Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Re: Paardenmarkt Zuidlaren 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:23

De grullo was een merrietje, gekocht door een duitser en later weer door verkocht geloof ik, weet niet hoe oud ze was.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:28

Grullo stond d'r einde van dag nog. Heb vast niet goed gekeken want dacht dat het een hij was :+
Wel ouder aan het gebit te zien.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:52

Als zo'n paard van de markt gestuurd wordt heb je er toch helemaal geen controle meer op als instanties? Nemen ze die doorgaans niet meteen in beslag en dan een onderzoek?

Dat paard met dure zadel/hoofdstel zal wel afgekeurd zijn ergens op. Anders koop je zo'n dier niet voor een prikkie.

Moet zeggen dat ik op basis van de foto's nog mee vind vallen. Alleen die vreselijk enge bouwhekken eromheen... brrrr.

Dat shetje met het witte neusje is wel een dropje hoor!!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:58

Stille nieuwsgierige meelezer, kwam op Facebook bij divoza een leuke advertentie tegen Afbeelding

Hoe schattig kan je het maken haha

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 22:59

Die is nu van kennissen van me, zo leuk !

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:18

Haha wat een stunt met die kleine!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:24

Zijn alle paarden inmiddels weg?

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:36

Ja , de shetlanders aan de vijver zijn door de italiaan opgehaald. En de andere paarden zijn naar de dierbescherming gegaan en blijven daar een week .

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:48

En na die week....

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 23:55

Ze zeiden dat ze verkocht worden of op een weiland worden gezet maar dat van het weiland geloof ik niet echt ..

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 03:44

Letsdunit schreef:
Ik heb nog wel een wildkleurtje op de foto, diertje kon wel wat vetjes gebruiken

[ [url=m/YwMIZq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik stond eerst hierbij. Toen kreeg ik ruzie met de handelaar, een Duitse. -Komt het even goed uit dat ik ook vloeiend Duits spreek-.

Hij wou er 300 voor hebben, en ik wou m meehebben voor 100, want meer had ik letterlijk niet te bieden. Toen ik zei dat 300 teveel was, omdat t beesie er zo slecht uitzag, schoot hij uit zn slof, en begon hij dingen te zeggen als: Hij gaat anders met mij mee, vetmesten en dan lekker eten.

Wauw..

Harpoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 03:48

PrinceAmos schreef:
Harpoon schreef:
Nee haha. Met Paardentaxi Dijkema!

Dan stond ie idd met die van ons op de trailer, lief!

Over die PRE, morgen ga ik naar stal. Ben benieuwd of ie naar Buitengewoon komt.

Haha, super toevallig dit! Jouw shetje was het er niet mee eens toen de mijne eruit moesten. Hinniken dat ie deed, súper lief!

Irisx233

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 07:57

Weet iemand misschien nog iets meer over het grullo shetlandertje ?
Is die nog verkocht of stond die er aan het einde nog ? :o

Iedereen heel veel plezier met hun nieuwe aanwinsten !

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:36

Wow, 300 voor het grullotje. Jouw bod van 100 was nog meer dan schappelijk. Daar was ik ook wel even mee in discussie gegaan.

Geweldig dat ukkie bij Divoza!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:39

Er stond ook een groepje shetten in zo'n bouwhek-stal waar er 2 hele kleine veulens van waren. Ik had mijn vraagtekens of het geen dwergjes waren. De verkoper vroeg 1250 euro voor zo'n veulen, echt idioot veel.

HxSunlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:45

Het was gister een gezellige dag en de paarden stonden er veel beter bij dan vorig jaar!
Maar niet weer zo'n pareltje tussen gevonden die ik vorig jaar gekocht had :D

En leuke aanwinsten iendereen! <3
Die spanjaard veroverde ook mijn hartje ma toch iets te hengst voor mij :=

Daniellejody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 08:58

Murosch schreef:
Er stond ook een groepje shetten in zo'n bouwhek-stal waar er 2 hele kleine veulens van waren. Ik had mijn vraagtekens of het geen dwergjes waren. De verkoper vroeg 1250 euro voor zo'n veulen, echt idioot veel.

Ja die vent was geloof ik niet goed ofzo. Al zijn mini's met potentiële dwerggroei kostten rond de 1000 euro. Ze hadden allemaal "speciale" kleuren....

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:00

Ben wel eens ergens geweest die paarden via de dierenbescherming opving. Als ze dan door de mallemolen waren geweest werden ze gewoon per stuk via marktplaats verkocht. Ken trouwens nog iemand die dat doet. Werkt bij de dieren politie.

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:01

Ik heb een mini roodschimmel met stipjes op de kont gekocht! Het is een veulenhengstje en hij heet Toby <3 Hij stond geschoren met een fleecedekentje op de markt, arm beest bibberde helemaal. Toen wij hem hadden gekocht moesten we nog ff een deken fixen op die markt, na láng zoeken een gouden tip gekregen van een vrouw, kraampje met allemaal falabella spulletjes. Misschien heeft iemand ons wel gezien, een roodschimmeltje met een bordeaux rood dekentje :))

jecco_ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:03

Ik zag deze voorbij komen
Afbeelding
was de pony van een vriendin van mij. Is blijkbaar verkocht door diegene die haar van haar had verkocht en hier terecht gekomen.
Weet iemand of ze is verkocht, of toevallig bij een bokker terecht gekomen? Beestje heeft goede papieren

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:07

Wat kunnen sommige paardenmensen zich toch onwijs hufterig gedragen. Werkelijk waar.

We liepen gisteren over de paardenmarkt en er komt een vrij forse dame aan die een shetje ofzo achter zich aan heeft. Met een grote smoel van heb ik jou daar, duwt ze een jongetje aan de kant. Opflikkeren. Kind was zich van geen kwaad bewust. Wat is er mis met: Mag ik er even langs?

Iemand trouwens enig idee van dat ponietje dat ik in mijn vorige post postte?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:08

Had iemand hem hier in dit topic niet gekocht?

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:08

jecco_ellen schreef:
Ik zag deze voorbij komen
[ Afbeelding ]
was de pony van een vriendin van mij. Is blijkbaar verkocht door diegene die haar van haar had verkocht en hier terecht gekomen.
Weet iemand of ze is verkocht, of toevallig bij een bokker terecht gekomen? Beestje heeft goed papieren

Wij (ik en 2 kennissen) waren op zoek naar een goede, gezonde sterke bereden A, B of C pony. Deze hebben we meerder keren gezien, de eigenaar was steeds weg. We hebben verdeeld over de hele ochtend 5x (!) gevraagd van wie het dier was. Er waren best veel kopers voor het beestje, maar omdat steeds de eigenaar weg was weet ik niet zeker of ie nou wel of niet verkocht is..

Welshponyfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:14

Rocamor schreef:
Wat kunnen sommige paardenmensen zich toch onwijs hufterig gedragen. Werkelijk waar.

We liepen gisteren over de paardenmarkt en er komt een vrij forse dame aan die een shetje ofzo achter zich aan heeft. Met een grote smoel van heb ik jou daar, duwt ze een jongetje aan de kant. Opflikkeren. Kind was zich van geen kwaad bewust. Wat is er mis met: Mag ik er even langs?

Klopt. En liegen! We keken bij een B pony, was super braaf volgens de verkoper, en al héél lang van zijn dochters geweest. Toen ik vroeg aan hem hoe de pony heette antwoordde hij: Euhh, uhmm.. moet ik even in het paspoort kijken.. :') Tja, en dan moet ik geloven dat hij de pony al lang had.. :x

Later kwamen we er ook achter dat het dier was verdoofd.
Laatst bijgewerkt door Welshponyfan op 21-10-15 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 09:16

Welshponyfan schreef:
Rocamor schreef:

Klopt. En liegen! We keken bij een B pony, was super braaf volgens de verkoper, en al héél lang van zijn dochters geweest. Toen ik vroeg aan hem hoe de pony heette antwoordde hij: Euhh, uhmm.. moet ik even in het paspoort kijken.. :') Ik hoop toch op z'n minst dat als je de pony al heel lang hebt voor je dochters je minimaal wel weet hoe het dier heet :+

Later kwamen we er ook achter dat het dier was verdoofd.

Dit weet je toch of niet? Alle 3+ paarden en pony's zijn daar bereden en betuigd en misschien 1 op de 10 a 20 zal dit waar van zijn. Het is overal bekend dat je op een markt handelaren niet moet geloven ;)