KNHS instructieweek voor paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:43

Mja, das logisch. Heb alleen nog nooit met zo'n ding gereden en heb er ook geen, maar ach, dat zie ik later wel want ik weet niet eens of ik uberhaupt ga. :P Ik vind 't ook zo zonde om voor 1 week een BP aan te schaffen en er vervolgens nooit meer mee te rijden.

Oh haha dan is er geen kans dat ik de dressuurweek ga doen. := Maar ach, allround lijkt me toch leuker. :P

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:44

Deze instructieweken hebben me al vaker interessant en leerzaam geleken maar ivm studie en andere bezigheden nooit opgegeven. Volgend jaar zou wel een optie zijn, lijkt me echt een leuke ervaring. Alleen ik zou alleen allround dan kunnen aangezien ik niet officieel start, maar springen/crossen met een dressuurzadel + een pony die nogal fanatiek springt lijkt me echt geen strak plan :Y) zou het dan niet zonde zijn als je met de helft van de lessen eigenlijk niet echt mee kunt doen? ..

Simyo

och is een bp ook tijdens het crossen niet verplicht? Volgens mij bij het crossen wel, moet dat wettelijk vanuit de KNHS altijd...

Fee_

Je kan ook gewoon lenen. Heb die week ook van iemand geleend. :j

_Priscilla

als je geluk hebt kan je ook wel van kamergenootje lenen ofzo :)

Fee_

Re: KNHS instructieweek voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:46

Trouwens, als je niet tegen rommel kan.. Kan je beter niet naar instructieweek gaan. _O-
Jammer dat ik geen foto heb van onze kamer. :')

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:46

Ik spring ook met een dressuur zadel en een veel te groot paard voor mij :+ is soms wat lastig maar heb t wel mooi gedaan. zelfs daarmee gecrosst.
Fee die foto's van mijn cross blooper heb jij gemaakt toch?

Fee_

Re: KNHS instructieweek voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:47

Ja die had ik gemaakt inderdaad :P

Simyo

echt heel veel erger als de kamers tijdens de 'ouderwetse' ponykampen kan het toch niet zijn?? (ik ging altijd met de pony's op kamp en die kamers waren echt altijd verschrikkelijk, we liepen gewoon over de rotzooi heen....)

U2andI

Wat raar eigenlijk dat BP niet verplicht is met crossen... ik heb nog even getwijfeld of ik mee zou doen aan de cross lessen die vorige maanden gegeven zijn bij het KNHS maar volgens mij was daarbij wel een BP verplicht...

_Priscilla

_O- oooh die kamer , hou op :')
roel der spullen lagen over de hele vloer en dan nog de rest en rox met de soep balletjes XD

UMayDream

Oja, lenen is indd ook een optie. :) Denk dat een BP ook wel raadzaam is als ik ga crossen met mn bijrijdpaard, ik donder er geheid af. :=

@Fee, rommel.. niet mijn ding, maar voor een weekje? Hoort erbij toch :')
Laatst bijgewerkt door UMayDream op 21-11-12 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:48

Wij ook. En dan in paniek zijn als je iets kwijt bent, hahahaha. :')

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:49

ik hou ook niet van rommel hoor , mijn spullen lagen netjes in een tas en mijn koffer en kastje. Maar ach wat de rest met zijn spullen doet moeten ze zelf weten haha

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:51

@ _Priscilla: haha het zal ook best kunnen maar ik heb zo'n pony die vaak veel te vroeg afzet en daarbij ook gelijk de lucht in gaat. Dat samen met het feit dat ik bijna nooit spring, valt er bijna te garanderen dat ik er paar keer af ga vliegen (tenzij z'n nek als stootkussen dient, heb ik ook al eens ondervonden met een zeer hoofd :Y) ).
Iets lenen zou nog wel een optie zijn ja, maar ik ken waarschijnlijk niemand dan dus of iemand dan zo z'n zadel uitleent.. misschien kan ik voor die tijd zelf iets op de kop tikken.

Zou me er wel graag meer in willen verdiepen springen/crossen, paard vindt het helemaal geweldig, vind het haast sneu dat we het nooit doen omdat ik zo'n mieperd ben ermee :P

_Priscilla

ooh ik heb er echt zin in nu *\o/*

Bente_11

Simyo schreef:
plutolover schreef:
ik ga dan wel voor de alround. Wil echt zo graag een kee crossen. al zal me paard niet door het water gaan. Maar de rest lijkt me zo gaaf.

Als jij denkt dat die er niet door heen gaat... dan gaat die sowieso niet! :+ (Wijze woorden van m'n vader... hoe vaak ik dat al heb moeten horen...)

hahaha jou vader ook al? mijn vader ook altijd precies die uitspraak

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:53

plutolover schreef:
ik ga dan wel voor de alround. Wil echt zo graag een kee crossen. al zal me paard niet door het water gaan. Maar de rest lijkt me zo gaaf.

Als jij denkt dat die er niet door heen gaat... dan gaat die sowieso niet! :+ (Wijze woorden van m'n vader... hoe vaak ik dat al heb moeten horen...)[/quote]

hahaha jou vader ook al? mijn vader ook altijd precies die uitspraak[/quote]

Haha jaa zei die altijd! En als ik dan boos werd, of boos op de pony (kan/kon die helemaal niet tegen) dan moest ik afstappen, een rondje met een blij gezicht door de bak lopen en dan mocht ik er pas weer op... :') Het heeft wel geholpen want blijf nu in vrijwel alle situaties rustig! :)

heb het quote nog niet helemaal onder de knie merk ik.... sorry!!

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:54

myour, Serieus het gaat bij mij niks anders. Er gaat bijna geen springles voorbij of ik lig ernaast.Op kamp dus wel iets voorzichtiger gedaan. Maar er afvallen is voor mij ook vrij normaal haha :P maar
Bewijs:
Afbeelding

:')

maar snap je wel hoor, had ook liever op een ander zadel gezeten :P

Prisjee91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:55

Wat zijn de eisen van de eventing week dan? :D

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:55

haha, precies op het juiste moment geschoten die foto!

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:56

Simyo schreef:
haha, precies op het juiste moment geschoten die foto!

Met dank aan Fee_ hiero :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:01

:D Krijg er echt weer helemaal zin in. :):)
Afbeelding
Afbeelding

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:02

haha leuk!
Ik hoop heel erg dat als ik ga dat er dan ook fotografen zijn die mooie foto's maken!

bovenstaande zijn ook al zo mooi van die haflinger!

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:02

idapaulien schreef:
Ik zit ook te denken om mij dit jaar op te geven maar ik weet het nog niet zeker..
Ik wilde altijd al bij de pony's, nu heb een paard dus dan moet ik bij de paarden maar ze is nu een kleine twee maanden onder het zadel. Dus op hoog niveau zal ik dan nog niet zijn. :') Maar allround llijkt mij wel super leuk. Is het dan wel leuk of moet je je paard al echt op hoog niveau hebben voor een leuke week? En maakt de leeftijd bij de paarden erg veel uit? :)

Ja Ida, doen! :D kunnen we mooi samen! :D:D