Harley eerste keer bitloos *trots*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Harley eerste keer bitloos *trots*

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 17:12

Alleen wanneer je zelf in een stabiele situatie zit, kun je een stabiele omgeving bieden voor je pony/paard.
Daarom denk ik dat verkoop op dit moment de juiste oplossing is. Dan kan TS eerst aan haar eigen toekomst werken en wanneer ze in beter en stabieler vaarwater zit, nog eens overwegen om eventueel een pony te kopen.
Een verzorgpony lijkt me een nog betere optie.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:20

terpentijn schreef:
Staat hij serieus nu wéér op Kapaza te koop...? Echt?
TS... wat is er intussen gebeurd, wat ben je toch impulsief en inconsequent aan het doen.
Ik word er gewoonweg moedeloos van zo langzamerhand.

Wellicht wil Ts zelf nog reageren?

Wat vind ik dít een ontzettend gemene en botte opmerking! Serieus? Ga je echt voor zo'n reactie? Ja, TS is misschien nogal wispelturig in haar manier van doen, maar dit heeft ze niet verdiend, en ik zou me gigantisch schamen als ik zoiets wegzet! Bah!

TS; heel veel sterkte met welke beslissing je dan ook gaat nemen, let alsjeblieft goed op jezelf en laat jezelf niet als stront behandelen.. Ik hoop alsnog dat je Harley alsnog gaat houden, omdat hij jou gelukkig maakt en je goed op weg bent/was om hem een beter leventje te geven.. Heel, heel, héél veel sterkte!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:40

Nou ik kan sommige mensen wel begrijpen. Ik ben gestopt met het volgen van dit topic het lijkt gewoon 1 grote soap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 18:54

purny schreef:
Nou ik kan sommige mensen wel begrijpen. Ik ben gestopt met het volgen van dit topic het lijkt gewoon 1 grote soap

Goed, TS is wispelturig en het lijkt onderhand een soap maar dat neemt niet weg dat men zo denigrerend en lelijk tegen haar hoeven te doen.
Ik kan mij ook niet vinden in de keuzes die TS soms maakt maar wie ben ik om daar zo over te oordelen en als ik mijn mening geef, zal ik dat zo respectvol mogelijk doen.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 19:20

Wat TS aangaat daar kan ik alleen maar van zeggen dat ik haar persoonlijke situatie niet ken. We horen van haar via Bokt en zien niet wat er nog meer speelt. Wat me opvalt is dat TS een minderwaardig gevoel over zichzelf lijkt te hebben. Ze laat zich gemakkelijk beïnvloeden door anderen, niet in de laatste plaats door haar partner.

Dit meiske lijkt mij in een hel te leven al sinds geruime tijd en ik zou willen dat ik haar kon helpen! TS als je dit leest dan mag je me zeker pb sturen en er zal in goed vertrouwen met je omgegaan worden.

Ik haakte in bij de advertentie van Harley die ik niet kon vinden zo snel maar toen ik hem zag was het besef daar hoe ontzettend k.l.o te je je moet voelen zonder stuur.

Lieve TS, kies voor jezelf en geloof me dat je een goed mens bent! Je wilt het beste voor je paard, je vriend en de hele wereld maar je slaat jezelf over. En je eigen persoontje is het belangrijkste!

Van diverse bokkers heb je al geweldige aanbiedingen gekregen omtrent Harley. Voel je niet schuldig om hierop in te gaan. Ze willen je echt helpen en wat heb je te verliezen uiteindelijk?

Gun jezelf de tijd en energie om aan jezelf te bouwen.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 08:23

Wat een soap, dit topic!
Ik schrik er nogal van dat zij Harley nu al 2 keer te koop heeft aangeboden.

Volgens mij is TS erg onzeker en heeft zij moeite met beslissingen nemen. Daarbij lijkt haar thuis situatie verre van ideaal.

Lieve TS: Ik hoop niet dat je Harley te koop aanbiedt vanwege alle kritiek hier! Ja; je hebt wat (misschien) foute keuzes gemaakt, maar er staan hier tussen genoeg goede tips om dat om te draaien! Luister naar de ervaren mensen in je omgeving en leer er van. (De een brengt dat alleen wat vriendelijker dan de ander, maar prik daar doorheen en probeer de boodschap er uit te halen)
Als je Harley verkoopt vanwege je vriend, dan zou ik dat ook geen goede reden vinden. Sterker nog; ik zou eerder je vriend op Marktplaats zetten dan je paard! := Want juist je paard lijkt jou echt gelukkig te maken!
Financieel is het wellicht wat lastig op dit moment, begrijp ik ook uit je reacties. Des te meer reden om je pony gewoon een jaartje (of langer indien nodig) op rust op het land te zetten, want dat is vaak goedkoper dan stalling en door trainen. Kan jij ondertussen aan jezelf werken, sparen en hopelijk onafhankelijk worden van die kerel die jij jouw 'vriend' noemt.
Ik snap dat je moeite hebt om je pony los te laten en anderen met de zorg over hem toe te vertrouwen; maar verkoop is heel definitief en dan ben je hem ook voorgoed kwijt! De bokkers die jou een fijn aanbod voor weidegang hebben gedaan zijn vast wel betrouwbaar. Vraag desnoods om referenties wanneer je iets overweegt. Vraag om regelmatige updates (als je besluit je pony verder weg te stallen) en ga af en toe lekker op bezoek bij hem. Je pony zal jou echt niks kwalijk nemen!
Verkoop kan altijd nog als je het toch (financieel) niet trekt.

Ik wens je veel kracht en wijsheid toe!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:33

Moderatoropmerking:
Helaas gaan we op dit topic een slotje plaatsen. Alles wat gezegd kon worden is gezegd en ts heeft aangegeven bij ons ook niet meer in het topic te willen reageren. Om te voorkomen dat we gebruikers moeten aanspreken op de wijze van reageren (steeds meer posts zijn op de man ipv op de bal) hier dus een slotje.