Dit is dan het einde voor mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Clovertje

Re: Dit is dan het einde voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 17:41

Ik snap wel hoe je je voelt. Ik had dat ook met mijn eerste hondje, dat was zo mijn soulmate. Haar halsband, haar riem, etensbak, zal ik nooit gebruiken voor een andere hond. Ik dacht ook dat er nooit een ander hondje zou komen, maar zonder kon ik toch ook niet, en dat zou mijn hondje ook niet gewild hebben. Ik heb nu weer een hond en ik weet zeker dat mijn oude hondje met me mee was toen ik haar uitzocht en nog steeds meekijkt en ziet hoe blij deze hond me weer maakt.

Maar straks, als de pijn verzacht en de mooie herrineringen blijven, komt er echt wel weer ruimte voor een ander paardje, die natuurlijk nooit het plekje van Bart kan innemen, maar wel weer je leven verrijkt. Uit jouw verhalen spreekt zo'n echte liefde voor paarden, een echt ''paardenhart'', dat kan volgens mij niet zonder een paard om zich heen!

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 18:08

hoi Anouk,
wat je schrijft is zo herkenbaar!!
elke dag weer kijk je uit naar het moment dat je je schat weer ziet. je ben soms hemel en aarde aan het draaien om tijd aan je paard te besteden, en dan opeens is dat er niet meer...

de pijn dat je je grootste vriend kwijt ben is al gigantisch, maar ook je hele dag besteding ligt over hoop.
je hebt ineens zoveel tijd over voor dingen die je helemaal niet wil doen!!

ik vond het ook zoooo moeilijk om weer naar stal te gaan en zijn box te zien.
heel veel sterkte!!!
neem de tijd om je verlies te verwerken!!! wie weet wat de toekomst nog voor je in petto heeft!!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 19:21

Heel veel sterkte.... :(:)

noomp11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 20:17

respect voor dit verhaal
en de keuze die je maakt Y;( :(:)

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 04:08

Hej meis,

Echt geweldig dat je het zo kan omschrijven, hoop ook echt dat het toch een beetje helpt...
En ook dat je weet dat je niet de enige bent die met liefde aan Bart terug denkt ;)
Het was hard, maar voor hem toch wel heel zeker het beste...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:02

Was vandaag met Ascot het bos in, en moest stiekem lachen; 'stel je eens voor Ascot, een soortgenoot dat zich omsingelt voelt door....bomen' *Ascot buldozerd ondertussen door het struikgewas* :')
Bart en jij hebben in ieder geval voor geniale topics gezorgd ;)

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 18:34

Bart had me waarschijnlijk heel vreemd bekeken als ik hem in dat bos had gevraagd van het pad af te stappen.
Het pad was De Weg. Je gaat niet van De Weg af. Je blijft op Het Pad. Stap je erbuiten, dan ben je De Weg kwijt en word je opgegeten door bomen.

Period. }:0

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 20:03

Het lijkt ook wel op plots elk fototopic dat ik open Haflingers bevat... *zucht*

moravita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 20:15

Ga je nu je boek schrijven? Je schrijft zo fantastisch!!! Misschien een mooi moment om dat nu te doen..

Enne.. we hebben wel een matras voor je hoor!! Kom je de 7de al?

Liefs

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:54

hee het is misschien hard dat ik het vraag maar ik bedoel het niet zo

misschien heb ik niet geod gelezen maar hoe oud is bart geworden?

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:04

ik vind het echt belachelijk dat ze jou verhaal hebben overgenomen! Wat heb je eraan om iemand verdriet nog groter te maken wanneer die gene ziet dat het op een ander forum is geplaats!?.

Je zal hem nu wel echt steeds meer gaan missen.

Ik weet nu echt hoe je, je voelt dalijk komt de DA om ons paard in te laten slapen! ;(

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:46

Heel veel sterkte! Ik weet hoe het is om je pony achter te moeten laten ,je alles.
Maar soms moet je de knoop door hakken en zeggen dat het zo beter is. Het is
niet fijn er elke x weer op gewezen te worden dat het zo niet langer meer gaat
en dat hij pijn heeft en geen levenslust meer heeft. Heel veel sterkte in de komende
tijd.

Van mijn pony is een schilderij gemaakt, misschien is dat ook leuk om van jouw
pony te laten doen? Het heeft mij een heel fijn gevoel gegeven.

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 21:51

Ontzettend knap van je hoe je jezelf overal doorheen worstelt! Je hebt een goede keuze gemaakt voor Bart.

Ik heb mijn paard ook moeten laten gaan door koliek, was een snelle beslissing omdat hij veel pijn had. Ik wou dat ik zulke mooie momenten met mijn paard gehad had net zoals jij toen je Bart liet gaan..
Uit het oog maar niet uit het hart.....

Ik heb de staartharen van mijn paard door iemand in een ketting (glazen buisje) laten zetten en dat draag ik nu dag en nacht bij me. En net zoals Amytj heb ik een schilderij van mijn paard hangen. Alle mooie herrineringen die nooit meer vergeten worden.

Veel sterkte!!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-10 21:56

Vandaag op werk was er een dochtertje van een collega mee, en gegeven moment vroeg ze; 'Heb je huisideren?'
Nou zei ik, ik heb twee hondjes... en een kat... en ik wou bijna zeggen; én een paard. Zoals ik normaliter zo trots gedaan zou hebben. Maar ik kreeg het niet eens over m'n lippen om te zeggen ik hád een paard.
Toen begon zij er over dat ze een vis had, een cavia, een vogel en wel vier pony's. Nou eigenlijk vijf... en zo ratelde ze maar door dat pony's zoveel leuker zijn... dat ik snel ben weggelopen en even stilletjes heb staan huilen in de kantine. Kind was ook maar tien, en ze wist het niet, maar toch. Het deed me toch zeer.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:03

Och meis toch... Maar dat mag toch ook zeer doen? Het is allemaal nog hartstikke vers.
Hoe sterk je ook over komt, en hoe sterk je ook wilt zijn, soms mag het best nog even
heel erg moeilijk zijn.

De situatie waar je vandaag in zat, lijkt ook altijd wel 'standaard' na zo'n verlies.
Altijd komt er zo'n moment op je pad waardoor de werkelijkheid weer eventjes doordringt.

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:04

Roane schreef:
Vandaag op werk was er een dochtertje van een collega mee, en gegeven moment vroeg ze; 'Heb je huisideren?'
Nou zei ik, ik heb twee hondjes... en een kat... en ik wou bijna zeggen; én een paard. Zoals ik normaliter zo trots gedaan zou hebben. Maar ik kreeg het niet eens over m'n lippen om te zeggen ik hád een paard.
Toen begon zij er over dat ze een vis had, een cavia, een vogel en wel vier pony's. Nou eigenlijk vijf... en zo ratelde ze maar door dat pony's zoveel leuker zijn... dat ik snel ben weggelopen en even stilletjes heb staan huilen in de kantine. Kind was ook maar tien, en ze wist het niet, maar toch. Het deed me toch zeer.

dat begrijp ik erg goed.... :(:)
en je mag daar best verdrietig omzijn ik kan me voorstellen dat je bart erg mist en ja zo'n kind kan er niks aan doen
want die weet het ook niet maar daar mag je nog best even omhuilen :(:)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:16

Auw... :(:)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:45

Dat doet zeer he.....

Knuffel voor jou!

Queiito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:32

Heel erg veel sterkte meid!
Het is altijd moeilijk om degene waarvan je houdt los te laten...

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:22

Tuurlijk doet dat zeer, mijn paard is in september 09 van me heengegaan en nu nog soms met momenten pink ik een traantje weg.
Maar daar hoef je je echt niet voor te schamen, is heel normaal!!
Sterkte!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 23:35

Ach meis :(:)

Emily_Kayty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:00

hoe oud is bart geworden?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 13:19

Volgens mij wist ze niet hoe oud Bart precies was.. Maar, ze dachten zo rond de 15 jaar toch?
Of haal ik nu een andere topic door de war? :o

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 16:13

Ik kan me ook goed voorstellen dat het heel erg moeilijk was om op stal rond te lopen hoor...mocht je ooit een ander paardje kopen, dan zie je het dan toch wel?Ik merk het met alle huisdieren...je mist die ene, die soulmate, maar die anderen maken je op een andere manier ook zo blij. Ieder dier dat je ooit hebt is zijn eigen individu. Ik dacht na 1 bepaalde kat ook dat ik nooit meer zo'n maatje zou vinden. En nu heb ik jaren later een andere kat (heb er meer gehad hoor) die ook weer zo mijn maatje is, mijn vriendinnetje.
Het belangrijkste is dat je je hart voor Bart compleet hebt opengezet...hopelijk kan je dat voor een ander paardje ook ooit. En of dat nou een haffie wordt, of een ander ras...en of het nou een jonkie wordt of een volwassen paard, een ruin of een merrie- ik hoop dat je dan kan genieten....maar voor nu gewoon nog lekker even genieten van alle herinneringen, want je moet het toch nog helemaal verwerken. En of je nou blij of verdrietig ervan wordt...het hoort er allemaal bij heh....

Sterkte ermee weer....

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 15:21

pfffffff veel herinneringen komen boven............
Het is allemaal erg herkenbaar voor me, iets verliezen waar je zoveel van houd. Je hebt het goed omgeschreven, juist die kleine "gewone" dingetjes tussen jou en Bart. Koester die herinneringen........