DE Zuidlaardermarkt 2017!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:49

Lees op fb dat "De zwarte PRE" thuis op 3 benen is afgekeurd en daarna naar de markt is gegaan..
Triest..
Hoop dat de nieuwe eigenaar m wel gekeurd heeft, maar hij is verkocht dus vrees van niet.. :n

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:52

Ik lees ook mee :+
Wat een geweldige aanwinsten hebben jullie zeg! Ik hoop toch wel stiekem op volg topics.
De hoge prijzen vallen inderdaad wel erg op... Pff niet normaal zeg

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:57

_Dracarys schreef:
Lees op fb dat "De zwarte PRE" thuis op 3 benen is afgekeurd en daarna naar de markt is gegaan..
Triest..
Hoop dat de nieuwe eigenaar m wel gekeurd heeft, maar hij is verkocht dus vrees van niet.. :n

keuren op de markt is er bijna niet bij. rontgen al helemaal niet. Hopelijk is de prijs gecorrigeerd (was net als de lusitano hoog) en zijn ze eerlijk geweest over de afkeur....

Michellette

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:00

Wat een positief verschil met 2016 qua ruimte en terrein. Op deze wijze deed het weer denken als de markt op het oude terrein. Dit kan weer jaren mee!

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:03

Afbeelding

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:05

oh die tinker is echt super mooi!
en ook mooie fjorden

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:07

De eerste rij vanaf de kermis, daar stond een bonte met 1 blauw oog en veel wit.
Vond ik wel leuk. Ik wordt alleen achterdochtig als dit soort dieren om middaguur nog niet verkocht zijn.
Heb verder niet serieus gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:29

Ik vond het ook beter dan vorig jaar. Meer ruimte, meer rust voor de paarden, er lag overal hooi. En het was natuurlijk niet regenachtig, dus dan heb je ook geen gedoe over verregende ezels enzo.

Handel ging naar mijn indruk wel snel. Vlak na opening was alles met een beetje kwaliteit al wel verkocht.

En ik blijf het altijd een beetje triest vinden dat hordes piepjonge mini's en paarden die volkomen op en versleten zijn nog een lange reis moeten maken naar het verre buitenland, om daar op de eeuwige weides / in de salami te eindigen. Simpelweg omdat er mensen zijn die maar niet stoppen met fokken. Of die hun versleten, oude paard liever aan een handelaar meegeven dan dat ze zelf een moeilijk besluit nemen. Wat dat betreft is de markt natuurlijk voor een deel een reflectie van onze eigen opportunistische, laffe paardenwereld. :+

De dierenwelzijnsorganisaties letten goed op, dus die zullen ongetwijfeld wel weer wat gevonden hebben. Maar ik had de indruk dat er minder excessen waren. Dat enkele trekpaard dat ik zag had gewoon een staart, ik zag nergens bizar onverzorgde hoeven. Wel her en der een oogontsteking, een paar keer een enorm doorgezakte rug en af en toe een nogal schrale ertussen. Maar minder dan vorig jaar. En geen bizarre gevallen. Dus mijn indruk was ook dat het beter gaat.

Heb zelf alleen een zuidlaarderbol en halsters gekocht. Maar iedereen heel veel plezier en geluk met de nieuwe aanwinsten. Hopelijk veel leuke volgtopics!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-10-17 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:31

elynevb schreef:
Wij hebben twee A merrietjes gekocht. Toekomstig spannetje, allebei 1 kant maanoog en half wit hoofd. [ [url=m/UwcsEr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Grappig dat jij deze gekocht hebt, ik heb ook met de handelaar gesproken en ze laten lopen maar vond de vraagprijs belachelijk voor een jaarling en voor wat het was.
Dus hebt bedankt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 18:35

Ooh ja de ezeltjes! Er stonden echt schattige tussen <3 Heeft iemand trouwens dat witte A of B ponietje gezien met veel te groot zadel op? Stond aan een kar vast :(:)

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:37

Oh wat erg voor de mensen die de zwarte PRE hebben gekocht... De verkopers op de markt nemen hem dan denk ik ook niet meer terug.. ben bang dat deze mensen dan ook echt wel de hoofdprijs hadden betaald.. hij was echt prachtig dan heb je ook iets.. en dan dit, bah niks aan.. :(

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:37

jolandje schreef:
helaas had ik mijn man ook mee, dus niks kunnen ( mogen) kopen, maar er waren er best een paar die erg leuk waren, een mooi valk NMPRS merrietje, die had best in min kudde gepast :j

Die 2 valk merries naast elkaar bedoel je ?
Voor de oudste vroeg hij € 900 , 5 jaar , vol papier. Was leuke merrie inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:41

HxSunlight schreef:
Oh wat erg voor de mensen die de zwarte PRE hebben gekocht... De verkopers op de markt nemen hem dan denk ik ook niet meer terug.. ben bang dat deze mensen dan ook echt wel de hoofdprijs hadden betaald.. hij was echt prachtig dan heb je ook iets.. en dan dit, bah niks aan.. :(

Een paard voor veel geld kopen op zo'n plek is gewoon een enorm riskante gok. Dat zullen ze toch zelf ook wel beseft hebben?

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:46

safina schreef:
HxSunlight schreef:

Een paard voor veel geld kopen op zo'n plek is gewoon een enorm riskante gok. Dat zullen ze toch zelf ook wel beseft hebben?

Klopt, dat is met alle paarden op de markt zo. Het is altijd een gok omdat je het niet altijd aan de buitenkant kan zien... 2 jaar geleden mankeerde mijn gekochte paard niks gelukkig zat alleen wel onder de luizen.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:47

Happinez schreef:
jolandje schreef:
helaas had ik mijn man ook mee, dus niks kunnen ( mogen) kopen, maar er waren er best een paar die erg leuk waren, een mooi valk NMPRS merrietje, die had best in min kudde gepast :j

Voor de oudste vroeg hij € 900 , 5 jaar , vol papier. Was leuke merrie inderdaad.

ja die bedoel ik, iemand uit emmen , ons vroeg hij 700 euro :D

Shirjolyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:51

Janinevv schreef:
[ [url=m/Rupn69.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zMM5LD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VYvSld.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yPJDMY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is er *\o/* <3

Gefeliciteerd. Leuk ze zo samen te zien

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:53

Shirjolyne schreef:
Janinevv schreef:
[ [url=m/Rupn69.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zMM5LD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VYvSld.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/yPJDMY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze is er *\o/* <3

Gefeliciteerd. Leuk ze zo samen te zien

Ah dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:56

HxSunlight schreef:
safina schreef:

Klopt, dat is met alle paarden op de markt zo. Het is altijd een gok omdat je het niet altijd aan de buitenkant kan zien... 2 jaar geleden mankeerde mijn gekochte paard niks gelukkig zat alleen wel onder de luizen.

En daarom vind ik het niet erg voor die mensen. Als je zo'n gok neemt, weet je dat de kans enorm groot is dat je verliest.

Ik hoop wel dat het paard goed terecht komt.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 18:58

vast gewoon met een handelaar mee die hem weer in het buitenland gaat verkopen, kan me bijna niet inbeelden dat iemand het risico neemt zo n paard op de markt te kopen. Het kan toch bijna niet anders dat bij zo n paard er wat aan scheelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:06

Cemlys schreef:
vast gewoon met een handelaar mee die hem weer in het buitenland gaat verkopen, kan me bijna niet inbeelden dat iemand het risico neemt zo n paard op de markt te kopen. Het kan toch bijna niet anders dat bij zo n paard er wat aan scheelt

Ik vind het wel grappig: Ieder jaar is er wel een Spaans paard met een mysterieus verhaal, waarvan menig bokker wil weten waar hij heen is gegaan.

Wie weet huurt de organisatie die paarden wel stiekem in voor pr-doeleinden. Om de markt spannend te houden voor pennies. :')

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:07

Cemlys schreef:

En toch hingen er allemaal posters en kaartjes van hun Spaans "bedrijf" en liepen er mensen rond in bedrijfskleding, allemaal Spaans talig.. Er stond een flinke groep PRE's, dus kan me toch voorstellen dat het betrouwbaar overkomt voor mensen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:11

Neskolay schreef:
Cemlys schreef:

En toch hingen er allemaal posters en kaartjes van hun Spaans "bedrijf" en liepen er mensen rond in bedrijfskleding, allemaal Spaans talig.. Er stond een flinke groep PRE's, dus kan me toch voorstellen dat het betrouwbaar overkomt voor mensen?

maar als je echte prijzen van spanjaarden kent??? ze kunnen prima een echt bedrijf hebben, maar toch komen vaak de mindere paarden hierheen via handelaren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:12

safina schreef:
Cemlys schreef:

Ik vind het wel grappig: Ieder jaar is er wel een Spaans paard met een mysterieus verhaal, waarvan menig bokker wil weten waar hij heen is gegaan.

Wie weet huurt de organisatie die paarden wel stiekem in voor pr-doeleinden. Om de markt spannend te houden voor pennies. :')

:') wie weet, ik snap nooit zo goed waarom mensen willen weten wat met bepaalde paarden is gebeurd of waar ze heen zijn gegaan.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:13

Happinez schreef:
jolandje schreef:

Die hadden wij ook gezien,heel lief dier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:16

Neskolay schreef:

Vind jij dat betrouwbaar overkomen? Serieus? En zou jij duizenden euro's aan een paard spenderen zonder dat je het veterinair kan laten keuren, zonder het uit te proberen, op een paardenmarkt?

Erg duur paard kopen zonder keuren is sowieso een gok. Dat weet je toch?

En met wie dat niet weet en zn neus stoot, heb ik echt geen medelijden. Dan moet je je maar beter verdiepen in hoe je een paard koopt voordat je er eentje aanschaft.