Gert van het hof op ons paard !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:29

cobiie schreef:
Air schreef:

Dat staat natuurlijk gelijk aan thermografische beelden, om maar een voorbeeld te noemen wat hedendaags mogelijk is.

Als dat aan elkaar gelijk staat hoeft er bij dit dier iig geen thermografische beelden gemaakt te worden aangezien er ook al een fysio bij geweest is voordat hij naar Gert ging. ;)

Ik mag hopen dat je snapte dat het sarcastisch was? Anders eens inlezen wat thermografie is.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:30

Mir_U schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe het gros van de Bokkers, die niet snel iets van een da wil aannemen, zelf als patiënten zijn in het ziekenhuis :')

Als ik inderdaad niet zelf had meegedacht daar had ik onnodig onder een scan gelegen. En dat is niet zo gezond voor je lichaam :)

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:31

Mir_U schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe het gros van de Bokkers, die niet snel iets van een da wil aannemen, zelf als patiënten zijn in het ziekenhuis :')

Zeer vervelend denk ik,

Ik snap ook niet dat die bokkers die het hier allemaal beter weten niet zelf dierenarts zijn geworden. Ik neem aan dat je toch wel op je dierenarts kan vertrouwen.

Verder heb ik weinig over het filmpje te zeggen behalve dat ik het erg gaaf vind ook om te zien, ramptoerist.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:32

Ik ben ook eens bijna geopereerd voor een blindedarmontsteking die er niet was. Grappige was dat dat juist door een andere arts aangeraden werd, gelukkig heeft onze eigen arts er nog net op tijd een stokje voor kunnen steken.
Je eigen DA kent je paard het beste, heeft de diagnose gesteld en de behandeling opgestart en volgt de zaak op. Second opinion is leuk, maar die DA wordt ook zomaar midden in een casus gedropt. Dat is dus ook niet heilig.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:33

En twee meningen hoeft niet altijd een betere uitkomst te betekenen. Ik vraag me soms wel eens af waar het ophoudt, moet je dan voor alles alle toeters/bellen uit de kast trekken, puur omdat ze bestaan..?

Air

Re: Gert van het hof op ons paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:35

Ik vind inderdaad dat je dat over moet hebben voor je dier. Ze kunnen het je niet vertellen dmv. tekst.

Als je kinderen hebt is dat ook heel normaal, mag ik hopen.

Dieren en kinderen kunnen nou eenmaal niet voor zichzelf zorgen.

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:36

Nou er is wel een grens aan de mallemolen vind ik, en zo'n beslissing moet je als diereigenaar ook kunnen nemen.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:38

Joolien schreef:
Ik denk dat ieder een andere interpretatie ziet, ik zie het namelijk helemaal niet zoals jij het ziet.

Nee, dat had ik al begrepen na 20 pagina's, dat andere mensen het anders zien :+
Vertel eens dan: hoe zie jij het?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:38

Pff, air. Als ik een dierenarts was zou ik je niet graag als klant hebben. Beetje vertrouwen in een dierenarts.
Ja, je kan alles uit de kast trekken. Fysio, chiropractor, thermotesten, mri, ct scan. Maar op een gegeven moment kun je ook gewoon zeggen "we gaan proberen en kijken wat dat doet", als de belangrijkste dingen uitgesloten zijn. Ik mag aannemen dat als de arts zegt dat er geen sprake is van pijn hij dat ook heeft uitgesloten. Dan kunnen we allemaal vraagtekens gaan zetten bij die arts, maar als ts vertrouwen heeft in de arts, wie zijn wij dan?
Laten we even realistisch zijn zeg... Ja, soms zal die arts een fout maken, maar dat praat het niet goed om ieder paard met een AANWIJSBARE reden voor een gedragsprobleem helemaal binnenstebuiten te keren. Daar heeft niets te maken hebben met "over hebben voor je paard", want het paard wordt er niet beter van. Al had ik miljoenen, dan zou ik dat nog niet doen, tenzij een professional het probleem ook niet opgelost krijgt.
Het kind een aantal paginas terug dat gevallen was met pijn in een been haal je ook niet gelijk door de mallemolen. Je sluit de ergste dingen uit en daarna moet je ze gewoon in actie brengen. Ls je merkt dat dat niets verbeterd, dan ga je uitzonderlijke dingen uitzoeken.

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:42

Wie was t ook alweer die zei dat er meer scans gemaakt moesten worden, alvorens Gert er bij te halen??

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:45

secricible schreef:
Pff, air. Als ik een dierenarts was zou ik je niet graag als klant hebben. Beetje vertrouwen in een dierenarts.
Ja, je kan alles uit de kast trekken. Fysio, chiropractor, thermotesten, mri, ct scan. Maar op een gegeven moment kun je ook gewoon zeggen "we gaan proberen en kijken wat dat doet", als de belangrijkste dingen uitgesloten zijn. Ik mag aannemen dat als de arts zegt dat er geen sprake is van pijn hij dat ook heeft uitgesloten. Dan kunnen we allemaal vraagtekens gaan zetten bij die arts, maar als ts vertrouwen heeft in de arts, wie zijn wij dan?
Laten we even realistisch zijn zeg... Ja, soms zal die arts een fout maken, maar dat praat het niet goed om ieder paard met een AANWIJSBARE reden voor een gedragsprobleem helemaal binnenstebuiten te keren. Daar heeft niets te maken hebben met "over hebben voor je paard", want het paard wordt er niet beter van. Al had ik miljoenen, dan zou ik dat nog niet doen, tenzij een professional het probleem ook niet opgelost krijgt.
Het kind een aantal paginas terug dat gevallen was met pijn in een been haal je ook niet gelijk door de mallemolen. Je sluit de ergste dingen uit en daarna moet je ze gewoon in actie brengen. Ls je merkt dat dat niets verbeterd, dan ga je uitzonderlijke dingen uitzoeken.

Op een geven moment is heel wat anders dan direct, na een paar weekjes longeren.

Mijn verzorgpaard mankeerde volgend de DA ook niets, er was tenslotte niks uit foto's ed. gekomen, dus er kon toch niks zijn?
Gelukkig voelde het voor de eigenaaresse nog niet goed en is ze verder gaan kijken.

Maar zo te lezen zijn er dus zat mensen die dat niet willen doen.

Op het moment dat je niet weet wat je kind heeft ga je hem toch ook niet door laten lopen met veel pijn?

Mir_U

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:47

Tuurlijk zoek je naar oplossingen, maar ook de opties in een ziekenhuis zijn niet oneindig, of vergoedbaar. Ook voor mensen houdt het ergens op.

Paard en kind vergelijken vind ik al heel ver gaan eigenlijk

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:47

Ik snap echt niet je zelf vind dat je eerlijk bent op het moment dat je je ogen zo sluit voor de realiteit. Neem dan een hobbelpaard... maar geen levend dier.. of kind.

Er is nu al zo vaak gebleken dat er meer achter zit... wie ben je op het moment dat je dan bepaalt dat het paard zich maar aanstelt?
Vraag jezelf dat eens af, alvorens het heel normaal te vinden.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:48

Anoeska schreef:
Even een gewetensvraag; hoe 'erg' is het dat het paard een beetje pijn heeft? (ooh ooh, daar komt iedereen...). Je komt aan spieren die een tijd niet, of verkeerd zijn gebruikt. Daar doorheen werken, doet een paard inderdaad een beetje pijn.

Hoe weet je of dit paard maar een beetje pijn heeft, dat is natuurlijk de grote vraag.

Ik denk dat de uiteindelijk crux hem erin zit, dat ik zelf aan een gezonde hals niet zo'n geruk en getrek wil zien. Ik vind dit alles behalve vriendelijk. Naar aanleiding van de meeste opmerkingen hier maak ik op dat dit als een normale manier van rijden wordt gezien. Dit is vriendelijk zelfs en ik las zelfs dat dit vertrouwen schept :+
Tsja, daar zullen we altijd over verschillen, ik kan hier met moeite naar kijken.

Wel interessant dat op een piepklein beetje kreupel paard zitten al absoluut not-done is in de paardenwereld. Zelfs eentje die geen ontsteking heeft en er niets te vinden is, op een kreupel paard ga je niet rijden, zelfs niet bij een lichte onregelmatigheid. Een ontsteking in de hals krijgt drie weken om te genezen en dan zetten we de kanonnen in en moet en zal het paard erdoorheen lopen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:48

Mir_U schreef:
Tuurlijk zoek je naar oplossingen, maar ook de opties in een ziekenhuis zijn niet oneindig, of vergoedbaar. Ook voor mensen houdt het ergens op.

Paard en kind vergelijken vind ik al heel ver gaan eigenlijk

Dus als er geen probleem gevonden is een maandje tijd dan is er geen probleem?
Als je dat ergens ophouden vindt.... :n

Waarin gaat het ver? Speelt het teveel in op je gevoel omdat je er dan over na moet denken?

qwerty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:49

WOW, echt knap. Ik zou er al 10x afliggen! Hoe blijft hij zo kalm zitten! Echt bewondering hoor! :j

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:51

Grappig, dit soort reacties van qwerty14 ertussendoor :D
Geeft natuurlijk wel goed aan waar het allemaal om draait :+

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:52

Ik zag net een hele grappige opmerking voorbij komen, maar hij is alweer weggehaald :D :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:00

Sanne, nee, dit vind ik niet normaal. Ik hoop dat mijn paard nooit in het stadium terecht komt dat die naar Gert moet en ik heb er eigenlijk alle vertrouwen in dat dat ook nooit gebeurt. Maar wie ben ik om een ander te veroordelen die deze keuze wel maakt? Wie ben ik om te zeggen dat TS niet aan het welzijn van het paard denkt? Wie ben ik om te zeggen dat ze na groen licht van de DA, fysio, tandarts en zadelpasser toch nog niet voldoende naar het paard gekeken heeft?
Tenzij je het 100% zeker weet dat jijzelf dit paard terug op de rit krijgt, vind ik dat zeer moeilijk. En dan is het natuurlijk wel zo nobel om een trainingsplek op je stal aan te bieden. (dit is niet alleen aan jou gericht sanne). Van voor mijn computerscherm krijg ik het stoutste paard weer goed en weet ik perfect hoe ik een passage uit Parzival krijg, maar in real life valt dat af en toe nogal flink tegen. Ieder maakt zijn eigen keuze, je kan dan tips en adviezen geven of zelfs een tegengewicht bieden. Maar hoe TS nu al 23 pagina's afgeschilderd wordt vind ik niet netjes.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:06

Air schreef:
Wij hebben het voorrecht om op een paard te zitten... ze laten het toe, ze willen meewerken. Zit in hun aard, overlevingstechniek.

Nou, niet altijd dus en dan komt Gert er aan te pas..

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:08

Gini schreef:
Sanne, nee, dit vind ik niet normaal. Ik hoop dat mijn paard nooit in het stadium terecht komt dat die naar Gert moet en ik heb er eigenlijk alle vertrouwen in dat dat ook nooit gebeurt. Maar wie ben ik om een ander te veroordelen die deze keuze wel maakt? Wie ben ik om te zeggen dat TS niet aan het welzijn van het paard denkt? Wie ben ik om te zeggen dat ze na groen licht van de DA, fysio, tandarts en zadelpasser toch nog niet voldoende naar het paard gekeken heeft?
Tenzij je het 100% zeker weet dat jijzelf dit paard terug op de rit krijgt, vind ik dat zeer moeilijk. En dan is het natuurlijk wel zo nobel om een trainingsplek op je stal aan te bieden. (dit is niet alleen aan jou gericht sanne). Van voor mijn computerscherm krijg ik het stoutste paard weer goed en weet ik perfect hoe ik een passage uit Parzival krijg, maar in real life valt dat af en toe nogal flink tegen. Ieder maakt zijn eigen keuze, je kan dan tips en adviezen geven of zelfs een tegengewicht bieden. Maar hoe TS nu al 23 pagina's afgeschilderd wordt vind ik niet netjes.

Amen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:08

Elan_GV schreef:
Air schreef:
Wij hebben het voorrecht om op een paard te zitten... ze laten het toe, ze willen meewerken. Zit in hun aard, overlevingstechniek.

Nou, niet altijd dus en dan komt Gert er aan te pas..

Weer een waarzegster *\o/*

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:09

@gini: Misschien om even iets te nuanceren: ik begrijp echt heel goed dat de TS alles gedaan heeft wat er in haar mogelijkheid ligt om dit paard te helpen. Mijn commentaar is dan ook zeker niet richting TS gericht.

Je leert van je ervaringen en tien jaar geleden had ik misschien ook wel gedacht dat er geen andere optie zou zijn.
Nu weet IK beter, dus IK zou dit absoluut nooit bij een paard willen. Ik wil dan ook zeker wat tegengas bieden aan alle mensen die hier reageren dat er geen ander mogelijkheden zijn. Die zijn er namelijk wel. Minder spectaculair en heel saai eigenlijk :D.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:11

Gini schreef:

Ik vind de mensen die het niet erg vinden echt heel veel erger.... Dat betekend dat de grens van wat normaal is steeds hoger komt te liggen. Iets wat ik als dierenliefhebber niet begrijp en ook niet wil begrijpen.
Overigens wordt ze niet zo afgeschilderd aangezien het een feit is dat er maar weinig tijd en controle in is gestoken.

Als je alleen oeh en ah wil moet je niets op een discussieoforum zetten.

Jniena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:11

Erg gaaf filmpje ben toch altijd nog weer onder de indruk hoe gert het allemaal uitzit