Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Demivds

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:17

Inney schreef:
Demivds schreef:
Wij hebben ook een pony gekocht vandaag! *\o/*

[ [url=m/JWvEui.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/eVmuER.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stond hij naast een palomino?
Dan ken ik hem. Super leuk dier.

Ja stond naast de palomino! alleen we vonden deze toch wel een tikkeltje mooier :o

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:30

we hebben in elk geval wel mazzel gehad met het weer, hier regent het nu al uren

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:44

Laurora schreef:
Sorry xLeoniee, ik heb even je foto gejat O:)

[ [url=m/0IbHXj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kan iemand mij vertellen waar deze heen is gegaan?
Dit is namelijk het volle broertje van mijn paardje en ik zou heel heel heel erg graag in contact komen met de nieuwe eigenaren.

Helaas was ik er pas begin van de middag, en toen heb ik hem nergens gezien, anders had ik hem echt niet kunnen laten staan :n

Deze is naar brabant gegaan, geen idee wie verder.. vraagprijs was 1500,-

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:03

Laurora schreef:

Dit is namelijk het volle broertje van mijn paardje en ik zou heel heel heel erg graag in contact komen met de nieuwe eigenaren.

Helaas was ik er pas begin van de middag, en toen heb ik hem nergens gezien, anders had ik hem echt niet kunnen laten staan :n

IK heb gezien dat die samen met nog een pony is weg gegaan, maar waarheen en naar wie geen idee. Was wel een druktemaker!

Dancyy

Re: Zuidlaardermarkt 2016 dinsdag 18 oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:05

Iemand had het erover dat ie misschien naar een Jelle uit Friesland was gegaan. Als we het over dezelfde Jelle hebben (hij had zelf een 6 tal paarden mee, alles verkocht) dan klopt dat niet.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:12

De Fries die lag, heb ik ook gezien. Tijdje bij staan kijken. Leek iets met z'n rechter voorheen te hebben vond ik. Niet veel later kwam de handelaar en prikte dr lichtjes met z'n stok en stond ze snel op.

Iemand ook nog iets gezien/gehoord over een fries die z'n achterbenen heeeel wijd uit elkaar had staan? Politie was er bij..

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:17

TerraHowrse schreef:
Iemand had het erover dat ie misschien naar een Jelle uit Friesland was gegaan. Als we het over dezelfde Jelle hebben (hij had zelf een 6 tal paarden mee, alles verkocht) dan klopt dat niet.

Ik had het over Jelle, maar zei dat dat misschien de handelaar was die hem verkocht, niet die hem had gekocht. Deze Jelle had hem namelijk een jaar terug te koop

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 10:43

[***] schreef:
Naaoommii schreef:
Helaas voor mij wat minder leuk afgelopen. Terecht gekomen op de spoedeisende hulp door een op hol geslagen tinker veulen, en vrij lelijk gevallen en heb nu een ingepakte knie, moet een week op krukken lopen + tetanus prik voor de zekerheid

Ben wel opzoek naar de eigenaren van die pony mocht iemand wat gezien hebben ? Was op straat gebeurt naast de hoedenkraam naast de paardenmarkt daar ben ik door dat paard tegen aan gevlogen. Het was een naar mijn idee een 1 jarige bruin bonte tinker. Als iemand mij hier mee kan helpen zou ik enorm blij zijn.

Daar stonden wij naast.. jeetje wat maakte jij een klap zeg!

Eigenaar gezien, jonge vrouw met een blauw mutsje op.
Het was een 1 jarige bruin bonte Tinker, beestje was vreselijk bang.

Waarmee kan ik je helpen?

Ik zag je ook wat ging dat hard zeg. Het was echt een heel donker bruin/ zwart bonte jaarling.
Meisje had een blauwe trui aan en gympjes. Ze heeft heel lang huilend bij de trekkers gestaan. Naast deze jaarling hadden ze ook twee vos bonte shetlanders. Ze was met een andere man en een jonge vrouw.

Misschien helpt dit iets verder in de zoektocht.

Ik ben zelf ook met een pony naar de markt gegaan.
Echt een schat van een pony. Ik gaf mijn 2 euro aan de meneer van de markt, had ik beter kunnen besparen want er stonden gewoon mensen je op te wachten :+ Rondje gerend en weg was hij.

Toen kon ik zelf opzoek en heb ik een enorrrrrrm leuke B pony gekocht.
Had ik zo'n standje gehuurd voor een 10tje kwam ik terug werd die vent helemaal gek omdat iedereen bood op de pony. Nou 150 euro in de zak gestoken en maar met een lege trailer naar huis. :Y)

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:21

StormMilagro schreef:
TerraHowrse schreef:

Ik had het over Jelle, maar zei dat dat misschien de handelaar was die hem verkocht, niet die hem had gekocht. Deze Jelle had hem namelijk een jaar terug te koop

Oooh. Verkeerd gelezen, blond :+ dat zou best kunnen.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:25

JudithO schreef:
Ik had die Paint ook gezien, maar vond dat dus echt 3x niks. Wel mooi getekend, maar zijn bouw viel me erg tegen.

WoW, die paint hengst heb ik niet gezien! Jammer, op de foto ziet hij er inderdaad leuk getekend uit.. iemand enig idee welke afstamming hij heeft? Ben ik wel benieuwd naar...

Ik heb overigens een shetmerrie gedekt zien worden door een shethengst.. aan de in-uitgang voor mensen richting de kermis. Zag er heel charmant uit.. als iemand de merrie heeft gekocht is de kans groot dat ze twee voor de prijs van 1 krijgt

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:28

Coony schreef:
Laurora schreef:

Deze is naar brabant gegaan, geen idee wie verder.. vraagprijs was 1500,-

Hmmm ik zal zijn oude eigenaar eens bellen, misschien dat ik hem weet op te sporen.
Wel goed om te weten dat hij in elk geval niet naar het buitenland is gegaan, denk niet of ik hem dan terug zou kunnen vinden...

Edit: bedankt in elk geval :)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 11:37

Emita schreef:
JudithO schreef:
Ik had die Paint ook gezien, maar vond dat dus echt 3x niks. Wel mooi getekend, maar zijn bouw viel me erg tegen.

WoW, die paint hengst heb ik niet gezien! Jammer, op de foto ziet hij er inderdaad leuk getekend uit.. iemand enig idee welke afstamming hij heeft? Ben ik wel benieuwd naar...

Ik heb overigens een shetmerrie gedekt zien worden door een shethengst.. aan de in-uitgang voor mensen richting de kermis. Zag er heel charmant uit.. als iemand de merrie heeft gekocht is de kans groot dat ze twee voor de prijs van 1 krijgt

Was wel erg mager hoor.
vp Was 3000 euro.

afstammeling heb ik niet naar gekeken.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:10

Letsdunit schreef:
[ [url=m/BwL6DY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Stond ook bij de export

Is dit voor de slacht dan ? Hij viel mij eerder dit topic ook op.. zo een mooie spikkelpony of was er wat zwaar mis mee ??

Deze dus link wil na meermaals prutsen niet werken:

Afbeelding

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:12

Export betekend niet per direct slacht hoor

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:13

Toch niet en voor wat staat dat dan meestal ?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:22

export betekent dat het naar het buitenland gaat.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:26

volgens mij was hij niet de jongste meer

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:29

Hoe kan je op zo'n foto nou beoordelen of het een mooie pony is?
Ohjee, leuk kleurtje betekend tegenwoordig gelijk leuke/mooie/goede pony, das waar.... :)*

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:32

Ging naar duitsland, heb even met die mensen gesproken erg aardig. Leuk om bij de export blije mensen te zien met hun nieuwe aanwinsten. Veel Duitsers.

Ik heb op de warenmarkt een fijne schapenvacht gekocht, spijt dat ik er niet meer heb mee genomen, zo lekker warm !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:33

Lori schreef:
Toch niet en voor wat staat dat dan meestal ?

Sommige paarden worden geëxporteerd naar een buitenlands slachthuis. In Italië bijvoorbeeld. Andere paarden worden gewoon in het buitenland weer verkocht aan een nieuw baasje.

Dus er is best een redelijke kans dat je schattige stippel niet eindigt in de salami, maar bij een blij meisje in de stal. Een beest met zo'n een apart stippelkleurtje zal namelijk ongetwijfeld meer opbrengen dat de slachtprijs, mits er niet teveel aan mankeert. Dat snappen die handelaren ook wel. ;)

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:36

LadyMadonna schreef:
Ohjee, leuk kleurtje betekend tegenwoordig gelijk leuke/mooie/goede pony, das waar.... :)*

Nouja het kan net voor dat ene shetje natuurlijk wel een verschil maken. Een stippel valt mij ook, over het algemeen, eerder op dan een vosje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:41

Ik heb liever een correct vosje dan een kromme palomino...
Mijn punt is dat je vanaf deze foto niet kunt beoordelen hoe het beestje in elkaar zit, kan zo echt niet zien of het een mooie pony is...

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:42

Dus als ze bij export stonden waren ze al verkocht naar het buitenland? (particulier of slacht)?
Of stonden ze daar al vanaf 's ochtends vroeg?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:44

LadyMadonna schreef:

hebben verschillende keren bij hem gestaan, heel lief en vriendelijk dier en idd, erg leuk gestipt ;) volgens mij ook helemaal niks mis mee, zag er ook goed uit

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 13:47

PipTweet schreef:
[ [url=m/soKWKN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Weet iemand hoe het met dit paardje is afgelopen ? :) , of die een thuis heeft gekregen of weer mee terug is gegaan?, of weet iemand de naam van zijn/haar eigenaresse/handelaar.

Ben jij degene met de oproep op fb waar de fries gebleven is?