FEI Wereldruiterspelen 2006 in Aken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JazzOrlando

Re: FEI Wereldruiterspelen 2006 in Aken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:21

De door Debbie McDonald gereden 15-jarige Hannoveraanse merrie Brentina komt niet aan de start in de Grand Prix Special. In de Grand Prix liep de merrie een lichte zwelling op aan een been. Klaus Balkenhol als trainer van het Amerikaanse team besloot samen met McDonald om Brentina te laten staan voor de rest van het toernooi. Het paar stond op een negende plaats en had geen uitzicht meer op een medaille.
In de plaats van Debbie McDonald komen twee amazones aan de start die op een ex aequo 31e plaats stonden. Dat zijn de Zwitserse Marie-Line Wettstein met Le Primeur en Alexandra Korelova met Balagur uit Rusland.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:48

heb je daar trouwens een parkeerkaart oid nodig?

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:50

Dat weet ik niet, zat ik me ook net af te vragen.
Meen dat ik een tijdje terug iets had gehoord dat zo'n ding 5 euro kostte?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:28

wij zitten op rij 1 korte zijde, stel dat we aan de C kant zitten (we zitten west) staan dat de jurihokjes er niet voor???

JazzOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:31

Wij zitten ook op de westtribune

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 11:35

LEUK!! Hebben jullie ook een grote vlag oid?
oranje gekleed?

LadyLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 18:40

Volgens mij is het echt niks als je daar bent lijkt mij, je zit op de tv te zien er super ver vandaan?! Scheve mond

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:16

LadyLuna schreef:
Volgens mij is het echt niks als je daar bent lijkt mij, je zit op de tv te zien er super ver vandaan?! Scheve mond

Maar je kan ook op grote schermen kijken, en tja de sfeer proeven, dat maakt of breekt het!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:40

Gezellig die sfeer met al die Duitsers Knipoog

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:42

Onder elkaar bedoel ik hihi

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 19:43

Als jullie maar allemaal oranje aantrekken en flink vlaggen/ratelen tijdens vooral de Duitse kuren Clown

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:14

Mijn zus(Rovinia op Bokt) en ik gaan ook morgenavond. We zijn ook samen naar het EK in Verden geweest. Toen hadden we allebei een oranje jurkje aan. Ik denk dat ie nu een beetje strak zal zitten. We doen nu een oranje polo aan. Ik hoop wel dat het een beetje lekker weer is. Iemand een weerbericht gezien?
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 25-08-06 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:16

Ik ben net terug en ik wou even iedereen laten weten dat het echt geweldig was. Het had alleen nog leuker kunnen zijn als een Nederlander gewonnen had, maar ja. Foto's volgen nog, ik heb er genoeg (91) om uit te kiezen Haha!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:42

Ik geloof dat ze morgen wel een aantal buien verwachten

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 23:20

Ramiro schreef:
Ik ben net terug en ik wou even iedereen laten weten dat het echt geweldig was. Het had alleen nog leuker kunnen zijn als een Nederlander gewonnen had, maar ja. Foto's volgen nog, ik heb er genoeg (91) om uit te kiezen Haha!

ach morgen gaan we gewoon voor 3x winst Haha! goud, zilver EN brons Haha! Go jij! Go jij!

edit: en de duitsers laten zien dat we het WEL kunnen Haha! hun zeggen namelijk van niet..

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:37

Jaaaaaaaaaaah, ik heb ook nog kaarten kunnen regelen voor de Kur op Muziek!!! Ik ben gewoon naar Aken gereden en heb nu dus 3 kaarten voor de normale prijs nog wel (€14,-)!!! Go jij! Go jij!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:40

jesse_rulez schreef:
Jaaaaaaaaaaah, ik heb ook nog kaarten kunnen regelen voor de Kur op Muziek!!! Ik ben gewoon naar Aken gereden en heb nu dus 3 kaarten voor de normale prijs nog wel (€14,-)!!! Go jij! Go jij!

WAUW!! Dat heb je goed gedaan!

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 10:43

Als er Bokkers zijn die in de buurt van Aken wonen dan kun je gewoon ff langsrijden en bij de kassa's hangen allemaal briefjes met telefoonnummers van mensen die hun kaartjes verkopen. Daar waren wij ook aan het kijken (en telefoonnummers aan het noteren) toen er toevallig twee Denen aankwamen lopen die 3 kaartjes verkochten... en laten wij er nou net precies 3 nodig hebben! Haha!
En het mooiste was dat zij dus die kaartjes voor de normale prijs verkochten!!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 12:42

Mh dan heb je mazzel gehad, want ik was er dus gisteren en toen was er echt niks te krijgen. We hebben het wel nog geprobeerd. Maar goed, heb eigenlijk ook geen trek om er nog een dagje heen te gaan.

Het duitse publiek achter ons was namelijk absouut niet sportief. Allemaal moeilijk doen, tenminst een stel achter ons. We stonden al de hele dag daar, lekker vooraan. Ongeveer ter hoogte van punt waar ze de ring in gaan dus nog redelijk goed zicht op de ring ook. Gelukkig, want je zit / staat er eigenlijk erg ver van de ring af.
De west tribune is trouwens op de korte zijde bij A. Die tribune met dat bogen dak...Zit je best goed dus!
Parkeerkaart heb je niet nodig. Je betaald gewoon bij parkeren. Lopen allemaal mannetjes rond die vanzelf naar je toe komen. Is 5 euro voor een dag (tot 07.00 volgende dag geldig). Bordjes naar parkeerplaatsen staan er al vanaf de snelweg afrit. Rijden ook shuttles van parkeerplaats naar stadion. Beste parkeren is op parkeeprlaats 10. Je kunt dan namelijk kiezen of met shuttle naar stadion, of lopen. Lopen is maar 5 minuten en je loopt dan over het eventing terrein, ook leuk om te zien. Vanaf parkeerplaats 10 zie je stadion al liggen trouwens. Enne lopen is sneller dan de shuttle daar nemen.....

Op een gegeven moment was het zo dat het echt ontzettend hard ging regenen. Tsja aangezien je erg ver van de ring af zat, stak iedereen dus paraplu op. Kan dan best leek ons ook. Iedereen oms ons heen deed het ook al de hele tijd......
Maar goed, die duitsers achter mij werden ineens kwaad, zo van doe eens normaal die paraplu moet weg. En echt alleen tegen ons, niet tegen de anders mensen om ons heen (duitsers). Wij nog netjes sorry gezegd, maar dat we echt geen zin hadden om nat te worden. En ook dat we best bereid waren om zo laag mogelijk te blijven zodat ze eroverheen konden kijken. Maar goed, ze werden toen al beetje grof. Oh ja, degene die moest rijden was Isabell. Toen we paraplu op hadden gestoken bij andere ruiter (half uur daarvoor ofzo), zeiden ze helemaal niks. Op de mensen naast ons hadden ze geen commentaar, dat waren namelijk ook duitsers.

Maar goed, hingen ik en vriendin die bij mij onder de paraplu stond al plat op het hek, met paraplu zo laag mogelijk zodat ze achter ons goed konden zien. En wat denk je?
Ze zaten bij haar gewoon hele tijd met een tas tegen haar kont te duwen, echt expres. En de hele tijd aan de paraplu trekken en opzij duwen. En als allerergste en serieus echt belachelijk, die man die achter mij stond heeft me gewoon keer of 10 / 20 met zijn vuist in mijn ribben gestompt!!!!!!
En maar lachen met een paar man.......

Echt belachelijk, zo kinderachtig waren ze bezig. Resultaat, ribben zijn nog pijnlijker dan ze al waren (twee weken geleden ongeluk gehad) en ik zit met dubbele dosis pijnstillers.

Dit is toch niet meer normaal?

Oh ja, wat denk je, later ging de kleinste van ons achter mij staan om te kijken of ze echt zo weinig zagen. En ja zagen echt genoeg, paraplu stoorde absoluut niet!

Verder ook wel erg leuk gehad hoor, leuk om keer te zien. Maar voortrekkerij van de duitsers en sfeer die sommige mensen om zich heen hadden was gewoon echt waardeloos. Erg jammer dat dat zo moest. Bijvoorbeeld ook hardop door de proeven heen praten, maar als andere om ons heen wat wilden zeggen tijdens een "duitse" proef, van iedereen eisen dat het doodstil was. Dat was niet alleen tegen ons hoor, ook tegen wat amerikanen, mexicanen en engelsen om ons heen. Wel weer leuk al die mensen bij elkaar. Op dat incident na, dus beetje jammer, want was wel erg gaaf om mee te maken!

Gelukkig waren er ook gezellige duitsers. Van Duitse fotografe bijvoorbeeld hele stapel foto's van Nederlandse ruiters gekregen (Anky en Edward). Gewoon gratis omdat ze hoorde dat we nederlanders waren. Andere mensen naast ons waren ook duitsers, daar ook mee gelachen. We hadden namelijk ook een Amerikaanse vlag bij ons, vonden ze wel grappig geloof ik! Met Nederlandse vlag trouwens niet in beeld gekomen, met amerikaanse vlag steeds wel. Mezelf net ook op Eurosport voorbij zien komen.
Zo kan het dus gelukkig ook nog....

Vond trouwens Isabell's proef helemaal niet zo spectaculair. Oke, netjes en goede proef, maar ik en Nederlanders om ons heen vonden allemaal dat ze te hoog gepunt was. We hadden Liever Andreas Helgstrand zien winnen.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 17:32

milou123 schreef:
Ramiro schreef:

ach morgen gaan we gewoon voor 3x winst Haha! goud, zilver EN brons Haha! Go jij! Go jij!

edit: en de duitsers laten zien dat we het WEL kunnen Haha! hun zeggen namelijk van niet..

Ik hoop het wel, want eerlijk gezegd gun ik de Duitsers niet nog een medaille. Zo geweldig als ik het gister vond, was ik wel toch teleurgesteld over het onsportieve gedrag van sommige Duitsers om me heen. Ik kon sowieso de jury echt niet volgen met sommige cijfers die ze gaven. Maar ja ik blijf hopen dat het ook een keertje georganiseerd wordt in Nederland Haha!

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:08

Ramiro schreef:
Zo geweldig als ik het gister vond, was ik wel toch teleurgesteld over het onsportieve gedrag van sommige Duitsers om me heen. Ik kon sowieso de jury echt niet volgen met sommige cijfers die ze gaven. Maar ja ik blijf hopen dat het ook een keertje georganiseerd wordt in Nederland Haha!

Ik was dus niet de enige......jammer he dat het zo moest. Jammer dat sommigen inderdaad zo onsportief bezig waren.
Nu snel verder Kur kijken.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:37

Apart trouwens dat hier nog nergens te vinden is dat Rodrigo Pessoa Baloubet niet zal starten.

Ben vandaag dagje in Munster geweest en zag het daar in de krant staan. Uiteraard veel Isabell, maar dus ook klein artikeltje over Pessoa.

Paard heeft een blessure aan de miniscus van het achterbeen, weet zo alleen even niet mee rof het links of rechts is. Heb foto gemaakt van artikeltje, die zal ik morgen proberen te plaatsen, eerst kur kijken nu!

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:44

aah nee dat zou ze afscheid zijn zo prachtig paard wat jammer zeg nou ja heeft meredith weer wel meer kans(A)

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:48

Dat stond van de week al in de Telegraaf hoor...

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-06 21:52

Van de week lijkt me sterk, is gisteren pas besloten namelijk.
Maar goed, ging mij erom dat het hier nog nergens te vinden af, dat vroeg ik me dus af....

Is inderdaad waar, staat nu ook op zijn eigen website....

Blijft balen!