[WN] Do's en don'ts voor de wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:53

en waarom zou dat dan zijn ?
zelfs op een onderlinge hoor je er netjes uit te zien..

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:09

'Netjes' kan IMO ook heel goed met anders gekleurde beenbeschermers hoor! :j
Al zullen de horseshow fashionista's blijven zweren dat alleen zwart of wit 'done' is ;)

Om met felgekleurde beenbeschermers (of nog erger: met patroontjes :oo) op 'n wedstrijd te rijden zou ook niet mijn keus zijn, maar weinig paarden hebben namelijk zulke mooie gangen dat het geen kwaad kan de benen te benadrukken :D Dat geldt overigens ook voor veel vossen, bruinen en zwarten met witte beenbeschermers!

Kleur beenbeschermers moet IMO niet al te veel opvallen en passen bij de kleur van het paard :j
Bruin of navy vind ik doorgaans ook best kunnen 8-)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:15

de horseshow fashionista's zijn niet degene die de trend bepalen hoor ! >;)
de do 's en don'ts zijn richtlijnen, met wat gebruikelijk is. eenieder die wil doen wat ie zelf wil,mag dat..

Lielle

Re: Do's en don'ts voor de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:56

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:11

leuk :j

princess20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 13:33

oke.. ik heb namelijk donker rode peesbeschermers, maar ik zie steeds meer ruiter met meerdere kleur op show..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:00

je ziet altijd wel iemand , die denkt dat je alles bij elkaar kan dragen.daar zou ik me niet aan spiegelen.het mooist is gewoon alles bijpassend in 1 kleur.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:04

jeetje man! dat eerste paard lijkt wel een rund..
Wel handig trouwens.. die voorschriften!

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:06

sg schei toch uit!
als de winnaar straks in pimpelpaars rijdt dan rijdt de halve wereld daarna ook in pimpelpaars

ik wordt zo moe van jou ideen over wat mooi is
en ik hoop niet dat we de kant op gaan van de dressuur, alleen maar effe matte kleuren en bling :r

ik weet nog een tijd dat de grote van Nederland in knalrose op het NK kwamen

mode is veranderlijk, wat nu mooi gevonden wordt is over 5 jaar verschrikkelijk en omgekeerd
grote voordeel van de reining is dat je er totaal niet op wordt beoordeeld en wat de bakrandridders er van vinden , wat maakt dat nu uit

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 15:16

@spatter- wat heb je vandaag toch tegen mij ??daar word ik moe van.en het is niet aan jou om te bepalen wat en wanneer ik wat schrijf, sorry !je kan uiteraard zelf niet meer reageren op mijn antwoorden.
wil je zeggen dat het echt netjes is, met een rode blouse, een groene pad, en blauwe beenbeschermers ?
het gaat hier zeker niet om MIJN ideen wat mooi is. het gaat om wat gebruikelijk is , of wat graag word gezien.dat staat helemaal buiten mij,maar bedankt als je denkt dat ik zo invloedrijk ben.
en tuurlijk zijn er mode kleurtjes, en trends. en wat nu in is, is volgend jaar niet meer in. so what ? in de VS is het gebruikelijk om ieder seizoen een neiuwe outfit aan te schaffen, in de trend van dat moment.
en ik ben de laatste , die meedoet met de massa. ik wil altijd, wat een ander niet heeft.maar dat een ander wel met de trends meedoet, prima. anders is het geen trend :D
en een nette verschijning word ook in de reining gewaardeerd, en het bling-gehalte word daar ook steeds hoger.
en de toeschouwers hebben ook daar nix mee van doen.ook al zullen ook zij het best weleens constateren, dat iemand voor gek rijd. al dan niet door de kleding :=
een mening is als een kont....

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 16:06

@Spatter, ik weet dat je er nogal bijzondere ideeën bij de reining op na houdt, maar een winnaar met pimpelpaarse beenbescherming gaat hem denk ik nooit en te nimmer worden.
Daarbij worden wij ook moe van jouw ideeën hoe je vooral niet professioneel op de show hoeft te komen door altijd maar te zeggen dat het in de lagere levels allemaal nog niet zo hoeft.

@princess20, gekleurde beenbescherming is voor thuis. Op wedstrijd is het zwart of wit. Dat heeft te maken met de attentie die je wilt leggen op de beenbescherming, maar nog veel meer te maken met de professionaliteit die je uit wilt stralen naar de jury. Je hebt er aandacht aan besteed en er hard voor getraind. Je neemt je sport serieus. Als je dan met felgekleurde beenbescherming komt aanzetten of een pipo de clown hoed op je hoofd dan geeft dat een verkeerd signaal. Het zou prachtig zijn als de jury door uiterlijk vertoon heen zou prikken, maar dat is gewoon niet de realiteit. Dus je wilt er voor zorgen dat de jury vanaf moment 1 bij binnenkomst niks op je aan te merken heeft en blanco begint met jureren of onder de indruk is van je verschijning en positief begint met jureren.

Hoewel ik denk dat donker rode peesbeschermers niet zo schokkend zullen zijn denk ik toch dat je dan net zo goed zwarte om kunt doen.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:32

* daar gaan we weer *
Op wie zal ik gaan zeuren?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:34

ik ben al 2 x aan de beurt geweest vandaag :D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 16:38

moelly schreef:
* daar gaan we weer *
Op wie zal ik gaan zeuren?

Als je geen western rijdt lijkt het me beter je niet te mengen in de discussie die jij zeuren noemt :)
Als je wel ervaring hebt met western wedstrijden etc. deel dan je mening over beenbescherming ipv te mokken over zeuren.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:44

ik ben het eens met het idee dat in de reining meer wordt gewaardeerd dat je zwarte of witte beschermers bij je paard aan doet, maar welke van de 2 je kiest moet ook wel bij je paard passen, en natuurlijk bij de rest van je outfit.

ik las van iemand dat bij zwarte, bay en sorrel paarden je beter zwart kan nemen.

als ik het bij mezelf bekijk:
zwart met beige bloemen shirt
beige chaps
zwarte pad
witte beschermers (mijn paard heeft 3 hoge witte benen, 1 sorrel voorbeentje, dus door witten beschermers aan te doen lijkt het alsof hij 4 hoge witte benen heeft)

het is dus niet altijd zo zwart-wit, maar kijk ook naar je paard.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 07:51

Moderatoropmerking:
Laten we het alsjeblieft netjes houden in dit topic, topic staat in de Top 10! :wow: Iets om trots op te zijn +:)+

Persoonlijk worden is niet wenselijk, willen jullie dat per PB bespreken aub. Nu weer ontopic graag!

princess20

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:20

oke dank je wel.. ik heb zaelf wel veel wedstrijden gereden zoals pleasure en horasemanship en dat soort wedstrijdjes.. maar heb nooit echt een reining wedstrijd gereden:( maar als goed is gaat daar binnenkort verandering in komen:D

HumbleTalent schreef:
@Spatter, ik weet dat je er nogal bijzondere ideeën bij de reining op na houdt, maar een winnaar met pimpelpaarse beenbescherming gaat hem denk ik nooit en te nimmer worden.
Daarbij worden wij ook moe van jouw ideeën hoe je vooral niet professioneel op de show hoeft te komen door altijd maar te zeggen dat het in de lagere levels allemaal nog niet zo hoeft.

@princess20, gekleurde beenbescherming is voor thuis. Op wedstrijd is het zwart of wit. Dat heeft te maken met de attentie die je wilt leggen op de beenbescherming, maar nog veel meer te maken met de professionaliteit die je uit wilt stralen naar de jury. Je hebt er aandacht aan besteed en er hard voor getraind. Je neemt je sport serieus. Als je dan met felgekleurde beenbescherming komt aanzetten of een pipo de clown hoed op je hoofd dan geeft dat een verkeerd signaal. Het zou prachtig zijn als de jury door uiterlijk vertoon heen zou prikken, maar dat is gewoon niet de realiteit. Dus je wilt er voor zorgen dat de jury vanaf moment 1 bij binnenkomst niks op je aan te merken heeft en blanco begint met jureren of onder de indruk is van je verschijning en positief begint met jureren.

Hoewel ik denk dat donker rode peesbeschermers niet zo schokkend zullen zijn denk ik toch dat je dan net zo goed zwarte om kunt doen.

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:47

nog een aanvulling nav afgelopen weekend weer eens gezien te hebben
zorg voor deugdelijk ondergoed ( lees sportbeha en evt corrigerend hemd) onder je showblouse!

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:56

Een waar woord HH! :j
Er worden kapitalen uitgegeven voor paard, tack, kleding maar een goede sportbeha die alles netjes op zn plek houdt, ook als je niet zwaar gebouwd bent!, is vaak te duur :+
Zo jammer, als je zo iemand voorbij ziet rijden in de Pleasure, oeffffff 8)7 8)7 :x

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:56

Nadeel van een sportbh is dat het de boel zo "centreerd", heb daar nog geen oplossing voor gevonden.
Maar je hebt gelijk, de boel mag best stevig zitten voor een rustiger beeld ;)

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:03

Nou beter de boel gecentreerd dan al slingerend in een blouse hoor :+

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 14:17

coydog schreef:
Nadeel van een sportbh is dat het de boel zo "centreerd", heb daar nog geen oplossing voor gevonden.
Maar je hebt gelijk, de boel mag best stevig zitten voor een rustiger beeld ;)

Ik wel.. een sportbh met daaroverheen een voorgevormde bh aan doen.
Ja over comfortabel moeten we het dan verder maar niet hebben :Y)

De sport bh stopt de onvrijwillige bewegingen en de voorgevormde bh zorgt ervoor dat het nog enigszins in shape lijkt te zijn :D

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:19

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:26

De tip van HT ga ik eens proberen, zou eerder verwachten dat de gevormde onder je sport zit.
Heb er ooit een met beugel gekocht, leek wel alsof die door de oksel heen kwamen zo slecht gevormd.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 14:38

Ja kan misschien ook.. de sport bh's die ik heb zijn iig te sterk daarvoor.. die 'pletten' de cups er gewoon bij..