Nederlands Kampioenschap

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Re: Nederlands Kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:27

ik wist ook niet dat het erin moest staan maar ik wist ook niet dat bij de pony's de grote erin moet staan..en dan bedoel ik niet getypet..maar gemete tot en met zijn 9e geschreven + stempel + sticker en dan heb ik het hier over de ouder pony's van ouder dan 13!!!!dit heeft het knhs allemaal ZELF fout gedaan toen ze dat paspoort maakte!!!!!!!!!!!!!
ik vind zowiezo dat de knhs geen goede beurt maakt!! eerst bij de pony's die ereronde (was dit bij de paarden ook zo dat er alleen de eerste 6 inmochten ook al hadden er 9 man prijs?? Verward ) en nu dit weer! op de brabantse pony's was ook iemand uitgesloten in het z1 en ik meen dat die best bovenaan stond maar dat is baalen maar als je kampioen bent.. kom op knhs waar zijn we mee bezig..? Verward we zijn toch geen prof's ???

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:27

Paddox werd toch door Marijke gereden?

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:30

gabyfedde schreef:
In het paspoort van mijn paard zit op de 1e pagina (registratiebewijs) een sticker met het chipnummer geplakt. En daaroverheen zit een stempel van het KWPN.

ik heb er alleen een nummer getypt instaan en dat in drie verschillende paspoorten

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:31

Paddox staat sinds maart bij Diederik op stal en met dat paard is hij ook Europees Kampioen geworden... Je loopt dus wat achter... Knipoog

Verder heb ik het paspoort van mijn paard eens bekeken en daar zie ik alleen het transpondernummer staan, zónder stempel van het KWPN... MAar dat is van een 2-jarige, dus heb ook geen stempel, misschien maakt dat wat uit? Vind het allemaal maar uiterst vreemd dat er nu in ieder geval 2 combinaties ONTERECHT tot Nederlands Kampioen zijn gehuldigd. Ze hadden de papieren ook eerder kunnen controleren, na de eerste proef ofzo... Vreemd...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:33

Ja, ik vind het ook een hele rare gang van zaken. Net alsof er bewezen moet worden hoe streng men is.
Dat er vrijdag helemaal niet gecontroleerd is noch een toezichthouder bij het losrijden is dan wel heel vreemd.

Danielle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:34

Of had het dan gecontroleerd voordat die combinatie moest starten! Bij de pony's werd alles wel van tevoren gecontroleerd. Maar de deelnemers hadden toch ook een lijstje thuisgestuurd gekregen met wat er in orde moest zijn? Heeft iemand dit lijstje nog?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:35

volgens mij is er op vrijdag ook gewoon gecontroleerd, geloof dat dat ook bij de desbetreffende dame is gebeurd, maar toen is er niets van gezegd.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:35

Ik vind het nog het ergste dat zelfs de controleurs niet precies wisten wat nou goed was en wat niet. Hallo, u bent toch de controleur, niet de DA

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:42

Ik heb vrijdag geen controleurs gezien iig.
Maar zou zo maar kunnen dat ik die gemist heb.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:50

Dan heb je die idd gemist, mijn instructrice is bij het verlaten van ring 11 gewoon netjes gecontroleerd.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:52

Fitzroy schreef:
Ja, ik vind het ook een hele rare gang van zaken. Net alsof er bewezen moet worden hoe streng men is.
Dat er vrijdag helemaal niet gecontroleerd is noch een toezichthouder bij het losrijden is dan wel heel vreemd.

Nee hoor, want vrijdag werd er bij het Z volgens mij iedereen gecontroleerd, tijdens die voorselectie zijn er ook meerdere gediskwalificeerd, o.a. op inentingen...

Jammer dat ik jou dan gemist heb vrijdag Clown

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:15

maar wie is daar nou verantwoordelijk voor over die stempel. wie moet dat nou doen?
want de 1 heeft het wel de ander niet

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:18

Dan is er alleen bij het Z gecontroleerd, ik was idd bij de M-ringen.
Op inentingen is gewoon dom als je daarop wordt uitgesloten. Zeker als je in het Z rijdt mag je toch wel weten hoe de regels daaromtrent zijn.

@Shanna: dan heb je dus geen onregelmatig lopend persoon gezien Knipoog Clown

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:20

Ik heb even gekeken in het paspoort van mijn paard. Hij is zo'n 4 maand geleden gechipt (hij is ook nog meer net 3) maar bij mij staat op de eerste pagina van het paspoort een witte sticker met het chipnummer. Over die sticker staat een blauwe stempel.

Als jullie er belang bij hebben wil ik wel even een poging doen om het in te scannen!!

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:22

Fitzroy schreef:
Dan is er alleen bij het Z gecontroleerd, ik was idd bij de M-ringen.
Op inentingen is gewoon dom als je daarop wordt uitgesloten. Zeker als je in het Z rijdt mag je toch wel weten hoe de regels daaromtrent zijn.

@Shanna: dan heb je dus geen onregelmatig lopend persoon gezien Knipoog Clown

Dat vond ik ook (inentingen).
Heb je idd niet gezien... jij een kleine ukkepuk gezien dan? Ohnee, daar kijk je overheen Haha! Haha! Haha!

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:25

inentingen ben ik het ook mee eens dat moet je gewoon voor elkaar hebben
maar een stickertje ;S

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:26

Maar wat deed je daar dan?? Want je had zo'n leuk oranje mini-rozet Haha!

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:26

Moet ik het nog inscannen of??

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:29

Ga maar scannen Renske, ondanks het feit dat ik geen eigen paard heb en momenteel niet op wedstrijd ga ben ik wel erg benieuwd!

@ Natascha: vrijdag heb ik de voorselectie M2 geschreven, gisterenochtend bij de verenigingskampioenschappen en in de middag heb ik bij de Kur coupons opgehaald!

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:30

ja als dat kan renske, zou het wel willen zien Knipoog

Natascha13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:33

Oke, gaaf zeg Haha!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:34

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:39

Zo staat het bij mijn paard in het paspoort:

Afbeelding

pros_zero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:44

Transpondergegevens
Het nummer van de ingebrachte transponder (chip) of de identificatievermelding volgens een andere wettelijk goedgekeurde identificatiemethode moet in het Paardenpaspoort zijn vermeld.
Wanneer een paard of pony wordt gechipt en er reeds een identiteitsdocument (paspoort) bij dit paard of de pony hoort, dient het paspoort met de (losse) stickers te worden opgestuurd naar de paspoortuitgevende instantie, die de stickers in het paspoort plakt en afstempelt. Ook wanneer van een paard of pony een DNA profiel in het paspoort moet worden geregistreerd, is alleen de paspoortuitgevende instantie bevoegd om deze gegevens in het paspoort te registreren. Wanneer het transpondernummer in het paspoort is geprint, hoeft dit niet te worden afgestempeld door de paspoortuitgevende instantie.

heb ik van de knhs-site het is dus wel verplicht
nou ik ga de knhs maar eens mailen hoe het kan dat ik geen stickers heb gekregen

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:45

Bij mij staat het er net als het Levensnummer in, daar net onder... Maar mijn paard is dan ook een jaar jonger...

Bij mijn vorige paard heb ik wel die stickers gekregen en netjes in het paspoort geplakt... Die kreeg ik van de veearts na het chippen... Maar zonder KWPN stempel...