Gert van het hof op ons paard !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:13

Air schreef:
Dus als er geen probleem gevonden is een maandje tijd dan is er geen probleem?
Als je dat ergens ophouden vindt.... :n

Waarin gaat het ver? Speelt het teveel in op je gevoel omdat je er dan over na moet denken?

Ho ho, ik heb nergens een maand genoemd :)
Ik vind alleen dat jij als eigenaar op een gegeven moment, na de hele mallemolen, moet beslissen wat je een dier nog allemaal laat ondergaan. Dit even los van dit geval/situatie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:13

Air schreef:
Als je alleen oeh en ah wil moet je niets op een discussieoforum zetten.

Ach nee, we zitten hier natuurlijk allemaal om ons te laten afzeiken en ons te laten vertellen dat we slecht voor onze paarden zijn. -O-

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:15

Ik sluit me bij Gini aan :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:17

Gini schreef:
Air schreef:
Als je alleen oeh en ah wil moet je niets op een discussieoforum zetten.

Ach nee, we zitten hier natuurlijk allemaal om ons te laten afzeiken en ons te laten vertellen dat we slecht voor onze paarden zijn. -O-

Op het moment dat je allerlei adviezen krijgt en verhalen te horen krijgt van paarden die daadwerkelijk ergens last van hadden, en daar vervolgens niets mee doet, dan vind ik dat niet overeenkomen met alles al hebben gedaan.
Aangezien paarden daar zelf niets over kunnen zeggen vind ik het belangrijk om dat aan te geven.
Ik kan echt met geen mogelijkheid bedenken oe je jezelf een dierenliefhebber kan noemen als je zo weinig over hebt voor een dier.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:19

Air schreef:
Gini schreef:

Op het moment dat je allerlei adviezen krijgt en verhalen te horen krijgt van paarden die daadwerkelijk ergens last van hadden, en daar vervolgens niets mee doet, dan vind ik dat niet overeenkomen met alles al hebben gedaan.
Aangezien paarden daar zelf niets over kunnen zeggen vind ik het belangrijk om dat aan te geven.
Ik kan echt met geen mogelijkheid bedenken oe je jezelf een dierenliefhebber kan noemen als je zo weinig over hebt voor een dier.

Ik wil niet persoonlijk worden, maar heb jij enig idee van de kosten van dit alles? Aangezien je zelf een verzorgpony hebt en de kosten dus niet hebt, is het wel erg makkelijk praten tegen anderen he....

Air

Re: Gert van het hof op ons paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:20

Uhm....... denk jij dat Gert budgetproof is? Dit is echt een ongeloofelijk dooddoener in deze Mang.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:20

Maar wie ben jij dan om te zeggen dat iemand weinig over heeft voor z'n dier? Dat het niet jouw manier is is een heel ander verhaal.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:21

Air schreef:
Uhm....... denk jij dat Gert budgetproof is? Dit is echt een ongeloofelijk dooddoener in deze Mang.

Als je op je eigen dierenarts en gevoel vertrouwd is dat een goedkopere oplossing dan eerst naar 3 klinieken te gaan en daarna pas naar Gert.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:23

Ik geloof dat ook niemand het hier over 3 klinieken heeft Mang. Ik zou zeggen lees dat topic nogmaals.

Omdat dat mijn mening is Laurie. Een mening gebaseerd op wat een dier waard is.
Een positieve mening mag je klakkeloos hebben, maar owee als je kritiek hebt. Beschamend.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:24

Bij wijze van :roll:

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:25

Air, maar zeg dan eens waar je het wel over hebt. Heel concreet: dit is jouw paard. Wat doe je? Nu, 3 april 2013. Wat doe je?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:25

Kritiek mag best, er zijn ook een hoop mensen hier die kritiek hebben waar gewoon normaal mee wordt gepraat of gediscuseerd. Het is de manier waarop jij het doet dat iedereen zo over jou reacties valt.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:26

Dan heb je dus zelf geen idee van kosten want de prijs van 3 klinieken afgaan is wel heel wat anders dan van een thermografisch onderzoek.

mang

Gini schreef:
Air, maar zeg dan eens waar je het wel over hebt. Heel concreet: dit is jouw paard. Wat doe je? Nu, 3 april 2013. Wat doe je?

Doe geen moeite hoor, ze is erg goed in vragen stellen maar een vraag degelijk beantwoorden heeft ze nog niet gedaan in dit topic.

Gini

Heb ik de datum nog mis ook, ach ja. :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:27

Gini schreef:

Mag ik vragen wat je hiermee wil bereiken? Ik zie niet in wat je er wijzer uit wil worden. Fantaseren doe je maar ergens anders :)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:28

mang schreef:
Gini schreef:

Doe geen moeite hoor, ze is erg goed in vragen stellen maar een vraag degelijk beantwoorden heeft ze nog niet gedaan in dit topic.

Ga mij niet lastig vallen als je zelf niet kan lezen. Als je er niet uit kan halen wat ik zou doen ligt dat echt aan jezelf. Ik heb het namelijk vaak genoeg herhaalt.

mang

Wat zei ik je :')

Gini

Meen je dit, Air. Serieus. -O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:29

unicorn_kiss schreef:
Hmm nee sorry, je kan mij niet overtuigen. Ik vind persoonlijk dat het een soort wanhoopsdaad is als paarden zichzelf in gevaar brengen. En paarden kunnen dat héél goed inschatten imo, tenzij de ruiter tegenzit.

Dus? In mijn ogen betekent inschatten = denken, betekent gecontroleerd rondhupsen, betekent niet vechten alsof het leven er vanafhangt.

Paniek is een ander verhaal en dan komt er geen inschatting bij kijken. Echt, echt, echt, echt niet.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:29

Ik zie het zo: dit dier krijgt nog een kans, had ook gelijk de worst ingekund met dit gedrag :)*
En hoe graag we ook willen, soms is er gewoon echt niks medisch te vinden en dat heb ik van zeer nabij ook meegemaakt en dan ben je mooi de klos met zo'n paard wat rijden betreft.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:31

Jammer dit. Discussie is gezond en nodig om tot nieuwe inzichten of ideeën te komen, maar het afzeikniveau is wel hoog en daarmee bereik je dan weer niks behalve onbegrip.

TS, hopelijk voel je je niet beroerd n.a.v. dit topic.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:33

Cassidy schreef:
unicorn_kiss schreef:
Hmm nee sorry, je kan mij niet overtuigen. Ik vind persoonlijk dat het een soort wanhoopsdaad is als paarden zichzelf in gevaar brengen. En paarden kunnen dat héél goed inschatten imo, tenzij de ruiter tegenzit.

Dus? In mijn ogen betekent inschatten = denken, betekent gecontroleerd rondhupsen, betekent niet vechten alsof het leven er vanafhangt.

Paniek is een ander verhaal en dan komt er geen inschatting bij kijken. Echt, echt, echt, echt niet.

Dus pijn is altijd vechten voor het leven?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:33

Ok, ik heb me nog nooit in een discussie gemengd over Gert v/h Hof en ik snap niet dat deze man bij zoveel mensen als een soort van held wordt gezien.

Ik heb meerdere filmpjes gezien van deze man en ik blijf er misselijk van worden. Oké, hij kan goed zitten. Maar daarmee is voor mij dan ook echt alles gezegd.

Wat ik me afvraag, zijn ALLE paarden die bij Gert komen fysiek 100% in orde? Hoe wordt dit gecheckt?
In hoeverre heeft hij verstand van de biomechanica van het paard? Want aan zijn werkwijze te zien weet ie niet heel veel van het paardenlijf en waar het wel en niet kan/mag buigen.

Ik heb er nog nooit een passend zadel op zien liggen bij Gert. Alle signalen van het paard worden totaal genegeerd. Paard wordt gewoon gebroken en de mond wordt gesnoerd om nog maar 'iets te zeggen'.

Wat ik me nog meer afvraag, de mensen die hun paard naar Gert brengen, waarom in vredesnaam? Naar mijn idee is Gert v/h Hof je aller aller allerlaatste uitweg met een zeer dominant uit de kluiten gewassen 100% fysiek en mentaal gezond paard, waarbij alles op alle fronten al in orde is (voeding, huisvesting, sociaal contact, 100% fysiek gezond, zadel, wederzijds respect en vertrouwen op de grond) maar waarbij het rijden echt niet lukt.

En waarom heb ik nou bij AL die paarden die bij Gert lopen het idee dat bovenstaande (dikgedrukte) gewoon niet het geval is.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:37

Cassidy schreef:
unicorn_kiss schreef:

Maar die paniek wordt dan toch ergens door veroorzaakt? Deze discussie ging erom dat een paard zomaar achterover klapte. Dat kan gewoon niet of hij moet motorische problemen hebben :+ Als een paard vanuit paniek reageert is er iets dat hem de paniek bezorgde.