Maar het komt echt wel weer goed tussen jullie, Kim gaat puberen en uitproberen. Maar dat gaat weer over...
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
[naam] schreef:Wat je aangeeft bij het tweede streepje is niet erg slim, aangezien ze dan inderdaad bij me vandaan zal gaan en dan de kans krijgt om weer van me weg te rennen.Dat eerste is heel lastig, aangezien ik eerst een ruk aan het touw moet geven, waarna Kim haar hoofd en tegelijk haar hele lichaam 180 graden draait, waardoor ze voor me komt te staan.
Er is niet overal ruimte om haar achterwaarts te laten gaan.
Op die moment moet ik zeg maar haar kant op lopen, Kim voor me uit duwen en zorgen dat ik weer naast haar kom te staan.
Weet niet of dit zo duidelijk is.
sanne83 schreef:Daarom oefen je eerst je grondwerk in de bak. Als ze daar kan omgaan met druk (op veel verschillende manieren) en jij jou trucendoos daardoor iets hebt uitgebouwd, kan je dat steeds iets meer gaan uitbouwen.
Door op veel verschillende manieren druk te geven op vele verschillende lichaamsdelen van Kim, krijg je meer lichaamscontrole en heb je meer mogelijkheden om niet in dat trekgevecht te komen. Als jij niet meer terugtrekt, maar iets compleet anders doet (zoals de achterhand wegsturen), is Kim verbaasd. Verbazing zorgt voor interesse en door interesse krijg je meer respect![]()
Probeer niet in een keer de moeilijkste situatie op te zoeken, dan zorg je alleen maar voor frustratie. Wat nicole hierboven zegt, zou ik dus ook niet doen. Nu, op dit moment, zorgt dat alleen maar voor frustratie en ze is nog niet gevoelig genoeg op je hulpen om haar met die frustratie te helpen. Grote kans dat ze zich dan weer losrukt en je weer bevestigd hebt, dat ze heel sterk is.
KoudbloedKim schreef:Sanne83: Het laatste stukje in je eerste reactie is precies waar ik heen wil.
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat kan bereiken aangezien ze erg slecht reageert op 'kleine' hulpen of commando's op afstand.
Je tweede reactie; daar denkt Kim niet aan.
Kim denkt dan "Hoe kom ik zo snel mogelijk naar de paddock/grasjes".
Dan kan ik vragen/duwen/schreeuwen wat ik wil, maar Kim is daar op zo'n moment blind voor.