Nederlands Kampioenschap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RenskeG

Re: Nederlands Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:48

ja moet die stickers zelf niet in het paspoort plakken!!! Ik heb altijd begrepen dat je die stickers + het paspoort op moet sturen. Daar plakken ze de stickers erin en vervolgens zetten hun een stempel

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:54

pros_zero schreef:
. Wanneer het transpondernummer in het paspoort is geprint, hoeft dit niet te worden afgestempeld door de paspoortuitgevende instantie.

Kijk, zo'n paspoort heb ik dus.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:54

Ik weet wel dat volgende keer als ik naar een kampioenschap mag, ik alles laat controleren door een DA oid

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:55

wij hebben nooit stickers gekregen, heb nu een mail naar de KNHS gestuurd hoe dat kan, hoop dat ik gauw bericht krijg

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:56

Weet iemand of de uitslagen van vrijdag nog op inet komen?

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:57

Fitzroy schreef:
pros_zero schreef:
. Wanneer het transpondernummer in het paspoort is geprint, hoeft dit niet te worden afgestempeld door de paspoortuitgevende instantie.

Kijk, zo'n paspoort heb ik dus.

jah wij hebben het erook ingeprint staan, maar heb voor de zekerheid toch een mail gestuurd naar de KNHS. wil het wel zeker weten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:08

Melanie15 schreef:
Weet iemand of de uitslagen van vrijdag nog op inet komen?

Vrijdagavond stonden ze er wel op, maar daar heb je nu niets meer aan. Knipoog

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 18:51

haha nee idd

rkremer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:04

Hai,

Ja het is allemaal wat, ik hoor van veel mensen dat zij ook allemaal geen stempel hebben!
Ik las is voorgaande postings over de controle. Martine Wijkhuizen is op vrijdag niet gecontroleerd, maar op voorselecties en eerdere wedstrijden weer wel. En toen was alles in orde. Dan ga je er toch ook van uit dat je op het NK notabene goed zit!

En inderdaad die regel zag ik ook: wanneer het nummer in je paspoort geprint staat, is een stempel niet nodig. Daar heb je het bewijs toch al? Bij de checklist voor wedstrijden die je vooraf krijgt staat ook niets over een stempel over de code vermeld.

KNHS is duidelijk fout geweest in dit geval en heeft haar leden zeer slecht geinformeerd over de chipregels. Als die stempel zo belangrijk was.... had die in eerste instantie op de checklist vermeld moeten worden. Ook in de regels op de website van KNHS kan ik hier niets over terugvinden.
Wanneer er mensen zijn die op dit punt zijn uitgesloten voor deelname, mail dan even. Misschien kunnen we in ieder geval gezamelijk duidelijk maken dat dit gewoon superslecht is geweest van KNHS. tijgertje986@hotmail.com

groetjes,
ruth

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 20:24

Wij zijn 1 van de eersten geweest die onze paarden hebben gechipped in Nederland, en toen was het al bekend dat er een stempel overheen moest! Ook bij diverse controles die ik heb gezien zijn er mensen op gewezen dat er een stempel overheen moet. Daarom stuur je ook de zaak op als je je paard thuis door een DA laat chippen. Deze regel heeft altijd al gegolden. Maar ik moet wel zeggen dat het erg vervelend is voor degene die er de dupe van zijn, zeker omdat bij eerdere controles het niet gesignaleerd is.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:09

*gaat zometeen het paspoort van mn eigen paard controleren*Rozemarein start ik toch niet meer na dit jaar dus ook geen kampioenschappen meer

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:21

Dit is al heel lang bekend hoor, inderdaad wat hier in dit topic al eerder gemeld is, moest je, als een paard al een paspoort had en daarna pas een chip kreeg, de stickers met het paspoort opsturen naar de instantie die het paspoort uitgegeven had (meestal stamboek). Die instantie plakte de stickers in het paspoort en stempelde ze af. Paarden die hun paspoort pas na het chippen kregen hebben een paspoort waar het nummer in voorgedrukt staat, daar hoeft geen stempel over.
Mijn ervaring is dat de KNHS hier wel goed mee omgaat, doe het secretariaat voor onze rijvereniging, en heb jaren geleden al een keer netjes een briefje teruggekregen bij een nieuw aangevraagde startkaart dat er geen stempel over de sticker met het chipnummer zat, en dat ik de persoon voor wie die startkaart was moest adviseren dat in orde te laten maken bij het stamboek, betrof toen een NRPS paard. Nette service toch?

Neemt niet weg dat het heel sneu is voor de mensen die zijn uitgesloten, maar de uitsluiting, hoe vervelend ook, is dus niet onterecht of onrechtmatig.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:25

bij mij zit er over de sticker alleen een KNHS stempel? Clown
(heb een Holsteiner, en hij is idd pas later gechipt dan dattie paspoort had..)

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:28

Shanna16 schreef:
Fitzroy schreef:
Dan is er alleen bij het Z gecontroleerd, ik was idd bij de M-ringen.
Op inentingen is gewoon dom als je daarop wordt uitgesloten. Zeker als je in het Z rijdt mag je toch wel weten hoe de regels daaromtrent zijn.

@Shanna: dan heb je dus geen onregelmatig lopend persoon gezien Knipoog Clown

Dat vond ik ook (inentingen).
Heb je idd niet gezien... jij een kleine ukkepuk gezien dan? Ohnee, daar kijk je overheen Haha! Haha! Haha!

hier ben ik het niet mee eens! bij veel klopt het niet, maar vaak is dit gebeurt bij de vorige eigenaar! ( echt dat hoor je vaak zat! en was bij ons in de kring ook 90% van de keren het geval!!)

ik heb vandaag even nagevraagt want ik had geen sticker.. als je geen sticker hebt moet het in het paspoort gedrukt staan want dat kunnen ze niet vervalssen (was bij mij Pling ) en anders moet je een sticker hebben met een stempel half op de sticker en half op het papier..dit is tegen vervalsing!! die sticker en stempel moet je halen bij die instantie (ofzo) waar jou paard geint is..

ik dacht meld het even Pling

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:38

morge wordt dr een pony bij mij op stal gechipt, ga dan geloof ik maar ff mn paspoort meenemen en ff vragen of t bij mij goed is Clown bter zeker weten Haha! haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:43

milou123 schreef:

hier ben ik het niet mee eens! bij veel klopt het niet, maar vaak is dit gebeurt bij de vorige eigenaar! ( echt dat hoor je vaak zat! en was bij ons in de kring ook 90% van de keren het geval!!)

Maar het is toch niet zo moeilijk om zelf te kijken of de entingen bij een vorige eigenaar in orde zijn? Verward Ik vind dat geen excuus. Wij hebben ook paarden aangekocht waarvan het entingsverleden niet in orde was, het eerste wat wij dan doen is een nieuwe basisenting geven.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:47

Neonlight schreef:
milou123 schreef:

Maar het is toch niet zo moeilijk om zelf te kijken of de entingen bij een vorige eigenaar in orde zijn? Verward Ik vind dat geen excuus. Wij hebben ook paarden aangekocht waarvan het entingsverleden niet in orde was, het eerste wat wij dan doen is een nieuwe basisenting geven.

Precies, en zo hoort het ook! Dan voorkom je voor een paar tientjes een heleboel ellende.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:54

Is er ergens ook een uitgebreidere uitslag van het Z2. Ik hoorde dat 1 van de juryleden bij de Kur de reservekampioen het kampioenschap door de neus geboord heeft. Klopt dat?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 21:57

huh? bedoel je dat lynne door de kur heeft gewonnen en die (weet niet hoe die heete Clown ) daardoor reserve kampioen werd?bedoel je dat Verward

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:02

Dirk de Haas was reserve kampioen.. Lachen

lindaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 22:30

rkremer schreef:
Hai,

Ja het is allemaal wat, ik hoor van veel mensen dat zij ook allemaal geen stempel hebben!
Ik las is voorgaande postings over de controle. Martine Wijkhuizen is op vrijdag niet gecontroleerd, maar op voorselecties en eerdere wedstrijden weer wel. En toen was alles in orde. Dan ga je er toch ook van uit dat je op het NK notabene goed zit!

En inderdaad die regel zag ik ook: wanneer het nummer in je paspoort geprint staat, is een stempel niet nodig. Daar heb je het bewijs toch al? Bij de checklist voor wedstrijden die je vooraf krijgt staat ook niets over een stempel over de code vermeld.

KNHS is duidelijk fout geweest in dit geval en heeft haar leden zeer slecht geinformeerd over de chipregels. Als die stempel zo belangrijk was.... had die in eerste instantie op de checklist vermeld moeten worden. Ook in de regels op de website van KNHS kan ik hier niets over terugvinden.
Wanneer er mensen zijn die op dit punt zijn uitgesloten voor deelname, mail dan even. Misschien kunnen we in ieder geval gezamelijk duidelijk maken dat dit gewoon superslecht is geweest van KNHS. tijgertje986@hotmail.com

groetjes,
ruth

ik zal je even mailen, ik ben inderdaad ook uitgesloten op zaterdag, en zou eigenlijk net als martine ook kampioen zijn anders..

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 23:18

nina62 schreef:
Is er ergens ook een uitgebreidere uitslag van het Z2. Ik hoorde dat 1 van de juryleden bij de Kur de reservekampioen het kampioenschap door de neus geboord heeft. Klopt dat?

Het grote verschil in het eindpercentage (gemiddelde van 3 juryleden) van de kür
74% om 67,42% wordt niet veroorzaakt door de mening van één jurylid.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 05:42

Van de kur weet ik het niet maar als ik zo het tussenresultaat van de 2e proef bekijk, wilde de jury bij M wel erg graag dat Dirk kampioen werd.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 06:27

Eyes schreef:

Het grote verschil in het eindpercentage (gemiddelde van 3 juryleden) van de kür
74% om 67,42% wordt niet veroorzaakt door de mening van één jurylid.

Heb jij dan ook de punten van de Kur per jurylid?

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 06:33

Fitzroy schreef:
Van de kur weet ik het niet maar als ik zo het tussenresultaat van de 2e proef bekijk, wilde de jury bij M wel erg graag dat Dirk kampioen werd.

Pl. [Nr.] Naam ruiter Naam paard/pony C H M Tot.
Vereniging Afstamming (Pl) (Pl) (Pl) Perc.
-----------------------------------------------------------------------------
1. [ 10] DIRK DE HAAS PASSION 236 232 258 726
ZOELEN KRACK C ( 1) ( 1) ( 1) 71.20%
2. [ 7] LYNNE MAAS SALO 221 226 235 682
DELFT FERRO ( 2) ( 2) ( 7) 66.90%
3. [ 1] FEMKE BELJON KASPAROV 217 219 241 677
WYTHMEN FALCO ( 5) ( 3) ( 3) 66.40%
4. [ 8] MIREILLE TEN HAVE NOBLE ATOUT 215 219 238 672
SILVOLDE BELISAR ( 6) ( 4) ( 4) 65.90%
5. [ 4] DIEUWERTJE VAN DONSE ROSSO JAZZ 219 215 235 669
HAARLEM JAZZ ( 4) ( 8) ( 6) 65.60%
6. [ 12] ROSALINDE HECK REFLEX 205 208 243 656
GIESBEEK KRACK C ( 11) ( 11) ( 2) 64.30%
7. [ 5] JEROEN VAN POPPEL OBOCHON 211 208 237 656
BORKEL EN SCHAFT CABOCHON ( 7) ( 12) ( 5) 64.30%
8. [ 2] DANIELLE TE BOKKEL RUBUS B 207 219 229 655
EERBEEK AHOY ( 9) ( 5) ( 8) 64.20%
9. [ 11] JESSICA NIJPJES 9 HEXAGON'S SHOWBIR 202 217 229 648
SEROOSKERKE RUBIQUIL ( 12) ( 6) ( 9) 63.50%
10. [ 9] WENDY GOOSSEN MAISTRO 205 214 227 646
RIDDERKERK GANGES ( 10) ( 9) ( 10) 63.30%
11. [ 3] ROGER SCHULKENS RIVALDY 219 216 211 646
BEEK ROYAL DIAMOND ( 3) ( 7) ( 11) 63.30%
12. [ 6] EMMELIE SCHOLTENS 0 VDL SAN ANTONIO 209 214 198 621
WINSCHOTEN SANDRO HIT ( 8) ( 10) ( 12) 60.90%

De jury bij M zat sowieso erg hoog met zijn punten, alleen zat hij er bij Lynn wel naast met zijn 7e plek(ook al kreeg ze van hem de hoogste punten van de 3). Maar Dirk stond bij alle 3 op de eerste plek.