Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 17:11

Ik ben er ook niet bang voor dat zij ze in beslag nemen want heb ze overdag nog steeds mooi buiten maar mijn hek voor wel op slot als ik er niet ben. Ik heb nog niets weer gehoord maar dat komt vanzelf denk ik wel dus wacht het gewoon even af. En heb de dierenarts achter me staan met alle dieren. En dan moet die man maar eens het tegendeel bewijzen dat de paarden zo niet kunnen staan.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:15

NiFallor schreef:
Jotoma schreef:
Scherp van Sandraa, benieuwd wat TS daarop te zeggen heeft :)

En wat is er dan zo ontzettend 'scherp'? Wie er 3 maanden geleden geweest zijn soms? Zoja, jammer dat jullie niet zo scherp zijn, dat heeft TS namelijk allang genoemd.
Wat ik echt jammer vind is dat er zo 'scherp' gereageerd moet worden, sommigen proberen werkelijk TS steeds te betrappen op onwaarheden. Pff, beetje geduld, scherpe mensen!

Wie zegt dat ik haar wil betrappen op onwaarheden?
Ik vraag alleen welke instantie geweest is, in de OP staat inspectiedienst meer niet?
Die hebben toch ook een rapport gemaakt dat alles goed was? Dan zou ik me geen zorgen maken, rapport scannen en mailen, faxen of posten naar de DP.
Laatst bijgewerkt door koos2015 op 23-01-12 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:18

abba schreef:
@ Bethje31:

Je hebt gelijk hoor, dat lijkt mij ook niet, ze zullen zo-ie-zo eerst waarschuwen en als er niets aan de hand is, kun je dat toch aantonen? Ik denk ook dat het ene paard het andere niet is, ik heb van die pony's die het liefste NOOIT binnenkomen (alleen voor brokjes), maar als het erg slecht is gaan ze toch echt naar binnen, willen of niet!

En ik ben het met je eens dat sommige mensen zich er te makkelijk vanaf maken, zo van.. er is een stal, er is een uitloop, ik gooi er hooi en water bij, zoek het verder maar uit, dat is volgens mij óók niet de goeie manier! Dan liever een gepamperde staldiva :D

't Is niet altijd even gemakkelijk, maar dat maakt de hobby alleen maar leuker!

Wat is daar fout aan? Hoezo maak je je er dan gemakkelijk van af?
Volgens mij heb ik ze nl. ook zo staan :+ .
Ik mest ze wel elke dag de stal uit, veeg de ergste modder van ze af, knuffel eens lekker met ze, verzorg de benen van de tinker extra ivm mokgevoeligheid, maar voor de rest lopen ze wat rond.
Wat bedoel je eigenlijk met een staldiva? Een paard wat altijd binnen staat in de dekentjes? Als dat zo is, dan heb ik toch liever mijn paardje lekker buiten in de frisse lucht staan bij de stal met uitloop ;) , met een lekker dikke wintervacht.

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 17:20

Sandraa schreef:
Jotoma schreef:
Scherp van Sandraa, benieuwd wat TS daarop te zeggen heeft :)

Wie zegt dat ik haar wil betrappen op onwaarheden?
Ik vraag alleen welke instantie geweest is, in de OP staat inspectiedienst meer niet?

Volgens mij krijg je een rapport nadat ze langs zijn geweest, dus dan zou ik me geen zorgen maken als er niks aan de situatie veranderd is. Of krijg je geen rapport?

Als je even terug leest kan je wel zien wie er geweest is en hoe dat is gegaan en ik ga het niet nog een keer er op zetten voor mensen die niet goed lezen maar wel vanalles er op zetten.

koos2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:22

Zoals je ziet had ik dat al aangepast.
Maar de regelgeving waar je om vroeg staat er ook op bij dat vanalles.

Martina67

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:23

_-:( Mijn mond valt hier echt bij open.]

Bezuinigen op alles, maar wel geld hebben voor deze onzin!
Neeee, lekker opsluiten die beesten... kunnen ze elkaar tenminste doodslaan, of de stal brand af of
ze verongelukken doordat ze zo fris zijn.

-:(- Waar zijn die idioten van de dierenpolitie in hemelsnaam mee bezig!
Bovendien geloof ik ook niet dat ze zomaar je terrein op mogen!

Iemand die je wil treiteren TS?
Verder aangifte gaan doen van huisvredensbreuk of zo (Ja, ik weet zal niet veel uithalen, maar toch)

Waar gaan ze al die paarden en pony's laten die nu nog buiten staan trouwens?
Dát worden er veel voor in beslagname....
Of zou dit een verkapte manier zijn "paardachtigen" uitroeien van de overheid.... tsss 8)7 :n

Ik hoop dat er nog mensen zijn die begrijpen dat paarden, pony's e.d dieren zijn en geen poseleine poppetjes.
Laatst bijgewerkt door Martina67 op 23-01-12 17:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:23

Is er dan uberhaupt ergens een bak/paddock te vinden waar geen modder is momenteel? Hier is het echt niet anders hoor en wij hebben de paarden ook 24/7 buiten. Zelf zitten ze er totaal niet mee en vinden het zalig om door de modder te banjeren en zelfs te rollen. (Ze hebben echter wel een schuilstal waar ze wel droog kunnen staan mochten ze dat willen.) Nee een paard om een beetje modder opsluiten in een stal is diervriendelijk. :n

Jezus wat een knuppels! Als mij dat zou overkomen zou ik er echt werk van maken!

Sterkte met die geweldige 'dierenpolitie'.

BAH het stoom komt werkelijk uit mijn oren! -:(-

Izep

bethje31

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:35

"Neeee, lekker opsluiten die beesten... kunnen ze elkaar tenminste doodslaan, of de stal brand af of
ze verongelukken doordat ze zo fris zijn."

Dat is nou ook weer een beetje kort door de bocht he...ik bedoel doodslaan??

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 17:53

Ik heb de foto's gezien en denk dat die 'dierenpolitie' nog maar eens goed voorgelicht moet worden :Y)
Ziet er prachtig uit zo! :)

Edit: Wat weggehaald.

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:00

Ik vraag me toch af of dit niet een of andere zieke grap is van iemand. Je zegt dat ze op je terrein zijn geweest toen je er niet was. Was er helemaal niemand aanwezig? Hebben ze een briefje achtergelaten met een officieel logo erop? Heb je al eens gebeld naar de dierenpolitie om te checken of zij er idd wel zijn geweest?

ALS ze het idd zijn geweest dan vraag ik me af of er niet meer aan de hand is dan alleen maar de modder.

Groet Izep
Laatst bijgewerkt door Izep op 23-01-12 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:10

Jaaaa idd is het geen zieke grap van iemand?? Lijkt me heel raar! Ze willen toch juist dat paarden meer buiten komen?? Hebben mensen van de dierenpolitie wel ook allemaal verstand van dieren weet iemand dat?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:27

Zo ben ik ooit eens benaderd via de telefoon, een zo genaamde abtenaar van de DB.Ik geloofde hem,hij belde nog een paar keer terug. En opeens had ik hem door, ik belde de DB en die meneer was bij hun niet bekend.

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 18:29

Heb ik al beantwoord en het is geen grap

kevje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:32

als ze jong zijn dan hebben ze wel een enorme bos manen en aparte bouw voor een jaarling of ligt dat aan mij?

randalinpony schreef:
spatter schreef:
het verbaasd me dat niemand valt over deze foto
Afbeelding
ik zie 2 zeer schrale tot magere paardjes die wat mij betreft best wat zouden mogen aansterken door wat meer op stal te staan inplaats van in de regen in de blub
nu weet ik natuurlijk het verhaal er niet achter dus er kan een reden zijn , maar dit ziet er echt niet goed uit

je locatie is in mijn ogen helemaal niet slecht en overal is aangedacht dus wat dat betreft vind ik de opmerking dat alles dan maar op stal moet ook grote onzin

Ik vind ze ook niet al te vet, maar ze zijn jong. Ons beeld in Nederland van een 'gezond' paard is toch ook wel compleet naar de verkeerde kant doorgeslagen hoor, moddervet vinden we heel gewoon, maar licht schraal is voor een paard echt wel wat gezonder.

Schraal op zich is geen reden tot zorg zolang de paardjes voldoende ruwvoer hebben, ontwormd worden en medische zorg krijgen. Dat kunnen we allemaal niet beoordelen, nee.

Maar het punt hier was, mogen paarden een dagdeel in zon paddock bij regen en dan is het antwoord natuurlijk, ja, dat is juist toe te juichen bóven 24 opgehokt staan.

Dat deze paardje zouden moeten 'aansterken' door ze continue binnen te houden lijkt me trouwens funest voor hun ontwikkeling, juist jonge paarden zouden dagelijks enkele uren beweging moeten kunnen krijgen.

Mijn jaarlinghengsten zijn ook niet vet, maar krijgen onbeperkt ruwvoer en best wat krachtvoer. Ze spelen echter uren per dag, mensen die uren sporten zijn ook afgetraind. ;)

marijeD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 18:35

Als jij dan toch denkt er zo veel verstand van te hebben zie je dan zijn zilver kleur (geboortekleur) nog in zijn oren en het bruin nog onderaan zijn manen het is maar een b pony dus lijken de manen sneller lang dan bij een paard

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:41

@TS, heb niet het hele topic doorgelezen, maar hebben deze agenten zich bij jou gelegitimeerd als zijnde de dierenpolitie?
Als de paarden goed doorvoed zijn en elke nacht op stal staan dan lijkt het me sterk dat je paarden in beslag worden genomen, want dan kan de dierenpolitie de weilanden in half NL gaan leeg halen. Waar is het niet nat op dit moment.
En zonder toestemming op je erf rondneuzen mag helemaal niet, in elk geval niet als er geen serieuze aanleiding is.

Op de foto drijft je hooi trouwens wel in het water, misschien een idee om daar een andere oplossing voor te bedenken? Al was het maar omdat het zonde is; dat wat in het water ligt zullen je paarden niet meer eten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:43

Die foto is heel erg 'vertekend', kijk maar naar die huizen op de achtergrond.
Pony's lijken smal op de foto,maar dat hoeft helemaal niet in het echt zo te zijn.

Wat betreft de DP,die mensen kunnen er zelf ook niets aan doen dat ze niet genoeg afweten van 'het houden van paarden'. Ze doen ook alleen maar hun werk,het werk wat ze opgedragen word door hun 'baas'. Ze moeten deze mensen wat meer cusussen geven zowel theorie als praktijk.
Ze bedoelen het goed,maar weten niet beter.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 18:54

Misschien is het buiten houden van paarden wel nieuw voor ze.
En hebben ze tijdens de opleiding niet verder gekeken dan de stallen van de bereden politie of de Koningin :+

Ben wel benieuwd hoe dit verder afloopt en als dit bij meerdere mensen al gebeurt is of de opleiding van de dierenpolitie etc onder de loep gaat worden genomen :7

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:50

skippy1 schreef:
Inside informatie. Erg jammer dat ze er (nog?) niet meer van maken.

Dat van die 2 dagen cursus heb ik gehoord op de radio (radio 1). En ook dat van de 80 man maar een klein deel [url]na[/url]de cursus zijn over gebleven toen duidelijk werd dat het een full time functie betrof niet iets voor 'erbij'. Heb het even opgezocht: 74 mensen zijn afgehaakt, van de 80 die de cursus hebben gevolgd.(bron)

Rhys schreef:
@TS, heb niet het hele topic doorgelezen, maar hebben deze agenten zich bij jou gelegitimeerd als zijnde de dierenpolitie?

Als ik het goed heb begrepen is de dierenpolitie zonder bijzijn of toestemming van de eigenaar of iemand anders het terrein op gegaan om daar rond te neuzen.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 19:52

ik begin me nu ook wel aan het weer te ergeren bah zeg .
de moddelpeol wordt steeds groter dit is gewoon niet leuk meer.
ik kan me paarden ook niet verzetten er is gewoon geen plek .

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:02

marijeD schreef:
Ik ben er ook niet bang voor dat zij ze in beslag nemen want heb ze overdag nog steeds mooi buiten maar mijn hek voor wel op slot als ik er niet ben. Ik heb nog niets weer gehoord maar dat komt vanzelf denk ik wel dus wacht het gewoon even af. En heb de dierenarts achter me staan met alle dieren. En dan moet die man maar eens het tegendeel bewijzen dat de paarden zo niet kunnen staan.

Het hek gaat je helaas niet helpen, daar heb ik al even naar geinformeerd. Ze mogen overal komen behalve in een woonhuis, ook als de toegangshekken zijn afgesloten. (De dierenarts speelt wel weer een belangrijke positieve rol)

KseniyaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:13

Toen mijn paarden bij mij op de weide stonden, zijn er ook klachten ingediend door "paarden redders".
Ik had toen 4 paarden op een totaal van 2ha land met een schuilstal.
Rond de schuilstal was het inderdaad modderig.. maar wat wil je in de winter!? De andere delen daarintegen lagen wat hoger en waren dus droog.
Toen kwam de politie mij berispen dat ik dieronvriendelijk bezig was en dat "paarden staldieren zijn en op stal horen".
Hallow het waren 2 jaarlingen, een 2-jaarse en een shetlandpony... Die jongen brokken ga ik echt niet in een stal opsluiten!! Buiten moeten ze staan en liefst zoveel mogelijk!

Er zitten serieus wat leken bij de inspectie en de politie als je het mij vraagt!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:35

Wat is er toen verder gebeurt KseniyaG? Heb jij nog iets gedaan of is de politie gewoon nooit meer langs gekomen?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:37

KseniyaG schreef:
Toen mijn paarden bij mij op de weide stonden, zijn er ook klachten ingediend door "paarden redders".
Ik had toen 4 paarden op een totaal van 2ha land met een schuilstal.
Rond de schuilstal was het inderdaad modderig.. maar wat wil je in de winter!? De andere delen daarintegen lagen wat hoger en waren dus droog.
Toen kwam de politie mij berispen dat ik dieronvriendelijk bezig was en dat "paarden staldieren zijn en op stal horen".
Hallow het waren 2 jaarlingen, een 2-jaarse en een shetlandpony... Die jongen brokken ga ik echt niet in een stal opsluiten!! Buiten moeten ze staan en liefst zoveel mogelijk!

Er zitten serieus wat leken bij de inspectie en de politie als je het mij vraagt!

hoe is dat dan afgelopen?

ik snap niet dat ze dus echt zeggen dat paarden in een box horen...helemaal dat jonge spul.. moet inderdaad lekker lang buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:45

In heel Nederland staan nu de paarden buiten in natte paddocks, kan mij dan ook niet voorstellen dat dat in jouw geval zoals wij hier op de foto's zien zo is geweest. Het heeft weken geregend en modder en modder is 2...

Vraag mij dan ook af of het kleigrond, veengrond of zandgrond is. Of zandgrond met een kleilaag er onder.

Als paarden elke dag hele dagen in de regen staan en idd tot over hun enkels in de modder in elkaar gedoken staan, dat dat geen prettig gezicht is en modder op verharde platen heb je zo als je dat niet elke keer schoonmaakt voor het voeren, dus het hooi komt in de modder.

Niemand heeft problemen met paarden met natte voeten en modderpoten in de winter, maar ik heb wel problemen met sompige modderpoelen waar paarden nauwelijks het ene been voor het andere kunnen zetten, ook al zakken ze maar 10 cm weg, die modder is dan zo sterk dat het ondoenlijk is, die paarden staan dan ook stil.

Daarom zijn mijn weilanden niet in gebruik en mijn kleine paddock staat dan dus ook onder water die niet gebruikt wordt...want dat kan gewoon niet...is zand, maar gewoon te nat en sinds een paar dagen weer redelijk begaanbaar. Jouw foto's zijn van het moment dat het extra water al weer gezakt is...

Ik kan mij nl heel goed voorstellen hoe het er uit kan hebben gezien 2 weken geleden bv, of anderhalve week geleden, 1 week geleden, nu is het droger, en is het te doen....

Jouw plaatjes zijn gewone plaatjes zoals het in Nederland in de winter er uit kan zien....mis de plaatjes van het moment dat de melding is gedaan....................