Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
NiFallor schreef:Jotoma schreef:Scherp van Sandraa, benieuwd wat TS daarop te zeggen heeft
En wat is er dan zo ontzettend 'scherp'? Wie er 3 maanden geleden geweest zijn soms? Zoja, jammer dat jullie niet zo scherp zijn, dat heeft TS namelijk allang genoemd.
Wat ik echt jammer vind is dat er zo 'scherp' gereageerd moet worden, sommigen proberen werkelijk TS steeds te betrappen op onwaarheden. Pff, beetje geduld, scherpe mensen!
abba schreef:@ Bethje31:
Je hebt gelijk hoor, dat lijkt mij ook niet, ze zullen zo-ie-zo eerst waarschuwen en als er niets aan de hand is, kun je dat toch aantonen? Ik denk ook dat het ene paard het andere niet is, ik heb van die pony's die het liefste NOOIT binnenkomen (alleen voor brokjes), maar als het erg slecht is gaan ze toch echt naar binnen, willen of niet!
En ik ben het met je eens dat sommige mensen zich er te makkelijk vanaf maken, zo van.. er is een stal, er is een uitloop, ik gooi er hooi en water bij, zoek het verder maar uit, dat is volgens mij óók niet de goeie manier! Dan liever een gepamperde staldiva
't Is niet altijd even gemakkelijk, maar dat maakt de hobby alleen maar leuker!
Sandraa schreef:Jotoma schreef:Scherp van Sandraa, benieuwd wat TS daarop te zeggen heeft
Wie zegt dat ik haar wil betrappen op onwaarheden?
Ik vraag alleen welke instantie geweest is, in de OP staat inspectiedienst meer niet?
Volgens mij krijg je een rapport nadat ze langs zijn geweest, dus dan zou ik me geen zorgen maken als er niks aan de situatie veranderd is. Of krijg je geen rapport?
randalinpony schreef:spatter schreef:het verbaasd me dat niemand valt over deze foto
ik zie 2 zeer schrale tot magere paardjes die wat mij betreft best wat zouden mogen aansterken door wat meer op stal te staan inplaats van in de regen in de blub
nu weet ik natuurlijk het verhaal er niet achter dus er kan een reden zijn , maar dit ziet er echt niet goed uit
je locatie is in mijn ogen helemaal niet slecht en overal is aangedacht dus wat dat betreft vind ik de opmerking dat alles dan maar op stal moet ook grote onzin
Ik vind ze ook niet al te vet, maar ze zijn jong. Ons beeld in Nederland van een 'gezond' paard is toch ook wel compleet naar de verkeerde kant doorgeslagen hoor, moddervet vinden we heel gewoon, maar licht schraal is voor een paard echt wel wat gezonder.
Schraal op zich is geen reden tot zorg zolang de paardjes voldoende ruwvoer hebben, ontwormd worden en medische zorg krijgen. Dat kunnen we allemaal niet beoordelen, nee.
Maar het punt hier was, mogen paarden een dagdeel in zon paddock bij regen en dan is het antwoord natuurlijk, ja, dat is juist toe te juichen bóven 24 opgehokt staan.
Dat deze paardje zouden moeten 'aansterken' door ze continue binnen te houden lijkt me trouwens funest voor hun ontwikkeling, juist jonge paarden zouden dagelijks enkele uren beweging moeten kunnen krijgen.
Mijn jaarlinghengsten zijn ook niet vet, maar krijgen onbeperkt ruwvoer en best wat krachtvoer. Ze spelen echter uren per dag, mensen die uren sporten zijn ook afgetraind.
skippy1 schreef:Inside informatie. Erg jammer dat ze er (nog?) niet meer van maken.
Rhys schreef:@TS, heb niet het hele topic doorgelezen, maar hebben deze agenten zich bij jou gelegitimeerd als zijnde de dierenpolitie?
marijeD schreef:Ik ben er ook niet bang voor dat zij ze in beslag nemen want heb ze overdag nog steeds mooi buiten maar mijn hek voor wel op slot als ik er niet ben. Ik heb nog niets weer gehoord maar dat komt vanzelf denk ik wel dus wacht het gewoon even af. En heb de dierenarts achter me staan met alle dieren. En dan moet die man maar eens het tegendeel bewijzen dat de paarden zo niet kunnen staan.
KseniyaG schreef:Toen mijn paarden bij mij op de weide stonden, zijn er ook klachten ingediend door "paarden redders".
Ik had toen 4 paarden op een totaal van 2ha land met een schuilstal.
Rond de schuilstal was het inderdaad modderig.. maar wat wil je in de winter!? De andere delen daarintegen lagen wat hoger en waren dus droog.
Toen kwam de politie mij berispen dat ik dieronvriendelijk bezig was en dat "paarden staldieren zijn en op stal horen".
Hallow het waren 2 jaarlingen, een 2-jaarse en een shetlandpony... Die jongen brokken ga ik echt niet in een stal opsluiten!! Buiten moeten ze staan en liefst zoveel mogelijk!
Er zitten serieus wat leken bij de inspectie en de politie als je het mij vraagt!