Harley eerste keer bitloos *trots*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:39

Ik vind dat Danzzz ergens wel een punt heeft hoor. Er is inderdaad een verschil tussen advies geven en het door de strot te duwen. Het is niet aan ons om TS ter verantwoording te roepen. Het is haar leven. Haar paard. Het zijn haar keuzes. En als ze ervoor kiest om de adviezen die hier gegeven worden niet op te volgen, dan is het aan ons om dat te respecteren. Ook als ze er ongelukkig van wordt.

Advies krijgen verplicht iemand niet tot dat advies opvolgen en verantwoording afleggen.

En soms help je iemand meer door op je handen te zitten en je tong af te bijten.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:42

Danzz, ik begrijp de reacties op jouw post wel. Jij scheert iedereen over 1 kam, ook de mensen die absoluut het beste voor hebben met de TS, die proberen voorzichtig zaken te brengen en zich niet opdringen. Want ook die reacties staan er tussen.
Niet iedereen in dit topic dringt zich op/stampt haar mening er in of wat dan ook. Door dat te suggereren gooi je wel olie op het vuur.
Snap een deel van je reactie wel maar iets subtieler (wat je van een ander ook vraagt) zou waarschijnlijk ook voldoende zijn en over komen.

Hoop dat iedereen met de TS meeleeft en het beste met haar voor heeft.
Gezien haar verleden voor zover bekend zijn mensen wantrouwig en bang dat het weer mis gaat en ze haar leven weggooit. Dat is haar keuze natuurlijk maar iemand er voor proberen te verhoeden is naar mijn mening geen verkeerd iets.

TS, ik hoop dat je voor jezelf alles op een rijtje kan zetten en de juiste keuzes kan maken voor jou. Niet voor een ander!

Je situatie met je partner klinkt nav de berichtjes die je schrijft niet gezond als dit ten koste gaat van je eigen geluk.

Art_Ificious

Re: Harley eerste keer bitloos *trots*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 17:10

Het gaat goed/beter nu.
Hij heeft gezegd dat ik gewoon eerlijk moet zijn, niks meer mag verzwijgen of liegen.
Kan me thans nergens bedenken dat ik iets geheim hield want hij kan gewoon op mijn GSM, Facebook en Bokt pagina's kijken en dus alles zien wat ik doe en met wie ik praat.
Maar dat weet ik van hem echter niet. (!)

Mijn Bokt wachtwoord heb ik wel veranderd want dit topic hoeft hij niet te zien. Dan wordt het pas echt oorlog vermoed ik.

Harley blijft ook bij mij, al wist hij niet dat ik hem werkelijk te koop had staan.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:16

ben blij voor je, dat je hem houd.goede keuze en geniet van je paardje.en laat niemand je vertellen wat je mooet doen. ;)

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:20

Serieus, wat zoek je nog bij hem? Houd je van hem? Heb je hem nodig voor onderdak..?
En verloopt jullie communicatie wel normaal? Als hij zegt dat jij liegt, ik neem aan dat je dan toch vraagt waar hij het precies over heeft?

Ik zou Harley nog steeds wel op de weide zetten, zoals iemand enkele paginas geleden heeft aangeboden :j

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:27

Eight schreef:
Serieus, wat zoek je nog bij hem? Houd je van hem? Heb je hem nodig voor onderdak..?
En verloopt jullie communicatie wel normaal? Als hij zegt dat jij liegt, ik neem aan dat je dan toch vraagt waar hij het precies over heeft?

Ik zou Harley nog steeds wel op de weide zetten, zoals iemand enkele paginas geleden heeft aangeboden :j

dat hoeft niet in frankrijk. dan heeft ze immers nog niks aan het paard. als hij 1000km verderop staat

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 17:40

Ik heb idd gevraagd waar hij het over heeft. Maar dan zegt hij dat ik op Bokt zit en dat ik op fb met anderen praat.
Euh zoals ik dus al zei kan hij alles gewoon nalezen.

Maar ik wil het laten rusten. 9ok dit topic wil ik niet meer bovenaan zien

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:45

Dan kan je het topic ontstippen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 17:53

Ik kan even niet volgen. Hoezo je vriend wist niet dat je pony te koop was?

TS, ik citeer je:
"Aan de andere kant hoopte ik dat hij me zou zeggen om Harley van Kapaza af te halen. Maar dit heeft die tot op heden nog niet gezegd, dus of hij van me houdt...???"

Later antwoord je op de vraag of hij (je vriend) weet dat je de advertentie verwijderd hebt, dat dat niet het geval is tenzij hij zelf gekeken heeft ...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 18:04

Ik heb hem gezegd "Harley zal ik ook te koop zetten." maar volgens een vriendin die tijdelijk thuis inwoont met haar pa wist hij niet dat ik hem daadwerkelijk te koop had staan.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:44

Ts, Weet je al wanneer harley bij de kudde mag? Ben benieuwd hoe harley daar op zal reageren :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 18:55

Morgen maar eens extra naar vragen.

Nog enkele foto's van vorige week toen ik met Harley aan de hand foto's ging maken. (Gebied waar de kudde staat)
Met dank aan mijn vriendin.

Galopperen naast mij, op dat pad wandel ik graag met hem.
Afbeelding

Poseren met wei van kudde achter ons en de sloot die nu bijna droog staat. Ben wel bang dat Harley via die sloot de wei uit kan want dan loopt hij vrij rond.
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:22

Zolang er gras genoeg op de weide staat en er is ruimte genoeg gaan ze heus niet ontsnappen via een (droge) sloot. Tenzij er maar 1 draadje van 1m40 hoog is waar hij onderdoor kan ofzo.
Of je moet mijn kleine Houdini hebben, die piept ook overal tussenuit als er een gaatje is :))

Soms moet je niet te lang nadenken en gewoon doen. Grijp de kans, geen stress. Harley kan alleen maar leren van die ervaring en jij ook. Je kan het toch nooit altijd 100% controleren. Mijn hengst was als veulen en jaarling-twenter ook altijd de sul van de hoop. Intussen is hij 8, een jaar gecastreerd en de voortrekker van de bende. Harley gaat nog een aantal jaar groeien, niet alleen fysiek maar ook in karakter. Wacht het gewoon af. Niet een week, niet een maand maar als het kan de hele winter en het voorjaar. Je moet hem ook de kans geven om voor zichzelf te leren opkomen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:36

Leuke pony ! En hoezo te mager? Ahv deze foto's toch absoluut niet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 20:44

Lukasje schreef:
Leuke pony ! En hoezo te mager? Ahv deze foto's toch absoluut niet.

Het was eerder qua bespiering dat ze hem te schraal vinden. Want Harley zit goed in z'n vlees.

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 22:26

Leuke foto's!

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:08

Harley staat sinds vanochtend weer op Kapaza. Lieve TS, ik wens je veel wijsheid en sterkte toe met de beslissingen die je te wachten staan. :(:)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:11

En dat kan ts niet zelf melden? Lijkt wel stalken....

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:14

LadyMadonna schreef:
En dat kan ts niet zelf melden? Lijkt wel stalken....

Jezus ik zag m alleen toevallig voorbij komen vandaag en heb het topic teruggezocht, heb de vorige keer dat hij te koop stond geen eens meegekregen alsjeblieft zeg. :z

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 18:50

Arme ts, is het echt geen mogelijkheid om dat lief aanbod aan te nemen?
Ik denk dat het jou en je grote liefde goed gaat doen en heb je ook wat rust.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 19:29

Is het niet gewoon een oude advertentie die nog niet is verwijderd?

Weidemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 22:14

Cayenne schreef:
Is het niet gewoon een oude advertentie die nog niet is verwijderd?

Nee, er staat een tijd bij.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:12

Staat hij serieus nu wéér op Kapaza te koop...? Echt?
TS... wat is er intussen gebeurd, wat ben je toch impulsief en inconsequent aan het doen.
Ik word er gewoonweg moedeloos van zo langzamerhand.

Wellicht wil Ts zelf nog reageren?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:52

Misschien is het voor Harley gewoon beter als hij een ander huisje krijgt. Meer vastigheid en wellicht iemand die er met wat meer verstand mee om gaat. Niets persoonlijks tegen TS, maar Harley wordt er op deze manier de dupe van terwijl ik het echt een leuke pony vind. Dan kan TS ook verder met haar leven op een rijtje te krijgen, kan ze daarna altijd nog kijken of een paard wel iets voor haar is of dat ze misschien beter gewoon op een manege kan gaan rijden/leasen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:59

Als ik zo de berichten scan zit ts vol goede bedoelingen.
Maar zonder back up thuis.
En is daar niet assertief genoeg haar eigen plan te trekken.
En dan is het erg moeilijk.

Ik denk dat verkoop voor nu zo verkeerd niet is.
Dat ts heel goed voor zichzelf moet gaan zorgen. Op eigen benen mag gaan staan. Alleen.

En als dat er hele poos lukt zijn er genoeg lieve en leuke paarden te koop.
Waar ze ook weer van kan houden .
Die ook nog eens bij haar lengte passen.

Tot die tijd tot rust komen.
Fijn sparen en verzorg paard zoeken.
Soms past het even niet allemaal tegelijk. En dat is niet erg. En erg knap van ts als ze dat wel in ziet.