Zuidlaardermarkt 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ga jij naar de zuidlaardermarkt 2010?

Ja maar alleen kijken
151 (34%)
Nee
217 (49%)
Ja om te kopen
38 (8%)
Ja om te verkopen
15 (3%)
ja om te kopen en verkopen
15 (3%)

Totaal aantal stemmen: 436

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:50

Ben ook net terug, niks gekocht wel in de verleiding gekomen bij een fries merrieveulentje maar koop liever gewoon bij iemand thuis dat ik wat kan zien. Was nog een vrouw getrapt, kwam een ambulance bij.
Verder nog een palomino merrie met ingevallen kont gezien en nog een leuke appaloosa d pony met 1 oog wat het niet helemaal meer deed. Stond veel matig spul.

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:51

Buxy schreef:
deze 2 lopen nu bij mij in de wei:
Afbeelding
Afbeelding

Ah wat een schatjess <3
Volgend jaar hoop ik een paar pony's mee te kunnen nemen!

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:51

Was wel leuk vandaag! Was nog nooit geweest, dus een ervaring rijker. Vind die kleintjes wel moeilijk om naar te kijken, die staan met z'n 10'en aan het hek en zagen er een beetje verslonst uit. Dan zou ik er zo eentje meenemen!! Maar gelukkig snel doorgelopen.

We liepen langs het 1e stuk en toen kreeg een meisje nog 2x een klap van een paard. Gebeurde voor onze neus.
Ze kreeg een tik al, toen drukte ze het paard aan de kant en toen kreeg ze een volle mep met 2 benen van het paard.
We hoorden later de ambulance, dus waarschijnlijk voor haar.

Ben wel benieuwd naar foto's inderdaad! :-)

xSaskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:55

Nikeyy schreef:
Was wel leuk vandaag! Was nog nooit geweest, dus een ervaring rijker. Vind die kleintjes wel moeilijk om naar te kijken, die staan met z'n 10'en aan het hek en zagen er een beetje verslonst uit. Dan zou ik er zo eentje meenemen!! Maar gelukkig snel doorgelopen.

We liepen langs het 1e stuk en toen kreeg een meisje nog 2x een klap van een paard. Gebeurde voor onze neus.
Ze kreeg een tik al, toen drukte ze het paard aan de kant en toen kreeg ze een volle mep met 2 benen van het paard.
We hoorden later de ambulance, dus waarschijnlijk voor haar.

Ben wel benieuwd naar foto's inderdaad! :-)

Ah. het bovenste stukje. precies mij (:
Ook vandaag de 1e keer. en die kleintje kijken zo lief. dank heb je echt zo iets van; <3 meenemeennn!!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:59

ja was een merrietje ;)
naambordjes schreef:
Dribbelkont schreef:
wij zijn inmiddels ook weer terug
heb een b schimmeltje zien staan stond niet in de groep.
lekker aan de hand.
verder leuke tinkertjes gezien!!!
en een heeeeeeeeeeele grote shire wat was die groot zeg!!!!!!!!!
verder leuk apart bont apalosa achtig merrietje gezien aan een boom.
en heerlijke worsjes meegenomen van de markt :D
viel me op inderdaad dat er niet zo veel paarden waren als vorig jaar maar kom zeer zeker volgend jaar weer :D

Was dat B-schimmeltje een merrietje?

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 15:59

Ja pfff, er stonden op een gegeven moment een zwartje en een vosje bij elkaar, met de koppies over elkaar. Toen keken we wel even van, ahhhhhhhh. Maar goed, ik sta op een pensionstalling. Dus niets voor mij om te kopen.

Ben normaal niet zo sentimenteel haha, maar er stonden er wel wat bij die ik een mooi plekje gun!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:00

ja klopt was heel apart jaarling
xSaskia schreef:
Haha Dribbelkont;

Die shire heb ik ook gezien :D Die was echt groot zeg!
En was die pony die je aan de boom had zien staan (aparte) wit, met licht bruin en donkerbruin?
Heb er zo 1 gezien, was opslag verliefd <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:01

xSaskia schreef:
Laatmaar (:

Het veulentje wat ik in mn gedachten heb was wit.
dit veulentje heeft een andere kleur ):

Vond het wel super om te zien hoeveel paarden er verkocht werden,
dan denk ik ;; :O Ze krijgen weer een goed leven,
terwijl dat niet altijd zo is. hou ik dat toch in mn hoofd :o

maar er waren er ook veel bij waarvan ik dacht, die heeft straks een enkeltje slachthuis. vooral rond die vijver stonden echt magere mindere pony's.
Maar ook mooie welsh pony gezien en ook mooie veulens.
Laatst bijgewerkt door Cemlys op 19-10-10 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:04

Amalarab schreef:
ismy schreef:
hhmm Roxanne gaat ook te koop staan, hoop dat ze een leuk plekje krijgt en niet iets verkeerds treft.. (A)

Daar ben je zelf bij, heb je Marktplaats geprobeerd? Succes, hoop dat je een goede prijs krijgt en een fijn nieuw baasje kunt vinden. Maar de kans dat ze de handel ingaat is wel veel groter via de markt.

nee ze is niet van mij ik heb haar gereden voor de verkoop maar ze werd dus niet verkocht omdat ze nog niet goed doorgereden kon worden door mij ( geen tijd, school enzo :+ ) eigenaar had te weinig plaats op stal. het gaat trouwens om een 4 jarige hele lieve aanhalige hannoveraan. een vosje (A)

superlise

Re: Zuidlaardermarkt 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:08

Iemand onze leuke pommetje gekocht of gezien? Bruin merrie pony veulen, nrps'er met als naam Miss Pommely. Onze stalhouder was dus ook gegaan, 2 nrps veulens een shetlander en een d-pony merrie en heeft alleen de veulens en de shet verkocht.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:09

er waren trouwen 1793 paarden dit jaar veel minder als vorig jaar
maar vast te maken met veel water gevallen.

quintusgl

Vond er ook niet veel tussen zitten (al was ik aan het werk en heb niet alles goed kunnen zien). En dat kleintje in die winkelwagen.........grrrrr te sneu gewoon. Iedreeen zat eraan en kleintje het hoofd maar wegdraaien.
Ook een stel dronkenlappen (met vies lang haar) gezien die 12 (ongeveer) mini's hebben gekocht. Hoorde van een vriendin dat ze die in 1 trailertje wilde zetten en ermee weg wilden. Ze is toen een melding gaan maken maar weet niet hoe het is afgelopen.

wollie27

ben ook geweest vandaag wat een slecht aanbod zat er tussen zeg.
en op een gegeven moment engels man aan het handelen met z,n shet verkoper over een veulen appaloosatje hij heeft er nog 500 euro voor gekregen en die man vroeg zulke hoge prijzen niet normaal .
verder vond ik de warenmarkt het leukste vandaag want echt veel leuke paarden en pony,s heb ik niet gezien

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:10

Durante schreef:
OKHannes schreef:
Niemand veulen van pagina (pag 21) terug gezien?

Ik kijk vanmiddag wel ff rond of ik 'm zie ;)

Vergeet t helemaal erbij te vertellen, maar hij heet Jiddo....
Laatst bijgewerkt door nomorebokt op 19-10-10 16:11, in het totaal 2 keer bewerkt

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:10

Ik kon overwachts toch nog heen, heel lastminute, we waren er om kwart over 11 ofzo :+

Kennis van mij had nog een leuke palomino shet staan, drachtige merrie. Alleen had hij een bod gekregen van 350 euro en dat vond hij te weinig.. Meer ga ik er ook niet voor geven dus..

Yttel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:14

Alweer een tijdje thuis!

Vond er weinig leuks tussen zitten dit jaar. Qua paarden viel het me echt heel erg tegen. Stonden welk leuken tussen maar, dan ga je je afvragen waarom ze daar staan. Stond een leuke bruine Sandreo merrie maar, naar goed bekijken toch niet gedaan. Pony en veulen aanbod was wel redelijk maar, is wel is beter geweest.

Iedereen veel plezier met de nieuwe aanwinsten!

brisingr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:15

ik ben ook geweest maarja wel heel verliefd geworden op een haflinger veulentje maar heb de verleiding weerstaan....nog maar even een paar jaar wachten voor een veulentje

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:32

Grappig ik zie al dieren van Zuidlaren op marktplaats staan.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:34

Niks gekocht, vond er weinig echt slechte paarden bij staan tussen 10:00 en 13:00 ong. Maar eentje was heel mager, een bruine d-pony met grote bles en een maanoog(of 2?)

Die Shire!! :wow: :wow:

De shet in de winkelwagen stond gewoon op zijn hoefjes, het was een stuk veiliger in die wagen dan gewoon op straat hoor! En er waren een stel Duitsers die het veulentje heel graag wilden hebben toen ik langsliep, hopelijk mét de moeder...

Ik heb nog een Friese merrie gevangen die op me af kwam draven. Mijn collega werd tegen me aangeklapt door (de boeg van) een wildkleurige, grijze pony.

Er was een vosshet die enorm gemeen trapte, echt geen geschikte kinderpony :P ! Hij trapte óók als er niemand achter langs liep!
En een handelaar (met stok) kreeg een flinke trap van een paard! (wraak! ~~}> )

Ik heb nog mijn complimenten gegeven aan een vader met dochter die 2 keurige welshveulens(worden d-maat) mee hadden. Keurig verzorgd en goed gevoerd.

Ik zag nog een grote c(?) pony, vosappaloosa, met hele mooie gekrulde oortjes.

Jiddo heb ik niet gezien!

Dadabo en degene van de welshjes, veel plezier, ziet er goed uit!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:35

nou ben net terug,,

En we hebben 2 paarden gekocht.. was niet echt het plan maarja. Een 3,5 jarige ruin en een 1.5 jarige hengst. Ze worden vanavond gebracht want we hadden geen trailer/vrachtwagen mee.. Dus ik denk dat ik vanavond even een foto van ze plaats ;)

Denk dat sommige paarden ook er staan omdat er dan toch en kans is dat er een koper is voor je paard.. Aangezien vrij veel mensen toch hun paard niet kunnen houden of gewoon te veel paarden hebben.. Dus zal je toch een keus moeten maken en ja als je dan je paard op een markt kan verkopen is dat toch best een goede kans die je kan proberen..

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:36

PFFF ben er net weer.
Was er vanmorgen om 05.30. Eerst ontzettend lang gezocht naar de vrije balie (vriendlief was er al met de minisalami's maar kon het niet helemaal duidelijk uitleggen :P)
Alles verkocht. Hadden er totaal 11 mee en alles kwijtgeraakt.
Prijzen waren matig, overal hoorde je: slechte markt, niets waard. (maar dat is volgens mij elk jaar hetzelfde verhaal hihi)
Wij zijn in elk geval tevreden. Hebben weer een paar salami's minder te voeren.

Heb 2 x ambulance zien gaan, en nog een dikke rel bij ons in de buurt bij de pony's. Politie en alles erbij. lichtelijk sensatie.

Wie heeft het gezien dat een motoragent onderuit getrapt werd door zwart veulen? Zag er wel komisch uit, best banketstaaf voor de agent. Geen gewonden of wat dan ook. Alleen spiegel van de motor af.

Paard waar naar gezocht wordt niet gezien.
Tevens als HRE, niet gezien. Heb in de loop van de dag nog paar x gekeken, maar niemand met pink ribbon lintje op gezien in de tent.

En uiteindelijk met veel te veel prut weer teruggekomen.
Ben blij dat ik nu net thuis ben in elk geval :+

Leuke pony's die jullie hebben gekocht!! Zie er geen van ons bij :p

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:40

nikolletje schreef:
Heb 2 x ambulance zien gaan, en nog een dikke rel bij ons in de buurt bij de pony's. Politie en alles erbij. lichtelijk sensatie.

Was dat niet dit?

Meisje slachtoffer van zedenmisdrijf op Zuidlaardermarkt
ZUIDLAREN - Een meisje is dinsdagmorgen op de Zuidlaardermarkt het slachtoffer geworden van een zedenmisdrijf.

Het is nog onduidelijk wat er precies is gebeurd. Zeker is dat ongeveer tien vrienden van het meisje de vermoedelijke dader in elkaar hebben geslagen. De man is naar het ziekenhuis gebracht en daar aangehouden.

nikolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:42

ik heb werkelijk geen idee annastasia.

Was in elk geval knokpartij. Wel ernstig dat dit is gebeurd. Denk ook niet dat mijn vrienden dat over hun kant hadden laten gaan.

Royal92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:54

Ben ook ff geweest om te kijken, zaten wel wat leuke paardjes tussen.. maar niks gekocht

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 16:58

Soms vraag je je af waarom zijn er nog steeds zulke markten?
Wat R0oszs ook zegt, een prima kans om te verkopen. Mijn eigen idee is dat er toch veel boertjes zijn die een overschot aan paardjes hebben staan. Het is ook iets van oudsher denk ik.

Ik ben wel benieuwd naar gemiddelde prijs wat de paarden waard zijn? Of wat er betaald wordt?
Wat moet je nou bieden voor een shetje? Wat nou voor een Fries, haflinger, fjord etc. Of een rijpaard in verschillende leeftijden?
Waar moet je eigenlijk aan denken, ik vraag mij dat serieus af :j