DE Zuidlaardermarkt 2017!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:58

Seven schreef:
De palomino heb ik gezien, was ook geschoren geweest bij de navel. Volgens eigenaren niets aan de hand.

Twee schimmels die beide echt niet goed waren, ster tuig merrie scheef in het bekken en kreupel. Andere schimmel ruin had een ongelukje met z'n oog gehad die was echt stuk maar volgens eigenaar hoefde daar niets aan te gebeuren, was röntgen gekeurd. Die liep ook echt niet zuiver achter. Hopelijk hebben die alsnog baasjes gekregen die ze de da zorgt geeft die ze nodig hebben.

weet je toevallig ook de afstamming van die tuig schimmelmerrie?

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 16:59

MightyJoe schreef:
Elise_K schreef:

Een vriendin stuurde een foto door van deze bonte, dat ze zo leuk waren. Afstamming onbekend, vraagprijs 2800 per paard -O-

Weet je ook hoe oud ze waren?

3 jaar. 2 namen met een J.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:01

Calimero_ schreef:
Eline_S_S schreef:
Ik ben echt ontzettend blij dat Pitha toch nog een goed plekje heeft gekregen! Ik was bang dat ze naar de slacht zou gaan, maar kreeg toen te horen dat ze niet geschikt was voor humane consumptie. Ik was voor een seconde gerust gesteld, want toen werd mij verteld dat ze dan op export naar een dierentuin zou gaan. Schieten, in stukjes hakken en naar de leeuwen.. :(:) Als dat echt nog haar enige optie zou zijn geweest had ik haar zelf gekocht, maar dat zou financieel erg krap zijn geworden (qua onderhoud).. Er viel dus een enorme last van mijn schouders toen ze werd opgehaald. Kon wel huilen zo blij was ik voor haar :o

Edit: die champagne bonte wouden ze 20.000 voor :roll:

Na dit te lezen ben ik alleen nog maar blijer dat ik haar mee heb genomen. Het is zo'n blij en lief dier! Prachtig hoe ze naast me dribbelde zo de trailer in. Ze staat inmiddels lekker op stal bij te komen van alle indrukken.

[ [url=m/uGQNoW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn dat je deze schat een kans geef. Echt heel blij dat te lezen.

Zag bij de buurman ook de vrachtwagens uitgeladen worden.
Die had gisteren nog genoeg in het land staan en vandaag niets meer dus die zal ook alles wel mee genomen hebben en weer met iets terug gekomen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:03

Merexa schreef:
Zo hey, wat een pagina's er al weer bij. Ik was er om 8uur en ben rond 14:00 weg gegaan.
Een stalgenootje was helemaal gek met een palomino shet. Toen we later terug kwamen was deze weg.
Zelf heb ik wat leuke spulletjes gescoord en wat foto's gemaakt.
Die Spanjaarden hadden een Lusitano en hoorde dat ze daar 12.000€ voor vroegen 8)7 de eigenaren spraken slecht Engels.
Maar.. Hij had inderdaad een mooi kleurtje.
[ [url=m/fenmiw.png]Afbeelding[/url] ]
Er stond ook een mooie zwarte PRE. Geen idee hoeveel ze daar voor vroegen, maar dat zal ook geen goedkope zijn geweest. Veel behang en maat.
Ook trok een paardje zich nog los maar bleef braaf staan toen de eigenaar hem vast hield, haha.
[ [url=m/MxmoHE.png]Afbeelding[/url] ]

Ze zijn wel verkocht. Ben benieuwd of iemand die prijs ervoor gegeven heeft

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:05

HxSunlight schreef:
Ik was helemaal weg van deze Tinker merrie! Vraagprijs was 2500,-

[ Afbeelding ]

En deze fjord als ik ruimte had wou ik zeker meer weten over deze fjord maar helaas.. heb lang bij gestaan wat een schatje! Vraagprijs 1750,-

[ Afbeelding ]

Leeftijd en wat ze verder konden weet ik niet :)

Deze tinkermerrie (bovenste) bedoelde ik dus.
2500 voor een merrie die een spijker in haar voetzool had zitten en CPL heeft aan beide achterbenen...wat een bedrag zeg :+

Liesiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:05

Afbeelding
Is er iemand die weet of dit paardje verkocht is?
Is een merrie van 4(?) jaar, vraagprijs was 1300. Stond dicht bij de ingang

Niikiit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:06

Liesiep schreef:
[ [url=m/ToPPpO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja! Die hebben wij meegenomen

Niikiit

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:08

Wij zijn met deze merrie naar huis gegaan. 5 jaar, hartstikke groen, voor de fok gebruikt.Afbeelding

Liesiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:08

Niikiit schreef:
Liesiep schreef:
[ [url=m/ToPPpO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja! Die hebben wij meegenomen

Oh serieus! Kon op geen enkele manier vervoer regelen dus ging helaas over voor ons. Is het een leuk beestje verder in de omgang?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:09

wij zijn ook weer thuis, wat een gezellige dag, ik vond het echt een stuk gezelliger en beter dan vorig jaar, mooi de markt zo centraal ook en goed veel ruimte om eromheen te lopen en goed te kijken, ik heb nog wat foto's gemaakt, even uploaden ;)
calimero wat fijn dat die kleine met jou is meegegaan, ze was idd superlief en heel schattig
die champagne pre hengst was echt geweldig van kleur en die ogen waren echt bijzonder, maar vraagprijs 20.000 euro was natuurlijk belachelijk :j

Afbeelding

Afbeelding
deze vonden we ook erg leuk, konden bijna de verleiding niet weerstaan, wat een schatje ook , prijs was 700 euro, vol papier, Welsh A

Afbeelding

deze vonden we ook geweldig , champagne bonte ruin, zeer lief dier, hield wel van een knuffel :D

Afbeelding

nog wat overzichtjes

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

helaas had ik mijn man ook mee, dus niks kunnen ( mogen) kopen, maar er waren er best een paar die erg leuk waren, een mooi valk NMPRS merrietje, die had best in min kudde gepast :j

eshz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:10

Wij hebben twee A merrietjes gekocht. Toekomstig spannetje, allebei 1 kant maanoog en half wit hoofd. Afbeelding

Die twee bonte paarden hebben we ook naar gevraagd maar ze vroegen toen 7000 voor de 2.

Hebben jullie ook een jong ezeltje gezien tussen de paarden stond ie, iemand een idee of die nog leuk terecht is gekomen?

Gelukkig steeds minder hele zielige, al kost het altijd veel moeite om voorbij de sneue gevallen te lopen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:13

elynevb schreef:
Wij hebben twee A merrietjes gekocht. Toekomstig spannetje, allebei 1 kant maanoog en half wit hoofd. [ [url=m/UwcsEr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die twee bonte paarden hebben we ook naar gevraagd maar ze vroegen toen 7000 voor de 2.

Hebben jullie ook een jong ezeltje gezien tussen de paarden stond ie, iemand een idee of die nog leuk terecht is gekomen?

Gelukkig steeds minder hele zielige, al kost het altijd veel moeite om voorbij de sneue gevallen te lopen.

Daar mag je best topics van gaan maken!! Wat een snoetjes <3

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:13

elynevb schreef:
Wij hebben twee A merrietjes gekocht. Toekomstig spannetje, allebei 1 kant maanoog en half wit hoofd. [ [url=m/UwcsEr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een schatjes!!!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:14

Wat een leuke aankopen allemaal!
Die hengst... wat een bedragen...
Ben benieuwd of iemand zo gek genoeg was.

Janine : de verkleuring komt door de zon, is dood haar.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:19

kim_1990 schreef:
HxSunlight schreef:
Ik was helemaal weg van deze Tinker merrie! Vraagprijs was 2500,-

[ Afbeelding ]

En deze fjord als ik ruimte had wou ik zeker meer weten over deze fjord maar helaas.. heb lang bij gestaan wat een schatje! Vraagprijs 1750,-

[ Afbeelding ]

Leeftijd en wat ze verder konden weet ik niet :)

Deze tinkermerrie (bovenste) bedoelde ik dus.
2500 voor een merrie die een spijker in haar voetzool had zitten en CPL heeft aan beide achterbenen...wat een bedrag zeg :+

Vandaar dus dat die nog niet verkocht was we vonden het al zo raar!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:20

Wat staan dr knappe dieren tussen! Vraag me dan toch echt af wat die op zo'n markt doen..

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:20

Nynkster schreef:
Wat een leuke aankopen allemaal!
Die hengst... wat een bedragen...
Ben benieuwd of iemand zo gek genoeg was.

Janine : de verkleuring komt door de zon, is dood haar.

Bedankt voor je reactie!
Ik weet niet of ze 100% fries is maar sowieso wel 50%

Geloof zelf dat ze niet 100% fries is als ik naar haar beentjes kijk.

Ik wil best topic aan maken maar ik heb niet echt een " sneu "gevalletje, en weet niet of het dan wel leuk is en pff Arlo me 1.5 jarige haflinger is helemaal verliefd op haar continu kriebelen, wel erg leuk dat ze het zo goed kunnen vinden.

De hele gang in 1 inloop stal, suffies.

Afbeelding

Pandakaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:22

Ik kon de verleiding niet weerstaan, een heel leuk vriendje gevonden voor ons hengstveulentje! Omdat hij de enigste van de veulens was die we nog niet verkocht hadden besloten hem de winter te houden, maar hij had dus geen maatjes van zijn leeftijd meer.. Cream-dun/red-dun hengstje met vol papier. Voorlopig kunnen ze dus deze winter gezellig samen spelen :) In het voorjaar zullen we ze dan waarschijnlijk samen te koop aanbieden voor een leuk huisje.

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:27

wat een schatje joan :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:32

_kajo_ schreef:
Ik was er vandaag ook, samen met mijn stalhoudster en stalgenootje. Stalhoudster was op zoek naar een leuk projectje en toen we langs deze 2 bonte veulens kwamen waren we verkocht. Tijdje staan wachten tot we een handelaar konden spotten maar die was niet in de buurt. Op een gegeven moment kwamen de inspecteurs van de NVWA erbij staan samen met de dierenarts en nog wat mensen van de organisatie. Dierenarts moest uitleg geven waarom hij de magerste had goedgekeurd om op de markt te mogen staan. Ik heb even stiekem meegeluisterd en toen ik de dierenarts hoorde zeggen dat hij hoopte dat het diertje gekocht werd door iemand die het wilde opknappen heb ik meteen ingehaakt. 'Wij willen wel maar er is geen handelaar te bekennen'. 'Laat maar omroepen' zei de inspecteur. Dit werd meteen geregeld door iemand van de organisatie en binnen een paar minuten was de handelaar er. Stalhoudster heeft even flink moeten onderhandelen want er werd toch wel een aardige prijs gevraagd. Maar het is gelukt en deze twee gaan mee naar stal.
[ [url=m/hwBr16.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn. Die vond ik zo sneu..

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:34

Niikiit schreef:
Wij zijn met deze merrie naar huis gegaan. 5 jaar, hartstikke groen, voor de fok gebruikt.[ [url=m/pk9o8N.jpg]Afbeelding[/url] ]

Was je toevallig samen met een jongen? Die de prijs kwam vragen en moest overleggen?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:35

Ik heb nog een tijdje staan kijken bij deze twee. De eerste was later op de dag weg. De tweede stond er rond het middaguur nog. Iemand van hier die ze mee heeft genomen?

Afbeelding
Afbeelding

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:38

Wat een mooie aanwinsten komen er voorbij! Gefeliciteerd! Ben benieuwd naar de (volg-)topics!

Selena

Re: DE Zuidlaardermarkt 2017!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:41

Wat een leuke aanwinsten allemaal, gefeliciteerd! Gaat 1 van jullie ook volg topics maken? :D

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 17:46

jolandje schreef:
wij zijn ook weer thuis, wat een gezellige dag, ik vond het echt een stuk gezelliger en beter dan vorig jaar, mooi de markt zo centraal ook en goed veel ruimte om eromheen te lopen en goed te kijken, ik heb nog wat foto's gemaakt, even uploaden ;)
calimero wat fijn dat die kleine met jou is meegegaan, ze was idd superlief en heel schattig
die champagne pre hengst was echt geweldig van kleur en die ogen waren echt bijzonder, maar vraagprijs 20.000 euro was natuurlijk belachelijk :j

Die Pre vroegen ze 12000 voor, maar die achterhand klopte echt niet, hij schuurde en had heelveel littekens van afgeschoren wratten op zijn achterbenen....