2016: 50 jaar Almelose Ruiterdagen!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:38

Storm2009 schreef:
Staat er tijdig aangegeven of je wel of niet kan parkeren? Wij moeten morgen en denk dat het terrein dan nog niet top is als ik het zo kan inschatten.

Ze staan met een hek ervoor dus je kan er niet zomaar op rijden. Daar hoef je je niet druk over te maken. Waar je anders moet parkeren weet ik niet.

zebra89

Re: 2016: 50 jaar Almelose Ruiterdagen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:41

Pff mijn paard is ook best wel een stuiterbal de eerste tien minuten uit de trailer dus word nog lachen in een woonwijk....Ga wel ff googlemaps erbij pakken en een rustige plek zoeken alvast waar ik niet te veel tussen de fietsers, huizen en mensen doorhoef

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:43

Storm je kunt anders misschien parkeren bij de atletiekvereniging aan de overkant. Hoef je enkel de weg over te steken.
Of nee nog slimmer, op het Indie terrein, dan loop je het makkelijkst het terrein op. Zal zo ff laten zien waar dat is.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 18:52

Oh top, thanks!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 19:21

Je moet gewoon richting P1/P2 rijden. De mannetjes die daar staan zeggen je waar je heen kan met de trailer. Zij houden bij waar plek is en regelen de boel

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:01

Oké

Hoe zijn de wedstrijden vandaag gegaan???

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:04

Ruiter van het paard wat ik ook rij had haar vandaag voor het eerst buiten mee en ook voor het eerst M1. Paar kleine storingen en ze had 177 en 179,5. In het klassement geeindigd als middenmoot.
Donderdag nog een keer 2 proeven.

Haar andere paard had ze voor de allereerste keer mee in het L1 en daar 195 en 190 -2
Plaatsing van deze weet ik niet, uitslagen staan niet online

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:14

Die M1 rubriek van rond de lunch vond ik wel streng hoor, als ik zo de uitslagen kijk: 18 combinaties, dus 5 prijzen. Nummer 5 heeft geen winstpunt. Sta je dan blij te wezen met je prijs :Y)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:16

Ik zag net dat op de plek van je Startlijst de uitslagen staan van voorgaande proeven. In elk geval die van Gister staan erop

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:17

Elise_K schreef:
Die M1 rubriek van rond de lunch vond ik wel streng hoor, als ik zo de uitslagen kijk: 18 combinaties, dus 5 prijzen. Nummer 5 heeft geen winstpunt. Sta je dan blij te wezen met je prijs :Y)

Welke ring?

Ik heb vandaag vanaf 12 uur de M1 rubrieken in ring 3 geschreven, naar mijn mening waren beide juryleden daar fair met de punten en hadden beiden goed, bruikbaar commentaar.

andere ringen weet ik verder ook niet.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:20

Storm2009 schreef:
Ik zag net dat op de plek van je Startlijst de uitslagen staan van voorgaande proeven. In elk geval die van Gister staan erop

Ja die van gister en de rubrieken van vanmorgen staan er op, de rest nog niet. Die volgen later vanavond of morgen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:20

Elise_K schreef:

Die was ook streng, ruiter waarbij ik mee was was 7e met 177. Had zelf die proef rond de 185 gegokt

Ynske: ring 4 was dat

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:23

Word er sowieso behoorlijk streng gejureerd of lijkt dat zo?

Ik ben gewoon zenuwachtig voor morgen. Stom he. Door de slechte punten van gisteren. Ik was er met m'n kop niet echt bij en storm en ik communiceerden niet optimaal. Reed beetje automatische piloot voor m'n eigen gevoel. Maar nu ben ik dus beetje gespannen voor morgen en daar baal ik van :( g proberen gewoon fijn te rijden en niet op punten. Te focussen

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:24

Liselot schreef:
Elise_K schreef:

Die was ook streng, ruiter waarbij ik mee was was 7e met 177. Had zelf die proef rond de 185 gegokt

Ynske: ring 4 was dat

Ring 3 hadden zo te zien 12 vd. 18 combinaties (minstens) één winstpunt. Heb de proeven niet gezien, dus kan er niet over oordelen wat dat betreft, maar vind het altijd wel bijzonder als in een grote ring een prijswinnaar geen winst heeft.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:25

Wat een drama dat parkeren zeg! En ik hoef met mijn paard echt niet eerst de weg over te gaan steken... Gaat niet goed komen... Hoop dat er morgen een betere oplossing is... Anders ga ik inderdaad richting p1/p2...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:26

Storm2009 schreef:
Word er sowieso behoorlijk streng gejureerd of lijkt dat zo?

Ik ben gewoon zenuwachtig voor morgen. Stom he. Door de slechte punten van gisteren. Ik was er met m'n kop niet echt bij en storm en ik communiceerden niet optimaal. Reed beetje automatische piloot voor m'n eigen gevoel. Maar nu ben ik dus beetje gespannen voor morgen en daar baal ik van :( g proberen gewoon fijn te rijden en niet op punten. Te focussen

Nee hoor, gewoon eerlijk bij mijn weten. Ik snap ook niet dat Almelo bekend stond als puntenfestijn, dat is het volgens mij nooit geweest

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:28

Nou parkeren was vandaag weer leuk ik heb m'n slip cursus met trailer wel gehad :D

Wij waren vanochtend vroeg dus mooi vast gezet tussen al het vrachtwagen geweld!
We hebben rustig aan gedaan en na de prijsuitreiking van de ochtend waren er toch al wat auto's weg. Ik was mee als groom, de trailer van m'n vriendin is echt klote als je achteruit moet rijden! Loopt hij steeds op de rem... Uit eindelijk met hulp heb ik hem er uit gereden.
Hopelijk rij ik morgen m'n eigen auto er ook zo uit :D was wel spannend tussen alle vrachtwagens door. Hihi

Wat betreft punten: nee in Almelo wordt niks zomaar weg gegeven.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:34

Sowieso is punten "weggeven" toch afhankelijk van de jury?! En met zoveel ringen en klasses kun je niet teren op 1 Sinterklaasjury :+
Ik ben nog nooit eerder in Almelo geweest, maar heb wel gehoord dat je "gemakkelijk" een klasse door kunt komen. Niet zozeer omdat de jury's daar hoog punten, maar omdat je in 1 week 7 proeven kunt starten, en daardoor net zoveel kunt starten wat je normaal in 2 maanden doet (als je om de week start). En het dus "makkelijk" is, omdat je maar naar 1 locatie toe hoeft, en je dat in een week gedaan hebt. Als je je paard goed voor elkaar hebt, dan kan de jury ook niet om je heen en kun je ook een klasse door in zo'n week.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:39

Zo zie ik het idd ook :)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:46

ynskek schreef:
Elise_K schreef:

Welke ring?

Ik heb vandaag vanaf 12 uur de M1 rubrieken in ring 3 geschreven, naar mijn mening waren beide juryleden daar fair met de punten en hadden beiden goed, bruikbaar commentaar.

andere ringen weet ik verder ook niet.

Dan heb je ons denk ik geschreven, zwart paard met grote bles en knal blauw jasje. In profiel staat wel een foto van het paard. Klopt ook niet dat in de rubriek maar aantal winst hadden, alleen de laatste 3 niet. Kijk maar ff op de uitslagen lijst.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 20:51

Lucifertje: ring 4 M1 van vanmorgen waren er toch echt maar een paar met winst. Mijn ruiter was 7e in die ring met 177

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:34

Ik bedoel ook zeker niet dat punten weggegeven moeten worden of een Sinterklaas jury of een puntenfestival. Ik had afgelopen week geen wp verdiend. Bij geen enkele jury. Maar zo'n laag puntenaantal had ik niet verwacht. En hoor er nu meer dus dacht mss zijn ze strenger ofzo. De competitie is ook hoog trouwens. Zoveel mooie grote dressuurpaarden (en ruiters) met zoveel talent en schwung. Dat maakt mss m'n eigen onzekerheid ook groter waardoor ik slechter rijd

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:42

Ik vind zelf dat het niveau op de Almelose ruiterdagen vrij hoog ligt. Vaak hoger dan bij een ander concour hier in de buurt.
Toch aardig wat profs die er de hele week starten.
Wat betreft punting, vind ik altijd vrij netjes en terecht, zeker geen sinterklaasjury's

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:46

Maar klopt als je het een beetje goed doet in Almelo kan je klasse hoger starten. Maar dat geld lang niet voor iedereen..
Meeste gaan er ook heen omdat het een leuke week is. En natuurlijk hoop je ook punten te rijden

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-16 21:50

Ja de sfeer is ook erg goed! En wat ik zeg bij mij is het deels ook eigen spanning en mss ook verwachtingspatroon van de 8 proeven had ik er tot nu toe 1 geen winst (ook grote concoursen zoals geesteren gewoon winst gehaald) dus mss moet ik m'n verwachtingen bijstellen maar omdat ik er meer hoorde was ik gewoon benieuwd. Morgen weer een dag.

Nog ff vraagje normaal vlecht ik direct na wedstrijd uit maar ik moet morgenmiddag en do avond als k met draad vlecht kan dat nachtje blijven zitten? Of is dat echt heel irritant voor het paard?