[WN] Ned. Kampioenschap Westernrijden FNW

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha dH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:08

Wat een mooie laatste wedstrijd Dropje, helemaal super en dubbel-en-dwars verdiend !! +:)+

dropje2 schreef:
Een mooiere afsluiting van onze wedstrijdcarriere had ik me niet voor kunnen stellen *D
Mijn grote lieve zwarte kanjer mag nu heerlijk buitenpaard worden en moederen over PGM Viho <3

Toch vind ik het jammer dat ik nou nooit "con-collega's" van jullie heb kunnen zijn. Nou ja, dan moet we dadelijk maar met Viho en Daisy de strijd aangaan :#

dropje2 schreef:
Nog één klein verhaaltje wat ik jullie niet wil onthouden }> Toen Rose na de laatste dag in haar, met linten en medailles behangen, stal stond, kwamen er twee heren de tent binnen, keken eens even naar de verzameling en naar Rose, waarop één van de heren aan me vroeg: "Wat moet die kosten" 8)7
Waarop ik antwoordde: Ze is niet te koop mijnheer.. "Oke... maar wát moet ze kosten? Ik weer: Mijnheer, ze is niet te koop!!! Leo kwam er ook bijstaan, toen droop hij af met de woorden..."Nou, ik zie het al, familiebezit zeker.." :j

Later konden we er wel om lachen... BlackRose is onbetaalbaar!

Ha, zoiets is toch niet in geld uit te drukken........ :z

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:14

Wat een super afsluiting dropje!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 11:15

Wat een tof verslag, Dropje! +:)+
Jij & Rose hebben ook dit NK weer geweldig goede resultaten behaald en jullie veelzijdigheid is letterlijk voorbeeldig! _/-\o_

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 12:53

dropje wat een heerlijk verslag, vooral dat laatste stukje :) rose is onbetaalbaar :j

jullie hebben het geweldig gedaan, wat een prijzen :wow: , een super team samen
heel veel plezier met rose haar nieuwe carriere

Lesley_Faial

Re: Ned. Kampioenschap Westernrijden FNW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 13:07

ik ben helemaal vergeten te vertellen dat ik ook nog reserve allround l2 rookie wass :) hahah

mariel49

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 14:51

Het was voor ons ook weer een hele leuke week. Mr.Blue Bo Chub en Amigo "gewone manege ponie's" hebben goed werk verricht met Karin en Ruby. Voor Ruby en Amigo was het de laatste NK en ook wedstrijden stoppen we met deze ponie. Dus toch een leuke afsluiting met Amigo. 1x brons trail YR 14- 6e Reining YR - 5e WHS YR -5e WHS L2. En Karin was met Bo Chub L2 Rookie 4e Trail - 4e WHS - 5e Reining ,dat vond ik toch heel netjes. En dat de generator uitviel, zette mij aan het denken ( in de kou enz.), hoe verwend we zijn met alle luxe zooi. Maar ik was blij dat ie 't weer deed, ha ha. :D
De organisatie heel erg bedankt, jullie hebben keihard gewerkt om het toch maar weer neer te zetten. Super!!!!!!!

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:42

Dropje van harte gefeliciteerd. *\o/*
Wat een mooie afsluiting zeg! :wave:

Voorlopig lekker gaan genieten op het strand (ik blijf jaloers!) :+

Wij zijn zaterdag heerlijk de hele middag geweest. Veel dingen weer gezien en natuurlijk lekker geshopt in de stands.

Esther we hebben je wel gezien, maar ja je had het zo druk als "lintenmeisje" dat het van even kletsen niet kwam, dat bewaren we dan maar voor Bleiswijk!

Een ieder natuurlijk van harte gefeliciteerd met de behaalde resultaten. :D

Given

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:51

Hallo allemaal!

Voor mij was het een zeer bijzonder NK! Ik begon natuurlijk met Bembem, ik was door het dolle heen want we waren samen door de voorronde van de L2 Senior Pleasure :D Dit was ook mijn doel en eigenlijk kon het voor mij niet meer stuk! Maar helaas begon Bembem hierna steeds minder te lopen. Voor het oog zag je niet veel aan zijn pas, maar ik zelf voelde het wel degelijk.
De dag erna had ik de Halter, ik zei al tegen me moeder dat we na de halter even goed naar Bemmetje moesten kijken omdat ik het nog steeds niet vertrouwde en iets raars in zijn pas voelde. Vol goede moet ging ik toch maar de Halter in, na twee keer gedraafd te hebben voor de jury vertelde die mij dat ze hem niet goed vonden lopen rechts achter en moest ik de bak uit. Mijn gevoel klopte dus wel degelijk, maar jeetje wat voel je je dan stom zeg :n
Na een tijdje gelongeerd te hebben om te kijken of het niet misschien stijvigheid was vertrouwde we het nog niet. We besloten dus om voor meer duidelijkheid even naar een kliniek in de buurt te gaan zodat we een goede beslissing konden nemen (Zonder alle goede bedoelingen en bemoeienis van andere ruiters, je weet wel hoe dat gaat). En helaas zat het hem in zijn heup, waarschijnlijk verstapt of een rare beweging gemaakt maar in ieder geval kon ik hier niet meer mee rijden. Einde oefening voor het NK voor ons.
Maar vol goede moet en hoop gingen mijn moeder en ik is kijken wat we hier aan konden doen, aangezien ik het heel erg jammer vond natuurlijk dat ik niet meer kon rijden en het mijn laatste jeugd NK was!
We kwamen met een idee en vroegen Marlies Maathuis of ik Sandys general Kato uit mocht brengen aangezien Kato de hele week niet meer zou starten. Wie niet waagt wie niet wint toch? Marlies zei volmondig JA! en ja hoor na een beetje geregel enz mocht ik met Kato de FNW jeugd onderdelen rijden! Ik had dit paardje twee jaar terug ook al uitgebracht maar na twee jaar was dit toch wel heel erg wennen! In totaal had ik dus twee dagen van te voren om met Kato de Showmanship, Horsemanship, Pleasure en Trail te oefenen. Hihi erg spannend, helemaal aangezien Kato nog nooit een showmanship had gelopen! Maar vol goede hoop ben ik gaan trainen en ben ik zeer tevreden met mijn resultaten, Hier komen ze:
Showmanship 2de! Kato pakte dit onderdeel zo geweldig op, ik was er helemaal verbaasd van wat een super knol :o

Pleasure: 5de, dit was voor mij en hem samen een moeilijk onderdeel aangezien we nog wat groen waren samen in die korte tijd, maar wel een nette plaats.

Trail: Niet geplaatst, Kato vond het allemaal erg indrukwekkend en schrok van de brug waardoor die uit zijn galop viel en we zo out of pattern waren. Wel hebben we netjes onze proef afgemaakt.

Horsemanship: 3de! Wat een lief paard toch weer! Ik voelde me echt samen een team, zeker de railwork was pittig aangezien wat onrustige dingen maar we hebben echt een nette proef samen neer gezet <3

Zo dit was mijn avontuur op het NK! Heb toch nog een super afsluiting van de jeugd gehad +:)+
Ik wil iedereen die me heeft geholpen super bedanken en in het speciaal natuurlijk Marlies, voor haar vertrouwen en dat ze zo lief was mij deze kans te geven!

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:17

Dinsdag voor het eerst AQHA gestart :D en aangezien ik direct open moet starten had ik niet veel verwachtingen vooral gezien het deelnemers veld. :oo .
Bij de pleasure was ik niet geplaatst, maar Replay heeft het zeker niet verkeerd gedaan.
Bij de open trail was ik zelfs nog 5de en 6de geplaatst.
Bij de WRAN voorselectie was ik door bij alledrie de onderdelen (pl, hms, trail) *\o/*
Zaterdag had Replay het eigenlijk wel gezien en had niet meer zoveel zin, en de horsemanship en de westernriding ging niet zo als ik gehoopt had. Nu ja, hij had voor zo'n eerste keer ook al heel wat achter zijn kiezen gehad.
S'middags ging het al wat beter en ik was toen 4de bij de trail. :D
Zondags bij de pleasure had ik een break off gate en dat kost plaatsen, helaas.
Maar ik ben heel trots op Replay, dat bij zich zo super heeft gedragen voor het eerst op zo'n groot evenement. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 18:38

Given wat super van Marlies joh! Echt heel lief!

Gefeliciteerd allemaal met de mooie resultaten!

soflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:10

Grand Champion APHA Hunter under saddle Open SPB
Reserve Champion APHA Halter SPB sr geldings
All Around Champion DPHC youth Judge 1

He Lisa niet zo bescheiden he,
dit had je best wel even kunnen vermelden.
zo als onder schrift valt het niet zo op.

GEFELICITEERD met je behaalde plaatsen.Super gedaan

iedereen trouwens

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:23

Rachel!

Ik wist helemaal niet dat bembem niet goed was! Maar toch super gedaan, en leuk dat je het toch nog op een ander paard je nk heb mogen rijden! Gefeliciteerd nog met je behaalde resultaten!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:46

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:48

@Given: ik voelde zó met je mee toen je bij de halter met Bembem de ring weer verliet :(:)
Ontzettend gaaf dat je Kato mocht rijden en nog gaver dat je het zo goed heb gedaan als 'verse' combinatie! +:)+

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 20:58

Rachelle, je hebt het helemaal top gedaan! Erg knap om binnen 2 dagen zo'n combinatie te vormen met een paard en dan ook zulke prijzen in de wacht te slepen +:)+ Enorm balen van bem, maargoed, er komen wel meer wedstrijden :j

Stuiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:13

Hoi allemaal! Wat een trotse verslagen, komt er ook nog 1 van mij ;)
Wat een leuke week! Mooie paardjes en combinaties voorbij zien komen en zeker niet onbelangrijk een gezelige sfeer en goede organisatie.
Van mij een bedankje aan de rest van team New Way want mede dankzij hen hebben wij een paar mooie prijzen mogen halen.
En niet te vergeten gefeliciteerd met de nk titel voor de L1 trail van Lars en Leos Sweet Sugar Boy!
Cecile, Fleur, Sliding, Kelly en Nienke was weer erg gezellig en spannend om met jullie te rijden, gefeliciteerd met de plaatsingen!

Ook ik ben heel erg trots op mij paardje, hij gedroeg zich als of hij dit wekelijks doet.
Quarterdag: swrn zilver in de pleasure, goud in de hunter en zesde in de horsemanship (door een kleine miscommunicatie tussen mij en mijn paardje omdat we net een nieuwe hulp hebben aangeleerd voor het achteruit gaan).
De volgende dag voor alle onderdelen geplaatst in de finale.
Nederlandskampioen L2 horsemanship en versatile horse.
4e in de pleasure en in de trail hadden we geen lintje maar daar ben ik zelf wel tevreden over omdat we dat nog niet zo vaak hebben gedaan. En toen als slagroom op de taart ook nog allround :D
Zelf was ik niet over alle proeven helemaal tevreden, nog genoeg puntjes om aan te werken voor volgend jaar! Maar over all zeker een super goed gevoel! Nu nog even lekker nagenieten :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 22:22

dropje: gefeliciteerd!! heel leuk, om zo te stoppen...dat je nog lang van haar - buiten de ring dan- mag genieten!!
ga je nog met haar fokken ?

verder iedereen ook proficiat!!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 23:25

iedereen gefeliciteerd met de resultaten!!

ik snap alleen een paar dingen niet mbt medailles misschien kan iemand dit uitleggen.

het was geen AQHA NK, toch lees ik hier over medailles bij de aqha onderdelen??
ook lees ik over medailles bij slechts 3 deelnemers (dus de laatste heeft dan nog steeds brons??) hoe zit dat? dat is toch raar? ben je laatste heb je wel een plak?
en de laatste vraag, bij de solid paints lees je steeds heel weinig deelnemers. mag dit niet samengevoegd worden met de gewone paints om volledige klassen te krijgen? (weet niet veel van de paint regels)

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 05:45

soflo schreef:
Grand Champion APHA Hunter under saddle Open SPB
Reserve Champion APHA Halter SPB sr geldings
All Around Champion DPHC youth Judge 1

He Lisa niet zo bescheiden he,
dit had je best wel even kunnen vermelden.
zo als onder schrift valt het niet zo op.

GEFELICITEERD met je behaalde plaatsen.Super gedaan

iedereen trouwens

En dan start je L5??? 8)7

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:12

quarterH schreef:

ik snap alleen een paar dingen niet mbt medailles misschien kan iemand dit uitleggen.

ook lees ik over medailles bij slechts 3 deelnemers (dus de laatste heeft dan nog steeds brons??) hoe zit dat? dat is toch raar? ben je laatste heb je wel een plak?
en de laatste vraag, bij de solid paints lees je steeds heel weinig deelnemers. mag dit niet samengevoegd worden met de gewone paints om volledige klassen te krijgen? (weet niet veel van de paint regels)

AQHA krijgen ieder jaar medailles uitgereikt, maar niet de Nederlandse titel. Ipv een bokaal krijg je net als de rest gewoon een medaille.
Jup met slechts 3 deelnemers wel een NK. Is ook heel bijzonder.
Net zo min als de solids bij de quarters mogen starten mogen de solids ook niet tussen de regulars lopen. Valt wel veel voor te zeggen om of de solids toe te laten bij de Quarters dan wel gewoon tussen de Regulars.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:35

bij de quarters gaat niet dat snap ik, zit ander verband achter. het is jammer dat ze niet tussen de regulars mogen voor 'kleinere' shows (kleinere shows wereldwijd gezien he, dus dat de apha zou zeggen dat men keuze heeft om samen of apart te doen ofzo. beetje zoals junior/senior verhaal zeg maar)
maar goed dat gaat nu dus niet begrijp ik.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 08:47

quarterH schreef:

Jij zegt wat ik denk :D ik vind het ook heel appart. en bij de paints zijn inderdaad veel minder.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 09:21

quarterH schreef:

Mag je alleen maar medailles uitreiken bij een NK? 8-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:23

het is een vraag jan, geen aanval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 09:27

Fijne verhalen allemaal!
Klinkt als een prachtige afsluiting Dropje!
En Given, wat ontzettend tof van Marlies dat je haar paard mocht lenen, en knap van jou dat je er in zo'n korte tijd nog mee weet te presteren ook!