Almelose Ruiterdagen 2017!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Almelose Ruiterdagen 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:14

zonder vaste waterbak durf ik moeilijk electrolyten te geven

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:24

Ik wilde het ff zeker weten Joolien, ik hoop alleen niet op een herhaling van 2 jaar geleden. Zo rond de 25 graden is echt wel prima :)

Waarom durf je dat niet Vonneke?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:54

vonneke schreef:

Hij heeft overdag 2 grote bakken water en dan lopen wij ook steeds rond. En vullen en continu bij. Voor de nacht 3 bakken, allen vast aan de stal met tierips. Tot op heden nooit problemen mee gehad.
Laatste "ronde" van ons is 23:00 of iets later en eerste alweer om 05:30

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 13:59

Vandaag weer even langs het terrein gefietst en het schiet mooi op!
Voor de mensen die op de camping staan en de paarden in de tent hebben is een fiets misschien ook wel lekker om mee te hebben.
Weet niet of die extra stallen die er bij de pony's zijn bij de paarden ook blijven staan, maar die zijn wel een dikke 5 minuten lopen verderop. Das best een eindje als je vaak heen en weer moet :)

Blijven jullie wel de hele dagen op het terrein dan chantal? De tolplas is nog wel een stukkie rijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:21

lucifertje schreef:
Ik wilde het ff zeker weten Joolien, ik hoop alleen niet op een herhaling van 2 jaar geleden. Zo rond de 25 graden is echt wel prima :)

Waarom durf je dat niet [naam]?

Omdat ze dan constant water moeten kunnen drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:22

c_alsemgeest schreef:
[naam] schreef:

Hij heeft overdag 2 grote bakken water en dan lopen wij ook steeds rond. En vullen en continu bij. Voor de nacht 3 bakken, allen vast aan de stal met tierips. Tot op heden nooit problemen mee gehad.
Laatste "ronde" van ons is 23:00 of iets later en eerste alweer om 05:30

Bij ons is er echt niet continu iemand bij de paarden.

Uweiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 14:52

Liselot schreef:
Vandaag weer even langs het terrein gefietst en het schiet mooi op!
Voor de mensen die op de camping staan en de paarden in de tent hebben is een fiets misschien ook wel lekker om mee te hebben.
Weet niet of die extra stallen die er bij de pony's zijn bij de paarden ook blijven staan, maar die zijn wel een dikke 5 minuten lopen verderop. Das best een eindje als je vaak heen en weer moet :)

Blijven jullie wel de hele dagen op het terrein dan chantal? De tolplas is nog wel een stukkie rijden

Ik kijk ook elke keer trouw naar de webcam. Gisteren werd de tent opgebouwd *\o/*

Over fiets: ik meen mij te herinneren dat ik ergens las dat dit jaar een fiets niet gewenst was op het terrein.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:02

Op het terrein zelf niet nee, maar van de cateringtent tot die extra stallen ligt gewoon een weg en kan je prima fietsen :j

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-17 17:41

De stallen op het Indië terrein worden alleen bij de pony's gebruikt dacht ik te hebben begrepen.
Fietsen mag inderdaad tussen en bij de campings en stallen wel maar niet op het drukke wedstrijdterrein tussen de tenten en mensen :)

odilekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 17:51

Ik volg de webcam ook! Zag gister avond ook al wat dressuurringen staan. Op dit moment zie ik weer heel veel tenten :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 18:00

Bij ons wel... kan ook bijna niet anders met zo'n groep. En als we er even niet zijn is het even voor eten... verder zijn we net hangjongeren (of ouderen :× ) op de ARD :')

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 06:46

Nou mensen -O-

Het is ons echt niet gegund...
Uni heeft sinds een paar dagen aanhoudende koliek die terug komt. Hij is bekend met regelmatig koliek na zijn operatie in 2009... maar het is anders dan anders en te dicht op elkaar. Normaal heeft hij het iets van 1x per 4 maanden. En normaal heeft hij kramp en krijgt hij colosan... en is het na een half uurtje stappen weg.
Nu heeft hij steeds kramp en hele erge gasopbouw en buscopan, finadyne en laxeren werkten niet optimaal.
Ondanks geen veranderingen in het voer, zelfse snede hooi. Normaal gras op het land en even lang buiten... en na het buiten staan 2 keer eruit in de namiddag wandelen en avond rijden of longeren.
Het is heel erg afwachten welke kant het op gaat met hem. Maar ook al blijft hij na de koliek van gister avond helemaal goed, vind ik het niet fair tegenover hem om hem volgende week vol wedstrijden te laten lopen... en daarbij heb ik hem nu liever op zijn eigen stal dan buiten de deur. Want blijft het terugkomen en blijft hij echt niet fit zal ik voor hem een heel ander besluit moeten nemen. Want hij heeft in zijn leven al genoeg meegemaakt en ik wil niet dat hij continu met buik pijn staat. ;(

Er is bloed afgenomen voor onderzoek. Mest meegenomen... en nagekeken of er zand in de mest zat. Wat niet zo was. Ook even met Utrecht overlegd, aangezien hij daar ook bekend is... en nu is het afwachten en hopen dat het weg blijft.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:02

Niet!!!! -O- -O- -O- _-:( :(:)
Het is je ook echt niet gegund he.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:13

Ach nee! Wat ontzettend klote zeg. Hopelijk knapt hij snel weer op

Uweiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:30

Jeetje... wat ontzettend rot!! Heel veel sterkte!!!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:31

Wat is dat balen zeg...

Heel veel sterkte en hopelijk knapt hij snel weer op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:33

Ooooo wat enorm vervelend! Hopelijk knapt hij snel op en is hij weer fit.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:41

lucifertje schreef:
Niet!!!! -O- -O- -O- _-:( :(:)
Het is je ook echt niet gegund he.

nope... 3e jaar op rij dat ik af moet zeggen zo vlak ervoor :(:)
@ jaar terug blessure door een gekke sprong, vorig jaar verongelukt door een sprong uit het weiland een 2 weken voor Almelo en nu een paar dagen ervoor...
Maak me nu vooral druk om hem en hoe het verder gaat. Maar kan niet ontkennen dat ik me ook verschrikkelijk k*t voel dat we weer niet kunnen naar de ARD... ik keek er echt naar uit.
Maargoed... voor Uni zelf echt heel hard duimen dat hij stabiliseert. :(:)

Kreeg van een aantal (PB en buiten bokt) ook de vraag of ik dan niet halverwege zou gaan. Maar dat vindt ik niet fair... in wedstrijden ga ik voor alles of niets en Uni ook.
En als wij niet goed hebben kunnen trainen en er een mogelijkheid is dat hij last heeft van zijn buik ga ik hem niet op de volle 100% op een wedstrijd rijden.
Waren het nou makkelijke proefjes dan zou ik heel misschien een paar dagen komen, maar voor het Z1 moet ik hem best wel heet rijden om goed mee te komen.
Dus ook al heeft hij vanaf vandaag helemaal nergens meer last van, doe ik het toch niet. :)
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 14-06-17 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 07:42

Jeetje erg veel geluk heb je niet, ik hoop dat het snel weer goed komt!

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-17 07:51

Ooooh nee chantal! Had je zo gegund dat je zonder zorgen je proefjes kon rijden volgende week... voor nu wel hopen dat hij snel opknapt! Dat is inderdaad wel belangrijker dan rijden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 08:02

Ja precies... ik gok dat ik mijn dressuurjasje sowieso aan de wilgen ga hangen :')
Elke keer als we gaan starten is er ellende.
Ik ga me maar richten op fotoshoots en clinics _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:21

Wat balen zeg! Maar als die wel goed blijft nu dan lukken een paar proefjes ook niet halve week ofzo? Ik snap je keuze hoor! Maar als ik naar mijn paard kijk die wordt compleet niet anders van een aantal dagen niet trainen die pak ik zo op en kan verder waar ik gebleven was. Daarmee durf ik dus best op concours te gaan en hem heet te rijden als die op dat moment wel gezond is :j maar dat geldt natuurlijk niet voor elk paard.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:30

Nee, want ik weet nu niet of hij gezond is op dit moment. Meerdere malen deze heftige koliek in korte tijd is namelijk niet normaal. Een gewone kramp of gaskoliek geeft hij namelijk niet eens echt aan... alleen als je hem kent zie je het. Dus omdat hij zo hard is kan het best zijn dat er iets flink mis is.

En qua hard... weet dat er meerdere paarden hard zijn. Maar de eerste keer (met de operatie) gaf hij pas koliek aan toen zijn darmen geperforeerd waren en hij een maagretentie had.
Dus nee... ik neem met hem geen risico. Dat zijn wedstrijden mij niet waard :)
Bij een ander paard had ik het misschien wel gedaan maar bij deze en in deze situatie niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:40

Wel flink balen zeg...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 13:57

Ja het is echt bagger allemaal... hoop dat ik snel de bloed em mest uitslagen binnen heb. Hopelijk dan iets wijzer... maar ik reken er niet op, Uni houdt wel van mysteries :+

Vorig jaar was het zelfde verhaal... nadat hij uit het land gesprongen was was hij flink gewond. Veel gehecht, Maar hij toonde gewoon vrolijk.
Tot ik heel soms met stappen een heel klein sleepje zag met zijn been. Bijna niet te zien... maar toch naar de kliniek.
Kreupel liep die niet, buigproef enkele passen maar niet echt... toch foto's en een scan gemaakt, en toen bleek hij flinke botvlies ontsteking te hebben.