En toen kwam Carry niet.. FOTO'S pag.6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiichi

Re: En toen kwam Carry niet.. FOTO'S pag.6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:29

Oei, toch wel lichte temperatuursverhoging, ik begrijp dat je het niet helemaal vertrouwd. Dat ze blijft eten is natuurlijk wel een goed teken. Nu afwachten wat de DA morgen zegt.

Ik vind wel dat de wond er nu heel mooi uit ziet. Helemaal gesloten :)

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:13

Wel spannend hoor, ik hoop dat de da morgen opheldering kan geven. Dat van de zenuwen klinkt op zich heel zinnig...maar ik zou er ook niet gerust op zijn. Dat wordt weer hier kijken tijdens mijn werk...succes er weer mee!

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 23:00

Ziet er weer goed uit !
succes morgen bij de DA

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:00

Wat spannend. Ik ga heel hard voor je duimen!

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 11:57

De DA is geweest.

De wond is schitterend volgens hem.

Maar waarschijnlijk speelt de peesschede weer op. De kans is groot dat deze nog geïriteerd of ontstoken is. We hebben vanaf het begin rekening gehouden met een terugval van de genezing van de peesschede.

Haar tempratuur is nu 37,8 gemeten door de DA, mijn meting vanochtend was 38. Geen koorts dus. Goed teken.

Maar ze is nu weer ingespoten met ontstekingsremmers en morgen weer. Ook heeft de DA nu weer een nat verband aangelegd om eventuele troepjes er nog uit te trekken.

Ik heb geen foto van deze keer. De wond was vandaag dunner dan gisteren. Gisteren puilde het wat uit, nu was het helemaal vlak.

Waarschijnlijk krijgt Carry morgen weer een kuur om de peesschede ontsteking onder controle te krijgen.

Jessica71

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 12:10

Tjonge... wat een verhaal. Ik ben er stil van. Wat ben jij een topper hoe je voor je paardje zorgt! Sterkte met de genezing!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:09

Ik hoop zo op een hele goed afloop voor jullie allebei! Je zet je zo in voor je paardje, je verdient het echt dat ze weer helemaal de oude wordt.
Ik blijf het volgen! Zet 'm op Carry!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 15:16

Ik hoop zo dat het goed blijft gaan!

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 15:19

Goed, de oorzaak van haar pijn is nu bekend :(

De Da is vandaag weer geweest. Carry had nu 38,5

Ik heb haar vanochtend omhoog moeten dwingen. Dit was gisteren ook al het geval. Heel zielig, haar koppie vertelt onder zacht geknor en lieve hinnikjes dat ze graag omhoog wil, maar haar been werkt tegen. Met veel moeite en ondersteuning, zodat ze niet direct kukelt, komt ze in de benen.

Maar, de oorzaak is dus bekend!

Deze foto is niet prettig voor gevoelige kijkers!!
Vandaag na schoonmaken door de DA

In het midden zat eerst een opening naar de peesschede toe. Deze is gedurende het genezingsproces langzaam dicht gegaan. En sinds 4 dagen was het zo goed als afgesloten. Gisteren zat er een wittig plekje op en vandaag na een nat verband (jodium) is de witte plek week geworden. De DA heeft dit open gemaakt en kon er weer bijna 3 cm in om te frutten met een staafje. Er zat dus mooi een ontsteking te woekeren terwijl de oppervlakte mooi genas. De wond is uitgespoten en er kwamen allemaal vlokken uit. Op de foto kun je dat nog wel zien. Zaak dus om die wond open te houden totdat de ontsteking onder controle is.
Ze is inmiddels weer aan de ontstekingsremmers en pijnstilling.

Morgen komt de DA weer om de wond te reinigen en haar weer in te spuiten met medicatie.

Ik prijs me enórm gelukkig met zo'n braaf paard! Met enkel een praam voor de zekerheid, laat mijn lieverd alles toe.

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:24

o wel een tegenslag, maar goed dat ze het allemaal zo toe laat!!!

Gittta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:25

Wat heb je toch een geweldig paard en wat boft ze toch met een baasje als jij!
Maar wel super bale dat er toch weer een onsteking zit.. ;(
Hopen dat de onstekings remmers etc. hun werk doen! :(:)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:26

Jeetje! Tegenslag! Maar wel fijn dat ze zo braaf is zeg!! Nu maar hopen dat ze hier ook weer snel van opknapt!!! :(:)

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:54

Ik weet niet of dit zo'n tegenslag is, het is eigenlijk wel logisch. Je schreef het zelf eerder ook al. Tuurlijk is het niet fijn, maar het is logisch dat het aan de binnenkant allemaal wat langer nodig heeft dan aan de buitenkant.

Desondanks verdien je alsnog een dikke pluim voor je handelen! Vind het ook erg goed van je dat je de da zo vaak laat komen.

Jeudi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:00

Jullie zijn al zo ver gekomen. Dan kunnen jullie elkaar hier ook doorheen slepen! En nu is de oorzaak bekend dus weet je precies wat je moet doen, misschien duurt het wat langer dat dat je hoopte, maar ik geloof dat Carry er weer helemaal bovenop komt!
En wat een geluk dat ze zo braaf is, kan ze tenminste perfect behandeld worden! En dat je niet perongeluk een stukje over het hoofd ziet omdat ze staat te trappen oid.

Heeel veel succes weer!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:18

Logisch, maar niet fijn. Wel fijn dat je nu de oorzaak weet. Kun je er snel en goed naar handelen. Ik blijf duimen voor jullie!

Jessica71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 16:29

Pfffff.... wat een ellende! Sterkte maar weer en positief blijven. Zo te horen is je paardje dat ook!

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:57

Oef sterkte zeg.. die wond ziet er nog niet erg lekker uit :P

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:07

Inderdaad fijn dat je de oorzaak nu weet, dan weet je ook waar haar verhoging vandaan kwam enzo..

Ik hoop dat je het snel onder controle krijgt.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:17

Lees je topic net pas... jeetje wat een pech zeg! Fijn dat het al ietsje beter gaat met haar, maar vervelend van de terugval... heel veel sterkte en succes voor de komende tijd!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:33

Zo "even" door je topic gelezen, wat een verhaal !
Heel knap hoe jullie beide vechten !!
dikke knuf voor jou en Carry :(:)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:58

het was wel 'logies' dat er toch een ontsteking nog in de wond zat. Het was al zo snel ingekapsted terwijl er eerder nog vocht uit kwam volgens jou. Maar goe dat dat nu weer open is, en dat het dus van binnen ook kan gaan genezen.
Verklaard trouwens ook wel een beetje waarom de wond opeens zo bol stond...

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:49

Brr.. wat ziet het er weer even akelig uit op de foto. Maar zoals meerdere al zeiden is het misschien ergens wel logisch dat het toch is gaan ontsteken, het was ook zo'n grote snee en ging vrij snel dicht. Gelukkig heb je zo'n fijne dierenarts bij de hand en ben je zelf ook erg alert wanneer je een gevoel hebt dat er iets niet goed zit!

jessica78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:57

ach meid |( ik weet hoe je voelt .ik heb iets soort gelijks meegemaakt met mijn paard dit jaar ,ik ga heel hard duimen voor jullie
ps mijn paard is er goed bovenop gekomen dus geef de moed niet op
oh_oh schreef:
Vandaag wilde ik alle 3 de paarden gaan rijden. Mijn plan was om eerst Carry te gaan rijden.

Zoals gewoonlijk roep ik de paarden naar me toe "Kom Jongs".
De paarden van Ramona, Hollyfield en Angel kwamen een geraced en raceten weer net zo hard terug.
Zo vreemd!
Ik heb nog maaks geroepen "Kom Jongs, Carry, Naomi, Beauty Kom!"
Naomi en Beauty kwamen met Holly en Angel aangestormd. Bij mij aangekomen stonden Naomi en Beauty helemaal gek te doen. Naomi helemaal blazen en briezen, terwijl ze altijd de rust zelfe is.

DiT is niet goed!! Ik als een gek naar achteren gerend! "Carry!!!, Carry!!!" Ze kwam niet.
Toen ik bij het achterste stuk kwam schrok ik me wezenloos!

(Naar alle waarscheinlijkheid is ze tijdens het aanstormen naar het hek in de verdrukking geraakt. Ik heb al vaker mijn hart vast gehouden. Ze stormen dan met zijn allen de bocht om en vaak komt er een paard bijna in de verdrukking. Carry was ditmaal degene en ze heeft een noodsprong in het draad gemaakt denk ik)

Daar stond Carry met een slagaderlijke bloeding in haar kootholte..Het bloed pulste er uit. Het draad tussen de benen.
Wat ik ook deed ik kreeg haar niet los!!!

Mijn telefoon is in bestelling, dus die had ik niet bij me.

Ik móest hulp halen! Maar Carry moest dan alleen blijven...
Ik vond het zo moeilijk, maar ik ben terug gerend naar de campeerboerderij er tegen over. Geschreeuwd om hulp!
Er stond een man te afwassen, hij bood me aan te bellen. Hij heeft sdamen met andere mensen de DA gebeld en ik Jan.
De DA is verteld dat het om een slagaderlijke bloeding ging. De DA nam ondertussen contact op met Jan, Ze kennen Jan goed.

Hij kreeg het advies om onmiddelijk de wond dicht te drukken met alle kracht. Maar hij was nog niet bij mij. Hij moest ergens anders vandaan komen.

Ik ben onmiddelijk na het bellen met de DA terug gerend, met een theedoek. Eenmaal bij carry heb ik de wond dichtgebonden zo goed als kan met de theedoek. Een dubbele knoop op de bloeding gelegd.

De man kwam achter me aan en gaf me een heggenschaar. Daar mee heb ik het draad doorgeknipt. Ondertussen kwam gutste het bloed dwars door de theedoek heen. Het pulste er gewoon uit!!
Ik heb mijn trui uitgedaan en deze er nog bij omgeknoopt. En toen ben ik gaan enorm gaan huilen. Carry niet mijn Carry...

Het duurde voor mij een eeuwigheid dat de DA kwam. Ondertussen was Jan gekomen. Hij heeft me geholpen Carry vast te houden. Na 15 minuten kwam de DA. Carry kreeg een praam om en de DA ging voelen hoe diep de wond was. GODZIJDANK waren de pezen heel! Ik zei nog dat hij eerlijk moest zijn naar het paard, als het niet kon dan moest ze slapen. Maar de DA wilde het proberen.

We hebben de wond samen verbonden omdat het bleef bloeden, het kon niet gehecht worden. Ze is zeker bijna 3 liter bloed verloren. Ze stond enorm te shaken.

Na het verbinden stopte het bloeden en hebben we de traieler opgehaald. Ze moest op stal we moeten in de gaten houden dat de bloeding wegblijft. De DA komt dinsdag weer, als er iets niet goed gaat moeten we direct bellen.

Thuis bij mijn vader hebben we een stal onder de kapschuur gemaakt. Dan kunnen we haar goed in de gaten houden. Het arme paard was helemaal kapot. Tijdens het opstrooien van het stro is ze er bij gaan liggen. Helemaal kapot languit gestrekt. God wat doet dat een verdriet om je paard zo te zien. Ik hoop dat ze er door heen komt en niet in een shock raakt.

Een enórm warrig verhaal, maar ik hoop dat ze de nacht doorkomt |(

Ik had mijn fototoestel bij me om foto's te kunnen maken tijdens het rijden. Ik heb in het land een foto gemaakt na dat de DA is geweest. Op haar rechterbeen heeft ze ook 2 wonden.

Afbeelding

Ze is compleet af.
Afbeelding

Ik vind het echt heel erg eng als ze zo gaat liggen. Ben bang dat ze in shock raakt door het bloedverlies.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-6X7XZSRY.jpg

Ik slaap vannacht bij mijn vader en ik ga een paar keer eruit om te kijken of ze de nacht door komt. Ik blijf wel reëel, als ze niet meer kan, dan bel ik de DA. Doet me wel ongelovelijk veel verdriet om hier bij stil te moeten staan.

Uitgerekend Carry die mij door moeilijke tijden heen heeft gesleept. |(

De Ultieme pennydroom, ze zijn van mij!!!!

Ik hoop zo dat ze het haalt!! Ik kan haar nog niet missen!

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 13:22

|(

Carry heeft nog steeds erg veel pijn

De DA is geweest, we hebben de wond vanonderen uitgespoeld wat weinig effect had.
Vervolgens 5 pogingen om de peesschede van boven uit te spuiten.
Carry is gesedeerd en mijn vader heeft geassisteerd om voor de zekerheid de praam er bij te gebruiken.

De schede laat zich niet doorspuiten Hij is van onderen zo goed mogelijk opengemaakt en schoongespoeld. Maar niet met het beoogde resultaat.

We gaan vanavond weer beginnen met medicijnen, maandag komt de DA weer, hij heeft geen dienst. Mocht het dit weekend weer spannend worden, dan bel ik Rieks de andere DA. Hij is helemaal op de hoogte gebracht van de vorderingen en tegenslagen van de wond.

Ook heeft de DA aangegeven dat operatie onder algehele narcose een optie is. Dan gaan ze operatief de peesschede reinigen en opereren.

Ik ben er weer even heel bang voor dat het ons niet gegund is.

Ik overweeg een operatie als het niet beterd dit weekend.

Weet iemand uit ervaring wat de kosten zijn van een algehele narcose in een kliniek? Ik weet dat dit per kliniek kan verschillen. Ik heb ook een topic in [Medisch] met deze vraag. --->hier

Ik hoop zo dat het beterd |( Mijn meisje...
Laatst bijgewerkt door oh_oh op 29-10-10 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:24

Jeetje, dat valt wel even zwaar zeg! Wast is sederen eigenlijk, soorry voor de vraag!