[WN] Do's en don'ts voor de wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Do's en don'ts voor de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:37

Tja, smaken verschillen. Ik vind dat in de L5 ook geen pannetje. Show of show niet.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:43

Ben het ermee eens; ervan af halen die hap... Al begrijp ik best dat dat een beetje eng is ;)
Tja, ook in de L5 ben je op show er hoor je er (naar mijn mening) correct uit te zien.
Misschien kun je het een beetje verbloemen door een hengstenvlecht in te doen...?
Maar als ik 't zo zie ben ik bang dat de oplossing de schaar is.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:51

Tuurlijk hoor je er correct uit te zien, maar het is de vraag wat het zwaarst weegt voor sophieanne17. Als ze het echt heel vreselijk vindt om de manen af te scheren, dan is het het imo niet waard. Ze zal er geen plek lager om eindigen, en ook al zou ze dat wel doen dan is het de vraag of ze dat erg vindt.

Zo knip ik uit principe geen neusharen. Eindig ik daarom lager (wat ik betwijfel), so be it.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:15

bij mijn paard heeft het dik een jaar geduurd.dus juli word het niet vrees ik.
scheren of kaal hoeft niet direct.je kan de rest ook een stuk korter doen, en dan steeds een stuk eraf,naarmate de kale plek groeit.maar als de haren eruit zijn gevallen, dan los je het met scheren ook niet op.dan blijft het voorlopig ff kaal.

sophieanne17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:15

Tja, ik heb nu inderdaad wat moeite met het woord "afscheren/afknippen", maar dat komt omdat hij voor deze winter een prachtige dikke manenbos had. ;) Ik denk dat ik het nog even ga aankijken, dan kan ik een paar dagen van te voren nog bedenken of ik het toch helemaal afscheer, het netjes op handlengte kan knippen, óf een hengstenvlecht nog een optie is. Ik wil natuurlijk wel dat het totaalplaatje er correct uit zien! Heeft er iemand nog een paar tips over waar je niet al te dure showblousjes kan kopen?

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:32

Het is maar net wat je duur vindt... Je kan eens tweedehands kijken op Marktplaats of Ebay (of Bokt natuurlijk). One of a kind showwear heeft ook mooie dingen. (http://www.oneofakindshowwear.nl) Je kan ook bij Hobby Horse kijken... (http://www.hobbyhorseinc.com)

Wat de manen betreft... Ik zat met ongeveer hetzelfde, 2 of 3 maanden geleden. De manen zijn inmiddels weer tot handbreedte aangegroeid en zien er in staartjes weer netjes uit. Paard had de rest van de manen al op ongeveer een handbreedte... Misschien heb je er wat aan.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 15:34

er is verschil tussen afgeschuurde manen, en manen die er met wortel en al zijn uitgevallen (zoals bij mijn paard :( )
afgeschuurd kan je idd beter 1 x knippen of scheren, en dan groeit het redelijk snel aan.als het met wortel en al is uitgevallen, moet je wachten tot -en of-er nieuwe haarzakjes groeien...en dat duurt lang.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:05

Nou wil ik niet vervelend doen.
Maar ik ben de afgelopen maanden eens wat shows gaan aflopen om eens wat rond te kijken.
En het is me opgevallen dat je niet zo heel snel voor l*l loopt..........naar mijn idee wordt er nog niet zo heel erg veel op kleding en tack gelet door veel ruiters.

Ik ben wel van mening dat je er netjes uit moet zien hoor, maar je loopt niet zo snel voor gek nog hoor :n :o

Wij zagen er overigens zo uit op onze eerste show :)
Pleasure en HMS L5

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:23

Ik ben het helemaal met je eens hoor. Ik heb ook wat wedstrijden bekeken de laatste tijd en bij sommige mensen/paarden had ik echt wel soms zoiets van; dat moet je nou niet doen :')

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:44

Ziet er mooi uit Paintlinger! En wat een geweldig paard heb je :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:17

of ze zijn alleen maar beleefd.ik zal niet iets zeggen, maar god hoort me grommen }>

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 22:18

@Paintlinger, voor een L5 is je outfit redelijk. Het is verzorgt en je hebt chaps. Dat is al meer dan het gros van de ruiters heeft. Ik zou alleen de volgende keer met Show Touch up zijn knieën wit maken zodat je die gele vlekken niet meer ziet.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:27

Zal ik ook maar eens "met de billen bloot"
Zelfde wedstrijd, de L4.

Afbeelding

Broek is veel te groot, :o kwam ik die ochtend achter, heb inmiddels wel weer een betere.
Zie ook dat Meissie`s knieën goor zijn geworden in de inrijbak.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 09:55

Ziet er goed verzorgd uit tones +:)+

Ik vind zelf de roze blanket niet zo mooi op een sorrel en ook niet zo goed matchen met je blousje. Maar verder hartstikke netjes.

Knieën.. het meest vervelende onderdeel van een paard :=

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 09:57

Dank je.
Tja, roze is nogal een issue, :o
Ik die alleen maar jongens ter wereld heb gebracht, heb een meisjes paard, dus moet er roze in. :+

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:04

HumbleTalent schreef:
@Paintlinger, voor een L5 is je outfit redelijk. Het is verzorgt en je hebt chaps. Dat is al meer dan het gros van de ruiters heeft. Ik zou alleen de volgende keer met Show Touch up zijn knieën wit maken zodat je die gele vlekken niet meer ziet.

Haha, nou voor de L5 vond ik mijn outfit prima....
Ik heb ze wel minder gezien op deze en andere shows....en sommige reden ook nog in de lintjes, dus zo erg kan het allemaal niet zijn blijkbaar.
Ja die knieen wilden niet goed wit worden....das mijn streven voor de volgende show _O-

Spicegirl: Ik weet niet of dat tegen mij bedoeld was, maar je mag best zeggen wat je vind hoor.
Of ik het net zo zwaar vind wegen is een tweede.... ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:33

@paintlinger- ik noemde niet je naam, dus nee ik bedoelde jou hier niet.
@ HT- rose niet voor een sorrel ?? >;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 10:40

Prima SG... Kon zijn zo na mijn foto...... :o

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 11:14

spicegirl schreef:
@paintlinger- ik noemde niet je naam, dus nee ik bedoelde jou hier niet.
@ HT- rose niet voor een sorrel ?? >;)

Hehe op een tobiano sorrel.. Trien staat het goed, maar die heeft geen witte vlekken :)

Paintlinger schreef:
Haha, nou voor de L5 vond ik mijn outfit prima....
Ik heb ze wel minder gezien op deze en andere shows....en sommige reden ook nog in de lintjes, dus zo erg kan het allemaal niet zijn blijkbaar.
Ja die knieen wilden niet goed wit worden....das mijn streven voor de volgende show _O-

Spicegirl: Ik weet niet of dat tegen mij bedoeld was, maar je mag best zeggen wat je vind hoor.
Of ik het net zo zwaar vind wegen is een tweede.... ;)

Je klopt het niveau van kleden is in Nederland ontzettend om te huilen, maar dat wil toch niet zeggen dat jezelf je dan maar naar beneden aanpast?
Lintjes zijn altijd indirect gerelateerd aan je outfit. Je kan nog zo mooi gekleed zijn, maar als je waardeloos rijdt krijg je dat lintje natuurlijk niet. Daar doet een outfit niks aan. En dat is ook andersom. Maar je zal maar een tie hebben met iemand. Allebei rijden jullie evengoed, maar de ander is wel helemaal super gekleed, dan durf ik te wedden dat de eerste plaats naar degene gaat met de verzorgde outfit.

Als iedereen maar de mentaliteit heeft van 'de anderen rijden er ook zo bij, dus blijkbaar hoeft het niet' verandert er natuurlijk nooit wat.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:21

HumbleTalent schreef:
Lintjes zijn altijd indirect gerelateerd aan je outfit. Je kan nog zo mooi gekleed zijn, maar als je waardeloos rijdt krijg je dat lintje natuurlijk niet. Daar doet een outfit niks aan. En dat is ook andersom. Maar je zal maar een tie hebben met iemand. Allebei rijden jullie evengoed, maar de ander is wel helemaal super gekleed, dan durf ik te wedden dat de eerste plaats naar degene gaat met de verzorgde outfit.

Klopt! :))
Qua outfit was ik toch op z'n minst 2e geworden in Steenwijk! _O-
Maar qua rijden was het volkomen tercht dat ik buiten de prijzen viel :+

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:23

Gelukkig zeg ik dat ook niet HT :o

Hihi WB, geldt voor mij ook.
Helaas heeft mijn (achteraf gebleken) blunder mijn kans op een lintje al helemaal verkeken. _O-

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:27

@Paintlinger: ik vind jouw outfit erg netjes, maar ik vind het alleen een beetje storend dat je gilet'je "gaapt" aan de onderkant :o
Zou je misschien kunnen oplossen mbv een grote buckle? *D
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 18-05-11 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:35

Ha ha, ik moet t op dit moment ook meer van mijn looks hebben dan van t rijden.
En lachen, dat lukt ook nog niet echt inde ring. :o

Maar als je sommigen zag, rare vale broeken, veel te kort ook nog, laarzen en bloesjes/ slinky`s, die bij elkaar vloekten......

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 11:42

Wranglerbutt schreef:
@Paintlinger: ik vind jouw outfit erg netjes, maar ik vind het alleen een beetje storend dat je gilet'je "gaapt" aan de onderkant :o
Zou je misschien kunnen oplossen mbv een grote buckle? *D

Oh ja, dat zou ik wel kunnen doen ja.
Ik wil uiteindelijk wel een keer een showshirt/blouse hoor.
Maar daar moet ik dan echt tegenaan lopen......

princess20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:01

dofuzz schreef:
in reining ;
DO : beenbeschermers in wit of zwart
DON'T : beenbeschermers in elke kleur behalve wit of zwart

Maar als je in de wran start maakt het tog niet veel uit wat voor een beenbescherming je heb?