daffodil schreef:Ligt ook een beetje aan het paard denk ik, één van mijn paarden maakte zich altijd best druk, daarnaast houden wij ook altijd wel van een beetje tempo erin.
Het eerste jaar dachten we wel onder de man naar startterrein te kunnen gaan en dat was dus echt teveel, 8 km enkele reis dus 16 km erbij ging te ver.
Mijn paard is echt wel een forse rit gewend hoor, zondag nog bijna vier uur door de Drunense duinen gereden maar vijf dagen achter elkaar (wij hebben de maandag ook) is gewoon erg veel.
Ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik mensen aan het einde van de week aan de start heb zien verschijnen waarvan ik dacht, ik had mijn paard rust gegeven. Sommigen willen koste wat het kost de vierdaagse uitrijden, en dat gaat mij echt te ver.
Mijn paard heeft een goede conditie, dressuurt, springt, crosst, rijdt buiten maar ik wil hem ook graag heel houden en in die goede conditie die hij nu heeft!
Oke ja de maandag heb ik dan niet he, die rijd ik "gewoon" thuis.
nogmaals als mensen een rustdag hebben prima, ik veroordeel niemand hoor en begrijp best dat als je het meegemaakt hebt dat het zwaar is voor je paard dat je het zo doet.
Ik ga het dit jaar allemaal ontdekken