Heb helaas geen toegang tot het artikel ondanks personeelslidmaatschap.
Ik zal als ik meer tijd heb, nog wel meer kunnen zoeken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 15:53

Ik heb juist de tekst gelezen en wat ik er kan van opmaken is dat de huid van een paard vergelijkbaar is met de huid van een mens, of is mijn engels zo slecht dat ik verkeerd ben?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:06

goed gelezen idd ;)

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:06

Ooohhhh... Hoe herkenbar dit verhaal. Iedereen weet uiteindelijk alles weer beter. Bah. Ik heb ten eerste er respect vor dat de eigenaren van dit paard Pacha nog een kans hebben gegeven. Niemand kan oordelen over een situatie over internet, en al helemaal niet over een foto. Als je nog een kans ziet, waaromzou je zo'n paard dan laten gaan? De pijn die die heeft gehad word beloond, zo heb ik dat ook met mijn eigen paard gezien. Hij kan straks weer doen, en daar hebben jullie het ook voor gedaan. Natuurlijk zijn het verschrikkelijke foto's. Maar een beetje arts die dit paard hebben geholpen, hadden het gezegd als het ondraaglijk/verkeerd zou zijn.Als hij er geen licht in had gezien, hadden de artsen zo'n paard nooit geholpen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:38

Arabiertje* schreef:
Het lijkt of komt toch zo over, dat ze Pacha mishandeld hebben omdat ze hem niet hebben ingeslapen. Of dat hij geen echt paard kan zijn omdat hij alleen op de wei staat.. Ik wil maar hebben, dat er veel ergere dingen zijn als dat een paard enkel en alleen op de wei staat. Hier staat bij ons in de buurt ook een shetlander helemaal alleen.. Paardje is voor de rest wel kerngezond.

Hier wil ik even op inhaken. Want er word namelijk nergens gezegd dat zij Pacha mishandeld hebben! Want (bijna) iedereen toont wel respect voor alle goede zorg. Het is absoluut geen mishandeling dat hij niet ingeslapen is. :n Er zijn gewoon mensen die dit niet meer paard waardig vinden. Nee, met alle zorg is niks mis! Daar neem ik mijn petje voor af.
Maar het gaat er niet alleen om dat het niet paard waardig is om alleen op de wei te staan, er zijn wel ergere dingen. Het gaat er om dat het niet paard waardig is om een dier met zoveel pijn al weer te berijden, vind ik dan. Ik vind het geen paard waardig bestaan voor dit dier, omdat ze nooit meer zichzelf kan worden. Want als ze met pensioen gaat, kan ze nog steeds niet met vriendjes de wei op, andere sportpaarden wel.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 18:48

Maar wie zegt dat ze nu zoveel pijn heeft dan?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:01

Colway schreef:
Maar wie zegt dat ze nu zoveel pijn heeft dan?

Je kan mij écht niet wijs maken dat dit dier hier helemaal geen last meer van heeft. Ik heb zelf namelijk ook een brandwond van 2 jaar terug, en die voel ik nog elke dag.

De wond blijft altijd bloot liggen, tenzij er een transplantatie plaatsvind.
Citaat:
Eerste- en tweedegraadsbrandwonden kunnen spontaan genezen, dat wil zeggen zonder huidtransplantatie. Derdegraads brandwonden kunnen alleen weer een huidbedekking krijgen door ingroei vanaf de randen, wat een heel langzaam proces is.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 19:32

Ik vind dat Pacha er iig er op vooruit is gegaan qua wonden. Ben benieuwd of dit zich helemaal herstelt, of dat je dit net als bij mensen altijd zal blijven zien. Ik heb zelf nog nooit een paard met brandwonden in het echt gezien, vandaar dat ik niet weet hoe dit uiteindelijk kan genezen.

lizie67

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:41

Als je jezelf nou zou voorstellen in een brandend huis.
nou en je komt er weer uit maar wel met brandwonden en je moet naar het ziekenhuis,
Dan is het ineens normaal dat er iets aan gedaan word en daar heeft ook niemand problemen mee.
Ik snap wel dat mensen kunnen praten en zeggen hoe ze zich voelen en paarden niet maar toch....
Mee eens of niet? :o *D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:05

Ok, Maar mensen die zo ernstig verbrand zijn houden ze weken in een kunstmatige coma, enkel en alleen voor de pij, dit kunnen ze bij een paard niet doen. Ze doen mensen in een kunstmatige coma omdat gewone pijnstillers niet afdoende zijn, aangezien de huid van een paard vergelijkbaar is met de huid van een mens heeft dit paard heel veel pijn geleden, ok nu is hij beter maar dit weegt niet op tegen de pijn die hij 9 maanden lang heeft gehad.

IK wil het ook nog eens benadrukken, ik heb wel respect voor de eigenaren, en ik weet dat de behandeling intensieef was, dat over mishandelen heeft de topicstarter zelf geinsuniweerd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:06

lizie67 schreef:
Als je jezelf nou zou voorstellen in een brandend huis.
nou en je komt er weer uit maar wel met brandwonden en je moet naar het ziekenhuis,
Dan is het ineens normaal dat er iets aan gedaan word en daar heeft ook niemand problemen mee.
Ik snap wel dat mensen kunnen praten en zeggen hoe ze zich voelen en paarden niet maar toch....
Mee eens of niet? :o *D

Zo denkt een paard niet.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 21:07

Ohja, uiteraard Chanel. Je hebt volledig gelijk :D

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:09

Ik heb een respectvolle reactie geschreven, met inhoud die klopt, dus hier ga ik niet op in.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:57

Arabiertje* schreef:
Ohja, uiteraard Chanel. Je hebt volledig gelijk :D

Ik vind je reacties eerlijk gezegd steeds vervelender uit de hoek komen..
Alles wat niet in het "Oh wat sielugh, respect!" straatje valt, is opeens maar allemaal negatief?

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 23:00

Oh jee, nu moet ik echt lachen. Als ik niet reageer op een positieve reactie krijg ik op m'n donder dat ik negeer. Doe ik het dan wel, dan lijkt het alsof ik enkel maar positieve reacties wil.. Komaan, ga ON-TOPIC en verpest het Topic niet door hier maar weer 3pagina's vol discussie's te gaan gooien. Ieder zijn eigen mening punt andere lijn!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:02

Arabiertje* schreef:
Oh jee, nu moet ik echt lachen. Als ik niet reageer op een positieve reactie krijg ik op m'n donder dat ik negeer. Doe ik het dan wel, dan lijkt het alsof ik enkel maar positieve reacties wil.. Komaan, ga ON-TOPIC en verpest het Topic niet door hier maar weer 3pagina's vol discussie's te gaan gooien. Ieder zijn eigen mening punt andere lijn!

Nee, zo bedoel ik het niet. Ik vind het jammer dat je zo reageert op negatieve reacties. Je voelt je meteen zo aangevallen. :?

Maar goed, weer on-topic dan maar.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 23:04

Het gaat op de manier waarop he Miracle ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:04

Wat bedoel je?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:05

Miracle_ schreef:
Arabiertje* schreef:
Ohja, uiteraard [naam]. Je hebt volledig gelijk :D

Ik vind je reacties eerlijk gezegd steeds vervelender uit de hoek komen..
Alles wat niet in het "Oh wat sielugh, respect!" straatje valt, is opeens maar allemaal negatief?

Ben blij dat ik niet de enige ben die dit vind!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:06

TS kent zelf het paard niet eens...
Maar wij mogen niet oordelen...

Vind reacties van de TS ook steeds vervelender worden...
ALles moet met '' ja en amen''

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 23:08

Lekkeer Off-topic, en zo dadelijk gaat het topic maar weer eens op slot. Thanks ;)

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:11

ja, nu ben ik niet de enige die erover valt hé, kan je moeilijk zeggen dat ik de enige ben die er zo over denkt. En trouwens ik heb nog nooit een topic gehad die gesloten is geworden wegens uit de hand lopen, jij daarintegen? Dan kan het niet altijd de schuld van andere bokkers zijn en moet je eens in je eigen boezem kijken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:12

Arabiertje* schreef:
Lekkeer Off-topic, en zo dadelijk gaat het topic maar weer eens op slot. Thanks ;)

Bekijk voor de grap je eigen reacties eens.