Vorige week had ik het heel moeilijk. Niet zozeer overdag, maar 's nachts, als het donker werd leek het wel of alles weer boven kwam. Zonder het verstand dat zei dat het moest, kon ik opeens alleen maar emotioneel naar het gaan van Bart kijken. Ik kon m'n ogen niet dicht doen zonder Bart neer te zien gaan, zonder weer die hele diepe ademhaling te horen van toen hij de tweede injectie kreeg; alsof hij vocht om adem te halen. Het bleef maar boven komen. Ook telkens de herinnering hoe de rendac trailer wegreed.
Opeens leek het even helemaal geen goede beslissing meer, en kwam de volle klap van hoe groot het gat was dat hij achter heeft gelaten binnen.
Gelukkig, dit weekend, ben ik een paar dagen weggeweest om te helpen op een festival waar al mijn vrienden al zaten. Niemand was dan ook op msn, niemand om mee te praten, dus voor mij was het een opluchting ze weer te zien en ook voornamelijk om niet meer alleen te slapen. 
De nacht van woensdag op donderdag was het zo erg dat ik niet in slaap kon komen zonder telkens nachtmerries te krijgen hoe ik alles opnieuw beleefde, ik heb die nacht film naar film gekeken met een laptop op schoot, om vervolgens anderhalf uur te slapen. 
Daar kan niemand je mee helpen, maar iets meer slaap was prettig geweest. 
Tijdens het festival (een festival met middeleeuwse inslag) had een heel goede vriend een verrassing voor me. Ik moest mee naar een kamp van de kelten. Daar was een mevrouw die prachtig drinkhoorns versierde met keltische motieven, alleen hadden ze nu een verrassing voor me in petto. 
Ze haalde een prachtige hoorn tevoorschijn met... Bart's hoofd erop gegeraveerd.
Ik heb toch een potje staan huilen toen ik de hoorn zag
Die vriend had het al voor Bart's overlijden gevraagd, en zij had het verhaal van Bart ook gelezen op facebook, dus ze vond het geweldig om te maken en ik ben er echt zo blij mee.
het voelt 'stom', maar het is bijna alsof ze een stukje van Bart aan mij terug heeft gegeven.

Ik was echt sprakeloos toen ik het in handen gedrukt kreeg
ben er nog steeds onwijs blij mee.