HumbleTalent schreef:De laatste jaren stelde het anders ook niet zo veel voor vond je wel?
JanTrel schreef:Dit klinkt een beetje minachtend naar de deelnemers en naar de organisatie.
Ik ben blij dat niet iedereen er zo ver denkt.
Misschien.
HumbleTalent schreef:Natuurlijk niet te vergelijken met een evenement dat zich met de grootste in Europa wil gaan meten.
JanTrel schreef:Dat niet, maar wat het aantal starts betreft was het NK in Marienheem el een van de grootste shows van Europa.
Tja jammer genoeg draait het niet alleen om kwantiteit Jan. Marienheem heeft de laatste jaren nooit veel buitenlanders, behalve dicht over de grens wonende duitsers, getrokken dus ik denk niet dat je moet stellen dat het een van de grootste shows van Europa was. Je kan zoiets niet baseren op het aantal start, want als je maar genoeg levels mee laat doen (Rookie L2) en genoeg verenigingen in een week drukt kom je inderdaad wel aan veel starts.
HumbleTalent schreef:Zonder de NRHA valt een belangrijk deel van de kwaliteit weg. Dat kan je opvullen door de NSBA heel aantrekkelijk te maken. .
JanTrel schreef:Dus als je geen NRHA rijd heb je geen kwaliteit? Je durft nogal wat te beweren! En nogmaals, bedankt voor de tip!

Nee, nu lees je wat je wilt lezen en niet wat er staat. Jullie hebben naar buiten gedragen dat het een groot evenement moet worden met grote ruiters en amateur ruiters. Doordat de NRHA weg valt valt een deel van die grote ruiters en daarmee een deel van de kwaliteit en het spektakel weg. Ik zei nergens dat je geen kwaliteit hebt als je geen NRHA rijdt. Ik bedoel te zeggen dat een groot deel van je publiekstrekker weg is.
HumbleTalent schreef:Je bouwt geen gigantisch evenement met amateur ruiters..
JanTrel schreef:Nee, maar ook niet zonder!
Nee dat insinueerde ik ook niet. Maar als je publiek wilt, en publiek dat voor het rijden en niet voor de linedancing aangelegenheid volgend jaar weer terug komt, zal je toch een soort grand prix moeten neerzetten en dat doe je gewoon niet met Amateur ruiters, maar met pro's die proeven neer zetten waar de meeste mensen alleen maar van kunnen dromen. CHIO Rotterdam is ook niet groot geworden door de M ruiters te laten springen op prime time.
HumbleTalent schreef:Dan wordt het idd gewoon een NK en dat is volgens mij niet de droom.
JanTrel schreef:Het wordt een mooi NK met een aantal extra rubrieken, met veel publiek, veel publiciteit, met radio en tv en nog veel meer.
Daar kan je alleen maar van dromen!

daar gaan we vanuit. Je moet mij niet als de grote boeman zien die het project geen kans gunt. Want dat is zeker niet zo. Ik hoop alleen van harte dat het geen Marienheem wordt met Western Experience surroundings.