Equitana 2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shetties

Re: Equitana 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 00:44

Weet iemand of ze ook kleine maatjes hebben?

Dan bedoel ik dekjes cob, halster shet, dekens 110-125 cm onderlengte :)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 08:33

Vast wel,maar garantie kunnen we niet geven. Weet niet of de shettieshop er dit jaar weer staat.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 08:45

Milieusticker

http://gis.uba.de/website/umweltzonen/images/map.gif
Doorklikken op Essen voor inzoemen.

Sinds 2008 (voorgaande edities was hij dus idd nog niet nodig) is een groot aantal Duitse stadscentra alleen met een speciale milieusticker (kosten ongeveer 12,50 euro) toegankelijk. Dit wordt met borden aangegeven.

De steden waar de regeling geldt zijn (tot en met 2010): Berlijn, Hannover, Keulen, Dortmund, Ilsfeld, Leonberg, Ludwigsburg, Mannheim, Reutlingen, Schwäbisch-Gmünd, Stuttgart, Tübingen, Pleidelsheim, Bochum, Bottrop, Dortmund, Duisburg, Essen, Frankfurt am Main, Gelsenkirchen, Mülheim an der Ruhr, München, Oberhausen, Recklinghausen, Bremen, Heilbronn, Herrenberg, Karlsruhe, Mühlacker, Pforzheim, Ulm, Düsseldorf, Augsburg, Neu-Ulm, Bonn, Freiburg (Breisgau), Heidelberg, Münster, Pfinztal, Osnabrück.

De autosnelwegen die door deze steden lopen zijn uitgezonderd. Hier is dus geen sticker nodig.

Oudere dieselauto's of auto's die geen katalysator hebben, mogen het centrum helemaal niet meer in.
Met deze maatregel hoopt men het hoge fijnstofgehalte in de lucht en de luchtverontreiniging terug te brengen en het gebruik van openbaar vervoer te stimuleren.

Als de milieusticker niet zichtbaar op de auto is aangebracht, dreigt een boete van veertig euro. Ook auto's met een buitenlands kenteken moeten zo'n sticker hebben.

Een actuele lijst met de plaatsen waar een milieusticker verplicht is, is hier te vinden: http://www.umwelt-plakette.de

Voor het aanvragen van de sticker in Nederland kunt u onder meer terecht bij:
Alle ANWB-winkels. De sticker wordt dan binnen 5 werkdagen thuisgestuurd. U moet de sticker persoonlijk aanvragen en uw kentekenbewijs meenemen.

De websites van TÜV Nord (http://www.tuev-nord.nl) en Dekra Nederland (http://www.dekra.nl).
Meer informatie: http://www.adac.de.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 08:48

Ohjee, wat verstaan ze onder een 'oudere dieselauto'?? Dat ga ik bij de ANWB eens navragen, ik heb namelijk een dieselauto (golf 4) van 2002 dus bijna 9 jaar oud waarmee ik wel graag de stad mee in zou willen ;) Of misschien bedoelen ze echt van die oude gare gebakjes waar van die zwarte rookpluimen achter de uitlaat hangen?

Anyhow, dit ga ik dus nog ff uitzoeken. Bedankt voor het bericht hierboven mij ;)

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:01

Oh wij hebben wel een katalysator in de auto, dus niks aan de hand!
Mam is ook niet van plan om een stickter te kopen, dan maar een boete. ;)

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:04

Wat nemen jullie mee om al je inkopen in te doen..?
Zal ik een handbagage koffertje mee nemen??

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 09:54

Mn vent :D

Geloof dat ik nog ergens die hypodramatrolly heb liggen, misschien neem ik die wel mee.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 10:02

ashley1 schreef:
Ohjee, wat verstaan ze onder een 'oudere dieselauto'??
Anyhow, dit ga ik dus nog ff uitzoeken. Bedankt voor het bericht hierboven mij ;)

Indeling voor personenvoertuigen en lichte bedrijfswagen uitgerust met een dieselmotor.

Emissieklasse/Umweltplakette/Toelichting

1/Geen
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro-I of ouder.
Over het algemeen betreft het voertuigen met een datum eerste toelating van 31 december 1996 of ouder. (Uitzonderingen zijn mogelijk voor voertuigen waarvan de fabrikant van het voertuig al voor de genoemde datum het voertuig geleverd heeft met een motor die voldoet aan de Euro-2 norm; het voertuig wordt dan ingedeeld in emissieklasse 2)
In den regel komen deze voertuigen niet voor een Umweltplakette in aanmerking.

2
Afbeelding
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro-2.
Over het algemeen betreft het voertuigen met een datum eerste toelating van na 31 december 1996 en vóór 1 januari 2001. (Uitzonderingen zijn mogelijk voor voertuigen waarvan de fabrikant van het voertuig al in de genoemde periode het voertuig geleverd heeft met een motor die voldoet aan de Euro-3 norm; het voertuig wordt dan ingedeeld in emissieklasse 3)
Voertuigen die achteraf zijn uitgerust met een retrofit roetfilter, en die voor inbouw voldeden aan de Euro-1 norm, kunnen in deze klasse worden ingedeeld indien het retrofit roetfilter een typekeur van het KBA heeft verkregen.

3
Afbeelding
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro-3.
Over het algemeen betreft het voertuigen met een datum eerste toelating van na 31 december 2000 en vóór 1 januari 2006. (Uitzonderingen zijn mogelijk voor voertuigen waarvan de fabrikant van het voertuig al in de genoemde periode het voertuig geleverd heeft met een motor die voldoet aan de Euro-4 norm; het voertuig wordt dan ingedeeld in emissieklasse 4)
Voertuigen die achteraf zijn uitgerust met een retrofit roetfilter, en die voor inbouw voldeden aan de Euro-2 norm, kunnen in deze klasse worden ingedeeld indien het retrofit roetfilter een typekeur van het KBA heeft verkregen.

4
Afbeelding
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro-4 of Euro-5.
Over het algemeen betreft het voertuigen met een datum eerste toelating van na 31 december 2005. (Uitzonderingen zijn mogelijk voor voertuigen waarvan de fabrikant van het voertuig al voor de genoemde datum het voertuig geleverd heeft met een motor die voldoet aan de Euro-4 norm; het voertuig wordt dan ingedeeld in emissieklasse 4)
Voertuigen die achteraf zijn uitgerust met een retrofit roetfilter, en die voor inbouw voldeden aan de Euro-3 norm, kunnen in deze klasse worden ingedeeld indien het retrofit roetfilter een typekeur van het KBA heeft verkregen.

Indeling voor personenvoertuigen en lichte bedrijfswagen uitgerust met een hybride / benzine- of LPG-motor.

Emissieklasse/Umweltplakette/Toelichting

1 Geen
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro-I of ouder, en die niet zijn toegelaten volgens richtlijn 91/441.
Over het algemeen betreft het voertuigen met een datum eerste toelating van 31 december 1992 of ouder. (Uitzonderingen zijn mogelijk voor voertuigen waarvan de fabrikant van het voertuig al voor de genoemde datum het voertuig geleverd heeft met een motor die voldoet aan de Euro-2 norm; het voertuig wordt dan ingedeeld in emissieklasse 2)
In den regel komen deze voertuigen niet voor een Umweltplakette in aanmerking.

4
Afbeelding
Tot deze emissieklasse behoren voertuigen die voldoen aan de uitlaatgasemissienormen volgens Euro-1 (toegelaten volgens richtlijn 91/441), Euro-2, Euro-3 of Euro-4.
Over het algemeen betreft het voertuigen met een datum eerste toelating van na 31 december 1992. (Uitzonderingen zijn mogelijk voor voertuigen waarvan de fabrikant van het voertuig al voor de genoemde datum het voertuig geleverd heeft met een motor die voldoet aan de hierboven vermelde normen; het voertuig wordt dan ingedeeld in emissieklasse 4).

Allemaal te vinden op anwb.nl of daaraan gelinkte sites zoals http://www.tuev-nord.nl/Keuringen/Umweltplakette.htm

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:33

_Joyy schreef:
Oh wij hebben wel een katalysator in de auto, dus niks aan de hand!
Mam is ook niet van plan om een stickter te kopen, dan maar een boete. ;)

Je krijgt niet zomaar een standaard boete hoor!
Het is nl. geen gewone overtreding (zoals bv te hard rijden) maar een milieudelict, en dat wordt veel zwaarder gestraft.
Als zij jullie auto bij controle zien staan wordt hij direct weggesleept, wordt je staande gehouden moet je direct de zone verlaten met alsnog een flinke!! boete.
Ik zou voor die 12,50E niet het risico lopen.

edit: Een katalysator zegt niks, er zijn auto's met katalysator die niet in aanmerking komen voor een sticker.

brisingr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:11

op de site van equitana staat dat de messehallen niet onder de regeling vallen en ik weet nog van 2 jaar geleden dan parkeerplaats 10 gewoon via de snelweg te bereiken is en ook buiten de milieuzone ligt.

om mijn aankopen in te doen neem ik een trolly mee :P

m8eld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 16:26

Ik heb vorig jaar zo'n sticker besteld. Waarschijnlijk hoeven we niet door een zone maar je zal maar een verkeerde afslag nemen oid en per ongeluk in zo'n zone komen. Dan heb je zo een boete te pakken, beetje zonde van het geld ;)
Ik neem ook een trolly mee :D

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:04

Heb de ANWB gesproken over zo'n sticker en ze raden het wel aan. Waarom voor die 13 euro risico lopen.

Denken jullie ook aan winterbanden! Bij wintersweer; sneeuw, gladheid en ijzel zijn die verplicht in Duitsland.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 20:58

De kans dat het 20 maart wintersweer is in Duitsland is gelukkig heel erg klein.
Onze winterbanden gaan er de 1de week van maart er onderuit.
Dus ik heb dan sowieso geen winterbanden meer onder de auto.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:19

Brainless schreef:
De kans dat het 20 maart wintersweer is in Duitsland is gelukkig heel erg klein.
Onze winterbanden gaan er de 1de week van maart er onderuit.
Dus ik heb dan sowieso geen winterbanden meer onder de auto.

Vorig jaar in mei hadden wij anders nog wel sneeuw. Bij nat weer zijn winterbanden ook fijner.

Wij hebben nog steeds geen dag uitgezocht.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:48

De kans is klein maar het zal niet de 1e x zijn dat er sneeuw valt in maart.

Ik weet nog niet met welke auto ik ga. Heb er 1 tot m'n beschikking met winterbanden.
Mijne heeft het niet.
Ik zie het allemaal wel ;)

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 08:47

Das een goede tip een trolley! Ik liep 2 jaar geleden met rugzak te slepen en met losse tassen, dat was echt geen doen! Ik ga 12 en 13 maart. Wij blijven een nachtje slapen in een hotel vlakbij de beurs!

Ik heb ook winterbanden onder mijn auto, maar die laat ik er in april pas afhalen. En ik heb 2 jaar geleden zo'n sticker gekocht. Wij komen best vaak in DLD en dan is het wel prettig dat je daar geen zorgen om hoeft te maken!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 08:54

Dat wordt dus een sticker regelen...anders wordt het wel hele dure dag :P

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 08:58

Mizsz_Kitty schreef:
Dat wordt dus een sticker regelen...anders wordt het wel hele dure dag :P

ik denk dat mijn moeder dat ook maar moet doen, maar ze vind het onnodig.. ik haal d'r wel ff over, en anders mijn vader. haha

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:51

Wij gaan ook :D
Ik ben erg benieuwd, want ben er nog nooit geweest, gaan niet voor de shows, maar puur voor de stands/verkoop.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 10:59

ik ga dit jaar misschien ook voor het eerst! Maar ga ook naar de horse expo, dus moet opletten voor de centjes

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:34

Attitude schreef:
Ik ben erg benieuwd, want ben er nog nooit geweest, gaan niet voor de shows, maar puur voor de stands/verkoop.

Nou Lies,dan kun je je hart ophalen :j , wat voor dag gaan jullie ?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 12:49

Geven ze bij de ANWB zo'n milieusticker gelijk af of moet je die van te voren aanvragen en dan nog een paar dagen wachten??

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:21

Ollie1 schreef:
Attitude schreef:

Nou Lies,dan kun je je hart ophalen :j , wat voor dag gaan jullie ?

Wij gaan de 17e geloof ik.
Ben je ook van de partij? :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:24

Yep en waarschijnlijk (als het meezit) de 16e en de 17e dus dan zouden we kunnen meeten ....

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 13:25

Ow gezelli.
Pb ff mn nummer :D