Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:17

Mja of mensen die hun kinderen zonder capje op een wildvreemde pony zetten op zo n drukke markt??

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:18

Hoe kwam je daar achter WPF? :o

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:18

Er waren wel meer paarden verdoofd, wat ik overigens helemaal niet erg vind (minder traumatisch), maar ik vind wel dat de verkoper er eerlijk over moet zijn. Zo ook een grote vos die stond te zweten als een otter. Verkoper zegt ja hij is heel onrustig geweest. Nou ja het beestje stond met zijn neus aan de grond en ook aan de grond zelf was er niets van te zien dat hij onrustig was geweest (schrapen/heen en weer lopen). Dat kwam er volgens de verkoper van dat hij net op deze plaats was neergezet. Echt een onzinverhaal, maar waarom dan niet gewoon zeggen dat hij verdoofd is, dat was een heel stuk betrouwbaarder overgekomen.

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:22

Dustinlover en Rocamor, ik bedoelde juist te zeggen dat ik het hele verhaal niet geloofde, haha :P

edit; sorry voor onduidelijke post, hij is aangepast :)

Froukje
Forever young

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:30

Ik had liever gehad dat ze die friese hengst op de hoek hadden verdoofd. T beest was zo idiooot dat ie een handelaar bijna het licht uit z'n ogen sloeg en een ander de shetlanders uit de handen mepte, arme man liep er nog met een boog omheen ook :n
Vrees voor meneer dat ie z'n hebgst weer zelf op de wagen mee naar huis heeft mogen nemen, geen reclame zo :n

shillelagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:52

Aah die zwarte tinker... Ik was gelijk verliefd. Heb nog met die man gesproken, hij zei 7000,- voor de hengst. Ik lachte hem vierkant uit.
Hij was zo mager omdat hij de hele zomer gedekt heeft... (uhu). Toen begon die te grappen dat ze hem zouden vetmesten en zouden opeten. Toen zei hij als die er van het eind van de dag nog staat dan geef ik hem weg.
Rond een uur of 3 werd de tinker weer in de trailer gestopt.... arm beest zo lusteloos... Ben erg benieuwd wat ermee gaat gebeuren.

En er was een belgisch trekpaard waar ik op heb gereden, die werd doorverkocht op zuidlaardermarkt... helaas verkocht aan de slacht...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:55

Wij kwamen aan met een Connemara pony, om terug te brengen naar de oude handelaar, omdat deze niet goed liep.
Binnen 30 seconden hadden we 20 man om ons heen en iedereen wilde hem hebben. Gelukkig terug kunnen brengen, maar vraag me stiekem toch af of die handelaar hem niet alsnog heeft verkocht.

Voor het eerst meegemaakt hoe dat allemaal gaat. Niet mijn manier, maar ik zelf heb geen zielige gevallen gezien. Verbaasd me dan ook dat ik hier op foto's zoveel naars zie!

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:17

Nikki schreef:
Wij kwamen aan met een Connemara pony, om terug te brengen naar de oude handelaar, omdat deze niet goed liep.
Binnen 30 seconden hadden we 20 man om ons heen en iedereen wilde hem hebben. Gelukkig terug kunnen brengen, maar vraag me stiekem toch af of die handelaar hem niet alsnog heeft verkocht.

Voor het eerst meegemaakt hoe dat allemaal gaat. Niet mijn manier, maar ik zelf heb geen zielige gevallen gezien. Verbaasd me dan ook dat ik hier op foto's zoveel naars zie!

Nou dan kan ik je bij deze zeggen dat die natuurlijk ook daar verkocht is :) Als die handelaar daar al staat zal hij niet die mee terug nemen helemaal als er veel interesse in is

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:21

Die Friese hengst, wat een plaatje! Niet verkocht, moest iets van 5000 € opbrengen maar had een gemeen hoestje.

De onderste foto is van die Spaanse hengst, lelijke foto die hem geen eer aan doet. Vond hem veel te iel voor zijn leeftijd (vlg paspoort 7-8 jaar). Geen brandmerk of littekens op de neus, wel vol spaans papier. Geen APTO. Blijkbaar in Nl of D gefokt. Niet verkocht, werd rond 18.00 u weer ingeladen door transporteur vdr Beij, geloof ik.

Edit: hij pakt de foto's .van mijn mobieltje niet, zal ze later thuis uploaden.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:31

ik vond het aanbod ook tegen vallen
we zijn met deze dame thuis gekomen
Afbeelding

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:34

Ik heb nog wel een friese hengst op de foto, stond bij de export.
Afbeelding

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:49

Gydja schreef:
Ik ben helemaal verliefd geworden op dit veulen <3 helaas geen tijd voor nog een extra paard. Heeft toevallig een bokker hem mee genomen? :D

[ [url=m/TKz6cr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die stond er om 14:00 nog, dat weet ik wel.
Was een Dun kleurtje , een hengstje.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 10:59

Letsdunit schreef:
[ [url=m/5ibua7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is niet die idioot, zo wild als ie was zo wild was z'n uiterlijk ook :+

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:02

Letsdunit schreef:
[ [url=m/5ibua7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Och ja, arme beest stond maar steeds te wiebelen en te springen... Ben benieuwd waar hij heen is gegaan.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:05

Stond er ook wat aan zwarte of bruine D/E welsh merries? Ben niet geweest deze keer maar daar had ik dan mee thuis willen komen. Weet niet waar de rest om zocht natuurlijk aangezien de berichten zijn dat er weinig leuks stond, 't is maar net wat je zoekt :P

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:20

Faline schreef:
Stond er ook wat aan zwarte of bruine D/E welsh merries? Ben niet geweest deze keer maar daar had ik dan mee thuis willen komen. Weet niet waar de rest om zocht natuurlijk aangezien de berichten zijn dat er weinig leuks stond, 't is maar net wat je zoekt :P

wel een bruine maar daar stond ook al een O op de reet voor italie :P voor de rest weinig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:21

Wat betekend een "4" op de kont dan?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:27

Weet iemand toevallig contact gegevens van handelaar Collewijn, stond op een hoek met allemaal a/b ponietjes

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:31

Jammer, het lukt me niet om de foto's te plaatsen...

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:41

Ik was er dit jaar ook voor het eerst, en dacht eerst dat die gele labels betekende dat ze verkocht waren. Maar een Letter of getal betekende dit dus. Waar was het gele label dan voor?

En die trekpaarden zo sneu dat die bij de slacht eindigen :(

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:45

Letsdunit schreef:
Weet iemand toevallig contact gegevens van handelaar Collewijn, stond op een hoek met allemaal a/b ponietjes

Uit Groningen ?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:48

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:53

Geen idee haha ik heb stom genoeg niet gevraagt waar hij vandaan kwam maar zal bellen, misschien is het de juiste

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:01

Letsdunit schreef:

collewijn, woont vlakbij mij, kan je via pb wel 06 geven :j

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:28

Flux schreef:
[ [url=m/DXsqZ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze valkjes? :P ik vond de markt eigenlijk wel prima vandaag. Paarden stonden er ook goed bij over het algemeen.

Deze hebben vannacht bij ons op stal gestaan. Ze zijn vanmorgen door de nieuwe Duitse eigenaren opgehaald. Erg leuke beestjes.