wat was zijn probleem dan?? gewoon krank in die kopf???
indra2001
Geplaatst: 13-04-09 00:07
wat een mafkees..ik had er hier laatst een die mijn paard van de weg wilde drukken (pardon???) en er loopt hier een mevrouw rond die altijd achter je aan scheld als je net voorbij bent en niet zo zuinig ook..dacht dat data lleen in de randstad gebeurde!! die man was ontsnapt uit een inrichting...zeker???
michele
Geplaatst: 13-04-09 07:28
Ice_baby schreef:
leuk joh!!!! zijn alle paden lekker te rijden? of zijn er nog mulle plekken?
groeten kim
we hebben niet echt het standaard 4daagse rondje gedaan denk ik
Nou ja zeg! Ik maak zoiets gelukkig nooit mee (als ik dan een zweep bij me heb...!) Wel auto's die erg veel haast hebben en je zo dicht inhalen dat als je je voet uitsteekt er een buitenspiegel aan hangt, maar verder gaat het hier goed. Zelfs bijna alle boeren minderen vaart, zelfs tijdens drukken oogsttijd!
Ja hier ook de boeren alles houd rekening zullen ze ook wel moeten want de heelft heeft zelf paarden
Enige wat ik mull vond was vorig jaar bij de hei was voor aanspaning ( voor die van mij ) erg zwaar en na dat pad hadden we meteen stop vond ik niet zo geslaagd
Gisteren onze nieuwe marathonwagen uitgeprobeerd. Nou ik heb nu echt helemaal zin in de vierdaagse. Wat ging dat lekker zeg. Andere keren onder het zadel mee gedaan, dit jaar eens kijken hoe het voor de wagen is. En als we dit weer hebben, dan komt het helemaal weer goed. @RRteam; ook ik vond het vorig jaar niet fijn dat de pauzestop gelijk na dat zware mulle zand kwam. Hoop dat ze dat dit jaar anders doen.
nadita
Geplaatst: 19-04-09 09:51
Ik heb iemand op de wachtlijst blij gemaakt met een startplek op de Eper. Helaas heb ik me af moeten melden, omdat ik al maanden last heb van een hernia en niet op tijd hersteld zal zijn.
Ik kreeg de mail dat ik ben ingeloot Echter heb ik net een endurance wedstrijd geplant staan Dus ook ik moet nu afzeggen. Stond echt op plek nummer tig en had er geen rekening mee gehouden dat ik alsnog ingeloot zou worden,.... Ik baal nu echt!! Ga nog even een nachtje slapen of ik definitief af zeg of dat ik de wedstrijd af zeg. Want 2 dagen rust is echt te weinig tussen de wedstrijd en de 4 daagse dat doe ik mijn paard niet aan,......
mysa
correspondent/vertaler
Geplaatst: 21-04-09 22:11
Je stond vier plaatsen achter mij, en ik kreeg net ook een mailtje dat ik alsnog mee kan doen. Maar ik had al bedacht dat ik er maar vanaf moest zien, heb hem al twee keer gereden, en zoveel mensen staan te springen om mee te doen. Maja, als nu op de valreep veel mensen besluiten er alsnog vanaf te zien begint het toch weer te kriebelen. Ook zonde als mijn plaats onbezet zou blijven.
En als ik jou was: wedstrijden zijn er best veel toch? En daar kun je toch iedere keer op inschrijven zonder loting? Nou, dan zou ik fijn de pvd gaan doen, je wou het heel graag toch?
hahaha nog steeds, echter is de wedstrijd al opgegeven en moet die betaald worden,.... Financieel moet ik ook keuzes maken ben ik bang,.... Ik heb nog even advies van hier gevraagt,... Ik neem morgen een beslissing en die geef ik dan ook direct door, hetzij door betalen, hetzij door af te melden,....
anders doe je toch beide? maar rijd je bv niet de vrijdag mee.
Ik bedoel het zal best wat zwaarder zijn zoveel dagen maar 20km zoals die laatst ook in de rit van epe werd gereden is goed te doen en mijn paard had het niet echt ergens over hahaha.
je mag toch je eigen tempo rijden ook... al ga je het hele eind stappen... (ben je natuurlijk wel erg lang onderweg ) jammer als je niet mee zou kunnen doen Suzan
Heb er goed over nagedacht, maar helaas heb ik moeten afzeggen. Volgend jaar weer nieuwe kans, dan ga ik er wat beter rekening mee houden dat je zelfs op plek nr tig alsnog kunt starten hahahaha. De mensen die wel rijden, heeel veel plezier en wie weet tot volgend jaar!!!
nickyu
Geplaatst: 22-04-09 10:20
ben alsnog ingeloot daar ik verwacht dat dit de laatste keer is dat ik het zou kunnen doen (oa reuma) ga ik dus zeker mee
nu heb ik op de vrijdag al afspraak bij zkh (uitslag testjes) maar die gaan we echt verzetten
helaas kan mijn man de 1e 3 dagen geen vrij krijgen dus gaan we nu puzzellen hoe we der gaan komen
nu nog weide gang in de zeer nabije buurt vinden anders ga ik het alsnog niet redden (kan zonder stok 300 meter lopen dus misschien wel handig om heeel rap te zoeken )
nickyu
Geplaatst: 22-04-09 10:47
even wat ziekenhuis afspraken verzetten en dan heel erg snel op zoek naar weide in eper
vervoer er heen is nog te regelen terug ook maar dat houd in dat ik daar alles te paard moet doen dus als mensen nog een ideetje hebben
meer als klein paddokje heb ik niet nodig met onze pown kan evt eigen hooi meenemen , weide zou helemaal top zijn
Laatst bijgewerkt door nickyu op 22-04-09 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt
daffodil
Geplaatst: 22-04-09 10:47
Dat moet echt nog lukken hoor, meestal kun je wel ergens een plekje vinden! Leuk dat je alsnog mee kunt doen.
Wij rijden standaard één dag niet mee om onze paarden te sparen. Het eerste jaar zijn we erg fors van start gegaan en toen kwamen we donderdag op stal en had de één de afdruk van zijn singel verdikt op zijn lijf zitten en de ander stond met ingetrokken flanken op stal en weigerde te eten. Nou dan is de beslissing snel gemaakt....daagje rust en vrijdag alsnog meegereden, niets aan de hand.
Jaar erna wilden we perse de donderdag oko rijden, toen kwamen we vrijdag op stal en vonden we ze er niet goed genoeg uitzien, dus helaas kostte dat de vrijdag.
Vorig jaar hadden we een jonger paard bij ons waarvan we ons toch al afvroegen of die het ging redden en hebben we bedacht dat we maandag zelf gaan rijden, dinsdag mee rijden, woensdag rustdag houden (is ook de minst leuke dag qua rit) en donderdag en vrijdag gewoon weer meerijden!
De donderdagrit is de meest geweldige rit, hou dat in gedachten!
Angela77
Geplaatst: 22-04-09 10:49
En er is een grote kans dat er nog een wachtende geluk heeft. Wegens ziekte van mijzelf, heb ik 3,5 maand niet tot nauwelijks kunnen rijden dus onze conditie is op het moment waardeloos. Ben bang dat ik mijn paard niet op tijd klaar heb. Kom zeker wel kijken, misschien wel gewoon de hele week.
michele
Geplaatst: 22-04-09 10:49
leuk nicky,
kijk anders even op de site van de 4daagse, en anders zelf nog een oproep daar plaatsen
@ daffodil, ik snap het niet zo goed is het dan echt zo zwaar? ik zei al laatst ook meegereden met een soort gelijke rit en dat beschouwde we beide (paard en ik) nou niet dusdanig als zwaar, oke misschien 4 dagen maar dan had ik nog zoiets van je kan zo goed zelf je tempo bepalen dat ik tot nu toe (heb ook al meerdere gesproken) niet het idee dat het echt mega zwaar gaat worden voor ons. (maar goed misschien verkijk ik me er totaal op hoor
Angela77
Geplaatst: 22-04-09 10:54
Michele; 1 dag 25 km of 4 dagen 20 km (en evt intocht) is toch een heel verschil hoor.
Wij doen ook ieder jaar 1 rustdag, voor onszelf én voor de paarden toch wel heel erg lekker.