KNHS instructieweek voor paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pietiedecy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:53

Simyo schreef:
Dan is het juist super leuk dat jij zo'n fries hebt die dat niet doet!! :)

Mijn paard vond crossen de 1e keer ook echt heel spannend en werd er echt vervelend van, nu gaat het wat beter gelukkig! Ik was ook een pony gewend die echt overal overheen ging en door heen enzo, dat was echt zo'n klein scheurmonster!

edit: nou nog een kleine troost dat de rest wel goed ging!! Mag hopen dat er niet 1 of andere vieze kerel stond te kijken? :') :')

ja daarom lijkt allround mij ook wel heel leuk! omdat ze het wel kan! en niet zo lomp is bij het springen.. :D

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:54

Ik zou graag willen gaan, ik denk dat mijn Friesje en ik er veel van kunnen leren.. Maar we hebben nog geen een wedstrijd gereden, geen niveau.. Zouden wij er dan toch terecht kunnen? Ondanks dt we eigenlijk een "groen" team zijn??

supriceee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:54

ik heb nog nooit gecrost! maar denk dat mn knol het erg leuk zal vinden

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:55

Groener dan ik met de pony vorig jaar kan niet. Had precies 1 keer met de merrie gereden 1 week voor Ermelo, en dat was een bosritje. We reden maandag de eerste les dus voor de 2e keer samen haha..

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:55

Simyo schreef:
Wat een geweldig filmpje! hahaha, dat prethoofd na de 1e keer toen je er bijna vanaf lag! heel leuk!
En leuk dat al die mensen je zo aanmoedigen!!

Haha ja er stonden echt veel mensen te kijken :')

bente12 schreef:
Lioony schreef:

Hé, niet roddelen jullie! :')
Jeetje wat hebben wij daarna toen gelachen in de kantine zeg.. :+
http://www.youtube.com/watch?v=aJgHAYZZCOY

hahaha geweldig! maar t ziet er toch best eng uit hahaha!

Nee joh! Die eerste springfoto in jouw profiel, met de rode hindernis, die is nog hoger dan die heg! Je gaat eerst een walletje op en springt dan over de heg. De afsprong gaat vanzelf. Die oefen je sowieso eerst vanaf een lager walletje.[/quote]

echt?? het ziet er zo hoog uit! haha maar dat ligt dan waarschijnlijk aan mij haha! :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:57

Lioony schreef:
Groener dan ik met de pony vorig jaar kan niet. Had precies 1 keer met de merrie gereden 1 week voor Ermelo, en dat was een bosritje. We reden maandag de eerste les dus voor de 2e keer samen haha..

Dus ik kan me in feite gewoon aanmelden voor allround?

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:00

Kom toevallig dit topic tegen, lijkt me toch wel heel leuk om mee te doen. Is het programma allround bij paarden t zelfde als bij de pony's? Ik ben twee jaar geleden met m'n pony geweest, dat was wel echt een super week! :)

KimAlFoto

Re: KNHS instructieweek voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:07

Laat ik me ook maar even aanmelden! Mij lijkt het ook super leuk om te gaan!
Heb alleen geen enkel (officieel) wedstrijd ervaring.. (nog niet hihi)
Wel onderling springen (80cm) en crosswedstrijdjes!

Heb je wedstrijd ervaring nodig voordat je mee mag doen?

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:10

Tooot , o geweldig hahaha :') _O-
Wij hadden ook wel een groepje hoor. Roel met der ''jonge groene'' paard die de makste van allemaal was. Jij met die pony. Dat rare beest van mij die niet door t water wou.
Was echt zoo leuk.

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:19

Nee wij hadden een lekker groepje wil je zeggen pris :P zoe met dr gigantische knol en dan ik met me liliputter die bovenop een crosshindernis gaat liggen, vervolgens tijdens de springles op vrijdag eerst midden in de oxer gaat liggen en daarna de balk gewoon tussen dr benen trekt waardoor ik een gigantische knaller maak.. en kelly met dr maffe beest die als ik erop ga zitten denkt dat ie de hemel moet aanraken met ze neus en tja kiki was wel normaal haha

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:21

gaan die weken op leeftijd of echt paard/pony?

ik ben 25 heb een haflinger, moet ik me dan opgeven voor de ponys of paarden? ik start zelf tussen de paarden.

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:22

Afbeelding

Met jesse <3 <3 :~

@Plutolover, ik zou me opgeven voor de paarden. is veel leuker voor jou leeftijd. bij de pony week ligt de gemiddelde leeftijd toch rond de 14/15

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:23

dan bij de paarden opgeven :j

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:27

Hahaha geweldig, die foto's en filmpjes!
Kamp koorts begint nu bij mij ook op te spelen. :D

Nog nooit gecrosst en pas 1 keer als combinatie gesprongen en ponylief deed het allemaal zonder problemen. Dus ook als je nog geen ervaring hebt, kan je echt gewoon gaan crossen! :):)
Afbeelding

Jesse Teune vond ik echt vreselijk lesgeven. :+

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:28

ochhh die Schimmel is knap!!!! Damnn!! Helemaal mijn type paard!!

Maar wacht eens, die Jesse! (is dat dé Jesse waar iedereen het over heeft?)
Die is nog best wel jong!! Ik dacht een oude man ofzo, hij is niet lelijk ofwel? hahaha,

Die beschrijving van Sabszz over haar groepje, haha, het klinkt wel heel gezellig!

idapaulien

Ik zit ook te denken om mij dit jaar op te geven maar ik weet het nog niet zeker..
Ik wilde altijd al bij de pony's, nu heb een paard dus dan moet ik bij de paarden maar ze is nu een kleine twee maanden onder het zadel. Dus op hoog niveau zal ik dan nog niet zijn. :') Maar allround llijkt mij wel super leuk. Is het dan wel leuk of moet je je paard al echt op hoog niveau hebben voor een leuke week? En maakt de leeftijd bij de paarden erg veel uit? :)

Fee_

Plutolover, volgens mij moet je wel bij de paarden aangezien je al boven de 18 bent.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:29

ik ga dan wel voor de alround. Wil echt zo graag een kee crossen. al zal me paard niet door het water gaan. Maar de rest lijkt me zo gaaf.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:29

*valt topicje binnen* :D :o
KNHS instrucieweek, laatst kwam het idee bij me op dat ik heel, heel, heel misschien komende zomer wel wil/kan gaan met mijn bijrijdpaard. Maar 't is nog maar een vaag hersenspinsel. :P
Mijn vragen over zo'n week kunnen jullie vast wel beantwoorden..?

Wat doe je allemaal in zo'n week?
Zijn er eisen waaraan je moet voldoen met je paard? (min. B dressuur oid? )
Is het leuk om in je eentje te gaan of zijn er snel groepjes gevormd? (of hangt dat van je week af en de mensen die dan komen? :P )

Zoals ik al zei, 't is nog maar een heel vaag ideetje, of ik 't ook ga doen hangt een beetje af van of ik dan, zin, tijd, geld, vervoer etc heb en hoe het met rijden gaat.
Ben benieuwd wat jullie over mn vragen zeggen O:)

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:30

plutolover schreef:
ik ga dan wel voor de alround. Wil echt zo graag een kee crossen. al zal me paard niet door het water gaan. Maar de rest lijkt me zo gaaf.

Als jij denkt dat die er niet door heen gaat... dan gaat die sowieso niet! :+ (Wijze woorden van m'n vader... hoe vaak ik dat al heb moeten horen...)

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:31

UMayDream schreef:
KNHS instrucieweek, laatst kwam het idee bij me op dat ik heel, heel, heel misschien komende zomer wel wil/kan gaan met mijn bijrijdpaard. Maar 't is nog maar een vaag hersenspinsel. :P

Is het leuk om in je eentje te gaan of zijn er snel groepjes gevormd? (of hangt dat van je week af en de mensen die dan komen? :P )

Zoals ik al zei, 't is nog maar een heel vaag ideetje, of ik 't ook ga doen hangt een beetje af van of ik dan, zin, tijd, geld, vervoer etc heb en hoe het met rijden gaat.

_/-\o_

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:35

UMayDream schreef:

ligt eraan welke week. Alround is elke dag uur dressuur les en daarbij een uur cross/springen/buitenrit. Dus elke dag 2 lessen. vrijdag keuze les. savonds clinics.
alround niet, dressuur en cross wel.
via bokt leer je al veel mensen kennen, dus helemaal alleen ga je niet.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:38

Bedankt voor je antwoorden :D
Allround klinkt wel leuk, van alles wat. M'n bijrijdpaard is echt een heethoofd die wel van racen houd, en ik zou graag 's met haar crossen dus lijkt me geweldig om dat in zo'n week te doen! Is een BP dan verplicht? En wat zijn de eisen voor de dressuur en cross week?
Sorry voor de vele vragen. :')

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:40

Body protector is niet verplicht maar met crossen en springen natuurlijk wel aan te raden.

_Priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:42

dressuur L1+5 volgensmij, cross weet ik niet.
BP is niet verplicht ,maar ik raad het je wel aan.
Haha maakt niet uit, je mag altijd pbjte sturen. Het enige is dat ik alleen van de alround week weet.