Dit is dan het einde voor mijn paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:22

Weer mooie foto's, zoals vele zeggen.. die laatste is echt super mooi!! <3

Elpharo

Re: Dit is dan het einde voor mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 12:24

Hihi.....die foto van die voerbak!! De droom van elk paard hoor....mooie foto's zo nog van de laatste dag, daar zal je wel blij mee zijn heh...

Quincy1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 13:27

Ik bekijk net je laatste foto's. Ik zit op mijn werk... *ik wil niet huilen... ik wil niet huilen.... ik wil niet huilen*. Slik het maar even weg dus.... met moeite.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:41

jeet meisie wat schrijf je t toch allemaal zo hard voor jezelf.
huilen mag hoor... en deze komende weken zal je gek worden van de tijd die je over heb.... maar onthoud jezelf wel jij heb niks fout gedaan je heb t beste gedaan voor hem..

brandy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 15:21

wat supermooi toch weer dat zoveel mensen dit speciale gevoel hebben met hun paard, ik herken het zo goed. altijd het beste voor je paardje(je allesie) tot op het allerlaatste moment aan toe. toch tranen in mijn ogen bij het lezen van dit alles
Veel sterkte meid!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:03

jeetje een mooie herinnering van hem. nogmaals sterkte

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:54

Wat een heerlijke foto's; een volkomen tevreden haflinger, mét witte staart :D Vooral die laatste vind ik erg mooi :)
Hoe is het met jou?

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 16:59

Hele mooie foto's! :) wat raar he dat die daar nog leefde en nu over je waakt? Zo niet te bevatten. :(:)

Chihiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:29

Ik heb alles doorgelezen, en ik vind je zo ontzettend sterk. Mijn tranen kon ik niet meer binnen houden. De gedachten vooral dat ik ook ooit afscheid moet nemen van mijn pony, die alles voor mij is, is ondragelijk. Mijn leven bouw ik om haar heen, ze is mijn beste en liefste maatje. Om zo bijzonder iemand te moeten verliezen... pfff..

De foto's zijn onwijs mooi, en het idee van uitvergroten en inlijsten is super. En dan die laatste dag! Wat ontzettend goed. Ik wil je heel veel sterkte wensen, en koester de mooie herrinneringen, maak bv een mooi fotoboek van Bart. En schrijf alles op wat je met hem meegemaakt hebt.

Super baasje, je bent een topper!

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 17:53

En nu ik inmiddels klaar ben met het tranen in mijn ogen krijgen van Bart, jou en jouw manier van dingen beschrijven, krijg ik wel tranen in mijn ogen van de lieve reacties van iedereen..

Typisch bokt..? :D

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 18:18

Op het moment ben ik gewoon heel moe. Ik blijf denken dat ik vanavond naar Bart ga. Vanmiddag ook, kwam terug van werk, en ging automatisch op zoek naar m'n stalkleren. Omkleden hoeft toch niet, want ik ga zo naar Bart. En daar word je gewoon ontzettend moe van.
Ook word veel wat ik hier schrijf overgenomen en op een ander forum geplant door 'iemand', dus ik voel mij even niet zo geroepen meer om uitgebreid op mijn gemoedsrust in te gaan. Ik vind het toch wat anders als je het aan een bokker verteld, ookal staat het openbaar op internet, dan dat iemand het overneemt en op een hondenforum neerzet.

Dus je kunt wel vragen hoe het met me gaat, maar dan krijg je even een pb'tje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:20

Jeetje, da's ook wat Roane... :(:) Kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten! Sterkte! Hoop dat t een beetje met je gaat!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:22

Huh, dat meen je niet.. wat gaat een ander jouw verhaal nu aan op een ander forum... zieke geest hebben mensen soms...
We kletsen volgende week wel bij, wanneer vertrek je naar Lisse? Daar heb je wel lekker afleiding.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 18:32

Ik weet nog even niet. Ik ben op het moment gewoon even zo ontzettend moe en kan even niks hebben sociaal gezien. En om dan 'gezellig' bij de andere vrijwilligers te gaan zitten die grotendeels niet weten wat er gebeurd is én wat Bart voor me betekende... vraag ik me af of dat niet te veel is op het moment.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 18:48

Ik zou dat waarschijnlijk ook even niet doen, ik kon het ook niet toen mijn eerste paard overleden was. Daar gat wel even overheen voordat je "minder bekenden" weer normaal kunt zien, je wil ook niet overal dat je tranen zomaar naar voren ploepen.
Afleiding kan gerust goed zijn, maar wel als jezelf zo sterk bent dat je dat aankan.

Balen dat je hier net eens meer je ei kwijt kunt, dat een ander het "zomaar" even op een ander forum zet. Als je het daar wil vertellen, kan je dat altijd zelf doen...

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:18

Wat ziek om zo'n verhaal over te nemen en op een ander forum te zetten. Je gaat toch niet lopen leuren met andermans verdriet? :n

Kan me heel goed voorstellen dat je even geen zin hebt om kennissen te zien die het fijne er niet van weten en die zich hoogstwaarschijnlijk ook niet kunnen inleven.

Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt. Het gaat nu even om jou en niet om anderen.

En ook al ken ik je niet, als het je oplucht om even van je af te schrijven hoe je je voelt... Je bent meer dan welkom :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 20:22

Sneu, sneu, sneu om zo met het verdriet van een ander aan de haal te gaan. Roane, hopelijk gaat het een beetje met je. :(:)

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 21:22

Gewoon even kijken hoe je je voelt.. misschien wordt het niks en kom je gewoon niet, en wie weet heb je dan juist wel zin in afleiding. Je hoeft natuurlijk niks te zeggen he, en als ze er naar vragen, gewoon afkappen.
Take care..

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:25

Roane schreef:
Ik weet nog even niet. Ik ben op het moment gewoon even zo ontzettend moe en kan even niks hebben sociaal gezien. En om dan 'gezellig' bij de andere vrijwilligers te gaan zitten die grotendeels niet weten wat er gebeurd is én wat Bart voor me betekende... vraag ik me af of dat niet te veel is op het moment.

Hier heb je er in ieder geval eentje die het wel weet, ik vertrek in ieder geval dinsdag al, dacht dat jij wat later zou komen, maar je kunt in ieder geval altijd bij mij terecht als je dat wilt, helaas zelf ook de ervaring gehad...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 22:30

Ik blijf je geweldig vinden, hoe sterk jij bent (geweest) en hoe je ermee om gaat +:)+
Ik herken je gevoel ook goed, als het dan 'klaar' is voor je gevoel, dan moeten mensen er niet over doorgaan. Je moet het toch alleen doen, om het zo maar te zeggen.

Vervelend dat je hier niet gewoon je gevoel kwijt kan, juist nu dat toch wel heel belangrijk is. Ik ga er vanuit dat je meer dan genoeg mensen hebt om mee te praten en je gevoel bij kwijt te kunnen, maar als je iemand nodig hebt om tegenaan te kletsen over Bart of juist niet dan weet je me te vinden ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 23:39

Niet netjes, dat kopiëren naar een ander forum, zeker niet bij zo'n topic...
Mischien gewoon op de dag zelf kijken of je naar Lisse gaat of niet? Al dan niet als vrijwilliger?

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 09:16

Heel veel sterkte!!!!!

mirjam_kl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 10:15

Ik heb niet veel woorden voor je maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-10 14:56

Vandaag hebben we de spulletjes van Bart van stal opgehaald. En alles is dan zo vertrouwd; het hek open maken, naar stal lopen, licht aandoen, kast openmaken. Bíjna alsof hij er nog gewoon is.
Vaders riep ook dat we gingen, en het is eerste wat in me opkwam; oh, even een appeltje pakken voor Bart!
Heb ik echt midden in m'n kamer even een hele diepe zucht geslaakt en mezelf gezegd dat dat. echt. niet. meer. hoefde.
Ik kwam ook weer van werk vanmorgen, en ik ging even zitten achter de computer en gewoon heel standaard denk je. Ik zal nu niet te lang achter de computer blijven zitten, want ik moet nog naar Bart.
Ze maken me niet eens echt verdrietig, maar zo diep zit het nog in m'n systeem. Alles draaide om Bart.

Nou staat het zadel hier voor een extra schoonmaakbeurt, de spulletjes op zolder. Ik zit alleen nog met de zadelkast; is een heel mooi ding maar te groot voor ons in huis of zelfs maar in de schuur. Moet ik nog wat op verzinnen.

Maar het moeilijkste momentje vond ik gewoon z'n halster pakken, en dan de routinematige handeling van het halstertouw in m'n hand pakken, halster bij het kopstuk... Bijna alsof ik hem gewoon ging halen.
Maar iedereen snapt dat denk ik wel. Ik zag de paddock waar hij ingeslapen werd, de wei met de paardjes waar hij altijd stond, z'n lege stal. En het was gewoon bijna, alsof hij er nog was. Hij is er niet, maar was er wel. Elke stukje van die stal kleefde wel een herinnering, een flashback die ik heel helder voor me zag. Bijna een spookhuis.
Ik weet niet als er ooit een ander paardje komt, of ik weer op die stal zou willen staan :n

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-10 15:36

Heel begrijpelijk dat dit nog helemaal in je zit, dat zal er nog wel een tijdje blijven ook.
Wel fijn voor je dat deze dingen je niet verdrietig maken. Dat scheelt denk ik wel..

En geloof me, jou bart is nog steeds bij je.
Nogmaals heel erg veel sterkte komende tijd.