Uitslagdatum niet 25 maart -> 7 april!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

miekske

Re: Uitslagdatum niet 25 maart -> 7 april!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:22

Waar maken jullie je druk om! Je kon je vrijwillig inschrijven van te voren is duidelijk gezegd dat je niet altijd aandacht kon krijgen. en als je het er niet mee eens bent waarom heb je dan meegedaan? Verward

En die dvd vond ik er super uit zien, hij gaf les aan een meisje met een jong paard.. en vond het een mooi beeld geven over zijn trainingen etc Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:23

casperrr schreef:
ja maar de training op die dvd was toch nog niet wedstrijdgericht? Hij was toch nog aan het opbouwen?

Dat betekent toch niet dat je houding meteen heel anders moet zijn? Op wedstrijd zit hij ook veel netter, dat hoor je in de trainingen ook te doen vind ik, dat doe ik namelijk ook.

En er zijn meer mensen die zeggen dat de training tegenviel, en dan kan iedereen zeggen doe het eerst zelf maar maar ik heb niet gezegd dat ik het beter kan Lachen ik heb alleen gezegd dat ik nu al heel wat mensen kan opnoemen die in een training hun paard beter hebben lopen dan op de dvd Lachen

Maar nogmaals; het is míjn mening, je hoeft het er dus absoluut niet mee eens te zijn! Knipoog

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:24

miekske schreef:
Waar maken jullie je druk om! Je kon je vrijwillig inschrijven van te voren is duidelijk gezegd dat je niet altijd aandacht kon krijgen. en als je het er niet mee eens bent waarom heb je dan meegedaan? Verward

IK weet niet tegen wie je het hebt maar als het tegen mij gericht is; er staat dat ik ook heel blij ben dat ik ben geweest, had het voor geen goud willen missen Lachen en ik heb ook genoeg aandacht gehad, maar vond het sneu voor sommige anderen die niet één aanwijzing hebben gehad Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:25

Nou die training zag er alles behalve slecht uit, denk dat heel erg veel mensen daar is een voorbeeld aan zouden moeten nemen Haha!
Laatst bijgewerkt door Waikiki op 08-04-08 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:25

Als je op zo'n niveau rijd kún je je paard niet iedere dag trainen op dezelfde kracht etc. als bij een concours. Hij probeert juist zijn paard te ontlasten tijdens training.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:27

Charles schreef:
Als je op zo'n niveau rijd kún je je paard niet iedere dag trainen op dezelfde kracht etc. als bij een concours. Hij probeert juist zijn paard te ontlasten tijdens training.

Dat snap ik ook wel, en ik verwachtte ook helemaal geen wedstrijd-training om het maar even zo te noemen maar in de piaffe vond ik de achterhand aardig slap, vond zijn houding een stuk slechter dan ik vaak bij hem heb gezien! en de hals houding heb ik ook veel beter gezien.. (van stukken film van mijn vriendin die tijdens training-clinic van hem heeft gefilmd)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:30

Daniellev schreef:
Ik denk dat degenen die het steeds over geld hebben, toch eens moeten nadenken wat alles kost wat hij organiseert. Hij hoeft toch niet alles zelf te betalen? Zo werkt dat nou eenmaal niet. Het initiatief is toch al heel erg leuk? Er is nog nooit zoiets geweest, behalve het rabobank talentenplan, maar dat vind ik iets heel anders.

Je betaalde 35 euro en kreeg een dekje, een dvd EN een kans om ontdekt te worden.

Nu kun je sms'en (of niet) en meedoen aan de zegwaard cup (of niet). Als je meedoet of wilt stemmen, moet je ook niet zeuren over het geld en als je niet meedoet ook niet. Alles kost nou eenmaal geld, voor niets gaat de zon op. Cool

Als het een initiatief was om daadwerkelijk een onontdekt talent te vinden en die een kans te geven, dan was het hartstikke leuk.
Maar de échte reden is geld verdienen, dat stoppen ze vervolgens in een jasje waar mensen op af komen. Iedereen wil graag ontdekt worden, iedereen vindt het een gaaf gevoel om een kans te krijgen. Daar zit dus geld aan.

Dat dekje is gesponsord, de dvd ook en kost geen hol.

Andersom was het leuk geweest... Maar het is weer typisch Nederlands... Overal een slaatje uit slaan.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:42

kinuh schreef:
Dat betekent toch niet dat je houding meteen heel anders moet zijn? Op wedstrijd zit hij ook veel netter, dat hoor je in de trainingen ook te doen vind ik, dat doe ik namelijk ook.

Zijn houding in de training is juist bijzonder goed. Hij kan zijn eigen balans aanpassen aan de balans waarin hij het paard laat lopen Afgod Doe hem dat maar eens na.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 21:50

Aimee schreef:
kinuh schreef:

Zijn houding in de training is juist bijzonder goed. Hij kan zijn eigen balans aanpassen aan de balans waarin hij het paard laat lopen Afgod Doe hem dat maar eens na.

Nou ik weet niet wat hij met zijn ellebogen doet? Waar zijn ogen steeds op gericht zijn (paard) en waarom zijn beugels zo kort zitten?

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:02

Nou zeg jullie maken me wel nieuwsgierig over die dvd! Helaas lig ik al in bed (grieperig) en heb ik geen zin om mn warme bedje uit te klouteren.... :'( om de dvd te pakken. Of is het het echt waard? Knipoog (omdat het blijkbaar juist zo slecht of goed is??)

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:36

casperrr schreef:
Nou die training zag er alles behalve slecht uit, denk dat heel erg veel mensen daar is een voorbeeld aan zouden moeten nemen Haha!

Ik vond de dvd écht slecht.
Ik wist niet hoe Laurens reed, dit was dus de eerste keer dat ik hem echt zag rijden enzo.
Ik hoop niet dat ik later zo ga rijden.. Ollright beweegt niet eens vanuit de schouder, loopt het grootste gedeelte van de tijd op de voorhand en ik kan nog wel meer opnoemen. Ik zie hier absoluut geen mooie dressuur in, hier krijg ik echt nooit kippevel van. En ik kan er ook niet van genieten. Zijn houding was ook slecht, hij gaat niet mee met het paard, maar zit er lekker op alsof het een machine is. Hij verkleinde een volte, iedereen weet dat je dan je gewicht iets meer op je binnenste zitbeenknobbel moet hebben, en dat je dan ook die kant op moet kijken. En wat doet Laurens? Hij kijkt gewoon kats de andere kant op, om zichzelf in de spiegel te zien. Terwijl hij bezig is met de volte verkleinen! Sorry hoor, ik kan dat niet waarderen.
Daarbij komt dat ik het paard ook niet echt de bespiering (en manier van lopen) vind hebben die ik graag zie.
En dit was niet alleen in de training zo, de kür vond ik ook echt niet goed..
Maarja, niet iedereen heeft dezelfde mening, maar ik weet wel dat dit niet mijn manier van trainen is.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:37

kinuh schreef:
Nou ik weet niet wat hij met zijn ellebogen doet? Waar zijn ogen steeds op gericht zijn (paard) en waarom zijn beugels zo kort zitten?

Ik heb de dvd niet gezien. Maar als ik dit lees, ga ik er vanuit dat hij zijn handen meer naar achteren doet om verbinding te maken zonder meer druk te geven. Naar je paard kijken moet van Sjef en Anky. Waarom? Omdat je dan je kin omlaag doet, waardoor je je nek oprekt, zodat je schouders meer ontspannen zijn en je rug rechter wordt. Met je kin omhoog (voor je kijken) span je je nekspieren aan en druk je je schouders naar voren.
Bij mijn weten doet hij zijn beugels niet korter tijdens een training. Maar aangezien hij een trainingshouding aanneemt, waarbij hij met zijn balans wat meer voorwaarts zit, kan ik me goed voorstellen dat hij daarbij zijn beugels wat korter zet zodat hij wat makkelijker in hoeken kan zitten.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:38

* nu ben ik toch best beniewd geworden naar die dvd * Clown

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:39

Persoonlijk vond ik de training netjes eruit zien, want zelf doe ik het hem niet na Haha!
En hij is er toch gekomen in de dressuursport....

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:39

Je zal je paard maar elke training groot moeten laten gaan Nagelbijten / Gniffelen
Ben blij dat Laurens Ollright ook gewoon klein laat draven in de training.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:43

Aimee schreef:
Je zal je paard maar elke training groot moeten laten gaan Nagelbijten / Gniffelen
Ben blij dat Laurens Ollright ook gewoon klein laat draven in de training.

is dat een reactie op mijn bericht? Met vanuit de schouder bedoel ik dus dat hij de schouder gebruikt, als hij dus iets verruimt, moet niet dat voetje 'uitklappen'.
Trouwens, hij had het in de kür ook, ik weet echt wel het verschil tussen klein en groot draven, maar dit zag er echt niet goed uit, IMO.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:47

LoveLeandro schreef:
is dat een reactie op mijn bericht? Met vanuit de schouder bedoel ik dus dat hij de schouder gebruikt, als hij dus iets verruimt, moet niet dat voetje 'uitklappen'.
Trouwens, hij had het in de kür ook, ik weet echt wel het verschil tussen klein en groot draven, maar dit zag er echt niet goed uit, IMO.

Het gaat nou eenmaal niet altijd zoals het moet in de training. Als hij dat paard klein laat draven en hij verruimt daaruit, kan het best zijn dat hij stiekem toch niet helemaal los over de rug was en dat het voetje er dus uitklapt. Hup, terug en zorgen dat hij er beter aankomt.

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 22:49

Dat is inderdaad waar, maar bij hem zag ik geen verbetering. En ik vind dat gewoon erg jammer.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:28

Hallo, nieuw op bokt, maar kom toch een hoop bekenden tegen!
Ik was van plan te reageren op de geldklopperij discussie...
De Dvd hebben wij ook nog in de vepakking zitten...sinds Exloo
Mijn kinderen waren beide genomineerd - leuk!-
Niet gebeld, de ene is nog maar 8 de ander is 14 , maar met een C pony dus wat lastig tussen de groten.
Dus heel begrijpelijk. Maar... nu staan ze allebei(!) bij die 24 waar opgestemd mag worden. Tja , daar kan ik niks mee, hij wil talent zegt Laurens, maar nu gaat degene met de meeste geldschieters ( rijke pa/ma) naar de finale met de wildcard want die worden op deze manier gewoon GEKOCHT!!! Wat vinden jullie daarvan???

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:34

Hallo, ik hoop dat je kinderen doorgaan met wat ze doen,want ze doen het supergoed!
Ik heb jullie gesproken in zuidwolde
groetjes petra

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 23:45

Hoi Petra,

Gelukkig zijn wij hier zo nuchter dat ze er echt wel van slapen als ze niet naar Harmelen gaan...In Exloo vertelde Jayeleigh ( van 8 ) aan de tv verslaggeefster dat ze niet wist wie Laurens was.... en nee, ze had hem ook nog nooit zien rijden!
Hoezo geprepareerde antwoorden en ruitertjes...alle andere kinderen riepen namelijk in de camera dat ze het geweldig vonden! Ik weet zo niet wie jij bent?

pietsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 01:46

Mijn dochter was ook in exloo genomineerd,toen ze haar kaartje inleverde voor de uitslag moest ze wachten en werd er om de camaraploeg gevraagd.
Dus toen de cameramensen alles klaar hadden staan vroegen ze aan haar ,nou wat denk je ..hoe ging het .Antwoordde ze ...Ik denk wel goed anders stonden jullie hier niet!! ha ha
over nuchter gesproken
enne in zuidwolde start ze de eerste keer L2 kl C,ze was zo verdrietig omdat ze verkeerd reed .

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 02:14

Aimee schreef:
kinuh schreef:

Ik heb de dvd niet gezien. Maar als ik dit lees, ga ik er vanuit dat hij zijn handen meer naar achteren doet om verbinding te maken zonder meer druk te geven. Naar je paard kijken moet van Sjef en Anky. Waarom? Omdat je dan je kin omlaag doet, waardoor je je nek oprekt, zodat je schouders meer ontspannen zijn en je rug rechter wordt. Met je kin omhoog (voor je kijken) span je je nekspieren aan en druk je je schouders naar voren.
Bij mijn weten doet hij zijn beugels niet korter tijdens een training. Maar aangezien hij een trainingshouding aanneemt, waarbij hij met zijn balans wat meer voorwaarts zit, kan ik me goed voorstellen dat hij daarbij zijn beugels wat korter zet zodat hij wat makkelijker in hoeken kan zitten.

Kijk jij begrijpt het Vork

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:32

Ik vind het sms gebeuren van nu ook een beetje jammer. Sommige kinderen hebben nog maar 1 of 2 stemmen. En dat heeft inderdaad met geld te maken. Maar ja, welk tv programma tegenwoordig niet? En dan stemmen er ook heel veel mensen. Ik vind alleen op basis van die hele korte fragmenten kun je niet stemmen. Je ziet niks. Sommige kinderen zie je alleen stappen op hun pony. Wat kan ik daaraan zien dan? Nee dat stem gebeuren is echt 'wie heeft de grootste vrienden/familiekring'. Jammer vind ik.

Die 35 euro die je moest betalen voor de talentenjacht op zich vond ik wel gaan. Ik bedoel er liepen nogal niet wat mensen rond van de organisatie en camera etc.

En die Zegwaard cup vind ik op zich wel grappig, maar we doen niet mee. Dat wordt denk ik echt een race om de klok en daar heb ik met mijn meiden geen zin in. Daar moeten ze wat ouder voor zijn.

En ARhytmical: ik heb gestemd op je kids hoor!!! Leuk dat je ook op bokt zit.

Daniellev

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 07:42

En ik moet heel eerlijk zeggen als mijn kind tussen die 24 stond, 'kocht' ik die wildcard ook. Degene met de meeste stemmen staat op 180? Nou ik trommelde iedereen op om te stemmen. Dit kun je beinvloeden, Idols of i.d. niet.