Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:49

Famke, ik snap helemaal wat je bedoelt en daarin geef ik je geheel gelijk.

Echter vind ik persoonlijk (en velen met mij) dat bepaald leed bespaard moet blijven. Dat het nu, eindelijk, weer goed gaat is hartstikke tof. Ik blijf nog steeds mijn bedenkingen houden maar het zou triester geweest zijn als Pacha na al die tijd alsnog ingeslapen had moeten worden. :j

Dat er gezegd wordt dat het zo super is dat de eigenaren er zo veel geld aan besteed hebben, dat doet er helemaal niet toe maar blijft door sommige mensen tot in het irritante herhaald worden. Ik denk dat vele mensen de behandeling prima hadden kunnen én willen betalen, maar het gewoonweg niet eerlijk zouden vinden tegenover hun paard.

Als men alleen maar leuke reacties wil ontvangen kunnen ze beter een website openen met gastenboek. Dan kun je fijn selectief meningen lezen. :)

ChaosJarig

Re: Hoe gaat het met Pacha? (Paard gered uit brand)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:53

Ik zie nergens een paard waar de huid volledig van genezen is hoor? Ik zie nog steeds een verbrand paard. Wat dus inhoud dat er nog steeds brandwonden op het lijf aanwezig zijn. Al dan niet herstellende.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:53

Famke160301 schreef:
Ayasha schreef:
Nee, niet omdat ie goed loopt maar omdat ie zo ontzettend verbrand is. En paard, koe, mens of hond. Littekenweefsel is áltijd minder elastisch dan gewone huid of gewoon vel. Zeker littekenweefsel van zulke zware brandwonden als dit paard gehad heeft.

Bij mensen is dat zo, maar is dit bij dieren ook zo? Gezien de ernstige brandwonden die Pascha had aan zijn rug, zou hij er volgens jullie nu last van moet hebben. Lijkt me sterk dat ie dan zo maar even een 1.35 parcours springt. Immers doordat hij basculeert moet hij zijn rug strekken en dus ook zijn vel. Dit zou dan volgens jullie bijna niet mogelijk moeten zijn om dat de huid daar minder elastisch is en dus pijn zal doen. Mochten jullie gelijk hebben dan zou Pascha geen hout meer springen..

Ja, dat is bij dieren ook zo. Zeker bij grote brandwonden. Dat is nl gewoon biologisch gevolg van gewonde huid die geneest. Dat is bij dieren net zo als bij mensen. Of ie 1.35 springt of niet, het littekenweefsel is minder elastisch. Daar kom je niet onder uit.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 12:55

ChaosJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:57

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:58

Arabiertje* schreef:
Zoals iedereen hier al zegt, mogen wij mensen paarden niet vergelijken met ons. Maar doe dat dan ook niet als het over de huid gaat. Want het huid van een paard, is helemaal anders als dat van een mens. Als je de moeite zou gedaan hebben, om het filmpje te bekijken. Dan zou je gezien hebben dat z'n huid normaal is. En niet trekt, ik ga nog aan allerlaatste poging doen om het filmpje te plaatsen. Maar ik hoef mijn mening niet door te drammen, want ik weet dat de eigenaren alles, maar dan ook alles gedaan hebben voor Pacha. En dat ze alles behalve woude, dat hij pijn had. Ondraagbare pijn, en die pijn was er absoluut. Dat ontken ik niet, maar die pijn werd wel gestilt door de medicatie en de zalfjes. En dan kan je wel zeggen dat je dat Bullshit vind, maar het is nu eenmaal zo.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 3cwruf2pb4

Hoe zie je in hemelsnaam of een litteken trekt? Ik heb eentje op mijn hoofd dat niet eens in de buurt komt van wat dit paard heeft en reken maar dat dat "trekt". Maar zien doe je dat niet. Dat is echter wat littekens van zulke ernstige wondes doen. Onvermijdelijk gevolg van het aanmaken van het nieuwe weefsel dat nodig is om terug huid te creëren. Daar kan je om heen l*llen als Brugman van mijn part want mijn zorg is het niet. MAar imo doe je ernstig aan struisvogel politiek.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:00

Chaos schreef:

Echter vind ik persoonlijk (en velen met mij) dat bepaald leed bespaard moet blijven. Dat het nu, eindelijk, weer goed gaat is hartstikke tof. Ik blijf nog steeds mijn bedenkingen houden maar het zou triester geweest zijn als Pacha na al die tijd alsnog ingeslapen had moeten worden. :j

Dat er gezegd wordt dat het zo super is dat de eigenaren er zo veel geld aan besteed hebben, dat doet er helemaal niet toe maar blijft door sommige mensen tot in het irritante herhaald worden. Ik denk dat vele mensen de behandeling prima hadden kunnen én willen betalen, maar het gewoonweg niet eerlijk zouden vinden tegenover hun paard.

Als men alleen maar leuke reacties wil ontvangen kunnen ze beter een website openen met gastenboek. Dan kun je fijn selectief meningen lezen. :)

_/-\o_
Helemaal mee eens!

Ik vind nog steeds dat Pacha beter ingeslapen had kunnen worden. Die pijn KAN gewoon niet weg zijn. Een paard is een vluchtdier, die geeft zijn pijn niet zo makkelijk aan.
Ik vind het eerlijk gezegd schandalig dat ie nog bereden wordt. Dit paard kan gewoon niet pijnvrij zijn. :n

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:15

Beste TS,

Wat een doorzettingsvermogen hebben jullie en Pascha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:34

Moderatoropmerking:
Iedereen heeft over dit onderwerp zijn eigen mening, niemand was erbij en niemand kent de daadwerkelijke feiten. Een mening geven is prima, maar je mening constant herhalen en een ander dezelfde mening op proberen te dringen, dat is gewoon doordrammen, waarbij bovendien regelmatig behoorlijk op de persoon gespeeld wordt. Graag dus ook ophouden met het op de persoon spelen en het doordrammen cq opleggen van een mening aan een ander.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:36

Neonlight schreef:
Iedereen heeft over dit onderwerp zijn eigen mening, niemand was erbij en niemand kent de daadwerkelijke feiten. Een mening geven is prima, maar je mening constant herhalen en een ander dezelfde mening op proberen te dringen, dat is gewoon doordrammen, waarbij bovendien regelmatig behoorlijk op de persoon gespeeld wordt. Graag dus ook ophouden met het op de persoon spelen en het doordrammen cq opleggen van een mening aan een ander.

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 09:54

Geld dit voor zowel de negatieve als de positieve reactie's?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:18

Na slechts 1 pagina gelezen te hebben, irriteerde ik me al mateloos aan diverse oordelen. Pacha zal ongetwijfeld intensieve behandelingen doorstaan hebben, welke door professionele mensen uitgevoerd zijn. Mensen gaan in veel gevallen al op de achterste benen staan bij het lezen van de combinatie springen en brandwonden. Dit terwijl in veel gevallen die personen geen enkele ervaring hebben met dit soort wonden.
En tja, iedereen zou een beslissing gemaakt moeten hebben als het om het eigen dier ging in zo'n situatie. Nu is het makkelijk oordelen wat je gedaan zou hebben. Maar in zo'n situatie zit je niet dus je kunt nooit zeggen wat jij gedaan zou hebben.

Enige dat ik belangrijk vind, is dat het paard met plezier leeft. En er is niemand die dat beter kan beoordelen dan de eigenaar zelf.

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:26

Ik denk overigens dat er genoeg paarden zijn die met een aandoening rond huppelen en de pijn en consequenties voor het paard hiervan niet opgemerkt/genegeerd worden. Pacha heeft intensieve behandelingen ondergaan, ik neem aan bijgestaan door diverse professionele artsen die weten wat ze doen. Bedenk dan maar eens wat zielig is..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 10:36

Chanel1985, een moderatoropmerking geldt voor iedereen. :)

ylva538

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:03

Wat een zielig verhaal! En ik ben echt blij voor je dat die de stal uitgelopen is!Ik vind het zo zielig maar wat een geluk zeg dat die het toch gehaald heeft! Hoe gaat het nu met Pascha?

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:29

Heb alle topics al gelezen, ik vind het erg knap dat dit paard zo vooruit is gegaan!

Dat de meningen er over verdeeld zijn wilt niet zegggen dat het een of ander fout is, het is nu makkelijk om te zeggen ik zou dit of dat gedaan hebben zonderhet paard, te hebben gekend en alles hebben mee gemaakt. Eerlijk gezegd zou ik ook echt niet weten wat ik in zo'n situatie zou kiezen.
Ik kan me niet voorstellen dat de eigenaren deze keus hebben gemaakt omdat ze het paard niet kwijt wilden, want ik denk dat deze keus minstens zo zwaar moet zijn geweest!

toen ik zag dat hij naar mijn idee al weer snel gereden werd vond ik het er ook niet lekker uit zien, maar idd zoals gezegd zijn er vast meerdere paarden die minstens net zo erge kwalen zouden hebben alleen daarbij (op foto's) niet altijd zichtbaar. daarom is het nu lekker makkelijk om te zeggen van dit is fout dit kan niet.

ik hoop dat alles goed gaat met pascha dat heeft ze wel verdiend! :(:)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:54

tsja of ik hier vrolijk van kan worden?

mijn persoonlijke mening: ik had voor mn paardje besloten om niet deze lange weg te begaan en hem toen der tijd te laten inslapen.

vind het wel knap alle zorg en alles dat aan dit dier is besteed

Miracle_ schreef:
Chaos schreef:

_/-\o_
Helemaal mee eens!

Ik vind nog steeds dat Pacha beter ingeslapen had kunnen worden. Die pijn KAN gewoon niet weg zijn. Een paard is een vluchtdier, die geeft zijn pijn niet zo makkelijk aan.
Ik vind het eerlijk gezegd schandalig dat ie nog bereden wordt. Dit paard kan gewoon niet pijnvrij zijn. :n

sluit me bij beide bovenstaande berichten aan

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 20:56

wow is dat roze plekken allemaal brand wonden geweest
vindt het paardje er zo ook wel gaaf uitzien :D

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:21

_Veronique_ schreef:
Na slechts 1 pagina gelezen te hebben, irriteerde ik me al mateloos aan diverse oordelen. Pacha zal ongetwijfeld intensieve behandelingen doorstaan hebben, welke door professionele mensen uitgevoerd zijn. Mensen gaan in veel gevallen al op de achterste benen staan bij het lezen van de combinatie springen en brandwonden. Dit terwijl in veel gevallen die personen geen enkele ervaring hebben met dit soort wonden.
En tja, iedereen zou een beslissing gemaakt moeten hebben als het om het eigen dier ging in zo'n situatie. Nu is het makkelijk oordelen wat je gedaan zou hebben. Maar in zo'n situatie zit je niet dus je kunt nooit zeggen wat jij gedaan zou hebben.

Enige dat ik belangrijk vind, is dat het paard met plezier leeft. En er is niemand die dat beter kan beoordelen dan de eigenaar zelf.

_/-\o_

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:29

heb het filmpje weer eens goed bekeken en viel me wel op dat de huid mooi soepel meeging met het masseren :))

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 20:40

Zo wat een super heftig verhaal (ik heb de oudere topics ook even gelezen).
Ik vind dat sommige erg harde reacties neerzetten.
De blijheid van het paard vind ik duidelijk te zien. Ik vind het wonderbaarlijk hoe dit paard is opgeknap!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:10

hoe wonderbaarlijk dat het paard alweer zo opknapt...aan de andere kant denk ik van...hadden ze dit paard beter niet kunnen laten inslapen en niet al deze lange ellende herstellen hebben moeten doorstaan

Mieperdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 10:10

Bellie2 schreef:
Zo wat een super heftig verhaal (ik heb de oudere topics ook even gelezen).
Ik vind dat sommige erg harde reacties neerzetten.
De blijheid van het paard vind ik duidelijk te zien. Ik vind het wonderbaarlijk hoe dit paard is opgeknap!

Mij bekroop juist bij het zien van het filmpje (en dan vooral het zadelen en rijden) het gevoel van een niet zo blij paard.
Ik heb respect voor het doorzettingsvermogen en alle tijd en moeite die in het paard zijn gestoken, maar zou denk ik zelf ook een andere beslissing voor zo'n paard genomen hebben.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-11 11:07

Mijn paard doet ook lastig bij het op zadelen, en is verder volledig in orde van rug. Toch bij het opzadelen en aansingelen legt ze haar oren plat, dus vind niet dat je daar op kan baseren.

Eleonora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:55

Wat een heftig verhaal en wat ziet ze er goed uit vergeleken met de foto's van een tijd geleden.
Ben heel blij voor jullie dat het zo goed gaat nu, ben blij dat er zo goed voor gezorgd word en liefde krijgt van de mensen om haar heen.

Helaas kunnen de meeste mensen alleen maar negatief commentaar herhalen maar volgens mij is het ondertussen wel duidelijk.
In de openingspost staat gemeld dat de meningen verdeeld zijn en dat ze niet wil dat het topic uit de hand loopt.
Toch zijn er nog mensen die het nogmaals moeten herhalen, ook na een opmerking van de Moderator.. erg jammer.