JoyRider schreef:Net terug van de reining finale, maar ik begrijp weinig van de puntentelling: de proeven die ik echt netjes vond werden niet het meest gewaardeerd door de jury ....
Is vrij simpel uit te leggen

Je krijgt als het niet goed is een -1/2 en als het vrij goed is een +1/2
Als het gewoon ok gaat, maar niet heel goed of heel slecht krijg je een 0
Als je twee mensen ziet rijden, kan de ene misschien steeds niet niet slecht genoeg zijn voor een -1/2 en de ander steeds net niet goed genoeg voor een +1/2. Ze krijgen dan beide 0
Over de hele proef kan dat in theorie 4 punten ofzo schelen.
Daar komen dan de penalties nog overheen, die je als leek niet allemaal weet, maar wel een behoorlijke impact hebben op de score.
1/8 overspin is bij een penalty van -1/2. De spin zelf kan dan wel een +1/2 zijn doordat hij snel en goed is.
complimenten! Je reed toch niet op een eigen paard?
), krijg je -1/2 of zelfs -1
) Maar ik ga de beeldjes en me toch nog behaalde grote linten een mooi plekje geven!
en niemand kon me dat zaterdag nog vertellen in alle hectiek. DUSSS kan iemand me die vertellen. Op de uitslagenlijst is dat namelijk echt de enige die mist!
, staart gedaan en naar de showarena met Leo. Ik mezelf omgekleed, ook opgetut, hoed op en gaan met de banaan
(vaak gaat ze een beetje lopen kijken waar die jury nou ineens heen gaat...
erop en hop maar weer... er zou een half uur pauze zijn, nou echt niet, want de groep voor ons waren al met de prijsuitreiking bezig. Een rondje links en rechtsom gegaloppeerd en we moesten de baan in. Eindelijk lekker lopen vond Rose en ook hier ging haar beste beentje voor.. wederom Nederlands Kampioen
Meteen daarna de Open, Rose was wat onrustig met haar hoofd, zeker een vlieg en moest even errug lelijk doen tegen een ander paard die, ondanks dat ik zeer ruim voorbijging, toch haar kont naar me toedraaide
, nou ja, toch 2x 2e geplaatst en een prachtige zilveren medaille
, toch 2e plek en zilver en in de Open ging het weer beter, weer 2e plaats en wederom zilver!
en Peter Wittermans vond het verstandig dat we eerst nog even wat rondjes in de inrijbaan galoppeerden, hij was bang dat ze zou ploffen en zo voelde het ook wel aan onder me kont
Heb van jullie genoten do en vrij!