Had persoonlijk ook meer verwacht van de shows.
Ben denk ik verwend met t niveau van Horse Event

Die Freiborger die te koop stond vond ik echt een plaatje om te zien.
Strik er om heen en meenemen.
Ben bij de stand met de biertap blijven hangen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
DendroFleur schreef:Heb inderdaad ongewassen paarden zien lopen. Vind dat toch niet echt netjes, zulk slecht weer was het nu ook weer niet dat het onverantwoord was om te wassen.
We hebben ook een tig-tal maar het is liefdewerk-oudpapier en daardoor niet mogelijk om alles gelijk te hebben. Maar het moet er wel netjes uitzien. We hebben wel dezelfde kleuren maar wel verschillende jasjes bijv. We zouden graag nog witte zadeldekjes met logo hebben. Dat maakt het voor het oog al uniformer.
Ik vind zelf wel dat er een verschil is tussen stamboekshows en andere shows. De stamboeken zijn er alleen om het ras te laten zien en vaak zijn dat geen hoge ruiters. Die gaan liever op wedstrijd dan dat ze hun paard meenemen naar P&K. Het houdt meer in dan een proefje rijden, er is veel drukte en geluid en dus best stressvol. Dan heb je al snel je handen vol.
Bij echte shows mag je meer verwachten. Daar zou er niet steeds een paard tussenuit moeten stuiteren oid. Je mag dan verwachten dat de dieren al wat gewend zijn. Weet niet of dat die er trouwens voor betaald krijgen.
louckie23 schreef:is er trouwens iemand van jullie die regelmatig tegen snelheid van zijn paard dondert om publiek te amuseren? dan recht van spreken...
kyrkelover schreef:louckie23 schreef:is er trouwens iemand van jullie die regelmatig tegen snelheid van zijn paard dondert om publiek te amuseren? dan recht van spreken...
Als je shows geeft, betekent het dat je iets beheerst en het dus kan en zeker niet dat je er geregeld af valt.
Dan zou je er dus niet regelmatig vanaf moeten vallen.
Tuurlijk kan er wel eens wat mis gaan maar niet regelmatig.
kyrkelover schreef:louckie23 schreef:is er trouwens iemand van jullie die regelmatig tegen snelheid van zijn paard dondert om publiek te amuseren? dan recht van spreken...
Als je shows geeft, betekent het dat je iets beheerst en het dus kan en zeker niet dat je er geregeld af valt.
Tuurlijk kan er wel eens wat mis gaan maar niet regelmatig.
louckie23 schreef:DendroFleur schreef:Heb inderdaad ongewassen paarden zien lopen. Vind dat toch niet echt netjes, zulk slecht weer was het nu ook weer niet dat het onverantwoord was om te wassen.
We hebben ook een tig-tal maar het is liefdewerk-oudpapier en daardoor niet mogelijk om alles gelijk te hebben. Maar het moet er wel netjes uitzien. We hebben wel dezelfde kleuren maar wel verschillende jasjes bijv. We zouden graag nog witte zadeldekjes met logo hebben. Dat maakt het voor het oog al uniformer.
Ik vind zelf wel dat er een verschil is tussen stamboekshows en andere shows. De stamboeken zijn er alleen om het ras te laten zien en vaak zijn dat geen hoge ruiters. Die gaan liever op wedstrijd dan dat ze hun paard meenemen naar P&K. Het houdt meer in dan een proefje rijden, er is veel drukte en geluid en dus best stressvol. Dan heb je al snel je handen vol.
Bij echte shows mag je meer verwachten. Daar zou er niet steeds een paard tussenuit moeten stuiteren oid. Je mag dan verwachten dat de dieren al wat gewend zijn. Weet niet of dat die er trouwens voor betaald krijgen.
dat paard dat er 'tussen uit stuiterde', kent nog maar paar maand een zadelEn ja, is zoals met buiten wandelen: zeggen er ook zoveel: dan mag je wel verwachten dat ze al wat gewend zijn. maar hoe leer je ze eraan wennen? juist, door ze ermee te confronteren, zoals hier het geval. als je ze nooit in zo'n dingen zou laten meedraaien, dan dan leren ze niet hé
en trouwens, denk dat dit paard hoop meer gewend is dan gemiddelde paard dat er rond liepblijven dieren hé, zijn geen machines die vlekkeloos doen wat je wil
en kan iemand van jullie beter met zo'n zware lans en schild rijden? want ons gerief was wel degelijk echt...
muiske07 schreef:Blarhiminn schreef:
Botte sporen
Heyoka is voordien nog nooit in een binnenpiste geweest, denk dat het ook daar aan lag
s hit happens, op training ging alles goed en dan kom je zo iets tegen.
Zij moest mij er normaal gezien afsteken, vervolgens Thomas mij er nog is afdoen en dan Thomas tegen Silke wat de bedoeling was dat zij zou vallen.
Helaas is het allemaal wat anders geworden dan gedacht, nuja blijven dieren hé.
(ik kom even binnenvallen hoor.. ik was er zaterdag de hele dag)
Ik heb inderdaad ook een stuk van deze show gezien, en wat ik zag was dat toen dat paard niet meer wou lopen ze aandreef met haar kuiten waardoor ze haar sporen niet eens gebruikte, daarom reageerde het paard eerst ook helemaal niet.
Ik vond dat tuigage wel echt om van te schrikken.. de hackamore van 3 van de 4 paarden hing veel te laag! Dat witte paard zijn neusgaten werden gewoon dichtgeknepen, je kon hem horen snorken omdat hij geen adem meer kreeg.. toen ben ik maar snel weer doorgelopen, dat vond ik heel erg jammer.
ardo_iggy"
[quote="Joanieke schreef:ardo_iggy schreef:Foto is niet al te beste kwaliteit maar dit was wel zo gaaf.
[imghttp://img850.imageshack.us/img850/8677/img2817bewerkt1.png[/img]
dat was zó gaaf! Zat echt met spanning er naar toe te kijken, gewoon foutloos en zó snel, super gaaf!
DendroFleur schreef:Ik heb wel gezamelijk losgereden en toen jullie klaar waren liepen we ook net buiten vanuit de kleine ring. Juntos werd wel wat opgefokt door het gesnurk van een van de paarden. Ben toen maar binnen gaan uitstappen, was wat rustiger voor hem, zeker met al die kleine trippelende ponyhioefjes van ons team op de stenen.
Maar een paard dat net een maand een zadel op heeft vind ik wel vlot om aan zoiets mee te doen. Het lijkt me dan toch wel een heel spannend gebeuren. Zelfs mijn "oude rot" moet er een dag van bijtanken.