[WN] 09-07-2006 No Boundary Contest De Lutte

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ewoud

Re: 09-07-2006 No Boundary Contest De Lutte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:59

leuke fotos

ewoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:07

leuke wedsrijd ook trouwens ik heb er wel iets aan gehad
alleen jammer dat iemand het blijkbaar nodig vond om mij op dit forum even af te zeiken
bij navraag bleek het hier te gaan om een aartslelijke neanderthalervrouw
die op een overjarig kinderpony blijkt te rijden en er nog een wegooi arabier op na blijkt te houden die zij zelf niet durft te starten
zo iemand durft blijkbaar over mij te zeggen dat ik niet kan rijden
dit vind ik nu triest

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:13

Wie is hier nu eigenlijk triest? Clown

ewoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:25

dit vind ik triest

1. HULDE voor de trainster die een lesklant vanwege puur arrogant en zelfs zwaar hufterig gedrag tegen paard en een van onze vrijwilligers (!) nu als ex-lesklant betitelt. Grote klasse! Als trainer wil je aan zoiemand je naam niet verbonden hebben; ik kan het me levendig voorstellen!
Volgend jaar zal ik ook een gouden-eikel-award sponsoren goed? Heeft ' ie in ieder geval kans wat te winnen
iemand die een toppaard onder zijn kont heeft en nog voor geen drie stuivers kan rijden

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:26

het siert je Ewoud, het schitterd gewoon, petje af voor je post, nu weten we dat het om jou gaat Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:27

het verschil is alleen dat het geschrevene puur over je (arogante en zwaar hufterige) gedrag gaat en jij beledigt mens en dier persoonlijk!

Ilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:35

Leuke foto's pannenkoek. Vooral die foto's van dat bonte paardje met dat meisje met die blauwe blouse (Lees: Smeerpoetie). Heb je gefotoshopt? Want in het echt keek ze veel meer gespannen Clown Tong uitsteken Knipoog

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:36

Ilva schreef:
Leuke foto's pannenkoek. Vooral die foto's van dat bonte paardje met dat meisje met die blauwe blouse (Lees: Smeerpoetie). Heb je gefotoshopt? Want in het echt keek ze veel meer gespannen Clown Tong uitsteken Knipoog

dat is precies wat mij ook opviel Bloos

ewoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:40

beste cheveyo de gouden eikel award vind ik nogal beledigend zeker van iemand die ik nog nooit iets misdaan heb

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:42

je eigen gedrag zal dat veroorzaakt hebben....

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:45

Ilva schreef:
Vooral die foto's van dat bonte paardje met dat meisje met die blauwe blouse (Lees: Smeerpoetie). Heb je gefotoshopt? Want in het echt keek ze veel meer gespannen Clown Tong uitsteken Knipoog

Net alle foto's van haar in het groot bekeken, alleen bij het hek was de spanning op haar gezicht af te lezen maar daarna alleen maar foto's met een big smile (Photoshop was dus niet nodig.....een leuke wedstrijd doet wonderen)

Pannenkoek

iski

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:51

ewoud schreef:
beste cheveyo de gouden eikel award vind ik nogal beledigend zeker van iemand die ik nog nooit iets misdaan heb

Het gaat hier blijkbaar niet om 'iemand' die jij iets misdaan zou hebben maar om een paard. En daarvoor verdient iedereen die zich misdraagt een gouden eikel award...en die wil ik dan wel hoogstpersoonlijk komen uitreiken, maar of de genomineerde daar nou echt vrolijk van wordt betwijfel ik dan weer...

Nee Ewoud, er zit niets anders op dan in het vervolg paardvriendelijke omgangsvormen te tonen. Dat je een mens voor het hoofd stoot door b.v. arrogant te zijn of vrouwonvriendelijk zal ik dan maar niet nader kwalificeren, dat doen de anderen wel en vermoedelijk ook veel beter. Maar paardonvriendelijk...nee, dan heb je aan mij net de verkeerde.

Gewoon je ego aan de rand van de bak/wei/paddock/arena achter laten en het plezier van je paard voorop stellen, zul je zien dat je nog een stuk verder komt ook. En je krijgt het respect van de collega's. Dat je in de mens-mens relatie als een eikel overkomt zal mij dan weer een worst wezen. Daarvan zie ik er te veel om me druk over te maken.

ewoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:13

beste iski
ik zie dat jij jouw woorden met veel zorgvuldigheid kiest ik zou zelfs durfen te beweren met wijsheid
maar of je een paard nu met een wedstrijd een plezier kan doen dat betwijfel ik
gelukkig vergeven paarden sneller dan mensen
vanmorgen hoorde ik hem zeggen dat hij mij weer lief vond (althans ik dacht het te horen) of hoopte...............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:17

ewoud schreef:
leuke wedsrijd ook trouwens ik heb er wel iets aan gehad
alleen jammer dat iemand het blijkbaar nodig vond om mij op dit forum even af te zeiken
bij navraag bleek het hier te gaan om een aartslelijke neanderthalervrouw
die op een overjarig kinderpony blijkt te rijden en er nog een wegooi arabier op na blijkt te houden die zij zelf niet durft te starten
zo iemand durft blijkbaar over mij te zeggen dat ik niet kan rijden
dit vind ik nu triest

nou ja zeg... Boos!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:19

ewoud schreef:
beste iski
ik zie dat jij jouw woorden met veel zorgvuldigheid kiest ik zou zelfs durfen te beweren met wijsheid
maar of je een paard nu met een wedstrijd een plezier kan doen dat betwijfel ik
gelukkig vergeven paarden sneller dan mensen
vanmorgen hoorde ik hem zeggen dat hij mij weer lief vond (althans ik dacht het te horen) of hoopte...............

straks beweer je nog dat je paard het lekker vond c.q. er van genoot Clown

ewoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:26

ja ik heb hem nl vanmorgen zijn brokken gebracht en daar genoot hij van

doet ie altijd trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:29

whahahahahahahahaha

Ilva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:41

Pannenkoek schreef:
Ilva schreef:
Vooral die foto's van dat bonte paardje met dat meisje met die blauwe blouse (Lees: Smeerpoetie). Heb je gefotoshopt? Want in het echt keek ze veel meer gespannen Clown Tong uitsteken Knipoog

Net alle foto's van haar in het groot bekeken, alleen bij het hek was de spanning op haar gezicht af te lezen maar daarna alleen maar foto's met een big smile (Photoshop was dus niet nodig.....een leuke wedstrijd doet wonderen)

Pannenkoek

Ze was ook heel nerveus voor de naturetrail. Ze wilde het te goed doen van zichzelf, maar ze had gelukkig ook nog een hoop lol en was trots op zichzelf en Winnetou. Of niet dan Smeerpoetie?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 16:43

Dag Ewoud. Je hebt je hier gemeld zie ik.
Jezelf bekend gemaakt naar aanleiding van een anoniem gehouden post van Sonja.

Ik heb je al eerder verteld dat ik je gedrag afgelopen zondag uitgesproken onsportief heb gevonden. Zowel naar mens als dier. Jij meldde dat je ervan geleerd hebt. En van plan was een andere koers te varen.

Nu is het westernwereldje klein en het zal je wellicht niet verbazen dat sommige mensen niet alleen western rijden.. maar ook bijvoorbeeld ledenadministratie doen, of wedstijden organiseren. Zo blijkt dat jij erg veel moeite aan het doen bent je trainer zwart te maken. Een trainer die iedereen hier overigens kent als iemand die juist erg netjes rijdt en traint.

En voor je begint te sputteren.. Nee dat betekent niet dat je niet een keer duidelijk kunt/moet zijn tegen je paard. Dat betekent dat je iedere keer opnieuw begint met vragen... oog hebt voor het welzijn van je paard of de mogelijkheden van je paard. En natuurlijk voor de (on)mogelijkheden van een beginnende ruiter.

Jouw post in dit topic getuigt niet van de wens om te laten zien dat je toch een ander persoon bent. Er waren mensen die je verdachten van wedstrijdstress...je wat betreft je gedrag het voordeel van de twijfel wilden geven. Ik ben bang dat die mensen kennelijk ongelijk hadden.

Want persoonlijk zie ik een schril contrast tussen iemand die graag wil dat zijn paard hem lief vindt.. en de persoon die zondag het paard de schuld gaf en op een onfijne manier probeerde zijn paard in de trailer te krijgen. Mensen zien dat... ook als je iedereen vertelt dat je "geen pottenkijkers of hulp wenst".

Persoonlijk word ik dan ook niet gelukkig van jouw "grapjes" in dit topic.
Als moderator ben ik te betrokken bij deze wedstrijd om in te grijpen in dit topic. Ik wacht derhalve af wat mijn collega-mods doen.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 16:50

ewoud schreef:
ja ik heb hem nl vanmorgen zijn brokken gebracht en daar genoot hij van

doet ie altijd trouwens

blijft uiteindelijk gewoon echt 1 woord over....triest

smeerpoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:05

Leuk om te horen pannenkoek en ilva heldoorn. Naturtrail was inderdaad een beetje zenuwslopend voor mij en tuurlijk reageert wtou daarop. Maar verder ging het zondag super. Mijn complimenten voor de organisatie van deze wedstrijd. Alles was toppie. Ook Chris Knol die de tijd nam om mensen tips mee te geven. Ga zo door! En wie weet zijn we volgend jaar weer van de partij!!!

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:09

Jeeeeetje: klinkt echt mega gezellig! Volgens jaar kom ik misschien wel kijken Ja Erg gave foto van Anya en een klein meisje op een heeeeeeeeel groot paard Haha!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 17:11

Het was gewoon een mega-gezellige dag JR. Dus moet je doen!

ewoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:22

beste anya als jij in jouw functie van mod direct had ingegrepen
dan had ik mij hier niet hoeven verdedigen dat heeft zowiezo weinig zin aangezien het zich hier om een hechte vriendenclub lijkt te handelen
wat ik jammer vind is dat iemand die nieuw is in de westernsport op zo weinig coulance kan rekenen ondanks dat zo iemand op zijn eerste wedstrijd een eindeloze serie fouten maakt maar dat betekend niet dat ik mij moet laten afzeiken
gisteren had ik nog het idee dat ik het door op een volgende wedstrijd allemaal wel goed te doen in ieder geval een beetje respect terug te winnen
maar ik weet nu dat dit zinloos is gezien de rigide houding van u allen ten opzichte van mij
conclusie:
een wedstrijdruiter minder

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 17:29

coulance.. ja hoor die had je gekregen.. maar je bleef vooral het probleem elders neerleggen. Niet jij was fout.. je trainer. Of de accommodatie. Of de omstanders. Of de jury.. Of het paard. Of whatever.. als jij het maar niet bent.. Of een mod die niet ingrijpt... Allemaal de schuld van anderen. Maar jij bent toch degene die vindt dat je met een goed paard onder de billen de beginnersklasse wel over kunt slaan? En dan boos wordt dat dat bij je eerste wedstrijd ooit niet lukt? Of heb ik het nu helemaal mis? Want ik heb je nooit zien starten namelijk. En ik ben je naam ook nog niet tegengekomen op startlijsten. Normaal gesproken start je dan bij de beginners. Tenzij je natuurlijk retegoed bent. Dan niet.

En de post van Sonja was anoniem... jij hebt jezelf gemeld. Los daarvan denk je toch werkelijk niet dat je niet bij meer mensen opgevallen bent? In negatieve zin.

En in plaats van je op bokt te melden, je excuus aan te bieden voor je onbehouwen, lompe en onsportieve gedrag naar mensen en dieren, beledig je het uiterlijk en de paarden van één van onze betere amateurs. Eentje waarvan je blij mag zijn als je dat niveau van rijden ooit haalt. En ook nog eentje die we allemaal juist kennen als een tof mens en een zeer sportieve ruiter.

En zoals gezegd Ewoud...Het westernwereldje is klein. Soms is dat een nadeel. Maar soms is dat zeker ook een voordeel. Want ik heb sterk de indruk dat jij je eigen stoepje schoon aan het vegen was ten koste van anderen.

Dat is nooit het doel van Sonja geweest. Die was namelijk oprecht verontwaardigd over wat ze zag.

En hechte vriendenclub? Op western? neuh dacht ik niet. Wel mensen die elkaar tegen komen op de wedstrijden. En sportief gedrag combineren met gezelligheid en de wens een goede bij het eigen niveau passende sportprestatie neer te zetten.