Zwaar ongeluk met paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 00:42

Haha ja het gaat goed met hem. Sharontucker staat daar nu met haar pony en doet oefeningen met Hassan. Ik ben er vorige week weer geweest en zijn hoef schijnt heel kort te zijn geweest, maar groeit langzaam aan. Hij sleept al veel minder met zijn been. Er zit nu een litteken op zijn been en het haar groeit niet helemaal terug. Ik heb er alleen geen foto van, jij wel Sharon?

Lil_shorty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 00:52

O my god wat een nacht merrie zeg jeetje.
Sterkte hoop dat hij pijn vrij kan leven en het goed komt voor het paardje .
prikkeldraad moet verboden worden rot spul is het !!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 01:26

mooi dat het langzaam aan toch steeds beter gaat met hem :)
Vechtertje :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 02:13

Zo die eerste foto net even bekeken, echt een godswonder dat er nog wat aan te doen was. echt vreselijk rotspul prikkeldraad. zouden ze moeten verbieden bij dieren gebieden.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 02:16

En wat ziet het er nu al ontzettend goed uit ben verbaasd.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 03:16

franka75 schreef:
Zo die eerste foto net even bekeken, echt een godswonder dat er nog wat aan te doen was. echt vreselijk rotspul prikkeldraad. zouden ze moeten verbieden bij dieren gebieden.

Ja, ik vergeet het moment dat ik hem zag nooit meer. Hij heeft geluk gehad dat hij nog zover door heeft kunnen draven. De dierenarts wilde hem laten inslapen, totdat wij zeiden dat hij nog een stuk heeft gedraafd en toen heeft de eigenaar de trailer opgehaald.

En ik vergeet ook nooit meer het moment dat hij naar huis mocht en de trailer zag en spontaan de andere kant op rende richting een best wel drukke weg. Gelukkig stonden daar nét die lekkere grassprieten :')

franka75

Re: Zwaar ongeluk met paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 00:19

Ok wilde hij de trailer niet meer in? Blij voor je dat het zo goed gaat

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 00:36

franka75 schreef:
Ok wilde hij de trailer niet meer in? Blij voor je dat het zo goed gaat

Nee, hij kan wel vaker de andere kant op rennen, maar uiteindelijk gaat hij er altijd wel in. Hij staat ook bijna nooit op de trailer.

Maar toen hij naar huis mocht wilde hij echt niet op de trailer. Ze hebben hem gesedeerd en daar brak hij door heen. Nog een klein beetje sedatie en daar werd hij wat slomer van. Toen hebben we hem de trailer op geduwd :')

Krijg helaas net een berichtje van vriendin dat hassan geen stap meer verzet in het weiland. Eigenaresse wilde het even aankijken tot morgen. Ze dacht aan een hoefzweer. Ik hoop dat ze de dierenarts of hoefsmid snel laat komen..

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 14:35

Vriendin is vandaag gaan kijken en zijn been blijkt dik en warm te zijn. Hij loopt erg moeilijk nu.

Afbeelding

Dat been was altijd al iets dikker vanwege een peesblessure die hij heeft gehad bij de vorige eigenaar.
Hij is 2 weken geleden bekapt en hij heeft daarna behoorlijk kreupel gelopen.

Eigenaresse heeft nu een vriendin en tevens instructrice gebeld.
Maar ik hoop dat ze er snel een DA bij haalt..

sharontucker

Re: Zwaar ongeluk met paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 22:06

Het been wat nu dik is, is niet het been waar hij het litteken heeft. Dus ook niet het been waar hij gevoelig mee liep na het bekappen.
Hij loopt al wat meer en makkelijker door de wei :-)

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-15 03:19

sharontucker schreef:
Het been wat nu dik is, is niet het been waar hij het litteken heeft. Dus ook niet het been waar hij gevoelig mee liep na het bekappen.
Hij loopt al wat meer en makkelijker door de wei :-)

Klopt, aan dat been had hij de peesblessure gehad. Maar doordat zijn hoef is recht gezet gaat hij niet alleen dat been anders gebruiken, de rest ook. Toen hij kreupel liep op het andere been, heeft hij misschien dat been teveel belast. Daarnaast heeft hij best veel gedaan de laatste tijd terwijl hij niet veel gewend is.

Fijn dat hij al makkelijker loopt. Is zijn been nog steeds zo dik en warm?
En laat ze er nog iemand naar kijken?