[WN] Do's en don'ts voor de wedstrijden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:46

glitters en overal zilver hoeft dus niet..enkel een glimmend buckleje is te weinig show.

een knoop op de borst ?waar dan ?

een blouse met een slinky is niets...dan een ( echt )showvest erover..

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:50

ja het is zo'n fifties look blouse (echt een prachtig ding!) maar voor je borst knoop je dat samen (sorry, moeilijke uitleg)

ok, maar dan kan ik daar dus beter niet aan beginnen.
dat ziet er erg bij-elkaar-geraapt-uit zeker?

ik zal eens kijken of ik een mooie riem kan vinden.

en een vestje/hesje erover in het zwart, zou dat een idee zijn?
eventueel met bling accenten erop?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:53

Laatst bijgewerkt door spicegirl op 28-03-11 23:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:56

ohh dan zal ik eens kijken of ik daar iets voor kan verzinnen.

dankjewel voor je hulp! :D

(enne het is geen line-dance shirt hoor! het is meer een rock-and-roll look! :D )

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 23:58

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 00:07

spicegirl schreef:
en wat deed DAT (rock n roll look) dan op een paard ? >;)

je kan het ook voor een westernlook gebruiken (met jeans en boots), dus vandaar dat ik aan die blouse dacht.
de knoop is alleen meer rock-and-roll.

dus vandaar dat ik eerst even ga checken bij de wedstrijd-kenners voordat ik zelf ga knutselen, en dan vervolgens helemaal NOT op wedstrijd verschijn, snappie?

ik ben nog niet zo vaak op wedstrijd wezen kijken, en zag dan ook veel verkeerde voorbeelden rijden, dus vandaar dat ik het dan hier even wilde checken.
en ook vragen hoe ik mijn look kan verbeteren.

wil graag goed gekleed op show verschijnen! :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 00:12

heel goed +:)+ goed voorbereid is het halve werk.
als je op amerikaanse shows kijkt (i-net dan), en duitse sites, zie je goede voorbeelden.
qua outfit ben ik geen kenner hoor..HT is daar veel beter in als moi. ik ben meer van de tack enzo :P

Miss_Arie

Re: Do's en don'ts voor de wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 00:16

ja i-net zit ik wel vaak op te kijken, maar de meeste dingen vind of too-much voor mij of de kleuren passen dan weer absoluut niet bij mijn paardje.

je hebt erg mooi tack (heb even in je profiel gekeken) echt mooi spul.
ik ben druk aan het sparen om tack voor mijn jonge paard te kopen, en dan kan ik weer sparen voor nieuwe show-spullen voor dit paard.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 09:20

Ik moet er wel even bij vermelden dat dit soort dingen erg uit de mode zijn.
Afbeelding
Ze staan niet voor niets bij de Broken heart sale van HobbyHorse.
Broken heart sale zijn items waarvan de lijn niet meer doorgevoerd wordt. In de nieuwe catalogus van dit jaar verkoopt hobbyhorse de vestjes niet meer!!

Knoop in je blouse is not done. Ook het bij elkaar combineren van outfits geeft vaak geen optimaal resultaat.

Het is verstandiger om ebay af te struinen naar nieuwe showblouses of tunictops.

http://www.hobbyhorseinc.com/shopping/t ... nche.shtml (in het bruin of in het turqoise voor net iets meer kleur)
http://www.hobbyhorseinc.com/shopping/t ... izon.shtml (in het blauw gecombineerd met een pad in dezelfde kleur als je chaps)
http://www.hobbyhorseinc.com/shopping/t ... ande.shtml

In principe kan je ook met jouw paard heel veel combineren als je de basics maar rustig houdt.
Dus je chaps combineren met een zelfde kleur hoed en showblanket en daarop een wat opvallendere top in een kleur die past bij je chaps en je paard. Geen rood kleuren dus!

Evt baby blauw. Een baby blauwe blanket met een baby blauw blousje!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 09:21

ebay is een kwestie van geduld, en iedere dag ff checken.ik heb zelf ook weleens leuke showblousjes gekocht , voor iets van $ 15 .

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 10:28

Ik heb er ook enkele hele mooie gescoord tijdens de winter. En nu hangen ze werkloos in de kast |(

Man, wat heb ik zin om te showen. En niet met de rolstoel, maar met een echt paard :(

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:49

bedankt voor de tips!
ik was van plan om een "normaal" gilletje erover te passen (weet nog niet hoe het staat, heb het nog niet aangepast)

ik heb helaas op dit moment geen geld om een complete ieuwe outfit aan te schaffen, mijn jonge paard moet eerst voorzien worden van eigen tack en dan kan ik weer gaan show-sparen. :o

dus vandaar dat ik op zoek was naar tips om iets kleins te veranderen om dan de look toch meer show te maken.
en ik heb zondag alweer een show op staan.

ebay is een geweldige site, heb al vaak kwijlend zitten kijken naar shirts! zal nog even moeten wachten |(

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:51

HT: Ik vind jouw voorbeelden echt poeplelijk.
Ik heb nooit zoveel met mode gehad, dus nu ook niet vrees ik _O-
Ik heb een paarse slinky met daarover een zwart vestje en zwarte showchaps voor mijn eerste show......eerst maar een zien of het ons een beetje bevalt (dat showen) voor ik veel ga investeren.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 23:01

Paintlinger schreef:
Ik heb een paarse slinky met daarover een zwart vestje en zwarte showchaps voor mijn eerste show......eerst maar een zien of het ons een beetje bevalt (dat showen) voor ik veel ga investeren.

groot gelijk hoor, eerst eens kijken of je het leuk vind voordat je echt gaat shoppen!

enne er zijn gelukkig heel veel verschillende blousen hoor, de ene is veel mooier als de andere! :D
ebay is wel een goede site om te kijken naar shirts, heb al erg veel verschillende dingen voorbij zien komen!

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:12

Paintlinger schreef:

Tja lelijk of niet, dat is smaak, maar het is wel de mode en aangezien het nog steeds een jurysport is zou ik toch wel enigszins met de mode mee willen gaan en niet in een outfit van 10 jaar terug willen starten. Ik denk echter ook dat mensen eerst de basics is goed moeten krijgen zoals rijkunst, hoed, showchaps, hoofdstel etc. en zich dan pas druk moeten gaan maken over de mode. Dus voor je eerste shows kan je best met een paarse slinky en zwart vestje rijden.

Alleen als je het nieuw wil gaan aanschaffen dan zou ik dus niet iets out dated gaan aanschaffen, maar iets van deze tijd!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:22

maar de mode hier, loopt jaren achter met de mode in de VS, dat scheelt :D

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 14:41

HumbleTalent schreef:
Paintlinger schreef:

Tja lelijk of niet, dat is smaak, maar het is wel de mode en aangezien het nog steeds een jurysport is zou ik toch wel enigszins met de mode mee willen gaan en niet in een outfit van 10 jaar terug willen starten. Ik denk echter ook dat mensen eerst de basics is goed moeten krijgen zoals rijkunst, hoed, showchaps, hoofdstel etc. en zich dan pas druk moeten gaan maken over de mode. Dus voor je eerste shows kan je best met een paarse slinky en zwart vestje rijden.

Alleen als je het nieuw wil gaan aanschaffen dan zou ik dus niet iets out dated gaan aanschaffen, maar iets van deze tijd!

Dat is waar HT, dan zou ik daar zeker rekening mee houden.

Ik heb al gezien dat de nederlandse WRAN shows gemiddeld gezien niet heel spectaculair gekleed zijn (zeker de lage klasses niet).
Dus ik sla in de L5 zeker geen modderfiguur daarmee.

Ik baal wel want ik had een showhoofstel besteld maar die kan pas in mei geleverd worden :\ en dat is dus te laat :(
Maat full/xfull is niet makkelijk verkrijgbaar....

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:06

nou ik ben even gaan passen en kijken wat wel en niet leuk staat, maar de vestjes die ik (en mijn moeder) heb zijn absoluut geen verbetering op mijn outfit.

dus ik ga zondag nog maar een keertje starten in mijn "saaie" outfit en ga dan eens kijken voor een riem met bling voor erbij en/of een nieuw shirt.

bedankt voor het meedenken en de tips! +:)+

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:31

Over een jaar is het de bedoeling dat ik ga starten (L5 iets, trail of pleasure..) met me haf, ben dus al even aan het orienteren :D
kan een zwarte broek op bruine laarzen?? heb hele mooie ariats gekregen, maar nu las ik dat het niet de bedoeling is om met spijkerstof te starten, en om nou nieuwe laarzen te kopen.. bovendien is mijn zadel ook bruin, dus dan heb je alsnog zwart op bruin. en een witte broek is altijd zo snel vies :+
En het hoofdstel dat ik heb is afgewerkt met touw, weet niet of dat een don't is? heb wel leren teugels(dit hoofdstel, tassels eraf gehaald, star concho's erop en naruutlijk met snaffle bit :http://fijnzadel.nl/amber-side-pull.htm)
Voor de rest moet er nog een blanket komen, en een showblouse oid..vergeet ik nog iets (kan ik alvast sparen:P)? groomingspullen heb ik al..
Kleur wordt denkik iets met groen of blauw,even kijken waar ik tegenaan loop.

sophieanne17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:38

Ik ga in juli voor de eerste keer starten bij de WRAN in huis ter heide, L5 dus. Maar mijn paard lijkt momenteel een beetje op een geplukte kip :') Ik had van de winter het idee een halsdeken te gebruiken zodat meneer niet zo'n ontzettende teddybeervacht op zijn hals zou krijgen. Ging allemaal goed, tot een van de laatste koude dagen, ik merkte dat zijn manen opeens erg dun waren.. een paar dagen later zat er midden in zijn manenkam een gat van ruim 25 cm breed waar gewoon helemaal geen haartje meer op zat. (echt alsof er in het midden 25 cm was weggeschoren). Inmiddels is het een paar mm lang, maar het ziet er nog steeds niet uit.. Wat moet ik doen?!

Afbeelding

beetje vreemde foto, maar hij is recent en het "geplukte kip effect" is goed zichtbaar :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:39

Gewoon afscheren. Groeit het tenminste ook weer mooi terug. Dit ziet er idd aangevreten uit.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:40

wat kan je doen ? helemaal nix.ik zeg het al heel lang...mijn paard heeft blijvend verziekte manen door een sleazy.uiteindelijk kwamen dr manen terug,maar lelijke dunne floddermanen, terwijl ze voorheen dikke manen had.

sophieanne17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:43

Echt helemaal afscheren? :oo (ik heb nog stiekeme hoop dat als het eenmaal juli is meneer weer een volle bos heeft, al weet ik dat dat onzin is :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:45

Die kaalgeschuurde plek groeit niet meer zo lang bij als de rest. Of je moet bereid zijn om alles heeeel netjes kort te knippen, npmaar dan nog betwijfel ik of het in juli al zo lang is dat je netjes kunt stieken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 14:35

Het is WRAN L5, dan mogen er wel een paar staartjes wat korter zijn. :)

Overigens is superkort wel heel erg in op dit moment, dus als je die lengte haalt dan ben je helemaal hip. ;)

Afbeelding
(Ik heb ze nog wel korter gezien maar daar kan ik zo gauw geen plaatje van vinden.)
Laatst bijgewerkt door LindyH op 16-05-11 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt