Citaat:Gefeliciteerd met je deelnameplekje. Wil je rustig rijden dan zal je echt rustige mederijders moeten zoek; de 1e dag zal dat niet meevallen,want dan is mens en dier ontregeld omdat de1e een erg onrustige dag is. de andere dagen went het wat meer. Het kan schelen je paard al te laten wennen door eerder naar Epe te komen. Er zullen altijd mensenzijn waar je je bij kunt aansluiten; afspraken maken over het tempo is niet verkeerd.
Wat ook kan schelen is als je nu al goed gaat trainen, zoek de vuilniswagen op die aan het laden is of een fanfare. Is ie dan rustig dan kan er meer. Vind je dat eng dan kan je vragen aan stalgenoten met je mee te gaan om jou en paard weer verkeersmak te maken.
Veel succes!
Qua angst is het bij hem redelijk onvoorspelbaar. Het ene moment loopt hij overal onverstoorbaar langs, maakt het niet uit hoe of wat.. 2 weken later kan hij helemaal zijn pan uit flippen van iets wat hij al ontelbare keren heeft gezien ( bijvoorbeeld het bordje wat al jaaaaaaren naast de weg staat schijnt ineens alles etend te zijn en hij weet zeker dat het bordje het op hem heeft voorzien). Soms denk ik ook wel 's dat hij het er een beetje om doet.. zien hoe gek hij mij kan krijgen.
De plaatselijke fanfare band.. kan proberen of zij naar mij kunnen komen