En die dvd vond ik er super uit zien, hij gaf les aan een meisje met een jong paard.. en vond het een mooi beeld geven over zijn trainingen etc

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
casperrr schreef:ja maar de training op die dvd was toch nog niet wedstrijdgericht? Hij was toch nog aan het opbouwen?
miekske schreef:Waar maken jullie je druk om! Je kon je vrijwillig inschrijven van te voren is duidelijk gezegd dat je niet altijd aandacht kon krijgen. en als je het er niet mee eens bent waarom heb je dan meegedaan?
Charles schreef:Als je op zo'n niveau rijd kún je je paard niet iedere dag trainen op dezelfde kracht etc. als bij een concours. Hij probeert juist zijn paard te ontlasten tijdens training.
Daniellev schreef:Ik denk dat degenen die het steeds over geld hebben, toch eens moeten nadenken wat alles kost wat hij organiseert. Hij hoeft toch niet alles zelf te betalen? Zo werkt dat nou eenmaal niet. Het initiatief is toch al heel erg leuk? Er is nog nooit zoiets geweest, behalve het rabobank talentenplan, maar dat vind ik iets heel anders.
Je betaalde 35 euro en kreeg een dekje, een dvd EN een kans om ontdekt te worden.
Nu kun je sms'en (of niet) en meedoen aan de zegwaard cup (of niet). Als je meedoet of wilt stemmen, moet je ook niet zeuren over het geld en als je niet meedoet ook niet. Alles kost nou eenmaal geld, voor niets gaat de zon op.
kinuh schreef:Dat betekent toch niet dat je houding meteen heel anders moet zijn? Op wedstrijd zit hij ook veel netter, dat hoor je in de trainingen ook te doen vind ik, dat doe ik namelijk ook.
Aimee schreef:kinuh schreef:Dat betekent toch niet dat je houding meteen heel anders moet zijn? Op wedstrijd zit hij ook veel netter, dat hoor je in de trainingen ook te doen vind ik, dat doe ik namelijk ook.
Zijn houding in de training is juist bijzonder goed. Hij kan zijn eigen balans aanpassen aan de balans waarin hij het paard laat lopenDoe hem dat maar eens na.
casperrr schreef:Nou die training zag er alles behalve slecht uit, denk dat heel erg veel mensen daar is een voorbeeld aan zouden moeten nemen
kinuh schreef:Nou ik weet niet wat hij met zijn ellebogen doet? Waar zijn ogen steeds op gericht zijn (paard) en waarom zijn beugels zo kort zitten?
Aimee schreef:Je zal je paard maar elke training groot moeten laten gaan
Ben blij dat Laurens Ollright ook gewoon klein laat draven in de training.
LoveLeandro schreef:is dat een reactie op mijn bericht? Met vanuit de schouder bedoel ik dus dat hij de schouder gebruikt, als hij dus iets verruimt, moet niet dat voetje 'uitklappen'.
Trouwens, hij had het in de kür ook, ik weet echt wel het verschil tussen klein en groot draven, maar dit zag er echt niet goed uit, IMO.
Aimee schreef:kinuh schreef:Nou ik weet niet wat hij met zijn ellebogen doet? Waar zijn ogen steeds op gericht zijn (paard) en waarom zijn beugels zo kort zitten?
Ik heb de dvd niet gezien. Maar als ik dit lees, ga ik er vanuit dat hij zijn handen meer naar achteren doet om verbinding te maken zonder meer druk te geven. Naar je paard kijken moet van Sjef en Anky. Waarom? Omdat je dan je kin omlaag doet, waardoor je je nek oprekt, zodat je schouders meer ontspannen zijn en je rug rechter wordt. Met je kin omhoog (voor je kijken) span je je nekspieren aan en druk je je schouders naar voren.
Bij mijn weten doet hij zijn beugels niet korter tijdens een training. Maar aangezien hij een trainingshouding aanneemt, waarbij hij met zijn balans wat meer voorwaarts zit, kan ik me goed voorstellen dat hij daarbij zijn beugels wat korter zet zodat hij wat makkelijker in hoeken kan zitten.