[WN] SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shellybelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:11

We hebben gisteren een crew meeting gehad in de Uithof en we hebben alles nog eens doorgesproken.
Het eea begint nu al vormen aan te nemen.
We hebben besloten dat vanaf 1 juli de show op de website zal staan en men dan online kan inschrijven.
De sluitingsdatum zal enkele weken voor het NK zijn. Nadere gegevens binnenkort op onze website www.swrn.info.

We hebben inmiddels 3 judges gecontracteerd: Butch Carse, Karen Mc Cuistion en Simone de Geus en de twee judges die er bij zullen komen voor de 5-judged shows zijn George Maschalani en Suzanne Haug.

Inmiddels hebben we in grote lijnen het programma rond, nu nog het randprogramma aansluitend maken aan het showprogramma.
Ook voor de muziek, vermaak en inwendige mens zal gezorgd worden.

Dus we zijn nu al zeer druk met het Dutch Western Riding Festival in september.
Via onze site, de site van dutch western (www.dutchwestern.nl), hyves, facebook en twitter proberen we u zo veel mogelijk op de hoogte te houden.
Mocht u op een andere wijze reclame willen maken voor deze show, laat het even weten (graag via mail, sheila@swrn.info, en niet via PB) dan zorgen we ervoor dat u een promotiepakket toegestuurd krijgt.

Dus met andere woorden, we zijn er druk mee om dit tot een groot succes te maken 8-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 22:04

ik heb begrepen uit 'het circuit' dat de NRHA classes niet doorgaan op dit evenement.
dat ivm de Derby en dat de nrha geen goedkeuring heeft gegeven.

klopt dat?

HumbleTalent

Re: SWRN 12 t/m 18 September 2011 Dutch Westernriding Festival

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 18:46

Nou dat klinkt al positief weer.
Niemand die dit kan ontkrachten?

Het zijn natuurlijk ook wel exact dezelfde dagen als de eerste European Derby. Zou me niets verbazen als de NRHA het daarom niet goed keurt.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 18:23

quarterH schreef:
ik heb begrepen uit 'het circuit' dat de NRHA classes niet doorgaan op dit evenement.
dat ivm de Derby en dat de nrha geen goedkeuring heeft gegeven.

klopt dat?

Ja, dat klopt!!
Het betekent dat er voor de CRI 4* meer geld beschikbaar is 8-)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:32

dat is wel heel erg jammer. toch een flinker domper voor dit evenement.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:42

oef jammer de bammer..

Volgens mij kan je dan beter het geld in de NSBA stoppen en daarmee de pleasure/hunter top naar NL trekken. De CRI 4* zal minder animo hebben, omdat er geen NRHA bij uitgeschreven wordt dus misschien is het handig om voor de top ruiters te concentreren op de NSBA.

crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 19:18

Of gewoon weer lekker wat cowclasses invoeren.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 22:02

HumbleTalent schreef:
oef jammer de bammer..

Volgens mij kan je dan beter het geld in de NSBA stoppen en daarmee de pleasure/hunter top naar NL trekken. De CRI 4* zal minder animo hebben, omdat er geen NRHA bij uitgeschreven wordt dus misschien is het handig om voor de top ruiters te concentreren op de NSBA.

Bedankt voor de tip, daar had ik nog niet aan gedacht! :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 23:07

ja ik ben het met HT eens!
de topreiners ga je toch niet meer krijgen, nu al helemaal niet.
en hoeveel nederlanders rijden uberhaupt cri? stuk of 5?

als je dit geld in de NSBA pompt en dat goed promoot ga je wel echt top pleasure ruiters trekken.
dan komen de jagveld's, Jackle's, poelsjes, custertjes en vele anderen wel.
Dan heb je in ieder geval een echt hoogwaardige show op pleasure gebied en kun je er volgend jaar voor gaan om beter te plannen mbt de reining en daar een groot event van erbij te pakken.

tante_t

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 09:03

Vind het ook erg jammer dat er geen nrha is, nu lijkt het weer een "gewoon" nk te worden. Ik hoop inderdaad dat ze het geld in de nsba stoppen, bij de cri vorig jaar wanrooy waren er maar 5 starts. Dus dat schiet niet op.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-11 10:48

tante_t schreef:
Vind het ook erg jammer dat er geen nrha is, nu lijkt het weer een "gewoon" nk te worden. Ik hoop inderdaad dat ze het geld in de nsba stoppen, bij de cri vorig jaar wanrooy waren er maar 5 starts. Dus dat schiet niet op.

NRHA reining was natuurlijk een mooie aanvulling van de show, maar het gaat me te ver om nu te stellen dat het weer een NK wordt als in Marienheem.
We praten over twee onderdelen (Lawson pro en non pro) die niet verreden worden. Al het andere gaat wel door.
De westernsport is natuurlijk wel meer ls alleen reining. (al willen reiners dat wel eens vergeten ;) )
En me die NSBA komt het best goed!! Don't worry, be happy :D

gputters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:20

hopelijk dan wel weer Jackpot-reining i.p.v. NRHA!!!!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 11:31

Jan_Trel schreef:
...maar het gaat me te ver om nu te stellen dat het weer een NK wordt als in Marienheem...
Jee dit klinkt toch wel bijna minderwaardig... Zó erg was het nu toch ook weer niet in Mariënheem? ;)

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 21:10

De laatste jaren stelde het anders ook niet zo veel voor vond je wel? Natuurlijk niet te vergelijken met een evenement dat zich met de grootste in Europa wil gaan meten. Zonder de NRHA valt een belangrijk deel van de kwaliteit weg. Dat kan je opvullen door de NSBA heel aantrekkelijk te maken.

Je bouwt geen gigantisch evenement met amateur ruiters. Dan wordt het idd gewoon een NK en dat is volgens mij niet de droom.

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 10:28

HumbleTalent schreef:
De laatste jaren stelde het anders ook niet zo veel voor vond je wel?

Dit klinkt een beetje minachtend naar de deelnemers en naar de organisatie.
Ik ben blij dat niet iedereen er zo ver denkt.
HumbleTalent schreef:
Natuurlijk niet te vergelijken met een evenement dat zich met de grootste in Europa wil gaan meten.

Dat niet, maar wat het aantal starts betreft was het NK in Marienheem el een van de grootste shows van Europa.
HumbleTalent schreef:
Zonder de NRHA valt een belangrijk deel van de kwaliteit weg. Dat kan je opvullen door de NSBA heel aantrekkelijk te maken. .

Dus als je geen NRHA rijd heb je geen kwaliteit? Je durft nogal wat te beweren! En nogmaals, bedankt voor de tip! 8-)
HumbleTalent schreef:
Je bouwt geen gigantisch evenement met amateur ruiters..

Nee, maar ook niet zonder!
HumbleTalent schreef:
Dan wordt het idd gewoon een NK en dat is volgens mij niet de droom.

Het wordt een mooi NK met een aantal extra rubrieken, met veel publiek, veel publiciteit, met radio en tv en nog veel meer.
Daar kan je alleen maar van dromen! :D

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:28

HumbleTalent schreef:
De laatste jaren stelde het anders ook niet zo veel voor vond je wel?

JanTrel schreef:
Dit klinkt een beetje minachtend naar de deelnemers en naar de organisatie.
Ik ben blij dat niet iedereen er zo ver denkt.

Misschien.

HumbleTalent schreef:
Natuurlijk niet te vergelijken met een evenement dat zich met de grootste in Europa wil gaan meten.

JanTrel schreef:
Dat niet, maar wat het aantal starts betreft was het NK in Marienheem el een van de grootste shows van Europa.

Tja jammer genoeg draait het niet alleen om kwantiteit Jan. Marienheem heeft de laatste jaren nooit veel buitenlanders, behalve dicht over de grens wonende duitsers, getrokken dus ik denk niet dat je moet stellen dat het een van de grootste shows van Europa was. Je kan zoiets niet baseren op het aantal start, want als je maar genoeg levels mee laat doen (Rookie L2) en genoeg verenigingen in een week drukt kom je inderdaad wel aan veel starts.

HumbleTalent schreef:
Zonder de NRHA valt een belangrijk deel van de kwaliteit weg. Dat kan je opvullen door de NSBA heel aantrekkelijk te maken. .

JanTrel schreef:
Dus als je geen NRHA rijd heb je geen kwaliteit? Je durft nogal wat te beweren! En nogmaals, bedankt voor de tip! 8-)

Nee, nu lees je wat je wilt lezen en niet wat er staat. Jullie hebben naar buiten gedragen dat het een groot evenement moet worden met grote ruiters en amateur ruiters. Doordat de NRHA weg valt valt een deel van die grote ruiters en daarmee een deel van de kwaliteit en het spektakel weg. Ik zei nergens dat je geen kwaliteit hebt als je geen NRHA rijdt. Ik bedoel te zeggen dat een groot deel van je publiekstrekker weg is.

HumbleTalent schreef:
Je bouwt geen gigantisch evenement met amateur ruiters..

JanTrel schreef:
Nee, maar ook niet zonder!

Nee dat insinueerde ik ook niet. Maar als je publiek wilt, en publiek dat voor het rijden en niet voor de linedancing aangelegenheid volgend jaar weer terug komt, zal je toch een soort grand prix moeten neerzetten en dat doe je gewoon niet met Amateur ruiters, maar met pro's die proeven neer zetten waar de meeste mensen alleen maar van kunnen dromen. CHIO Rotterdam is ook niet groot geworden door de M ruiters te laten springen op prime time.

HumbleTalent schreef:
Dan wordt het idd gewoon een NK en dat is volgens mij niet de droom.

JanTrel schreef:
Het wordt een mooi NK met een aantal extra rubrieken, met veel publiek, veel publiciteit, met radio en tv en nog veel meer.
Daar kan je alleen maar van dromen! :D
daar gaan we vanuit. Je moet mij niet als de grote boeman zien die het project geen kans gunt. Want dat is zeker niet zo. Ik hoop alleen van harte dat het geen Marienheem wordt met Western Experience surroundings.

fvdhaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:44

Misschien eerst de organisatie de kans geven om er iets van te maken ;)
Laten we gewoon eerst eens afwachten en de dingen die niet goed gingen of beter kunnen het jaar erna proberen te verbeteren :j

JVBdesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 14:58

Cool! Eens kijken of we er bij kunnen zijn. Ben erg benieuwd! Schrijf het maar vast in m'n agenda :)

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-11 15:07

Zo is het maar net Fred.
ik ben er ondertussen achter gekomen dat de grootste vijand van dit evenement de westernwereld zelf is.
Het kost ons een heleboel energie om steeds maar weer negatieve beelden te corrigeren die door de divere mensen in de Westernwereld worden geschetst.
Voor een evenement van deze omvang hebben we veel mensen nodig van buiten de westernsport. Die trekken wel even de wenkbrouwen op wanneer er steeds weer negatief gesproken wordt door mensen uit de westernwereld.

Dit evenement zal heel goed zijn voor de toekomst van de sport mits breed gedragen door diezelfde sport, zoniet dan worden we weer teruggeworpen tot voor Marienheem en gaat het heel lang duren voor weer iemand zo gek is om zijn nek uit te steken.

Misschien moet je dit even in gedachten houden en je ook en keer afvragen of anderen wel op al deze negatieve imput zit te wachten.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 16:09

Ik ben het met HumbleTalent eens. Jan blijf het positief lezen...hoe moeilijk het in de praktijk ook kan zijn. _/-\o_ Do not go with the flow, please!

Ik lees die opmerkingen van HumbleTalent ook als positief bedoelde kritiek. Negatief kom het naar mijns inziens niet over. Simpelweg iemand die het goed voor heeft met de sport. De reining "pot" omturnen naar de NSBA rubrieken vind ik (als reining liefhebber zijnde) ook een geweldig goed plan. *\o/* Kans is heel groot dat het inderdaad ook veel buitenlanders zal trekken.

Die enkele keer dat de NSBA mee deed in Marienheem, vond ik als publiek zijnde geweldig om te zien. En heb het altijd enorm betreurt dat dat niet echt van de grond kwam in Nederland (ongeacht de rede). Het straalde duidelijk kwaliteit en klasse uit! Dat begon in mijn ogen al met de manier van binnenkomen en voorstellen van de deelnemers over de middenlijn. Ik vond dat echt heel mooi om te zien hoe dat ging en het nivo...wauw! _/-\o_

Op "prime-time" moet er gewoon top nivo in de arena te zien zijn. Ongeacht het onderdeel. Dat maakt het voor publiek/sponsors en deelnemers wellicht ook aantrekkelijker om vaker terug te keren.

En inderdaad heeel veeeel respect voor diegene die zo ver hun nek durven uit te steken m.n. financieel gezien. De westernsport mag echt in hun handen wrijven met het gehele (bedrijfs) team dat erachter zit.
Petje af!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 11:57

Net via 'de Quarter' de 1e nieuwsbrief ontvangen over dit festival en mijn complimenten voor alle grote plannen en ideeën! Ik ben zeer benieuwd hoe het allemaal gaat worden en verlopen!

Maar zeker het punt van de livestream gaat enorm gewaardeerd worden door veel mensen lijkt me :j En dat elke deelnemer een dvd zal krijgen met zijn/haar proeven is helemaal werelds _/-\o_

Ik kijk er naar uit!

Lesley_Faial

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:04

komt die brief ook ergens te staan?

hputs2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:39

Vandaag hebben wij een nieuwsbrief per email verstuurd betreffende de stand van zaken van het Dutch Western Riding Festival. hoewel deze nieuwsbrief aan bijna 2.000 adressen verzonden is, kan het zijn dat je wel interesse hebt in een update en maar deze email niet ontvangen hebt.
geef mij jou email adres en ik stuur een kopie. Dan is iedereen weer op de hoogte van de feitelijke situatie.

hputs2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:40

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:49

Ook net de brief gehad via de Quarter!
Daar kan je toch als westernruiter alleen maar van dromen? *\o/*
We zien wel of we gaan starten, komen kijken doen we in ieder geval! :9