Zuidlaardermarkt 2019

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:13

Luna2006 schreef:
Iemand meer info over deze pony? Lijkt enorm op een pony die ik gehad had!

[ [url=m/mEw59Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Tippicol coullor (als k t goed schijf)
3 jarige merrie

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:13

Luna2006 schreef:
Iemand meer info over deze pony? Lijkt enorm op een pony die ik gehad had!

[ [url=m/mEw59Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik moest ook aan jou denken

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:42

Milan_lover schreef:
Onze pony is de nacht goed doorgekomen, ze heeft vanmorgen kennis mogen maken met de Shetlander.

[ [url=m/uHZfJv.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9Eu8Qb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/E9rTNI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt een leukerd! Fijn dat hij zich goed voelt +:)+

pollewopsie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 20:46

Onze exmoor is ook goed de nacht doorgekomen :) We houden haar nog wel apart want ze zit onder de wormen. Gister meteen een wormenspuit erin en vandaag een lintworm, spoelwormen, rode bloedworm en aarsmaden gevonden in de mest dus die blijft nog even in quarantaine tot ze worm vrij is. En ook maar even wassen want het zou me niet verbazen als ze ook luizen heeft.

Verder is ze afwachtend. Wel nieuwsgierig maar als je je aandacht teveel direct op haar richt kiest ze er nog voor om weg te lopen. Gister met het halster wisselen leek ze het dan wel weer heel fijn te vinden dat we even aan het krabbelen waren en leek ze het wel gezellig te vinden. Ze deed totaal geen poging om weg te lopen.

Ze mag straks als ze 'gezond' is met mijn oma pony Mies samen lopen :)

Lukasje

Re: Zuidlaardermarkt 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 21:03

Woeps, dat zijn een hoop wormen, arm beest toch! Ja beter apart houden tot ze opgeknapt is.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 22:03

Leuk dat er mensen mooie dieren hebben gekocht. Big altijd dit soort topics.

Ik keek eens naar paard zoekt baas. Professionele manier van filmen nee meer hobby filmpje van eten bij de mc , beetje lol hebben over de markt lopen. Maar dat hoort vast bij YouTube/vloggen?

Je kan er veel over zeggen maar ze kiezen nu wel een goede pony uit. Die hoef is nooit goed gekapt.

En ze praat wel al in betere termen dan twee jaar terug. Quarantaine box mis ik nog wel. Maar beestje heeft goede plek. Krijgt hulp van een smid , veearts en tandarts.

Heb ze nooit zo erg gezien kwa bokvoet

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 06:49

Haha Kimley, ja das gelukt!!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 07:15

Nimber schreef:
Haha Kimley, ja das gelukt!!

Onze bus ook _O-

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 09:05

Christiene schreef:

Ik keek eens naar paard zoekt baas. Professionele manier van filmen nee meer hobby filmpje van eten bij de mc , beetje lol hebben over de markt lopen. Maar dat hoort vast bij YouTube/vloggen?

Je kan er veel over zeggen maar ze kiezen nu wel een goede pony uit. Die hoef is nooit goed gekapt.

En ze praat wel al in betere termen dan twee jaar terug. Quarantaine box mis ik nog wel. Maar beestje heeft goede plek. Krijgt hulp van een smid , veearts en tandarts.

Quarantaine hebben ze wel, maar wordt idd weinig over gesproken... Alle dieren die daar binnen komen gaan eerst een aantal weken in quarantaine :j

Ik ben ook niet bepaald fan van ze, maar het is wel fijn dat er mensen zijn die dat soort verwaarloosde/mishandele dieren een 5* plekje kunnen bieden!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 09:29

Pepperrr schreef:
Quarantaine hebben ze wel, maar wordt idd weinig over gesproken... Alle dieren die daar binnen komen gaan eerst een aantal weken in quarantaine :j

Ik ben ook niet bepaald fan van ze, maar het is wel fijn dat er mensen zijn die dat soort verwaarloosde/mishandele dieren een 5* plekje kunnen bieden!

Nou nou, 5* plekje denk ik toch wel een beetje anders over. Voor een pony met een voet als deze is dat misschien wel de eeuwige groene weides. Ik vind PZB echt één grote penny bende. Als je zo'n hekel aan paardenmarkten hebt, ga dan niet. Dan hoeven ze daarna ook niet om geld te bedelen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 09:44

En bovendien houden ze het op deze manier ook zelf in stand.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:28

Oprecht benieuwd: waar zeggen ze dat ze een hekel hebben aan paardenmarkten? Hun video over de pony van de markt?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 10:34

Kiekeboefje schreef:
Oprecht benieuwd: waar zeggen ze dat ze een hekel hebben aan paardenmarkten? Hun video over de pony van de markt?

De blog op hun facebook

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:05

Dit heb ik bij hun blog geplaatst, vind het goed dat er opvang plek is voor paarden maar vind het raar dat een opvang dieren gaat opkopen.. ken ze verder ook niet maar vroeg het me af waarom? Zou zo toch genoeg aanbod moeten zijn?

uit nieuwsgierigheid is het niet raar om als opvang dieren te gaan kopen? of juist op te zoeken op een markt waar je zo op tegen bent ( woon redelijk in de buurt maar zal nooit naar zo'n markt toegaan puur omdat ik het niet vind kunnen!) Maar nu koop je als opvang een paard waar ook nog weer geld voor wordt gevraagd voor de opvang en verzorging ik vind dat persoonlijk erg dubbel.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:07

Kunnen we het weer over de markt gaan hebben en niet over pzb alsjeblieft?

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 11:11

mijn eerste marktervaring was wel positief. ik had inderdaad ook wel een beetje een dubbel gevoel... ik gunde alle paardjes een liefdevol 5 sterren huisje. ik vond de paarden er over het algemeen netjes bij staan.

Wij hadden een appaloosa hengstveulen op het oog... helaas voelde we toen we hem over zijn ribben voelde wat akelige bultjes wat leek op schurft... de handelaar gaf aan dat het door de regen kwam, dat de haren wat gingen klitten. We durfde het toch niet aan... want als je er zo eentje bij de kudde zet en het is wel schurft..... en de rest krijgt het ook... dan ben je nog wel even bezig met je kudde in orde krijgen. Helaas.. het was echt een heel leuk mooi veulen..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 12:39

Pepperrr schreef:
Christiene schreef:

Pony stond tussen andere paarden in een box die tralies had. Maar misschien is het een hele rij boxen wat quarantaine heeft dat kan ook. Weet niet hoe groot ze zijn. Keek deze blog van de markt al doorspoelende en de rest ga ik niet kijken.

Deze pony heeft in elk geval een kans

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:03

Misschien een idee om een eigen topic aan te maken voor de mensen die willen discussiëren over PZB. Hier hoort het in ieder geval niet thuis.

Edit: hoppa.... zoiets als dat, alleen dan zodat het ook aan de regels voldoet en er geen slotje op komt.
[TAO] Paard zoekt baas opvang.
Laatst bijgewerkt door Djoena op 17-10-19 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:08

Djoena schreef:
Misschien een idee om een eigen topic aan te maken voor de mensen die willen discussiëren over PZB. Hier hoort het in ieder geval niet thuis.

Edit: hoppa....
[TAO] Paard zoekt baas opvang.

Kan mooi daar denk ik zo

Deze heeft in 2017 een permanent slot gekregen...

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:09

Ik zag het, Had mijn post al aangepast _O-

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:39

Blackb schurft zal wel niet denk eerder dan rainrot dat had ik wel aangedurfd

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:41

Iemand misschien dit pony'tje gezien? 18 jarig ruintje van +- 80cm
Afbeelding

Shani_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 13:48

Luna2006 schreef:
[ [url=m/IO1fh0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja die heb ik idd zien staan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:21

Luna2006 schreef:

Afbeelding
Is dit hem niet?
Vond het een erg leuk dier maar heb voor de rest niet geïnformeerd.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 15:33

Romy1234 schreef:
Luna2006 schreef:

[ [url=m/oq2NIn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Is dit hem niet?
Vond het een erg leuk dier maar heb voor de rest niet geïnformeerd.

Nee is blijkbaar een 3jaarse merrie. Casper is behoorlijk kort op de benen, Beleerd onder het zadel (zover dat kan bij een kleintje) en beleerd voor de sulky.