Paard en koets S'hertogenbosch

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:36

Haha ben de tel kwijt, maar heb ongeveer 2,5 uur de tijd gehad voor je..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:39

IvysToeter schreef:
stef schreef:
Ik begrijp dat alle stamboeken etc hun best doen om wat leuks neer te zetten, en ik begrijp ook dat dit geen professionals zijn. Echter, 17.50 voor een kaartje + 7.50 parkeren, een broodje en een kop koffie, maakt dat je gewoon 33 euro kwijt bent, en dan heb je nog niks gekocht...
Ik vind dat gewoon ontzettend veel geld. Shows van een dergelijk niveau kan ik hier ook op de plaatselijke fair zien, en dan kost het me hooguit 15 euro.
Dus voor de shows, nee....
Maar goed, die waren mijn doel ook niet ;)

ben ik met je eens stef.
het was een hoop geld voor eigenlijk erg weinig.

Meen mij te herinneren dat P&K ooit veel duurder was kwa intree??

Iig heb ik mijn slag geslagen op zondag middag en ben met een hoop spullen voor bijna niks thuis gekomen, de shows heb alleen de anda's gezien en was not at all onder de indruk....dus ben maar verder gaan shoppen...verder dus niets gezien.. :D , maar we tassen vol... :D

ZEJA

Re: Paard en koets S'hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:40

Naar mijn weten is het al een aantal jaar op rij 17.50 intree alleen het parkeren was 7 euro.

Het is gewoon belachelijk duur voor het aanbod wat je krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:44

Het aanbod is ver beneden amateurniveau, maar wel een hoop standjes, dat was andere jaren erg armoedig...maar ik ben ook weer geweest voor de komende jaren, was al een jaar of 5 niet geweest, omdat ik het altijd bagger heb gevonden en het leek wel of elk jaar de zelfde shows werden gegeven...

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:54

Ik vind de shows nog steeds het zelfde als afgelopen jaren.

Stands vind ik juist steeds minder worden en gaan volgend jaar ook weer minder worden heb ik al begrepen van verschillende standhouders.

En ik miste dit jaar wat vaste standhouders die niet meer kwamen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 21:57

Ik heb eigenlijk weinig van de stands gezien dus dat is mij niet echt opgevallen.
Heb alle bekende standhouders gezien en gesproken, das genoeg voor mij haha

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:16

Hebben jullie deze schatjes in de stallen gezien? :D

Afbeelding

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:17

:j
ik zie die honden regelmatig :))

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:18

VisibreTeam schreef:
Ik heb ook bij demo's staan kijken waarvan ik zou iets had van mmm.... gewoon nee.... :=

Dank je wel :D

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:20

Ivonka schreef:
Hebben jullie deze schatjes in de stallen gezien? :D

http://i39.tinypic.com/5krj2w.jpg

Die waren niet te missen in de stallen.
Vanuit de box kon ik ze zo zien zitten :D
Laatst bijgewerkt door ZEJA op 21-11-11 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:22

Blarhiminn schreef:
Ik wou idd ook over het Benelux stuntteam beginnen, toch maar niet gedaan.. Sorry maar daar heb ik heel hard om gelachen maar ook doodsangsten om uitgestaan.. Jeetje dat was echt stunten :P En idd dat die bonte niet meer wou lopen, en dat meisje die erop zat maar porren met die (volgens mij vrij scherpe?) sporen..

Ik verheugde me idd ook op die western demo, kwam er een show met een clown tussendoor waar ik niet zo veel aan vond..

Wel erg genoten van het scurry driven en natuurlijk van Gulliver zijn show en de Fjordjes :D

Botte sporen :j
Heyoka is voordien nog nooit in een binnenpiste geweest, denk dat het ook daar aan lag ;-)
s hit happens, op training ging alles goed en dan kom je zo iets tegen.
Zij moest mij er normaal gezien afsteken, vervolgens Thomas mij er nog is afdoen en dan Thomas tegen Silke wat de bedoeling was dat zij zou vallen.
Helaas is het allemaal wat anders geworden dan gedacht, nuja blijven dieren hé.
Laatst bijgewerkt door muiske07 op 21-11-11 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:24

VisibreTeam schreef:
het op de rug liggen en het eroverheen springen vond ik niet zo'n heel erg geslaagd iets... Het paard dat eroverheen springt zou maar eens het andere paard raken, zit je toch gelijk tegen de ingewanden aan. Als het paard gewoon had gelegen en er dan overheen gesprongen word vind ik leuker om te zien :) ik zat nu echt zo van oohhhh als dat maar goed gaat...

Ik wou er gewoon over springen als hij neer lag maar Thomas wou dat beetje meer nog.
Hebben er lang en rustig op getraind in onze thuis omgeving.
Zippo is wel heel zelfzeker om te springen dus ik was er wel gerust in :-)

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:26

muiske07 schreef:
VisibreTeam schreef:
het op de rug liggen en het eroverheen springen vond ik niet zo'n heel erg geslaagd iets... Het paard dat eroverheen springt zou maar eens het andere paard raken, zit je toch gelijk tegen de ingewanden aan. Als het paard gewoon had gelegen en er dan overheen gesprongen word vind ik leuker om te zien :) ik zat nu echt zo van oohhhh als dat maar goed gaat...

Ik wou er gewoon over springen als hij neer lag maar Thomas wou dat beetje meer nog.
Hebben er lang en rustig op getraind in onze thuis omgeving.
Zippo is wel heel zelfzeker om te springen dus ik was er wel gerust in :-)

Ik begrijp ook heel goed dat het veel training heeft gekost en heel voorzichtig is gedaan, maar heb er toch wel een beetje een 'oeh..' gevoel bij. De kans dat er nu iets gebeurt dat direct schadelijk is voor het onderste paard is gewoon veeeel groter dan bij het gewone liggen. Daar word het paard beschermd door rugwervels en ribben, ondersteboven is het gewoon een stukje vel en daar onder de organen :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:30

Het probleem met demo's is dat er mensen zijn die doen alsof ze iets goed kunnen terwijl dat niet zo is en sommige demo's zijn te lang en gewoon saai om naar te kijken.

Verder is er wel een negatieve tendens: minder standhouders = minder inkomsten om de grote namen in te huren = minder aantrekkelijk voor standhouders etc.
Het lijkt me niet makkelijk om in deze tijd van bezuinigingen een beurs als deze te organiseren. Het zijn de wagenbouwers die de grote stands met veel vierkante meters hebben en juist de wagens worden minder verkocht omdat consumenten de grote aankopen uitstellen.
Daardoor is het voor hun minder aantrekkelijk om op een beurs te staan.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:35

Het is niet van dit jaar dat de wagenbouwers thuis open dagen hebben.
Zoals het Woud en van den heuvel.
Kelders had dit jaar ook een veel kleinere stand als afgelopen jaren.
Paul Claessen die na 25 jaar op de beurs had gestaan er niet meer was.
En nog meer van zulke dingen.

En het word nu steeds meer gevuld met stands die niks met de paarden sport van doen hebben en alleen ter opvulling er staan.
Ik miste trouwens ook flink wat trailer bouwers die er elk jaar stonden.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:38

Het hangt ook wel een beetje af van de toon en manier van vertellen
De een verteld z'n verhaal, vrij monotoon en minder actief
De ander verteld opgewonden en juist heel actief.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 22:58

Nyckle schreef:
Vennebos Caprice toevallig? Die vrouw komt gewoon hier uit Friesland hoor, geweldige combinatie en een geweldige welsh!

Afbeelding

Die lijkt er wel heel erg op.
Iemand zei tegen mij dat ze engels was?!?! Nou dan weet ik het ook niet hhaha.

kyrkelover

Nyckle schreef:
Vennebos Caprice toevallig? Die vrouw komt gewoon hier uit Friesland hoor, geweldige combinatie en een geweldige welsh!

Afbeelding

kyrkelover

Nyckle schreef:

Afbeelding

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:06

1x is genoeg hoor _O-

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:08

ja maar omdat jij er nu op gereageerd heb kan ik het niet meer verwijderen.
Wilde net post verwijderen doen, staat er je kan alleen berichten verwijderen waar nog niet op gereageerd is, dus is jou schuld whaha.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:16

kyrkelover schreef:
ja maar omdat jij er nu op gereageerd heb kan ik het niet meer verwijderen.
Wilde net post verwijderen doen, staat er je kan alleen berichten verwijderen waar nog niet op gereageerd is, dus is jou schuld whaha.

:Y)

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:26

muiske07 schreef:
Blarhiminn schreef:
Ik wou idd ook over het Benelux stuntteam beginnen, toch maar niet gedaan.. Sorry maar daar heb ik heel hard om gelachen maar ook doodsangsten om uitgestaan.. Jeetje dat was echt stunten :P En idd dat die bonte niet meer wou lopen, en dat meisje die erop zat maar porren met die (volgens mij vrij scherpe?) sporen..

Ik verheugde me idd ook op die western demo, kwam er een show met een clown tussendoor waar ik niet zo veel aan vond..

Wel erg genoten van het scurry driven en natuurlijk van Gulliver zijn show en de Fjordjes :D

Botte sporen :j
Heyoka is voordien nog nooit in een binnenpiste geweest, denk dat het ook daar aan lag ;-)
s hit happens, op training ging alles goed en dan kom je zo iets tegen.
Zij moest mij er normaal gezien afsteken, vervolgens Thomas mij er nog is afdoen en dan Thomas tegen Silke wat de bedoeling was dat zij zou vallen.
Helaas is het allemaal wat anders geworden dan gedacht, nuja blijven dieren hé.

(ik kom even binnenvallen hoor.. ik was er zaterdag de hele dag)
Ik heb inderdaad ook een stuk van deze show gezien, en wat ik zag was dat toen dat paard niet meer wou lopen ze aandreef met haar kuiten waardoor ze haar sporen niet eens gebruikte, daarom reageerde het paard eerst ook helemaal niet.
Ik vond dat tuigage wel echt om van te schrikken.. de hackamore van 3 van de 4 paarden hing veel te laag! Dat witte paard zijn neusgaten werden gewoon dichtgeknepen, je kon hem horen snorken omdat hij geen adem meer kreeg.. toen ben ik maar snel weer doorgelopen, dat vond ik heel erg jammer.

Tandems gingen inderdaad bagger.. maarja, het blijft de moeilijkste soort van aangespannen rijden en daarbij waren 3 van de 6 aanspanningen op het laatste moment pas opgetrommeld om tandem te rijden.

Die witte Welsh hengst was inderdaad echt om te kwijlen! Die manen.. prachtig! :wow:

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:32

Nou heb wel meer tuigen gezien die echt een aanfluiting waren, beetje bij elkaar geraapt zooitje

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 23:35

Geeft niet het is een knappe pony, daar wil ik best drie keer naar kijken ;)

Een leuke informatieve show hoeft niet langer dan een kwartier te duren, daarin kan je een wervend verhaal vertellen. Mensen die het dan verder uit gediept willen hebben gaan wel naar een les of cursus.
Op P&K moet een show voor een breed publiek leuk zijn, een half uur naar grondwerk kijken is gewoon te lang als daar je belangstelling niet ligt. :z

@palousa_boy: ik hoop niet dat je het over het 70 jaar oude boeren tuig van "onze" Eilander hebt, oud en origineel.