ik heb nog geen nieuwe foto's maar ga hier wel voor zorgen hoor .
Ik heb besloten om haar gewoon terug pimber te noemen zo heette ze bij bagage ook en volgens mij herkent ze het ook nog. Het gaat super met haar ze is vrolijk ,eet goed en begint goed uit te ruiven. Haar jaarling doet het ook goed , we kunnen haar nu stilletjes aanraken aan haar hals ze is wel enorm bang. We gaan nu telkens als ze haar voer krijgt bij haar zitten zodat ze went aan ons .
Wat pimber betreft, ik heb nog nooit zo een bang paard gezien. Dat ze heel veel heeft meegemaakt werd me gisteren nog maar eens duidelijk. Ze staat samen met 3 andere "zorgenkindjes " . Ik stond naast pimber en op dat moment komt er een andere merrie met haar oren plat naar pimber, pimber draait zich razendsnel om en ik zat onder haar . Ik roep en pimber duikt zo erg in elkaar en staat al bibberend naast mij , verschrikkelijk om te zien hoe ze daar stond. Ik lag daar in de modder en zij was zo bang toen ik rechtkwam ze dacht volgens mij echt dat ze flink afgestraft zou worden. Ik ben bij haar gaan staan en heb haar op haar favoriete plekjes aan het krabbelen geweest en wat woordjes toegefluisterd tot ze iets rustiger werd.
Iets later kreeg ik weer met een heel bang paard te maken. Ze stond echt te bibberen van de kou , het was gisteren avond net 4 graden en nat dus wou ik haar een dekentje opleggen. Ze kan in stal, maar doet dit liever niet. Ik wil het opleggen en weer komt er een paard naar haar toe, ik roep de naam van het paard even en pimber duikt weer in elkaar van de schrik weer hebben we haar heel erg moeten gerust stellen.
Deze morgen toen ik haar dekentje terug ging af doen, kwam ze heel vrolijk naar me toe en duwde ze met haar neus in mijn schouder een fantastisch gevoel was dat .
Fijn dat het wel wat beter gaat, zoals vanochtend . Arme Pimber Zo blijkt inderdaad maar weer hoe er met haar is omgegaan.
3timesmom
Geplaatst: 12-05-10 10:19
Ik heb in een vlug tempo dit topic even doorgelezen. In vind het fantastisch wat je doet Bayaatje. Dat senior voer wat je bij geeft is dat toevallig van Subli seniores priores. Je meot het weken als slobber. Ik geef dit aan mijn pony van 34 zonder tanden. En ze doet het hier erg goed op; Bovendien is het ook nog wat betaalbaar. Ik woon zelf in België en haal het bij de boerenbond in NL. Ik weet niet of je het ook bij ons kunt krijgen. En nogmaals Bayaatje
Wat super dat het al een stuk beter met ze gaat. En jeetje wat is ze angstig zeg. Die heeft geen fijne tijd gehad, echt sneu zeg voor zo'n prachtig dier. Hoe kunnen mensen dit toch aandoen bij een dier dat je onvoorwaardelijke liefde geeft. Kan er niet over uit. Het is maar goed dat zij en haar veulen bij jou zijn terecht gekomen. Waar ze alle tijd hebben om weer helemaal gezond te worden en alle liefde krijgen die ze verdienen. Respect.
Ze krijgt senior voer van cavalor geweekt samen met zuppa,slopper,lijnzaadkoek en luzerne en ik zorg dan dat het een beetje lauw is. Mijn man moet er altijd om lachen dat ik ze zo verwen, maar ja ze verdient het ook echt.
Ah super dat ze je al wat meer begint te vertrouwen! Ben benieuwd naar de foto's
YvonneV
Geplaatst: 12-05-10 16:39
bayaatje schreef:
Deze morgen toen ik haar dekentje terug ging af doen,
Kun je haar niet beter nog even onder een deken laten staan zodat ze alle energie kan gebruiken om te groeien ipv zichzelf warm te houden
sandr0
Geplaatst: 12-05-10 16:41
jeetje die ziet er uit. Hopen dat t diertje snel weer opknapt. Triest dat mensen t zo ver laten komen. Sterkte ermee!
Niekje51
Geplaatst: 12-05-10 16:50
Wauw, wat een aanblik :'-( Dat er mensen zijn die dit een dier aan kunnen doen doet je pijn. Ben blij dat jij je over haar hebt ontfermt! Mijn merrie wil wel eens invallen in de winter, dan geef ik haar Opkikker van de paardendrogist (zitten veel vitamines in), eens per maand een vitamine spuit, als het gras nog niet voldoende eiwitten heeft veulenbrok en nu het gras weer groeit krijgt ze seniorenbrok met warm water om de eiwitten hoeveelheid niet uit de hand te laten lopen. Maar als ik jouw paard zie, is die van mij net Ien Dahles. Heel veel succes!
Ze stond deze morgen al een beetje te zweten onder het deken, daarom dat ik het afgedaan heb.
Ik heb intussen al 3 mensen gevonden die haar gehad hebben . De man waar ik haar van kocht heeft haar maar een jaartje gehad en blijkbaar was ze vorig jaar nog mooi rond, wel was ze toen ook een heel bang paardje.
Super wat je doet! Ik heb vorige maand ook een merrie gekocht die het niet zo best had, maar gelukkig is ze nog niet zo vreselijk mager als Pimber. Ze was hoogdrachtig. Inmiddels is haar veulen geboren, een prachtige Palomino merrie. Ik ben ook druk bezig haar weer een beetje sterk en op gewicht te krijgen, maar zolang het veulen aan de voet loopt zal dat moeilijk zijn, maar ik ga ervoor!