[WN] 09-07-2006 No Boundary Contest De Lutte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

connievv

Re: 09-07-2006 No Boundary Contest De Lutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:39

maak er maar twee wedrijdruiters minder van
ewoud kan een hufter zijn maar hij is nooit oneerlijk ik heb hier geen zin meer in

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:45

slechts arrogant en zwaar hufterig Knipoog

neemt niet weg dat de rest natuurlijk onwijs genoten heeft van deze wedstrijd en graag een volgende keer weer mee zou doen (om maar even ontopic te blijven). Hoop er dan ook tussen te lopen met mijn vlek.

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:48

Beste Ewoud en Connie. Ik was van plan me hier niet mee te bemoeien, maar ga het nu toch doen.
Als eerste gaat het hier helemaal niet om een hechte vriendenclub. We kennen elkaar hier van bokt en sommige kennen elkaar persoonlijk via wedstrijden endergelijke.
Wat we wel allemaal gemeen hebben, is dat we er niet tegen kunnen als een paard onrecht aan gedaan wordt!! Wedstrijdstress of niet.
Ik ben een beginner met een beginnend paard en als ik op een wedstrijd uitkom maken we beslist meerdere fouten. Ik hoop alleen dat ik kan blijven lachen om de fouten die mijn paard en ik samen maken en dat ik net zo vriendelijk naar haar blijf als wanneer dit tijdens een training gebeurd. Zo niet dan hoop ik dat iemand (bv mijn trainer) mij een flinke schop onder mijn reet verkoopt!!

En nee als je het een paard vraagt zal die beslist niet graag een wedstrijd lopen, maar veel liever in de wei z'n buik vol eten. Dus als je op wedstrijd gaat is het jouw keuze en heb je je te gedragen naar je paard toe. Wees blij dat zo'n geweldig dier van 600 kilo je uberhaupt op z'n rug laat plaatsnemen!!!

Je onvriendelijk gedragen naar de organisatie/mederuiters en als je paard zich niet wil laten laden (wat hij overigens voorheen altijd netjes deed) kan ook nog voorkomen uit je teleurstelling. Is menselijk, maar m.i. wel bijzonder onsportief. Het leven is meer dan alleen presteren op een wedstrijd!

En onsportief gedrag op een wedstrijd valt nu eenmaal op, niet alleen bij de organisatie, ook bij mederuiters en bij bezoekers.
Wat ik erg zwak in deze vindt is dat jullie niet de hand in eigen boezem steken, maar anderen de schuld in de schoenen schuiven van deze misstanden.
Zoals al veel eerder gezegd, het westernwereldje is klein, geruchten gaan snel en als ik dan hoor hoe een trainer's oren gewassen lijken te gaan worden vanwege te hoog gegrepen verwachtingen, maakt mij dat ronduit misselijk!!

Gelukkig zijn paarden vergevinsgezind, want anders had je een ongelovelijke mep gekregen van je geweldige paard!!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:49

Hmmm wat een vreemde omslag heeft dit topic gemaakt Sigaar
Ach zal ik het dan maar weer wat opleuken met een filmpje van de wedstrijd in De Lutte Haha!
Er volgen er nog veel meer maar om de een of andere rede heb ik het gevoel dat we moeten beginnen met de pleasure amateur/open Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:55

ik ben het helemaal met je eens Monnik. En even ter duidelijkheid, ik ken helemaal niemand van deze mensen persoonlijk. Ik ben qua western ook een beginner. Ik ben hier op dit forum omdat hier veel lieve, sportieve mensen zijn die mij tips kunnen geven en kunnen helpen bij de opvoeding en training van mijn paard. Ik heb zelfs dankzij bokt een goede trainer gevonden die mij eens per week les geeft. En jawel, als je in mijn profiel kijt zie je dat ik ook een aftandse kinderpony heb. Ik kan er gewoon niet tegen dat mensen zo anderen liggen af te zeiken. Mensen die hun best doen voor anderen om een leuke wedstrijd te organiseren. Ben blij dat je zo de kans kan doen om ervaring op te doen! Bind een beetje in, laat je goede wil zien, en accepteer het dat het te hoog gegrepen was blijkbaar.. Dat is jou schuld, niet die van je paard trainer, of de kip van de buren!
En nogmaals, dit is niet alleen in de westernsport zo, ook in de reguliere wedstrijdsport houden mensen hun mond niet..
Succes verder..

@Blaze, leuk filmpjes!!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:57

leuk filmpje Cool

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:17

Zo nu ook en beetje positief.
Ik vind dat de foto's van Pannekoek en het filmpje van Blaze toch wel blijk geven van een gezellige sfeer en een mooie locatie met veel ruimte om te rijden.
Hoop echt dat Jaqie en ik er volgend jaar klaar voor zijn om op deze wedstrijd te straten, mits hij natuurlijk een vervolg krijgt.

ewoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:38

en nu voor de allerlaatste keer

verontschuldig ik mij voor alle fouten die ik gemaakt heb? JA!
moet ik mij laten beledigen? NEE!

mag ik u allemaal succes wensen met uw mooie tak van paardensport
ik ga nu opzadelen want op een buitenrit sla ik met dit mooie paard zeker geen slecht figuur het wedstrijdrijden laat ik voortaan maar aan anderen over

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:42

Waar kan ik de foto's van pannekoek vinden? Heb op de site gekeken, maar zag niks staan. Ben ik zo blind of Blond

Henla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:44

Al gevonden Bloos

senga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:46

ik ben zondag ook wezen kijken,kon helaas niet meedoen omdat ik geen paard tot mijn beschikking had maar vond het er erg gezellig en goed georganiseerd,petje af voor de organisatie.
en volgend jaar ga ik zeker mee doen

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:00

Ik vondt het ook erg leuk omdaar te logeren in een tent.
Wizje was alleen een beetje bang voor de tenten

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 19:46

ewoud schreef:
en nu voor de allerlaatste keer
verontschuldig ik mij voor alle fouten die ik gemaakt heb? JA!
moet ik mij laten beledigen? NEE!

Vraag je af ewoud, wie hier wie nou beledigd! Op wie ben jij nou boos?

connievv schreef:
maak er maar twee wedrijdruiters minder van
ewoud kan een hufter zijn maar hij is nooit oneerlijk ik heb hier geen zin meer in

huf·ter (de ~ (m.), ~s)
1 [inf.] grof en gemeen persoon => lomperd

huf·te·rig (bn.)
1 [inf.] gemeen, schofterig => onbeschoft

Dus hij is een grof gemeen persoon, maar niet oneerlijk???????????

ge·meen2 (bn.)
1 bedoeld om iem. te benadelen of te kwellen => beneden alle peil, boos, boosaardig, fielterig, krengerig, kwaadaardig, kwaadwillig, laag, laaghartig, lelijk, malicieus, min, onedel, ploerterig, ploertig, schofterig, schurftig, schurkachtig, smerig, snood, vilein, vuig, vuil

lom·perd (de ~ (m.), ~s)
1 onhandig, onbeholpen persoon => kluns
2 iem. die op grove manier onbeleefd is => boer, boerenhufter, boerenkaffer, boerenkinkel, boerenlul, boerenpummel, botterik, een ongelikte beer, heikneuter, hork, hufter, kaffer, kinkel, onbeschofterik, palurk, plebejer, plomperd, proleet, pummel, rouwdouw, woudezel

Volgens de dikke van Dale heb je gelijk, van oneerlijkheid wordt een hufter niet beticht, maar vraag mijn toch sterk af, als ik in ewoud zijn schoenen gestaan had, dateuhhhhh,,,,

ewoud schreef:
beste cheveyo de gouden eikel award vind ik nogal beledigend zeker van iemand die ik nog nooit iets misdaan heb

Lastig hè zo’n eerste post op bokt, connievv, maar wat heeft ewoud jou eigelijk misdaan?

Een eikel volgens de van Dale, is een betichting van onnozel zijn, wat inhoud dat je iets uithaalt zonder boosheid. Dus eigelijk bedoelde Sonja te verwoorden, dat ewoud nog niet zo slecht is, door hem een van edel metaal vervaardigde (gouden) eikel (onnozel) te geven, daarmee geeft zij aan, van ach goh (zonder boosheid) een award te geven. (informele benaming van de Academy Award) en dit weer zonder echte kwalijke bedoeling.

Ik hoop dat het nog allemaal een beetje te volgens is wat ik nou kwijt wil, …..want begin zelf ook een beetje de weg kwijt te geraken, maar het moraal is wel, dat je beter een eikel in het goud kan zijn, dan een hufter die niet oneerlijk is, want die bestaat niet.

Ik vind het oneerlijk dat ewoud deze goed bedoelde award gekregen heb, dus als hij of zij, deze nou aan jou door geeft, weet je eigelijk meteen dat ewoud het niet zwaar opneemt dat jij hem een hufter noemde.

Zie het een beetje als toen Maxima over Alex zei, hij is een beetje dom. Ach wat onnozel was dat toch van haar, om onze Willen bier (uitspraak Youp van het Hek) zo met deze slip of de tong uitspraak te confronteren. Het leuken is dat volgens de dikke van Dale, dom, betekend, zich onnozel voordoen! Dus eigelijk had Maxima ook kunnen zeggen, hèè Alex, wat ben jij een eikel zeg. Maar goed het zit hem uiteindelijk allemaal in de nuance of klem toon, die je eraan geeft. Eikel klinkt wat harder, dan Dom, maar Dom is zich onnozel voordoen, dus dan ben je eigelijk niet eerlijk bezig, dus per definitie oneerlijk.

Maar goed connievv, welkom op bokt, waar je volgens mijn de eerste van in het bestaan bent, die in zijn eerste post meld, ik heb hier geen zin meer in!!!
Ik wil niks suggereren hoor, maareuh, moest meteen aan Maxima denken.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 20:20

Blaze schreef:
Ach zal ik het dan maar weer wat opleuken met een filmpje van de wedstrijd in De Lutte Haha!
Er volgen er nog veel meer maar om de een of andere rede heb ik het gevoel dat we moeten beginnen met de pleasure amateur/open Cool

Leuk filmpje Blaze, maare moest je nu echt meezingen
Haha! Clown Tong uitsteken

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 21:39

MSQuincyTE schreef:
Ik vondt het ook erg leuk omdaar te logeren in een tent.
Wizje was alleen een beetje bang voor de tenten

Jullie hadden gewoon een heel enge tent Clown
Vandaag zijn we er weer langs gegaan. Ver voor de enge tentplek begon hij al te snorten.
Mega-woezel-tent Haha!

Ik vond het super gezellig. En ik heb toestemming om volgend jaar weer zoiets te organiseren. De pensionhouder vond dat wij heel net wedstrijdvolk waren met zijn allen en dat het heel leuk was om naar te kijken én heel gezellig.

Dus... dat gaat goed komen.

Verder heeft Chris goed naar de bodem gekeken en als vooraf in enen een ontzettende plens water wordt verdeeld, is het ook nog mogelijk om reining uit te schrijven. Wordt het een D- of C evenement misschien. En dan volgens de nieuwe regels, dus met walk en jogklassen Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 00:46

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 07:51

rina schreef:
Blaze schreef:

Leuk filmpje Blaze, maare moest je nu echt meezingen
Haha! Clown Tong uitsteken

En na het zien van de 'bewegende' beelden zal ik zit evenement ook maar eens op mijn kalender zetten voor volgend jaar. Twee deelnemers minder? 1tje erbij.... Haha!
Ja...ikke niet hoor....maar Little Miss Green Eyes misschien... Haha!

Wwrangler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:16

Zo te lezen en zien Cheese! was het een super geslaagde wedstrijd! Petje af OK dan! voor de organisatie en alle SPORTIEVE deelnemers!! Volgend jaar proberen wij er zeker bij te zijn.

.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:21

Dat zou leuk zijn Jan en Bri! Sfeertje had jullie zeker aangesproken!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:35

JoyRider schreef:
Jeeeeetje: klinkt echt mega gezellig! Volgens jaar kom ik misschien wel kijken Ja Erg gave foto van Anya en een klein meisje op een heeeeeeeeel groot paard Haha!

Kijken??? Rijden zal je bedoelen!!!!
T is ff rijden, maar dan heb je ook wat Tong uitsteken

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 08:54

joehoeee Haha! k weet wie Blaze is... haha

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 09:28

Eindelijk Lorie Haha!
Bri en Iski: jullie zijn van harte welkom!
JR MOET natuurlijk zelf rijden dan. Dat gaat helemaal goed komen.
Moet ik een grotere campingplek gaan regelen? Haha!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:30

cramperen?? IEUWWW nee bedankt...
er is vast wel iets met een echt dak in de buurt Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 09:32

ja hoor.. mijn huis.. maar daar kan niet de hele groep in. Een groepsaccommodatie boerderij. Stuk of duizend hotels (vakantiedorp).

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:38

Ik kan het filmpje niet openen... Krijg een melding dat er een fout is met het netwerk! Verdrietig