Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:56

LadyMadonna schreef:
Ik heb liever een correct vosje dan een kromme palomino...
Mijn punt is dat je vanaf deze foto niet kunt beoordelen hoe het beestje in elkaar zit, kan zo echt niet zien of het een mooie pony is...

'Mooi' is een kwestie van smaak. En over smaak valt niet te twisten. Als iemand een pony met een apart kleurtje en vier kromme poten mooi vindt, dan is het in de ogen van die persoon een mooie pony. Klaar. Voor jou moet ie blijkbaar ook nog een correcte bouw hebben om mooi te zijn. Ook goed. Dat is wat jij mooi vindt. (En trouwens ook wat ikzelf mooi vindt, maar dat terzijde). En naar z'n bouw daar kan je in dit geval alleen maar gissen. Maar dat hoeft een ander er niet van te weerhouden hem desondanks mooi te vinden natuurlijk.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:02

LadyMadonna schreef:
Ik heb liever een correct vosje dan een kromme palomino...
Mijn punt is dat je vanaf deze foto niet kunt beoordelen hoe het beestje in elkaar zit, kan zo echt niet zien of het een mooie pony is...

Ik snapte je punt. Ik denk alleen dat bij veel mensen een pony met een apart kleurtje wel een streepje voor heeft, op het eerste gezicht valt een pony met opvallende aftekeningen of een aparte kleur gewoon meer op.

Dustinlover

Re: Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:06

Heeft iemand een idee of de champagne ruin verkocht is?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:22

Ik ben ook echt wel een kleurtjes freak hoor :j (maar ik wil allebei, kwaliteit & kleur ;) ).
Maar punt is dat je vanaf deze foto niet kunt beoordelen of het een mooi beestje is. Alleen dat er een leuk kleurtje op zit

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:31

Dustinlover schreef:
Heeft iemand een idee of de champagne ruin verkocht is?

Die dicht bij de monsterbaan? Ja!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:35

Die champagne ruin heb ik ook gezien (ik weet niet of hij verkocht is). Ik moest meteen aan jou denken Rowan, omdat jij volgens mij gek op die kleur bent. Maar nu lees ik dat hij van jou is geweest?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 14:39

lrm schreef:
Emita schreef:

WoW, die paint hengst heb ik niet gezien! Jammer, op de foto ziet hij er inderdaad leuk getekend uit.. iemand enig idee welke afstamming hij heeft? Ben ik wel benieuwd naar...

Ik heb overigens een shetmerrie gedekt zien worden door een shethengst.. aan de in-uitgang voor mensen richting de kermis. Zag er heel charmant uit.. als iemand de merrie heeft gekocht is de kans groot dat ze twee voor de prijs van 1 krijgt

Was wel erg mager hoor.
vp Was 3000 euro.

afstammeling heb ik niet naar gekeken.

Dat geloof ik wel.. Heb hem niet in het echt gezien, mijn vriend vond na tweederde van de markt te hebben gezien dat het tijd was om naar de ' gewone spullen ' markt te gaan :+
Op de foto ziet het eruit als een overo. Mijn voormalige paint was ook een overo dus ik vroeg me af of ze misschien verband hebben met elkaar. Kan me alleen niet voorstellen dat een echte paint met vol papier op de markt staat, maar misschien heb ik het wel mis hoor.. Daarom vroeg ik me af of er iemand meer info had over hem :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:06

Murosch schreef:
Die champagne ruin heb ik ook gezien (ik weet niet of hij verkocht is). Ik moest meteen aan jou denken Rowan, omdat jij volgens mij gek op die kleur bent. Maar nu lees ik dat hij van jou is geweest?

Ja die was van mij 1.5 jaar geleden ongeveer. Ik hoop dat hij goed terecht is gekomen :)

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 16:25

Lori schreef:
Toch niet en voor wat staat dat dan meestal ?

export is gewoon voor het buitenland. Veel buitenlandse kopers verzamelen daar hun dieren en die worden vervolgens gekeurd ( besmettelijke ziektes) daarna gaan ze op de wagen naar het buitenland. Vooral de kleurtjes en stippen zijn gewild in het buitenland. Als er buitenlandse handelaren zijn zoals italianen dan zijn de prijzen van ponys/paarden hoog.

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:35

Kun je eigenlijk zomaar op de markt gaan staan? Als ik volgend jaar mn pony wil verkopen, kan dat dan zomaar?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:37

LadyMadonna schreef:
Ik ben ook echt wel een kleurtjes freak hoor :j (maar ik wil allebei, kwaliteit & kleur ;) ).
Maar punt is dat je vanaf deze foto niet kunt beoordelen of het een mooi beestje is. Alleen dat er een leuk kleurtje op zit

Maar in principe kan je van bijna geen van de geposte foto's wat zeggen over de bouw. En er worden ook zwarte/bruine/vos dieren leuk genoemd. Dat is evengoed dan om het koppie/uitstraling. Ik reageerde ook op een zwartje met leuk kopje, die noem ik dan leuk/mooi. Betekend niet dat ik hem als krom/kreupel dier ook leuk vind. Puur dat hij op die foto leuk eruit ziet.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:50

Harpoon schreef:
Kun je eigenlijk zomaar op de markt gaan staan? Als ik volgend jaar mn pony wil verkopen, kan dat dan zomaar?

Ja, dan kun je je pony aanmelden bij het marktkantoor. Je moet marktgeld betalen (een paar euro dacht ik) en dan mag je je pony bij een vrije balie zetten.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 17:33

mooney schreef:
LadyMadonna schreef:

Maar in principe kan je van bijna geen van de geposte foto's wat zeggen over de bouw. En er worden ook zwarte/bruine/vos dieren leuk genoemd. Dat is evengoed dan om het koppie/uitstraling. Ik reageerde ook op een zwartje met leuk kopje, die noem ik dan leuk/mooi. Betekend niet dat ik hem als krom/kreupel dier ook leuk vind. Puur dat hij op die foto leuk eruit ziet.

Dit dus.... Dankje voor de reactie die ik helemaal volg.

Blij te lezen dat het buitenland kan zijn ook en nee ik ga 'm niet gaan zoeken maar ging het mits die gezond is anders zonde gevonden hebben dat die voor de salami was. Was daarom benieuwd wat die export betekende maar dat weet ik nu dan, dankje!

Ik zag hier trouwens een hele mooie zwarte pony passeren ook dus nee het hoeven niet altijd kleurtjes te zijn...

Henderike_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:04

Hallo Allemaal,

Ik zag al heel veel leuke reacties met gekochte paarden, maar ook veel kijkers die foto's makten.
Ook ik was dit jaar weer aanwezig samen met mijn moeder. Al vanaf 6 uur de ochtend tot 5 uur waren wij aanwezig op de markt.
Niet met het idee om een paard of pony te gaan kopen.
Maar toen ineens daar stond Sterre. wij waren gelijk verlieft op haar zoals vele anderen. Ze is zo mooi en viel ons gelijk op toen ze daar stond.
Uiteindelijk na veel overleg hebben we haar toch gekocht. Voor dat we het wisten hadden we alles al geregeld en ging ze om 4 uur de middag de transsport op.
Vandaag konden we haar dan ophalen bij een stal vandaan waar alle paarden vn de transsport werden gebracht.
Iets meer over Sterre.
Sterre komt uit Frankrijk en is afgelopen week dus ook geïmporteerd.
Sterre heet op papier Etoiler wat in het Nederlands Sterre betekent vandaar dat wij haar Sterre noemen.
Ze is een merrie van 2,5 jaar oud.
Ze is al bereden door kinderen.
Ze is super braaf en erg mooi van kleur
op het moment is ze 1,51m hoog en zal ze na zeggen nog 8cm groeien.
Het is de bedoeling dat we haar verder gaan door rijden en dat ze uiteindelijk mee gaat naar het bos, strand, het dorp in en alles wat maar leuk is.
Ook zullen wij haar grondwerk en vrijheidsdressuur gaan aanleren.

nou nu eerst maar eens 2 foto's plaatsen.
Afbeelding
Afbeelding

Al zeg ik het zelf het is echt een plaatje zo mooi.
En wat vinden jullie allemaal?

Groetjess.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:04

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:09

Jammer Henrike, ik kan je foto's niet zien.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:10

henderike je foto's zijn niet zichtbaar -O-

Henderike_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:13

Afbeelding

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:15

Mooie dame, kan helemaal begrijpen dat je
haar niet kon laten staan, henderike! ga je d'r nu gelijk verder rijden of eerst nog paar maanden laten staan?

Edit; typfoutje

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:20

Volgens mij heb ik mensen met haar zien wandelen.

Henderike_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:22

JCDJK schreef:
Mooie dame, kan helemaal begrijpen dat je
haar niet kon laten staan, henderike! ga je d'r nu gelijk verder rijden of eerst nog paar maanden laten staan?

Edit; typfoutje

Ik ga het rustig allemaal oppakken aangezien ze nog maar 2,5 jaar is vind ik het best wel vroeg om gelijk echt geheel aan te rijden. En laat haar eerst even wennen aan de omgeving en de paarden waar ze nu bij staat.
Ik ga haar dus de komende tijd rustig aan een hoofdstel om doen zadel er op en kijken hoe dat gaat. Rustig een beetje longeren van een kwartier. En uiteindelijk misschien er even 10 minuten op. En dan volgend jaar het zomer verder oppakken en deze winter het een beetje rustig aan doen. *\o/*

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:23

Henderike_1 schreef:

Die heb ik zien staan. Viel inderdaad op, ik vind bont meestal maar niks maar deze vond ik er leuk uitzien! Gefeliciteerd!

Henderike_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:24

Peelie schreef:
Volgens mij heb ik mensen met haar zien wandelen.

Dat zou ik of mijn moeder later rond 1 uur best eens kunnen zijn geweest. Hebben uiteindelijk van 1 tot 4 met haar gelopen wou haar liever niet meer tussen de paarden hebben te staan. Ze deden allemaal naar tegen haar en dan kreeg ze weer een schop en dat wou ik niet. Dus ja wij hebben de hele middag met haar gewandeld en staan wachten op transsport. :D

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:27

Ik ben gisteren ook geweest. Mij viel een bruin trekpaard op met enorm veel behang. Stond daar echt zo te kijken van waar ben ik in vredesnaam in beland. Iemand enig idee waar die gebleven is. Blijft de hele tijd door mn hoofd spoken.

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 18:42

Ben dit jaar ook weer geweest en vond de meeste paarden er wel beter uitzien als vorig jaar. maar alsnog erg onhandig dat je constant achter de paarden langs moet lopen en dan maar hopen dat je geen rotschop krijgt!
Helaas ook weer mijn moeder niet kunnen overhalen om er 1 te kopen haha.
Er stond trouwens wel 1 fries waar ik heel erg van schrok. Die had zo'n doorgezakte rug dat t de grand canyon wel leek!!

Die lusitano, deze: Afbeelding
daar van werd tegen mij gezegd dat het een 7jarige PRE was? Vond hem wel echt prachtig en wou hem dolgraag hebben!
Afbeelding
deze vond ik er zo slecht uit zien! Leek wel of ie zwanger was zo breed was ie maar je zag duidelijk zijn ribben? 13 jaar oud en ze vroegen er 3500,- voor (beetje overdreven voor zo'n paard dat er zo uit ziet vind ik)
Ook was ik echt even in een verliefd momentje op een paintje:
Afbeelding
1 bruin en 1 blauw oog en zijn vacht liep van zwart naar grijs naar wit. Helaas was ie al verkocht naar Italië

De eigenaren van mijn manege hebben wel een leukie gekocht en zal waarschijnlijk over een tijdje in de lessen worden gebruikt, 3 jarig kruising tinkertje, ruin. Zag hem gister op stal en ben gelijk verliefd <3
Dit is hem:
Afbeelding
Zal morgen even een betere foto maken
Hij moet echt nog veel leren, wou hem een koekje geven en zelfs dat kende hij niet (best wel heel schattig eigenlijk)