Ik herken mijn eigen paard niet meer..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nirvana_

Re: Ik herken mijn eigen paard niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 16:53

hee,

Ik heb je filmpje even bekeken. Ziet er goed uit! Wat ik als tip wil meegeven, ga als ze achterwaarts moet niet naast haar schouder staan, maar blijf voor haar staan. Desnoods zwaai je met de leadrope in haar richting zodat ze achteruit gaat. Doe dit altijd als ze in jouw persoonlijke ruimte komt. Als ze dat zou maken bij een leidende hengst of merrie, zou ze ook een trap kunnen verwachten. Wees niet bang dat ze bang wordt van de leadrope, hoor. Vergelijk het meer met een zwaaiende staart van het paard voor haar.
Verder is een gepaste afstand tijdens het lopen twee meter voor haar, zeker als je duidelijk wilt maken dat jíj de leidster bent. Vooral nóóit naast de schouder gaan staan: daar staan juist de veulens bij hun moeder, en dus een hele ondergeschikte plaats.

Verder denk ik dat als je dit aanhoudt, dus duidelijk blijft zijn over wat mag en wat absoluut niet (dus over jou heenwalsen, dat soort dingen) dat ze zeker zal veranderen. Succes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:01

Oké, bedankt voor de tip over mijn plaats naast haar lichaam. :j
Ik zit nu zelf met tranen in mijn ogen achter de computer, omdat ik weet dat er nu voorgoed iets is veranderd tussen Kim en mij en ik niet zeker weet of onze band weer terug zal komen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:10

KoudbloedKim schreef:
Ik zit nu zelf met tranen in mijn ogen achter de computer, omdat ik weet dat er nu voorgoed iets is veranderd tussen Kim en mij en ik niet zeker weet of onze band weer terug zal komen.

natuurlijk komt die band terug!
Niet te negatief proberen te zijn,daar zijn dieren supergevoelig voor!

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:19

KoudbloedKim schreef:
Nu nog wat vragen/'angsten' van mij;
Ik wil niet dat mijn paard bang wordt voor mij of voor mijn leadrope, of wat ik dan ook in mijn handen heb.
Ook wil ik niet elke dag dit gevecht leveren en vraag ik me af of Kim écht zal veranderen en niet alleen op het moment zelf.

Lieverd, de dag dat jouw paard bang wordt voor die leadrope, eet ik mijn schoen op :D Ze begint er wel wat meer respect voor te krijgen, zoals ik in het laatste stukje van je filmpje zie! Hoe meer respect ze ervoor krijgt, hoe minder je m hoeft te gebruiken, ze ziet er niet uit alsof ze er snel bang voor is. ;) Zolang jij telkens op dezelfde manier dingen van haar blijft vragen, zal die verandering zich doorzetten. Ik duwde vroeger met mijn hele gewicht mijn paard om, totdat hij de truc snapte en nu por ik een vinger tegen zijn kont en dan gaat hij al ;)
Ik vroeg me wel af of je ook commando's oid gebruikt voor het achterwaarts gaan, halthouden en weer voorwaarts gaan? Ik hoorde het niet door je pianospel heen :+ Als je zo stevig door blijft oefenen, hoef je straks alleen nog maar commandootjes te geven, en ik kan je zeggen: Dat is heerlijk werken met je paard!~

Ik weet dat het compleet offtopic is en het al vaak gezegd is, maar als ik je zo op bewegend beeld zie, meid wat ben je slank geworden! Het staat je goed, eindelijk weer strak in de spijkerbroek! +:)+

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:22

Hey!
Ik heb je laatste filmpje bekeken en je bent lekker bezig ;) Die band komt er echt wel, zolang jij je geduld bewaard en hiermee door blijft gaan.

Nog 1 tip. Als ze reageert op je druk, haal dan ook gelijk de druk weg. Dit is een vaste regel die altijd gebruikt moet worden (rijden, en andere omgang). Het loslaten als een paard reageert is de grootste beloning die een paard kan krijgen! Probeer je trouwens ook wel eens zijwaarts te wijken met haar?

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:25

ik vind dat je het goed doet hoor!

Ik doe dit ook met een van mijn paarden en daarbij maak ik ook wel eens een foutje dus dat is niet erg.
Hoelang heb je dit vandaag geoefend?
het lijkt namelijk alsof ze uit verveling op een gegeven moment gaat drammen. Dat het Kim te saai wordt o.i.d.
Misschien kan je het afwisselen met iets anders....
Mijn afgekeurde ruin beheerst bijvoorbeeld ook enkele vrijheidsdressuur oefeningen. Dit is soms een wat actievere bezigheid dan grondwerk.
Of misschien een beetje freestylen? d.m.v. je houding haar te laten stappen,draven, galopperen, van hand veranderen etc. Dan bepaal je ook je positie als leider maar het is wat actiever en daarmee moet ze haar aandacht ook beter bij jou houden.

Geef niet op! het is gewoon een tijdelijke dip die wel weer over gaat.
Mijn paard verzind ook iedere keer weer iets nieuws waardoor ik weer met mijn handen in het haar zit maar dat hoort er gewoon bij. Je hebt met levende wezens te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:26

KoudbloedKim schreef:

Iets veranderd: ja.
En wat jullie band betreft: als jullie hier samen doorheen werken, zal die band alleen maar sterker, hechter en dieper worden. Zeker weten! En dan ben je dankbaar voor deze voorvallen, echt. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:34

Geerke: Ik probeer ook niet negatief te zijn, maar het doet me wel pijn.
Dat gevoel kan ik niet uitschakelen. :o

Ingeborg, hm.. dan moet ik toch wat meer mijn best doen. :D
Maar je hebt wel gelijk.. ze krijgt er nu wat meer respect voor. :j
Ik vind het ook fijner dan een zweep.
Ja, ik gebruik stemcommando's (terug! hoo.. kom!)
Bedankt. :j

Ninajojo: Ik snap niet zo goed hoe anderen kunnen vinden dat ik goed bezig ben.
Ik voel me echt een dikke dierenbeul. :')
Moet dit een goed gevoel geven ofzo?
Zoja, dan doe ik toch echt iets verkeerd.
Loslaten doe ik ook. :j
Maar wel pas als ik merk dat dat ook echt kan.
Zijwaarts wijken is heel erg moeilijk voor Kim en ik heb zelf al vanalles geprobeerd om haar dat aan te leren.
(Steun van de bakrand etc.)

Adin: Het originele filmpje duurt 20 minuten.
Daarna heb ik nog heel even met haar in de longeerbak gewerkt, nog geen 5 minuten.
Ik vond dit ook lang genoeg, want dit is voor ons beide hersenen nogal wat.
Kun je aangeven op welk moment je denkt dat ze uit verveling gaat drammen?
Dat gevoel had ik juist in het begin, later niet meer.
In haar ogen zag ik aan het eind wel een héle andere blik dan normaal.
Ik werd daar een beetje verdrietig van.

JoviBan: Ik hoop dat je gelijk hebt.
Met mijn vorige pony heb ik ook zo'n soort periode doorgemaakt.
Het ging eigenlijk prima met ons en ik wilde les met haar nemen.
Pony was alleen veel liever lui dan moe en het heeft ons zooooveel doorzettingsvermogen gekost.
Na elke les zei ik dat we ermee gingen stoppen, maar dat hebben we niet gedaan.
Uiteindelijk kon ik haar op mijn zit, zonder zadel en met enkel een halster + halstertouw eraan buitenritten maken.
Ik hoop dat dit met Kim ook gebeurd, al is Kim een heel ander paard.. tegenovergestelde van mijn pony.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:37

hoi wat voor blik denk je dan te zien in haar ogen , hoe komt het op je over?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:38

KoudbloedKim schreef:

Ach meisje toch.... :(:)
Kim houd heus niet minder van jou omdat je haar een keer aanpakt hoor....
Ik snap je wel want ik ben zelf ook zo, maar onthou goed dat jullie band door strenger te zijn alleen maar beter kan.
En tussen opvoeden en mishandelen zit nog een heeeeeeeeeeeeeeeeel groot verschil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:45

Franka75: Ik weet het niet precies, maar ze had haar oortjes opzij en keek gewoon heel raar.
Ik denk dat het nog het dichtst in de buurt van teleurgesteld kwam.

Justdiesel, het gaat niet om een keer, maar ik zal morgen/zondag/woensdag/donderdag/vrijdag precies hetzelfde moeten doen.

Bolxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:52

Hier een stille meelezer.. Heb vaker topics van je gezien en bekeken en heb bewondering voor jullie.
Het eerste wat mij opviel toen ik het filmpje zag was hoe goed jij er zelf uitziet zo van een afstand. Die blauwe kleuren staan je goed! Dat wilde ik toch even zeggen (hoop dat je het kan waarderen van een vreemde).
Heb zo ongeveer het hele topic gelezen. (Tijd over, zit thuis ivm griepje). Maar het is niet makkelijk, een 6jarige ;-) Ideale puberleeftijd. Volgens mij is het net als met 'mensenpubers'. Die kunnen ook niks aan maf gedrag doen, omdat bepaalde delen van de hersenen net niet groot genoeg zijn om tot logica te komen. (tot zover de vergelijking met de mens, want een paard is natuurlijk gewoon een paard!)
Grondwerk heb ik niet zoveel verstand van, maar wil je er hoe dan ook een compliment voor geven dat je het aanpakt, want er is geen berg zo groot of je kan er wel omheen.
Zet m op!

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 17:56

Nou Tien allereerst mijn complimenten dat je dat filmpje hebt gemaakt en zo in elkaar gezet hebt en ook op bokt gezet hebt. Het geeft daardoor een heel goed beeld voor degenen die je advies willen geven.
Je bent hardstikke goed bezig zo te zien, hier krijg je het straks helemaal mee voor elkaar dat jullie elkaar weer duidelijk begrijpen, elkaar respecteren en dat Kim zich bij jou vielig voelt en jou als haar leider ziet.
Je hoeft er geen tranen voor in je ogen te krijgen, ze is een paard, ze spreekt alleen paardentaal en nu heb jij met haar in haar taal gecommuniceerd. Er is niets voor goed veranderd tussen jullie....alleen maar iets waar jullie beiden juist heel veel aan hebben straks, iets goeds dus niet iets slechts. Als je voor je gevoel zo'n moeite mee hebt, wat ik begrijp want ik heb dat ook ergens in me, betekent dat dat je feitelijk nooit haar taal gesproken hebt en als je dat nooit zo gedaan hebt, dan is ze helemaal niet zo moeilijk als je denkt....want was het hiervoor niet allemaal koek en ei al die tijd ? Kon je niet met haar lezen en schrijven ? Ja toch ?
Dus je hoeft je ook geen zorgen te maken dat je vanaf nu altijd zo met haar om moet gaan. Dit moet even een tijdje tot het bevestigd is. Daarna kun je weer gewoon verder gaan mar wel in gedacht houden dat als ze weer even gaat proberen je dat direct de kop in drukt. Je weet nu hoe je dat doet en dat gaat dan geen dagen duren, kan zelfs 1 enkel oefening zijn op het juiste moment en klaar....je kunt weer verder.
Tuurlijk mag je haar knuffelen dat verdient ze toch gewoon na al dat geoefen, ze heeft haar best toch gedaan ?

En je hoeft je niet te vertonschuldigen dat je niet alles perfect doet...wie wel ?? We zijn toch allemaal dagelijks aan het bijleren over onze paarden.

En als het je hart weer eens breekt, denk er dan aan dat ze ook zomaar op de jouwe gaat staan, ze is een paard, ze bedoelt dat niet zo kwaad als het lijkt, zij weet niet dat ze jou in levensgevaar kan brengen en dat je niet zo sterk bent als haar want dat probeer je haar nu juist wijs te maken, dat je wel meer te vertellen hebt als haar.

Je zult zien dat jullie straks een nog veel betere band hebben dan je je voor had kunnen stellen....ik beloof het je. En oortjes opzij betekent onderdanigheid geen triestheid ze schikte zich onder je. Bekijk haar meer als paard....paarden kennen menselijke emoties niet zoals wij die hebben.
Maar ik snap je hoor...ik zie Hummer ook als schoothondje en dan die blik in zn ogen, je zou hem geen stap willen laten zetten die hij niet wil, zo lief...tot er iets gebeurt waardoor blijkt dat hij dat heel anders ziet en dan moet je optreden, en bij paarden is dat geen goed gesprek en wat knuffels....
Komt echt goed.....geen zorgen maken. En jij mag wel een knuffel.... :(:)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:00

Niet huilen, het komt goed joh.

Blijf positief.

Ikzelf zou echt bang zijn voor je paard, want ze is me veels te groot en te sterk/zwaar, dat gaat niet goed hoor tussen haar en mij. Maar daarom heb ik ook een ander ras gekozen dat bij mij past qua formaat, ik ben ook maar 1,68 m.

En jij hebt een paard gekozen dat bij je past maar nog altijd gaat het om een ras dat erg sterk is en groot, dus moet jij streng en de baas zijn, anders neemt zij de leiding over en wordt het mogelijk gevaarlijk.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:02

Ik vind dat je het allemaal zo ontzettend dramatiseerd ik zal het wel niet mogen zeggen hoor omdat het om KOUDBLOEDKIM gaat maar ik vind het echt.
Je paard neemt een loopje met je, oliebol happens.. dit komt wel weer goed hoor als je het goed aanpakt, maar ik vind dat je erg dramatisch doet, met woorden als de band word nooit meer hetzelfde etc.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:02

Je bent goed bezig hoor en ondanks al het commentaar dat je krijgt vind ik het super van je dat je weer filmpjes hebt gemaakt.

En nee dit hoef je niet elke dag te doen, zodra Kim weer weet waar ze staat is het goed.

Alleen bij het achteruit gaan, ga voor haar staan, op het moment dat jij 1 voet naar voren gaat moet zij er een naar achter gaan(zo blijft zij uit jouw ruimte).
Als zij dat doet uit haarzelf ben je al een heel eind op weg.

Op het moment met lopen als ze naast of voor je gaat lopen, zet haar stil, laat haar achteruit gaan en begin opnieuw.

Succes!

PEET_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:08

Ik ben ook een stille meelezer......
Ik kijk altijd graag in de topics over jou en Kim, vind het een fantastisch paard!
<3
Ik kan me heel goed voorstellen dat je onzeker en bovenal verdrietig bent door deze situatie met Kim, dat je het gevoel hebt dat je je maatje een soort van kwijt bent.
Maar ik denk na het filmpje bekeken te hebben dat je op de goede weg bent, dat het echt wel weer goed gaat komen tussen jou en Kim!
Sterker nog, ik denk dat jullie hier sterker uitkomen als je het vol kan houden!
+:)+

En even totaal off topic............ wat zie je er ontzettend mooi uit!
Ook wat dat aangaat heb ik groot respect voor je!
+:)+

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:10

Goed gedaan zeg 10!
Jullie band wordt niet slechter, maar langzaamerhand beter en beter zo.
Jij gaat de leider worden over Kimmes.
En meissie tranen mag voor even want jij gaat nu voor jezelf kiezen in plaats voor Kim, goed zo Kimmes gaat nu ook voor jou kiezen en niet voor haar zelf, want dat is wat ze deed.
Kies voor je zelf en daardoor ook voor Kim want die gaat steeds beter weten waar ze aan toe is.
Knuffel voor jou.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:17

Super dat je zo een filmpje neerzet. Je commentaar erbij vind ik soms wat 'emotioneel' Je maakt het wat zwaarder dan het is. Wat ik overigens wel begrijp, het is je meissie. Maar probeer het iets objectiever te zien. Je hebt misschien wat probleempjes maar, in mijn ogen, geen grote. Laat je niet van alles aanpraten. Zo ga je dingen zien die er niet zijn.

Wat mij vooral opvalt is het gebrek aan energie wat je uitstraalt. Het ziet er allemaal wat 'sloom' uit. Probeer er meer te staan, aanwezig te zijn. Wees enthousiast, dan word je paard het ook.

Ik zie in het filmpje dat je Kim keer op keer in dr achteruit zet. Ik zou er zelf ook opstandig van worden. We hebben natuurlijk niet alles gezien, maar wissel het af. Wat me opvalt is dat je blijft doorvragen met het achteruit zetten, elke keer weer. Ontspan zelf eens, durf los te laten.

Wat is het nut om haar 10x achteruit te zetten? Doet ze het 3x braaf, prima. Klaar voor vandaag, wissel het af met andere oefeningen. Leg bv balkjes neer, ga daar tussen kriskrassen. (maar misschien doe je dat ook, maar zien we dat niet) Maak het ook leuk en uitdagend voor haar, want het lijkt alsof ze zich verveelt.

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:29

Hier nog een stille meelezer...heb niet alles gelezen, wel de eerste pagina en deze laatste, ook heb ik wel de filmpjes gezien.

Ik heb niet super veel verstand van "grondwerk", maar wou toch hier wat zeggen.

Ik vind dat jij jezelf veel te hard aanpakt! Begrijp ik wel want je wilt alles goed doen en volgens "het boekje" en "de regeltjes" maar soms is het nou eenmaal zo dat als iets niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Ik denk dat je goed op weg bent en daar mag je trots op zijn! Je ziet tenminste je fouten (die soms helemaal niet fout zijn!!) en dat is ook heel belangrijk!

Niet verdrietig worden of bang dat de band tussen jou en je paard niet meer hetzelfde zal zijn! Ik denk dat die alleen maar beter wordt als jouw paardje jouw als de leider/ de dominante beschouwt. De meeste paarden vinden het juist fijn als duidelijk is wat de rangorde is.

Enne 6 is wel een puberleeftijd, heb zelfde soort problemen korte tijd met mijn grote powny gehad toen ze 6 was, maar door duidelijk laten blijken dat ik de baas ben (en ja soms was dat best streng....) ging het daarna veel fijner en beter. Onze band is alleen maar beter geworden!

Ow en in je laatste filmpje heb je een stukje over het knuffelen, dat sommige mensen dit misschien niet correct vinden, nou ik wel! Dat moet gewoon kunnen, en laten we wel wezen dat is toch super fijn! :))

en offtopic, heb eerdere topics van je gezien en meid ook van mij een compliment over je uiterlijk!! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:50

Bolxy: Dat kan ik zeker waarderen. :j Bedankt.
Ik hoop dat dit de laatste vervelende fase is en dat ze straks beetje bij beetje wat volwassener wordt.

Perrokai, ik wil je best geloven, dat het niet iets slechts is, maar zo voelt het op dit moment wel.
Ik heb wel haar taal gesproken, maar niet zo duidelijk of hard als nu.
Die knuffel had ze inderdaad verdiend. :j
Maar er zijn ook al reacties langs gekomen van mensen die dat niet 'nuttig' vonden.
Daar trek ik me weinig van aan, ik ben geen robot en Kim ook niet.
Ik ben het niet met je eens dat paarden geen emoties kennen, maar ja, we hoeven het ook niet overal over eens te zijn. :)

Ragdollcat: Kim is inderdaad groot, al is dat op het filmpje niet zo super duidelijk te zien.
Ik ben blij dat ik vanochtend ben geweest en niet s'middags tijdens de lessen.

Doerakje: Dat mag je vinden hoor. :j
Ik respecteer je mening.
Maar doe alsjeblieft niet zo belachelijk met je [naam]. :n

Nicole3939: Het is erg moeilijk om Kim iets te leren dat nog niet in haar zit.
Daarom lijken sommige stappen heel simpel voor mensen met gevoelige paarden, die voor Kim en mij juist erg groot zijn.
Ik ga er aan werken.

PEET_G: Bedankt. :j

Stellaard, ik probeer er in te geloven! :)

Sleeper: Dat mag je vinden hoor..
De ene mens is nou eenmaal wat gevoeliger dan de ander.
Ik denk wel dat ik zonder dit topic niet deze stap had genomen.
Door de reacties voel ik me wat minder schuldig.
Gebrek aan energie wijt ik aan Kim (klinkt lúllig) want zij is in haar reacties erg rustig.
Ik denk dat daar ook nog wel het één en ander aan zal veranderen.
Dat achteruit zetten is iets dat ik haar met grondwerken heb geleerd.
Toen we hier nog niet mee bezig waren, kon ik met al mijn gewicht tegen haar borst aan duwen, maar ze ging geen pas aan de kant.
Toen ben ik begonnen met grondwerk en dit is één oefening daarvan.
Voor de meeste mensen vanzelfsprekend, voor ons een grote stap.
Op het filmpje heb ik trouwens alles achter elkaar gezet, maar we hebben het grootste deel van de tijd door de bak gelopen.
Ik denk dat je het daarom zo ziet.
Die balkjes is zeker een goed idee!
Ik zag er vandaag toevallig een paar naast de bak liggen.

Bonnielau: Ik ben het met je eens dat een knuffel niet verkeerd is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:51

Sorry, diverse mensen hadden het over het filmpje, en die had ik over 't hoofd gezien.
http://www.youtube.com/watch?v=_B7MnDD9Q-E
Inmiddels opgezocht en gekeken.

Er vielen me twee dingen op en één ding vraag ik me sterk af.

* Je komt erg sloom/traag, afwachtend, twijfelend, onzeker over. Niet kordaat, zeker, vastbesloten.
* Je vraagt Kim wel èrg vaak om achterwaarts te gaan. Waarom doe je dat zo vaak?
* Ben je wel bezig (geweest) met rechtrichten? Wanneer een paard niet goed rechtgericht is, is het vaak noodzakelijk voor het paard om in tempo te gaan versnellen. Achteruit gaan zal dan ook veel moeilijker zijn.

Lees anders mijn blog op mijn Hyves maar eens over leiden & volgen, wellicht haal je daar ook iets uit. En ik plaats er ook wel eens wat over rechtrichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 18:55

Ik zal je Blog zo even lezen, voor de rest van je vragen zou ik je willen verwijzen naar mijn laatste reactie op Sleeper. :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:02

Oh TS! Wees nou niet bang dat die band verdwijnt!! Ik ken eht gevoel hoor. Toen ik enkele maanden terug begon met grondwerklessen met Jippe en mij dus als leider op moest stellen was ik daar ook bang voor. Maar wat jij nu doet op het filmpje is niks mis mee! Ik heb gisteren nog 2 shet-ruintjes gezien die elkaar even duidelijk maakten wie de leider was... Dat ging met de konten tegen mekaar staan en meppen allebei, 2 achterbenen tegelijk en gillen... Dat duurde zeker 2 minuten en toen was het neuzen en klaar... gras eten. Die hebben elkaar echt vet meer pijn gedaan dan jij Kim met die leadrope hoor.

Je mag volgens mij nog wat zelfverzekerder lopen. Je lijkt erg afwachtend van of Kim wel volgt, Of het wel goed gaat, of ze wel zal doen wat jij vraagt etc. Dat snap ik hoor, maar hiermee zet je jezelf nog niet als leider neer. Later in het filmpje zie ik je onzekerheid verdwijnen en zie ik een veel zekerder iemand rondlopen. Je pikt duidelijk het gedrag van Madam niet. Ja dat zal haar even aan het denken zetten, pech dan. Ze heeft respect voor je te hebben.

Ik zie wel op het eind als jij flink met de leadrope corrigeert iets... Eerst even uitleg. Ik werk tot nu toe met Jippe los, dus hij kan van mij weglopen. Als ik hem dan wegstuur uit mijn ruimte wat jij feitelijk doet, want je wilt haar achteruit hebben, en ik moet daarbij op mijn strepen gaan staan dan loopt hij enkele passen bij mij weg en gaat erop staan kauwen als het ware. Daarna kan ik hem weer terug naar mij toe uitnodigen. Kim zit bij jou vast. Ik had het idee bij dat stukje vanaf 5:30 dat Kim eigenlijk weg wil om uit jou ruimte (van de boze leider) te gaan maar er geen kans toe krijgt. Wat vraag je daar net voordat de film begint? Moet ze achteruit en doet ze dat niet? Niet helemaal duidelijk. In elk geval maak je haar op dat moment even goed duidelijk dat je ongehoorzaamheid niet pikt en net zoals je al zegt... daarna doet ze het braaf.

Wat jij nu doet is alleen maar duidelijkheid scheppen en ja dat moet soms met wat geweld gepaard gaan en ik vind het nog best meevallen hoor! Ze zal het even moeten verwerken . Ach je hebt haar nu wat tikjes met een touwtje gegeven... een schop met een achterbeen is veel heftiger. Het gaat echt wel goedkomen hoor meid!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 19:04

Ik wil je trouwens een complimentje geven over de manier waarop je reageert op alles wat iedereen neerzet. Je kan goed begrijpend lezen! Erg prettig. Meestal reageren mensen heel pinnig op Bokt omdat ze zich meteen aangevallen voelen ook als het niet zo bedoeld is (ach weet je alles van ;) ). Doe je goed!