Zuidlaardermarkt 2018

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: Zuidlaardermarkt 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:22

Ik heb al een grote, maar ook een kleintje! :)) maar ik heb stiekem wel ruimte voor 1 a 2 kleintjes erbij :+

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:32

__Sannne schreef:
[ [url=m/WL4nVC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Paar foto's gemaakt :)

Weet iemand meer over deze?

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:54

Nou er was 1 groot paard wat ik echt te gek vond. Iemand had intresse en liet hem draven, zag er goed uit. Dacht een tuiger maar een flinke model, toonde zo braaf. Zag mezelf al door het bos rijden maar helaas moet mijn eigen kwpner dan eerst gaan hemelen hihi.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 19:59

Leuke foto's en nieuwe aanwinsten !
Op een van de foto's zie ik een hele leuke staan je ziet het bordje A.Hidding ....het is maar goed dat ik niet gegaan ben. Mijn bijrijder en ik hebben nog getwijfeld maar besloten lekker te gaan rijden en scheren.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:15

Froukje schreef:
Dat mensen zo graag voor de shetlanders gaan. Ben ik de enige die liever een grote heeft dan? :=

Ik heb een paard en 3 kleintjes.
Ben geen fanatieke ruiter en veel kleintjes/shetten krijgen geen eerlijke kans daar.
En ze zijn leuk :+
Dus het zou voor mij juist raar zijn dat ik een grote erbij zou kopen :')
En dan te bedenken dat ik Shetlanders vroeger haatte en sowieso de kleur vos Niks vond _O-
Ik heb dus 3 vossen _O-
Rare gewoonte is het :+

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:17

Nou hierbij mijn zuidlaardermarkt project, geen 4 benen maar ik ben er heel blij mee!

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Ik heb nieuw lint gekocht voor om mijn bak :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:19

Ja dat was niet duur he!!
Heb ook nog bij die kar met lint staan kijken,maar eigenlijk hadden we al genoeg lint :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:22

mvdbijl schreef:
Nou er was 1 groot paard wat ik echt te gek vond. Iemand had intresse en liet hem draven, zag er goed uit. Dacht een tuiger maar een flinke model, toonde zo braaf. Zag mezelf al door het bos rijden maar helaas moet mijn eigen kwpner dan eerst gaan hemelen hihi.

Welke kleur had die?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:22

Nog een paar foto’s van vandaag:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die van de laatste 2 foto’s had ik veel interesse in, een man had ze gekocht voor €1200 (waren er 2) en vroeg later wat hij er voor wou hebben, €800 voor 1. Heb hem maar vriendelijk bedankt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:25

kim_1990 schreef:
Deze ruin is 13 jaar, beleerd onder het zadel en braaf met kindjes...€1850 euro werd er voor gevraagt...
Heb zelf geinformeerd naar deze...had echt goede tanden en mooie benen...was echt een super vriendelijk en rustig dier

[ [url=m/IsYMzJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EAXIvP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GqvOVZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze vind ik echt oprecht leuk! Het is dat ik er al twee heb en Zuidlaren enorm ver weg is.. Anders had ik m willen hebben :') Past goed in mijn collectie 'paarden met gekke kleurtjes' haha

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:29

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou, mijn verslag en foto's ook eindelijk. Iedereen zal dat zeggen, maar ik heb echt de mooiste van de hele markt gekocht :D

Ik zocht een 0-2 jarig Friese merrie, vol papier. Als opvolger voor mijn fries voor ooit. Die is 14, dus ik heb hopelijk nog wel even.

Dus wij heen, trailer mee. Ergens in een woonwijk geparkeerd, dat ging prima. En toen dus naar de markt. Iemand moest naar de wc, dus eerst daar heen. Toen de markt weer op en toen stond er een rijtje friezen. Ook 2 veulentjes, dus ik kijken. Ik kijk opzij, en KLIK, daar stond deze knapperd.

Losgemaakt, bekeken en gevoeld, laten stappen en draven, valt niet mee tussen de mensen en in het donker, gehandeld en gekocht. Inladen en thuis bij de andere 2 gezet. Dat ging wel goed, en rond 9 uur weer in de auto gestapt om nog een keer heen te gaan.

Toen alle paarden rustig even bekeken, want ik had alleen dat veulen en onze aanwinst gezien. Ik kon wel zien dat er al een gedeelte weg was.

We kwamen een kennis tegen die daar als dierenarts rondliep. Ik heb hem gevraagd hoe de werkwijze was:

De paarden worden allemaal gekeurd als ze van de vrachtwagen af komen, dus aangevoerd worden. Sowieso op droes, maar ook op wonden en kreupelheid en enzo. Iets wat niet in orde is, komt de markt niet op.

Daarna word constant gecontroleerd op de dieren, staat ze niet te kort vast, hebben ze eten en krijgen ze drinken. Als er twijfels zijn of ze zien dingen die niet door de beugel kunnen word er eerst in gesprek gegaan met de handelaar. Lost dat niets op mogen ze ingrijpen. Mocht het nodig zijn mogen ze ook gelijk behandelen.

Ik vond het een fijn gesprek, en het stelde me wel gerust.

Ik vond de dieren er aardig bij staan. Tuurlijk stond er wrakvee tussen, maar over het algemeen viel het me mee. Het wijdstaande paard van de foto heb ik later normaal staand en lopend gezien. Of ik moet me al heel erg vergissen.

Wel veel kleine wondjes en krassen en beginnende oogontstekingen. De mijne heeft ook wat krassen, een wond bij de kroonrand die ook best diep is, en een beginnende oogontsteking. Ik heb vanmiddag thuis alles rustig behandeld, had antibiotica enzo in huis.

Mijn grootste ergernissen waren de meiden op de zorse. Ga van dat arme ding af met je dikke kont! Verder ook nog wat 'bereden' paarden gezien, waarbij ik de ruiters er wel af kon trekken.

Toen ik zelf de markt af moest met paard, kwam ik er achter dat veel mensen totaal niet uitkijken en gewoon voor je langs lopen, terwijl ik daar met een amper te houden paard aan kwam. Mensen die het paard opjutten, en handelaren die met stok omhoog HOOOO brullen. Alsof dat helpt.. :')

Maar over het algemeen, prima markt. Gelukkig voor de beestjes is het maar 1 dag en ik hoop dat alles nu rustig staat bij te komen. Die van mij in ieder geval wel.

Edit: oh en de Duitse dames. Jemig, wat een haar en kleding. Ik heb me de ogen uitgekeken. Sowieso komt er altijd mooi volk op markten af, maar de Duitsers sloegen alles in mijn ogen.

Ik heb stiekem ook nog even om een handelaar gelachen die tijdens het rennen met paard een van zijn Crocs verloor. Gek, Crocs zijn ideale paardenschoenen. :7
Laatst bijgewerkt door zorro op 16-10-18 20:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:29

Leuke foto's allemaal :) ik ben ook nog heengeweest, ik ging vooral voor de warenmarkt. Het was idd enorm groot zeg, groter dan ik had verwacht. Vond het helaas echt veel te druk om relaxed te kunnen struinen.. wel nog een lekker stuk zuidlaarderbol gescoord :D

Ook nog even op de paardenmarkt geweest, daar was het qua drukte een stuk beter gelukkig. Gefeliciteerd iedereen met de nieuwe aanwinsten! Zitten leuke paardjes tussen.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:34

Wij zijn vandaag ook geweest dit jaar niks gekocht. Wat voor afstammeling heb je gekocht zorro?
Ik zocht het zelfde als jou :')
Wel nog een 4 jarige fries gezien erg leuk dier viel helaas wat boven mijn prijs.
Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:35

zorro schreef:
Iedereen zal dat zeggen, maar ik heb echt de mooiste van de hele markt gekocht :D

Echt niet >;) Die staat hier op stal :j

Leuke Fries heb je gevonden!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:37

Wat voor afstamming heeft die Zorro? :)

Heb geen controle gezien toen wij met paarden de markt op gingen.. Ja even gauw voelen onder de kaak en door. En de graatmagere mochten gewoon doorlopen hoor :(
Maargoed verder stond het grootste gedeelte er goed bij met hooi en water :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:41

Die heb ik ook gezien paard2013. Toen had ik mijn aanwinst al. Het was een leukerd, al vond ik die koten zo week. Leek een beetje griezelig. Maar het was een knapperd!

Afstamming van mijne is Epke x Uldrik.

Ik krijg allemaal pb's van mensen die willen weten wat ik betaald heb. Dat hou ik graag voor mezelf.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:44

Deze wilden wij graag kopen.
Helaas vond mijn vriend t een niet geschikt moment en wilt hij eerst t huis af hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag geweest.

De palomino was een welsh cob. Tussen de 4 en de 8 jaar oud en bereden en betuigd. Net 3 dagen bij die handelaar en nog niet zolang in nederland. Prijs 3250 euro
De roodschimmel ook bij gekeken. Erg leuk dier.
De bruine ook bij gekeken, hij had wat. Erg bang. Flink wat wonden en etterende castratiewonden. Maar oh wat had ik hem graag een goed huisje gegeven...

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:46

zorro schreef:
Ik krijg allemaal pb's van mensen die willen weten wat ik betaald heb. Dat hou ik graag voor mezelf.

Wat is dat toch raar altijd, gaat niemand wat aan toch ? En anders lekker zelf heen gaan en vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:47

Ik zag al eerder een foto van die bruine voorbij komen en vond m al wat sip kijken, maar logisch dus als ie niet lekker in zn vel zit.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:48

zorro schreef:
Die heb ik ook gezien paard2013. Toen had ik mijn aanwinst al. Het was een leukerd, al vond ik die koten zo week. Leek een beetje griezelig. Maar het was een knapperd!

Afstamming van mijne is Epke x Uldrik.

Wat leuk zorro vorig jaar heb ik een veulen op de markt van zuidlaren gekocht. Een Epke x Feitse zei is inmiddels een prachtige jaarling :o
Veel plezier met je nieuwe aanwinst.

Afbeelding
Vorig jaar op de markt

Afbeelding
En nu

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:49

terpentijn schreef:
Hoezo, veel geld? Kijk voor die Zorse vind ik dat ook idioot. Dat is iets voor in een circus, bij wijze, niet voor in iemands achtertuin. Het is toch een beetje wat de gek ervoor geeft. Maar voor een goed beleerd, gezond multi-functoineel rijpaard van tussen de 10-15 jaar mag wel wat gevraagd worden, dan vind ik een bedrag tussen de 1500-3500 (op een markt dan he?) echt niet duur. Aan de andere kant: waarom staan ze er mee op de markt, met zo'n goed paard? In particuliere verkoop krijg je er vrijwel altijd méér voor. Het doet vermoeden dat er dan toch enige gezondheids- of karakter-issues aan vasthangen, hoewel dat niet het geval hoeft te zij (soms is het gewoonweg ruimtegebrek vanwege nieuwe aanwas o.i.d.).Niet ieder paard dat op de Z.-markt staat is natuurlijk verknipt, wrak of niet te slijten.

Da’s niet altijd waar.. Vaak gaat een handelaar met wat paarden naar de markt die hij al een poosje heeft staan. En een poosje is bij een handelaar een maand of 2,3. Dan zijn het “left over” paarden en ook die moeten weg voor de doorloop. Hoeft niet te betekenen dat ze slecht of kapot zijn.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:51

Samiyah schreef:
Leuke foto's allemaal :) ik ben ook nog heengeweest, ik ging vooral voor de warenmarkt. Het was idd enorm groot zeg, groter dan ik had verwacht. Vond het helaas echt veel te druk om relaxed te kunnen struinen.. wel nog een lekker stuk zuidlaarderbol gescoord :D

Ook nog even op de paardenmarkt geweest, daar was het qua drukte een stuk beter gelukkig. Gefeliciteerd iedereen met de nieuwe aanwinsten! Zitten leuke paardjes tussen.

Wij waren er vanmorgen rond kwart voor 7, zonder insteek om een paard te kopen, want we hebben geen ruimte voor nog 1 erbij. Toen over de markt was het heerlijk rustig. Zijn tot 12 uur gebleven en toen inderdaad wel erg druk. Wel wat leuke dingetjes gekocht, voornamelijk ook handige spullen. En inderdaad draad voor om de bak, wat er ook al om zit

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 20:53

Kim_W schreef:
Heeft iemand iets over prijzen gehoord? Ben benieuwd wat nou een beetje de prijzen zijn op de markt..

ze vroegen rustig €3500 voor een veulen. Wel mooi gefokt maar voor de rest niks speciaals.
Hebben ook nog gekeken voor een bonte 3 jarige ruin, half papier en kent niks voor €2300.
Nog wat andere paarden naar gevraagd maar vond het geen marktprijzen! Vooral niet voor de veulens, op mening veiling waren ze goedkoper :=

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-18 21:01

Murosch schreef:
Staat er een mooi paard.. nergens eigenaar te zien. Zo verkoop je wel wat..

[ [url=m/T9740Z.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/djAXJ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

14000 euro met zijn 2tjes. Ah zie dat je haar al gevonden had. Waren mooie paarden maar dit was wel weer een bedrag wat niet normaal was.